Šest vozů Škoda Fabia zákaznických týmů se umístilo v nejlepší desítce Kowax ValMez Rally 2020. Tovární posádka Jan Kopecký/Jan Hloušek s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo dojela po vyrovnaném souboji na druhém místě za dvojicí Václav Pech/Petr Uhel se speciálem Ford Focus WRC. Pořadatelé zvládli i přes omezení spojená s COVID-19 uspořádat kvalitní soutěž, ukáznění fanoušci se těšili z těsných soubojů nejen na čele startovního pole.
Úmorně vysoké teploty a rychlé rovinaté tratě – to je základní charakteristika Kowax ValMez Rally 2020. Do paměti rallyových fanoušků se ale letošní Valaška zapíše jako další soutěž, kde byl k vidění špičkový automobilový sport. Hlavními postavami tohoto dramatického představení byli stejně jako na Bohemia Rally 2020 jezdci Jan Kopecký a Václav Pech. Hladké středočeské asfalty Bohemky tentokrát vystřídaly uskákané valašské silničky, jejichž rovinatý charakter s extrémně vysokými rychlostními průměry více vyhovoval silnému motoru speciálu Ford Focus RS WRC Václava Pecha.
České mistrovství v rallye pokračovalo po nedávném restartu druhým podnikem čtyřdílného šampionátu. Tradiční Kowax ValMez Rally se po původně zrušeném jarním termínu netradičně přesunula doprostřed léta. Posádkám tak odpadly starosti s uklouzaným jarním povrchem pokrytým zbytky zimního posypu. S letním termínem se ale objevily nové výzvy. Tropické teploty prověřily fyzickou odolnost posádek, ani to ale českou špičku nezpomalilo. Naopak, rychlostní průměry byly historicky nejvyšší a předposlední rychlostní zkouška musela být dokonce zrušena z bezpečnostních důvodů, protože při prvním průjezdu v neděli ráno překonalo hned prvních pět posádek hranici 130 km/hod. K vidění byly opět velmi dramatické a vyrovnané souboje mezi tovární posádkou Jan Kopecký/Jan Hloušek a dvojicí Václav Pech/Petr Uhel. „Jelo se naplno od první do poslední stopky. S Václavem jsme si nedarovali ani desetinu. Nás to bavilo a věřím, že i fanoušky. Už teď se těším na podzimní souboje o mistrovský titul,“ zhodnotil náročnou soutěž Jan Kopecký. Po 133 ujetých ostrých kilometrech skončili Kopecký s Hlouškem nakonec jen 5,3 sekund za vítěznou posádkou Pech/Uhel.
Velké uznání patří také pořadatelům, kteří i přes omezení pohybu diváků připravili atraktivní program. Přístup do servisní zóny umístěné na zkušebním polygonu Tatra v Kopřivnici sice pro fanoušky nebyl možný, o to víc se jich sešlo v okolí samotných rychlostních zkoušek. „Pořadatelům patří velká poklona. Především díky nim můžeme fanouškům předvádět tento nádherný sport. I tentokrát to byla dechberoucí bitva a já za celý tým ŠKODA Motorsport děkuji všem za férové souboje a Václavu Pechovi gratuluji k těsnému, ale zaslouženému vítězství,“ zhodnotil soutěž vedoucí týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. Tovární tým se bude před další soutěží českého rally šampionátu věnovat další naplánované přípravě vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo.
Barvy značky ŠKODA hájily na Kowax ValMez Rally 2020 i posádky týmů, které nasazují speciály ŠKODA FABIA Rally2 a Rally2 evo. V první desítce konečného pořadí skončilo celkem sedm vozů ŠKODA, z toho šest ve vlastnictví privátních týmů. Nejlépe z nich si vedla posádka Filip Mareš/Radovan Bucha z nové stáje Laureta Auto ŠKODA Team, která skončila s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo na třetím místě. Miroslav Jakeš ze zlínského Samohýl ŠKODA Teamu skončil v absolutním hodnocení na pátém místě, ale radoval se z vítězství v poháru 2+, který je součástí Rallysprint série 2020. Druhý dojel v tomto šampionátu jednodenních soutěží mladý talent Petr Semerád, který rovněž usedl za volant speciálu ŠKODA FABIA Rally2 a aktuálně je v průběžném vedení tohoto doprovodného šampionátu. Seriál Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích pokračuje na konci září na západě Čech na 41. Invelt Rally Pačejov.
Věděli jste, že…
… teplota uvnitř závodního vozu se může vyšplhat až na 60 stupňů Celsia? Kvůli povinně používanému nehořlavému prádlu a kombinéze jsou tak na posádky kladeny vysoké nároky po stránce fyzické kondice a dodržování pitného režimu.
Číslo soutěže: 0
Tolik sekund činil rozdíl v cíli RZ3 Bystřička mezi Janem Kopeckým a Václavem Pechem. Oba jezdci měli po ujetí 8,16 km naprosto stejný čas 4:07,1 min.
Konečné pořadí Kowax ValMez Rally 2020:
Václav Pech/Petr Uhel (EuroOil Team/Ford Focus RS WRC ‘06) 1:11:14,6 Jan Kopecký/Jan Hloušek (ŠKODA Motorsport/ŠKODA FABIA Rally2 evo) + 5,3 Filip Mareš/Radovan Bucha (Laureta Auto ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2 evo) + 1:04,6 Jan Černý/Petr Černohorský (Mogul Benzina Racing 21/Volkswagen Polo R5) + 1:10,5 Miroslav Jakeš/Petr Machů (Samohýl ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2) + 1:51,8 Petr Semerád/Jiří Hovorka (CityTaxi Racing/ŠKODA FABIA Rally2) + 2:15,7Průběžné pořadí SONAX MČR v rally 2020 (po 2 ze 4 rallye):
Václav Pech/Petr Uhel (EuroOil Team/Ford Focus RS WRC ‘06) 115 bodů Jan Kopecký/Jan Hloušek (ŠKODA Motorsport/ŠKODA FABIA Rally2 evo) 96 bodů Filip Mareš/Radovan Buch (Laureta Auto ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2 evo) 72 bodů Jan Černý/Petr Černohorský (Mogul Benzina Racing 21/Volkswagen Polo R5) 54 bodů Jari Huttunen/Miko Lukka (Hyundai Poland Racing/Hyundai i20 R5) 42 bodů Miroslav Jakeš/Petr Machů (Samohýl ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2) 42Škoda Motorsport
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.