Soutěž 2. Kowax Rallysprint 2020 musela být kvůli pandemii koronaviru odložena na srpnový termín.
V rámci třetího podniku Mistrovství České republiky v rally historických automobilů (MČR HA), který se uskutečnil v sobotu 8. srpna na Valašsku, vybojovala posádka ve složení Tomáš Enge – Lucie Engová své premiérové vítězství ve voze Ford Escort RS 2000 MKII.
Soutěž 2. Kowax Rallysprint 2020 musela být kvůli pandemii koronaviru odložena na srpnový termín. Posádky tak zažily v okolí Kopřivnice zcela něco nového. Zcela novou soutěž poznal ale i Tomáš Enge. „Nikdy před tím jsem tady nestartoval. Čtyři rychlostní úseky sobotního programu, které se jely ve dvou průjezdech, se mi ale líbily a pořadatelé si s aktuální situací velmi dobře poradili. Určitě to neměli v této době jednoduché,“ hodnotil soutěž liberecký rodák.
Tomáše Engeho tradičně na sedadle spolujezdce doplňuje jeho sestra Lucie. Společnými silami si v sobotu na své konto připsali tři nejrychlejší časy v absolutním pořadí MČR HA a dokázali poprvé ve své kariéře zvítězit. Po prvním letošním startu na Rally Bohemia, kde skončili druzí, je to tak vylepšení dosavadního nejlepšího výkonu. „Jsem hodně šťastný, protože se v letošním roce úročí nasazení našeho týmu Enge Racing a velké díky patří mému tátovi, který to auto vyvíjel a stále jej vylepšuje. Samozřejmě bych chtěl poděkovat všem lidem v našem týmu a mojí rodině, která mě podporuje. Velice si tohoto vítězství ceníme, protože Ford Escort RS 2000 MKII nikdy v Čechách předtím nevyhrál,“ netajil své nadšení Tomáš Enge.
Úspěšného závodníka a jediného Čecha, který kdy stál na startu Velkých cen Formule 1, mohou fanoušci vidět na tratích Valašské Rally také v neděli. Posádka Enge – Engová je totiž přihlášena do poháru pořadatele, ve kterém figuruje po první etapě na pěkném 33. místě.
V průběžném pořadí MČR HA v kategorii D3 je po dvou vítězstvích Tomáš Enge v čele průběžného pořadí.
PR, Tomasengeracing
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.