Teprve něco málo přes jeden měsíc uběhlo od představení nového LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu. Už třetí společný start ale ukázal, že se musí s tímto dealerským týmem v české špičce rozhodně počítat. Posádka Filipa Mareše a Radka Buchy totiž na Kowax ValMez Rally po zásluze vybojovala třetí příčku absolutního pořadí.
Přitom vstup do druhého závodu, koronavirem poznamenaného kalendáře MČR v rally, nevyšel mladoboleslavské dvojici zcela podle představ: „První sekcí jsme se spíše protrápili. Nebylo to špatné, ale nedařilo se nám najít ten správný rytmus. Něco tomu chybělo a na nejrychlejší trojici jsme ztráceli," stěžoval si v polovině první etapy Filip Mareš, který zaostával za Kopeckým, Pechem a Černým. Zlepšení dílčích časů a nakonec i posun pořadím výše, přinesla pro Filipa s Radkem odpolední sekce: „Druhé průjezdy už byly co do pocitu z našeho výkonu mnohem lepší a dařilo se nám ztrátu na pódium snižovat. Dobře jsme zvolili i směs našeho obutí Michelin a i díky tomu jsme se v poslední sobotní RZ před Honzu s Petrem o pár desetinek propracovali. Bylo ale jasné, že v neděli bude náš těsný souboj pokračovat," předpovídal pilot modrobílé Škody Fabie Rally2 Evo připravované jenišovickým Rexteamem.
Jeho slova potvrdil hned výsledek první nedělní RZ, po které se obě posádky o třetí příčku dělily ve shodném čase. Pak ale Filip s Radkem začali stupňovat své tempo a sérií rychlejších časů, si postupně vypracovali na třetí příčce několikavteřinový náskok: „V neděli se nám krom první RZ, kterou jsme pojali opatrně, jelo skvěle. Dokázali jsme jet rychle a přitom bez větších chyb a zbytečného rizika. Na posádky bojující o prvenství jsme sice nestačili, ale v souboji s Honzou Černým a Petrem Černohorským, jsme dokázali kontrolovat naší pozici. Do poslední RZ jsme šli s náskokem 6 vteřin a i když se to může zdát jako opravdu malý náskok, i v ostrém tempu, které se na Valašce jelo, bylo možné s ním alespoň trochu hospodařit. V rámci možností je pro nás třetí místo skvělým výsledkem," neskrýval spokojenost s umístěním mezi nejlepšími třemi úřadující vicemistr České republiky.
První kariérní pódium zaznamenal při svém třetím startu s vozem kategorie Rally2 také Filipův nový parťák Radek Bucha: „S průběhem Valašky jsem docela spokojený. Ukázalo se, že start na soutěži ERC v Římě, nás jako posádku posunul o kus dopředu a třeba proti bohemce byla naše souhra o kus lepší. Hodně jsem si užil i vteřinový souboj o stupně vítězů. Filipovi i celému týmu děkuji za krásný závod a věřím, že se nejednalo o naše poslední společné pódium," nechal se slyšet spolujezdec, pro nějž se jednalo o 40. spolujezdecký „zářez".
Spokojený s výsledkem i představením celého týmu, byl i pan Jaroslav Jelínek, legenda českého rallysportu a majitel společnosti LAURETA AUTO: „Za dobu své aktivní kariéry mám na Valašskou Rally převážně dobré vzpomínky, většinou se mi na tamních tratích dařilo. Jsem proto rád, že se na to nyní podařilo navázat i našemu dealerskému týmu. Filipovi s Radkem děkuji za bezvadnou reprezentaci, stejně tak i celému týmu a dalším partnerům. Věřím, že v dalších závodech na tento výsledek navážeme."
Dalším závodem, na kterém se soutěžní Fabia v modrých barvách liberecké firmy Entry Engineering měla původně představit, byla plánována legendární Barum Rally. Po jejím zrušení se ale další kolo kalendáře českého mistrovství přesouvá až na konec září do okolí Horažďovic, kde se premiérově odjede Invelt Rally Pačejov, jako dvoudenní podnik.
PR LAURETA AUTO ŠKODA TEAM
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.