KOWAX ValMez Rally 2020 se vzhledem k jarnímu nouzovému stavu konala v náhradním termínu a letní úmorné vedro dalo zabrat posádkám, mechanikům i technice. Podobně pekelné bylo také závodní tempo na špici absolutního pořadí i v jednotlivých třídách. V seriálu Peugeot Rally Cup jednoznačně zvítězil Dominik Stříteský, ale o druhé místo se bojovalo až do posledních metrů.
Všechny posádky, které do druhého letošního podniku seriálu Peugeot Rally Cup odstartovaly, dorazily úspěšně do cíle, což je vzhledem k podmínkám obdivuhodné. Hned od úvodní rychlostní zkoušky se do čela prosadil domácí Dominik Stříteský, a i když ho potrápily některé antikaty a retardér, dokázal vyhrát všechny rychlostní zkoušky (před započtením penalizace). Zvítězil jednoznačně s téměř dvouminutovým náskokem a tento skvělý výsledek doplnil ještě vítězstvím ve třídě 6 a druhým místem ve dvoukolkách. „Pro nás to byl výjimečný víkend. Valašku znám, tak jsem chtěl opravdu zatáhnout a vyzkoušet, jak jsem schopen zajet i proti silnějším vozům. Zajímalo mě srovnání s novými přeplňovanými speciály, které jedou ve skupině pět. V sobotu jsme skončili pouhé tři vteřiny za Rendou Dohnalem, což považuji za slušný výsledek. Ve dvoukolkách jsme nakonec obsadili druhé místo za Honzou Dohnalem. Náš Peugeot z dílen Vančík Motorsport fungoval skvěle a za celý závod jsme vůbec nemuseli měnit nastavení. Trochu mě mrzí penalizace za retardér a nějaký čas nás stály také dva defekty po kontaktu s antikaty. První byl naštěstí pomalý a druhý zase kousek před cílem, takže jsme moc času neztratili. Úmorné vedro prověřilo také naši fyzickou kondici, v autě bylo fakt vedro. Ale všechno jsme zvládli a naše umístění je i dárkem pro Ondru Krajču, který na Valašce oslavil svůj stý start,“ komentoval průběh soutěže Dominik Stříteský.
Jiří Pohlídal začínal až ze čtvrté pozice průběžného pořadí, v druhé sobotní sekci se dostal před Michala Vaňharu na provizorní třetí místo, na kterém také přenocoval. Do nedělní etapy nastupoval s osmnáctivteřinovou ztrátou na Dominika Brože, kterou ale stáhl až na 0,7 sekundy před závěrečnou rychlostní zkouškou. Na třináctikilometrové „Juřince“ pak najel na turnovského jezdce 3,5 vteřiny a v úplném závěru soutěže se tak posunul na konečné druhé místo. „Nám začaly problémy už během seznamovacích jízd. Nenahrávala nám totiž kamera a mně dva průjezdy prostě ještě nestačí. Potřebuji se podívat na záznam a zapamatovat si alespoň kritická místa. Takže jsem začal opatrně a zrychlili jsme vždy až ve druhých průjezdech. Neděle už byla lepší, protože některé testy jsem alespoň částečně znal z minulých let. Nejdříve jsem se snažil stáhnout Michala Vaňuru a sázel jsem hlavně na kopřivnický areál, který mám rád a jel jsem na něm mnohokrát. Dokázali jsme se dostat na dostřel Dominikovi a před poslední erzetou nás dělila necelá vteřina. Na Juřince jsem tahal, ale dojel jsem Dana Poláška s Adamem, kterého navíc navigovala moje manželka. Tím jsme odevzdali asi dvě vteřiny a o to víc jsem se pak snažil tlačit. Nakonec to vyšlo, ale bylo to drama až do cíle,“ radoval se v cíli soutěže Jiří Pohlídal.
Dominik Brož startoval na Kowax Valmez Rally poprvé, navíc s novým spolujezdcem, ale i tak zajížděl dobré časy a celou dobu se společně s Janem Bezemkem držel za vedoucí posádkou. Průběžnou druhou pozici ztratil až v poslední rychlostní zkoušce, ale i s třetím místem byl nakonec spokojený. „Ze začátku se mi to moc nezdálo, ale nakonec musím říci, že se mi valašské erzety líbily a také pořadatelsky to byl vydařený podnik. Myslím si, že v dnešní době bychom měli být vděční za každý uspořádaný závod. Na Valašce jsem jel poprvé, navíc premiérově s Honzou Bezemkem, který ale od prvního ujetého metru odváděl perfektní práci. Skvěle nám to fungovalo. Nicméně už v první etapě nám auto na přejezdech občas jelo na tři válce, v neděli se to stávalo už i v závodním režimu, hlavně v nízkých otáčkách. To nás stálo drahocenný čas, snažil jsem se to dohnat nasazením a nevyhnul jsem se chybě, která nás v samotném závěru soutěže odsunula z druhé pozice. Ale i tak máme z třetího místa radost a těšíme se na další závody,“ doplnil Dominik Brož.
Dalším podnikem čtvrtého ročníku Peugeot Rally Cup CZ bude zářijová Invelt Rally Pačejov.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.