KOWAX ValMez Rally 2020 se vzhledem k jarnímu nouzovému stavu konala v náhradním termínu a letní úmorné vedro dalo zabrat posádkám, mechanikům i technice. Podobně pekelné bylo také závodní tempo na špici absolutního pořadí i v jednotlivých třídách. V seriálu Peugeot Rally Cup jednoznačně zvítězil Dominik Stříteský, ale o druhé místo se bojovalo až do posledních metrů.
Všechny posádky, které do druhého letošního podniku seriálu Peugeot Rally Cup odstartovaly, dorazily úspěšně do cíle, což je vzhledem k podmínkám obdivuhodné. Hned od úvodní rychlostní zkoušky se do čela prosadil domácí Dominik Stříteský, a i když ho potrápily některé antikaty a retardér, dokázal vyhrát všechny rychlostní zkoušky (před započtením penalizace). Zvítězil jednoznačně s téměř dvouminutovým náskokem a tento skvělý výsledek doplnil ještě vítězstvím ve třídě 6 a druhým místem ve dvoukolkách. „Pro nás to byl výjimečný víkend. Valašku znám, tak jsem chtěl opravdu zatáhnout a vyzkoušet, jak jsem schopen zajet i proti silnějším vozům. Zajímalo mě srovnání s novými přeplňovanými speciály, které jedou ve skupině pět. V sobotu jsme skončili pouhé tři vteřiny za Rendou Dohnalem, což považuji za slušný výsledek. Ve dvoukolkách jsme nakonec obsadili druhé místo za Honzou Dohnalem. Náš Peugeot z dílen Vančík Motorsport fungoval skvěle a za celý závod jsme vůbec nemuseli měnit nastavení. Trochu mě mrzí penalizace za retardér a nějaký čas nás stály také dva defekty po kontaktu s antikaty. První byl naštěstí pomalý a druhý zase kousek před cílem, takže jsme moc času neztratili. Úmorné vedro prověřilo také naši fyzickou kondici, v autě bylo fakt vedro. Ale všechno jsme zvládli a naše umístění je i dárkem pro Ondru Krajču, který na Valašce oslavil svůj stý start,“ komentoval průběh soutěže Dominik Stříteský.
Jiří Pohlídal začínal až ze čtvrté pozice průběžného pořadí, v druhé sobotní sekci se dostal před Michala Vaňharu na provizorní třetí místo, na kterém také přenocoval. Do nedělní etapy nastupoval s osmnáctivteřinovou ztrátou na Dominika Brože, kterou ale stáhl až na 0,7 sekundy před závěrečnou rychlostní zkouškou. Na třináctikilometrové „Juřince“ pak najel na turnovského jezdce 3,5 vteřiny a v úplném závěru soutěže se tak posunul na konečné druhé místo. „Nám začaly problémy už během seznamovacích jízd. Nenahrávala nám totiž kamera a mně dva průjezdy prostě ještě nestačí. Potřebuji se podívat na záznam a zapamatovat si alespoň kritická místa. Takže jsem začal opatrně a zrychlili jsme vždy až ve druhých průjezdech. Neděle už byla lepší, protože některé testy jsem alespoň částečně znal z minulých let. Nejdříve jsem se snažil stáhnout Michala Vaňuru a sázel jsem hlavně na kopřivnický areál, který mám rád a jel jsem na něm mnohokrát. Dokázali jsme se dostat na dostřel Dominikovi a před poslední erzetou nás dělila necelá vteřina. Na Juřince jsem tahal, ale dojel jsem Dana Poláška s Adamem, kterého navíc navigovala moje manželka. Tím jsme odevzdali asi dvě vteřiny a o to víc jsem se pak snažil tlačit. Nakonec to vyšlo, ale bylo to drama až do cíle,“ radoval se v cíli soutěže Jiří Pohlídal.
Dominik Brož startoval na Kowax Valmez Rally poprvé, navíc s novým spolujezdcem, ale i tak zajížděl dobré časy a celou dobu se společně s Janem Bezemkem držel za vedoucí posádkou. Průběžnou druhou pozici ztratil až v poslední rychlostní zkoušce, ale i s třetím místem byl nakonec spokojený. „Ze začátku se mi to moc nezdálo, ale nakonec musím říci, že se mi valašské erzety líbily a také pořadatelsky to byl vydařený podnik. Myslím si, že v dnešní době bychom měli být vděční za každý uspořádaný závod. Na Valašce jsem jel poprvé, navíc premiérově s Honzou Bezemkem, který ale od prvního ujetého metru odváděl perfektní práci. Skvěle nám to fungovalo. Nicméně už v první etapě nám auto na přejezdech občas jelo na tři válce, v neděli se to stávalo už i v závodním režimu, hlavně v nízkých otáčkách. To nás stálo drahocenný čas, snažil jsem se to dohnat nasazením a nevyhnul jsem se chybě, která nás v samotném závěru soutěže odsunula z druhé pozice. Ale i tak máme z třetího místa radost a těšíme se na další závody,“ doplnil Dominik Brož.
Dalším podnikem čtvrtého ročníku Peugeot Rally Cup CZ bude zářijová Invelt Rally Pačejov.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.