Teprve něco málo přes jeden měsíc uběhlo od představení nového LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu. Už třetí společný start ale ukázal, že se musí s tímto dealerským týmem v české špičce rozhodně počítat. Posádka Filipa Mareše a Radka Buchy totiž na Kowax ValMez Rally po zásluze vybojovala třetí příčku absolutního pořadí.
Přitom vstup do druhého závodu, koronavirem poznamenaného kalendáře MČR v rally, nevyšel mladoboleslavské dvojici zcela podle představ: „První sekcí jsme se spíše protrápili. Nebylo to špatné, ale nedařilo se nám najít ten správný rytmus. Něco tomu chybělo a na nejrychlejší trojici jsme ztráceli," stěžoval si v polovině první etapy Filip Mareš, který zaostával za Kopeckým, Pechem a Černým. Zlepšení dílčích časů a nakonec i posun pořadím výše, přinesla pro Filipa s Radkem odpolední sekce: „Druhé průjezdy už byly co do pocitu z našeho výkonu mnohem lepší a dařilo se nám ztrátu na pódium snižovat. Dobře jsme zvolili i směs našeho obutí Michelin a i díky tomu jsme se v poslední sobotní RZ před Honzu s Petrem o pár desetinek propracovali. Bylo ale jasné, že v neděli bude náš těsný souboj pokračovat," předpovídal pilot modrobílé Škody Fabie Rally2 Evo připravované jenišovickým Rexteamem.
Jeho slova potvrdil hned výsledek první nedělní RZ, po které se obě posádky o třetí příčku dělily ve shodném čase. Pak ale Filip s Radkem začali stupňovat své tempo a sérií rychlejších časů, si postupně vypracovali na třetí příčce několikavteřinový náskok: „V neděli se nám krom první RZ, kterou jsme pojali opatrně, jelo skvěle. Dokázali jsme jet rychle a přitom bez větších chyb a zbytečného rizika. Na posádky bojující o prvenství jsme sice nestačili, ale v souboji s Honzou Černým a Petrem Černohorským, jsme dokázali kontrolovat naší pozici. Do poslední RZ jsme šli s náskokem 6 vteřin a i když se to může zdát jako opravdu malý náskok, i v ostrém tempu, které se na Valašce jelo, bylo možné s ním alespoň trochu hospodařit. V rámci možností je pro nás třetí místo skvělým výsledkem," neskrýval spokojenost s umístěním mezi nejlepšími třemi úřadující vicemistr České republiky.
První kariérní pódium zaznamenal při svém třetím startu s vozem kategorie Rally2 také Filipův nový parťák Radek Bucha: „S průběhem Valašky jsem docela spokojený. Ukázalo se, že start na soutěži ERC v Římě, nás jako posádku posunul o kus dopředu a třeba proti bohemce byla naše souhra o kus lepší. Hodně jsem si užil i vteřinový souboj o stupně vítězů. Filipovi i celému týmu děkuji za krásný závod a věřím, že se nejednalo o naše poslední společné pódium," nechal se slyšet spolujezdec, pro nějž se jednalo o 40. spolujezdecký „zářez".
Spokojený s výsledkem i představením celého týmu, byl i pan Jaroslav Jelínek, legenda českého rallysportu a majitel společnosti LAURETA AUTO: „Za dobu své aktivní kariéry mám na Valašskou Rally převážně dobré vzpomínky, většinou se mi na tamních tratích dařilo. Jsem proto rád, že se na to nyní podařilo navázat i našemu dealerskému týmu. Filipovi s Radkem děkuji za bezvadnou reprezentaci, stejně tak i celému týmu a dalším partnerům. Věřím, že v dalších závodech na tento výsledek navážeme."
Dalším závodem, na kterém se soutěžní Fabia v modrých barvách liberecké firmy Entry Engineering měla původně představit, byla plánována legendární Barum Rally. Po jejím zrušení se ale další kolo kalendáře českého mistrovství přesouvá až na konec září do okolí Horažďovic, kde se premiérově odjede Invelt Rally Pačejov, jako dvoudenní podnik.
PR LAURETA AUTO ŠKODA TEAM
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.