KOWAX ValMez Rally 2020 se vzhledem k jarnímu nouzovému stavu konala v náhradním termínu a letní úmorné vedro dalo zabrat posádkám, mechanikům i technice. Podobně pekelné bylo také závodní tempo na špici absolutního pořadí i v jednotlivých třídách. V seriálu Peugeot Rally Cup jednoznačně zvítězil Dominik Stříteský, ale o druhé místo se bojovalo až do posledních metrů.
Všechny posádky, které do druhého letošního podniku seriálu Peugeot Rally Cup odstartovaly, dorazily úspěšně do cíle, což je vzhledem k podmínkám obdivuhodné. Hned od úvodní rychlostní zkoušky se do čela prosadil domácí Dominik Stříteský, a i když ho potrápily některé antikaty a retardér, dokázal vyhrát všechny rychlostní zkoušky (před započtením penalizace). Zvítězil jednoznačně s téměř dvouminutovým náskokem a tento skvělý výsledek doplnil ještě vítězstvím ve třídě 6 a druhým místem ve dvoukolkách. „Pro nás to byl výjimečný víkend. Valašku znám, tak jsem chtěl opravdu zatáhnout a vyzkoušet, jak jsem schopen zajet i proti silnějším vozům. Zajímalo mě srovnání s novými přeplňovanými speciály, které jedou ve skupině pět. V sobotu jsme skončili pouhé tři vteřiny za Rendou Dohnalem, což považuji za slušný výsledek. Ve dvoukolkách jsme nakonec obsadili druhé místo za Honzou Dohnalem. Náš Peugeot z dílen Vančík Motorsport fungoval skvěle a za celý závod jsme vůbec nemuseli měnit nastavení. Trochu mě mrzí penalizace za retardér a nějaký čas nás stály také dva defekty po kontaktu s antikaty. První byl naštěstí pomalý a druhý zase kousek před cílem, takže jsme moc času neztratili. Úmorné vedro prověřilo také naši fyzickou kondici, v autě bylo fakt vedro. Ale všechno jsme zvládli a naše umístění je i dárkem pro Ondru Krajču, který na Valašce oslavil svůj stý start,“ komentoval průběh soutěže Dominik Stříteský.
Jiří Pohlídal začínal až ze čtvrté pozice průběžného pořadí, v druhé sobotní sekci se dostal před Michala Vaňharu na provizorní třetí místo, na kterém také přenocoval. Do nedělní etapy nastupoval s osmnáctivteřinovou ztrátou na Dominika Brože, kterou ale stáhl až na 0,7 sekundy před závěrečnou rychlostní zkouškou. Na třináctikilometrové „Juřince“ pak najel na turnovského jezdce 3,5 vteřiny a v úplném závěru soutěže se tak posunul na konečné druhé místo. „Nám začaly problémy už během seznamovacích jízd. Nenahrávala nám totiž kamera a mně dva průjezdy prostě ještě nestačí. Potřebuji se podívat na záznam a zapamatovat si alespoň kritická místa. Takže jsem začal opatrně a zrychlili jsme vždy až ve druhých průjezdech. Neděle už byla lepší, protože některé testy jsem alespoň částečně znal z minulých let. Nejdříve jsem se snažil stáhnout Michala Vaňuru a sázel jsem hlavně na kopřivnický areál, který mám rád a jel jsem na něm mnohokrát. Dokázali jsme se dostat na dostřel Dominikovi a před poslední erzetou nás dělila necelá vteřina. Na Juřince jsem tahal, ale dojel jsem Dana Poláška s Adamem, kterého navíc navigovala moje manželka. Tím jsme odevzdali asi dvě vteřiny a o to víc jsem se pak snažil tlačit. Nakonec to vyšlo, ale bylo to drama až do cíle,“ radoval se v cíli soutěže Jiří Pohlídal.
Dominik Brož startoval na Kowax Valmez Rally poprvé, navíc s novým spolujezdcem, ale i tak zajížděl dobré časy a celou dobu se společně s Janem Bezemkem držel za vedoucí posádkou. Průběžnou druhou pozici ztratil až v poslední rychlostní zkoušce, ale i s třetím místem byl nakonec spokojený. „Ze začátku se mi to moc nezdálo, ale nakonec musím říci, že se mi valašské erzety líbily a také pořadatelsky to byl vydařený podnik. Myslím si, že v dnešní době bychom měli být vděční za každý uspořádaný závod. Na Valašce jsem jel poprvé, navíc premiérově s Honzou Bezemkem, který ale od prvního ujetého metru odváděl perfektní práci. Skvěle nám to fungovalo. Nicméně už v první etapě nám auto na přejezdech občas jelo na tři válce, v neděli se to stávalo už i v závodním režimu, hlavně v nízkých otáčkách. To nás stálo drahocenný čas, snažil jsem se to dohnat nasazením a nevyhnul jsem se chybě, která nás v samotném závěru soutěže odsunula z druhé pozice. Ale i tak máme z třetího místa radost a těšíme se na další závody,“ doplnil Dominik Brož.
Dalším podnikem čtvrtého ročníku Peugeot Rally Cup CZ bude zářijová Invelt Rally Pačejov.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.