Soutěž 2. Kowax Rallysprint 2020 musela být kvůli pandemii koronaviru odložena na srpnový termín.
V rámci třetího podniku Mistrovství České republiky v rally historických automobilů (MČR HA), který se uskutečnil v sobotu 8. srpna na Valašsku, vybojovala posádka ve složení Tomáš Enge – Lucie Engová své premiérové vítězství ve voze Ford Escort RS 2000 MKII.
Soutěž 2. Kowax Rallysprint 2020 musela být kvůli pandemii koronaviru odložena na srpnový termín. Posádky tak zažily v okolí Kopřivnice zcela něco nového. Zcela novou soutěž poznal ale i Tomáš Enge. „Nikdy před tím jsem tady nestartoval. Čtyři rychlostní úseky sobotního programu, které se jely ve dvou průjezdech, se mi ale líbily a pořadatelé si s aktuální situací velmi dobře poradili. Určitě to neměli v této době jednoduché,“ hodnotil soutěž liberecký rodák.
Tomáše Engeho tradičně na sedadle spolujezdce doplňuje jeho sestra Lucie. Společnými silami si v sobotu na své konto připsali tři nejrychlejší časy v absolutním pořadí MČR HA a dokázali poprvé ve své kariéře zvítězit. Po prvním letošním startu na Rally Bohemia, kde skončili druzí, je to tak vylepšení dosavadního nejlepšího výkonu. „Jsem hodně šťastný, protože se v letošním roce úročí nasazení našeho týmu Enge Racing a velké díky patří mému tátovi, který to auto vyvíjel a stále jej vylepšuje. Samozřejmě bych chtěl poděkovat všem lidem v našem týmu a mojí rodině, která mě podporuje. Velice si tohoto vítězství ceníme, protože Ford Escort RS 2000 MKII nikdy v Čechách předtím nevyhrál,“ netajil své nadšení Tomáš Enge.
Úspěšného závodníka a jediného Čecha, který kdy stál na startu Velkých cen Formule 1, mohou fanoušci vidět na tratích Valašské Rally také v neděli. Posádka Enge – Engová je totiž přihlášena do poháru pořadatele, ve kterém figuruje po první etapě na pěkném 33. místě.
V průběžném pořadí MČR HA v kategorii D3 je po dvou vítězstvích Tomáš Enge v čele průběžného pořadí.
PR, Tomasengeracing
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?