KOWAX ValMez Rally 2020 se vzhledem k jarnímu nouzovému stavu konala v náhradním termínu a letní úmorné vedro dalo zabrat posádkám, mechanikům i technice. Podobně pekelné bylo také závodní tempo na špici absolutního pořadí i v jednotlivých třídách. V seriálu Peugeot Rally Cup jednoznačně zvítězil Dominik Stříteský, ale o druhé místo se bojovalo až do posledních metrů.
Všechny posádky, které do druhého letošního podniku seriálu Peugeot Rally Cup odstartovaly, dorazily úspěšně do cíle, což je vzhledem k podmínkám obdivuhodné. Hned od úvodní rychlostní zkoušky se do čela prosadil domácí Dominik Stříteský, a i když ho potrápily některé antikaty a retardér, dokázal vyhrát všechny rychlostní zkoušky (před započtením penalizace). Zvítězil jednoznačně s téměř dvouminutovým náskokem a tento skvělý výsledek doplnil ještě vítězstvím ve třídě 6 a druhým místem ve dvoukolkách. „Pro nás to byl výjimečný víkend. Valašku znám, tak jsem chtěl opravdu zatáhnout a vyzkoušet, jak jsem schopen zajet i proti silnějším vozům. Zajímalo mě srovnání s novými přeplňovanými speciály, které jedou ve skupině pět. V sobotu jsme skončili pouhé tři vteřiny za Rendou Dohnalem, což považuji za slušný výsledek. Ve dvoukolkách jsme nakonec obsadili druhé místo za Honzou Dohnalem. Náš Peugeot z dílen Vančík Motorsport fungoval skvěle a za celý závod jsme vůbec nemuseli měnit nastavení. Trochu mě mrzí penalizace za retardér a nějaký čas nás stály také dva defekty po kontaktu s antikaty. První byl naštěstí pomalý a druhý zase kousek před cílem, takže jsme moc času neztratili. Úmorné vedro prověřilo také naši fyzickou kondici, v autě bylo fakt vedro. Ale všechno jsme zvládli a naše umístění je i dárkem pro Ondru Krajču, který na Valašce oslavil svůj stý start,“ komentoval průběh soutěže Dominik Stříteský.
Jiří Pohlídal začínal až ze čtvrté pozice průběžného pořadí, v druhé sobotní sekci se dostal před Michala Vaňharu na provizorní třetí místo, na kterém také přenocoval. Do nedělní etapy nastupoval s osmnáctivteřinovou ztrátou na Dominika Brože, kterou ale stáhl až na 0,7 sekundy před závěrečnou rychlostní zkouškou. Na třináctikilometrové „Juřince“ pak najel na turnovského jezdce 3,5 vteřiny a v úplném závěru soutěže se tak posunul na konečné druhé místo. „Nám začaly problémy už během seznamovacích jízd. Nenahrávala nám totiž kamera a mně dva průjezdy prostě ještě nestačí. Potřebuji se podívat na záznam a zapamatovat si alespoň kritická místa. Takže jsem začal opatrně a zrychlili jsme vždy až ve druhých průjezdech. Neděle už byla lepší, protože některé testy jsem alespoň částečně znal z minulých let. Nejdříve jsem se snažil stáhnout Michala Vaňuru a sázel jsem hlavně na kopřivnický areál, který mám rád a jel jsem na něm mnohokrát. Dokázali jsme se dostat na dostřel Dominikovi a před poslední erzetou nás dělila necelá vteřina. Na Juřince jsem tahal, ale dojel jsem Dana Poláška s Adamem, kterého navíc navigovala moje manželka. Tím jsme odevzdali asi dvě vteřiny a o to víc jsem se pak snažil tlačit. Nakonec to vyšlo, ale bylo to drama až do cíle,“ radoval se v cíli soutěže Jiří Pohlídal.
Dominik Brož startoval na Kowax Valmez Rally poprvé, navíc s novým spolujezdcem, ale i tak zajížděl dobré časy a celou dobu se společně s Janem Bezemkem držel za vedoucí posádkou. Průběžnou druhou pozici ztratil až v poslední rychlostní zkoušce, ale i s třetím místem byl nakonec spokojený. „Ze začátku se mi to moc nezdálo, ale nakonec musím říci, že se mi valašské erzety líbily a také pořadatelsky to byl vydařený podnik. Myslím si, že v dnešní době bychom měli být vděční za každý uspořádaný závod. Na Valašce jsem jel poprvé, navíc premiérově s Honzou Bezemkem, který ale od prvního ujetého metru odváděl perfektní práci. Skvěle nám to fungovalo. Nicméně už v první etapě nám auto na přejezdech občas jelo na tři válce, v neděli se to stávalo už i v závodním režimu, hlavně v nízkých otáčkách. To nás stálo drahocenný čas, snažil jsem se to dohnat nasazením a nevyhnul jsem se chybě, která nás v samotném závěru soutěže odsunula z druhé pozice. Ale i tak máme z třetího místa radost a těšíme se na další závody,“ doplnil Dominik Brož.
Dalším podnikem čtvrtého ročníku Peugeot Rally Cup CZ bude zářijová Invelt Rally Pačejov.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).