Šest vozů Škoda Fabia zákaznických týmů se umístilo v nejlepší desítce Kowax ValMez Rally 2020. Tovární posádka Jan Kopecký/Jan Hloušek s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo dojela po vyrovnaném souboji na druhém místě za dvojicí Václav Pech/Petr Uhel se speciálem Ford Focus WRC. Pořadatelé zvládli i přes omezení spojená s COVID-19 uspořádat kvalitní soutěž, ukáznění fanoušci se těšili z těsných soubojů nejen na čele startovního pole.
Úmorně vysoké teploty a rychlé rovinaté tratě – to je základní charakteristika Kowax ValMez Rally 2020. Do paměti rallyových fanoušků se ale letošní Valaška zapíše jako další soutěž, kde byl k vidění špičkový automobilový sport. Hlavními postavami tohoto dramatického představení byli stejně jako na Bohemia Rally 2020 jezdci Jan Kopecký a Václav Pech. Hladké středočeské asfalty Bohemky tentokrát vystřídaly uskákané valašské silničky, jejichž rovinatý charakter s extrémně vysokými rychlostními průměry více vyhovoval silnému motoru speciálu Ford Focus RS WRC Václava Pecha.
České mistrovství v rallye pokračovalo po nedávném restartu druhým podnikem čtyřdílného šampionátu. Tradiční Kowax ValMez Rally se po původně zrušeném jarním termínu netradičně přesunula doprostřed léta. Posádkám tak odpadly starosti s uklouzaným jarním povrchem pokrytým zbytky zimního posypu. S letním termínem se ale objevily nové výzvy. Tropické teploty prověřily fyzickou odolnost posádek, ani to ale českou špičku nezpomalilo. Naopak, rychlostní průměry byly historicky nejvyšší a předposlední rychlostní zkouška musela být dokonce zrušena z bezpečnostních důvodů, protože při prvním průjezdu v neděli ráno překonalo hned prvních pět posádek hranici 130 km/hod. K vidění byly opět velmi dramatické a vyrovnané souboje mezi tovární posádkou Jan Kopecký/Jan Hloušek a dvojicí Václav Pech/Petr Uhel. „Jelo se naplno od první do poslední stopky. S Václavem jsme si nedarovali ani desetinu. Nás to bavilo a věřím, že i fanoušky. Už teď se těším na podzimní souboje o mistrovský titul,“ zhodnotil náročnou soutěž Jan Kopecký. Po 133 ujetých ostrých kilometrech skončili Kopecký s Hlouškem nakonec jen 5,3 sekund za vítěznou posádkou Pech/Uhel.
Velké uznání patří také pořadatelům, kteří i přes omezení pohybu diváků připravili atraktivní program. Přístup do servisní zóny umístěné na zkušebním polygonu Tatra v Kopřivnici sice pro fanoušky nebyl možný, o to víc se jich sešlo v okolí samotných rychlostních zkoušek. „Pořadatelům patří velká poklona. Především díky nim můžeme fanouškům předvádět tento nádherný sport. I tentokrát to byla dechberoucí bitva a já za celý tým ŠKODA Motorsport děkuji všem za férové souboje a Václavu Pechovi gratuluji k těsnému, ale zaslouženému vítězství,“ zhodnotil soutěž vedoucí týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. Tovární tým se bude před další soutěží českého rally šampionátu věnovat další naplánované přípravě vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo.
Barvy značky ŠKODA hájily na Kowax ValMez Rally 2020 i posádky týmů, které nasazují speciály ŠKODA FABIA Rally2 a Rally2 evo. V první desítce konečného pořadí skončilo celkem sedm vozů ŠKODA, z toho šest ve vlastnictví privátních týmů. Nejlépe z nich si vedla posádka Filip Mareš/Radovan Bucha z nové stáje Laureta Auto ŠKODA Team, která skončila s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo na třetím místě. Miroslav Jakeš ze zlínského Samohýl ŠKODA Teamu skončil v absolutním hodnocení na pátém místě, ale radoval se z vítězství v poháru 2+, který je součástí Rallysprint série 2020. Druhý dojel v tomto šampionátu jednodenních soutěží mladý talent Petr Semerád, který rovněž usedl za volant speciálu ŠKODA FABIA Rally2 a aktuálně je v průběžném vedení tohoto doprovodného šampionátu. Seriál Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích pokračuje na konci září na západě Čech na 41. Invelt Rally Pačejov.
Věděli jste, že…
… teplota uvnitř závodního vozu se může vyšplhat až na 60 stupňů Celsia? Kvůli povinně používanému nehořlavému prádlu a kombinéze jsou tak na posádky kladeny vysoké nároky po stránce fyzické kondice a dodržování pitného režimu.
Číslo soutěže: 0
Tolik sekund činil rozdíl v cíli RZ3 Bystřička mezi Janem Kopeckým a Václavem Pechem. Oba jezdci měli po ujetí 8,16 km naprosto stejný čas 4:07,1 min.
Konečné pořadí Kowax ValMez Rally 2020:
Václav Pech/Petr Uhel (EuroOil Team/Ford Focus RS WRC ‘06) 1:11:14,6 Jan Kopecký/Jan Hloušek (ŠKODA Motorsport/ŠKODA FABIA Rally2 evo) + 5,3 Filip Mareš/Radovan Bucha (Laureta Auto ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2 evo) + 1:04,6 Jan Černý/Petr Černohorský (Mogul Benzina Racing 21/Volkswagen Polo R5) + 1:10,5 Miroslav Jakeš/Petr Machů (Samohýl ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2) + 1:51,8 Petr Semerád/Jiří Hovorka (CityTaxi Racing/ŠKODA FABIA Rally2) + 2:15,7Průběžné pořadí SONAX MČR v rally 2020 (po 2 ze 4 rallye):
Václav Pech/Petr Uhel (EuroOil Team/Ford Focus RS WRC ‘06) 115 bodů Jan Kopecký/Jan Hloušek (ŠKODA Motorsport/ŠKODA FABIA Rally2 evo) 96 bodů Filip Mareš/Radovan Buch (Laureta Auto ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2 evo) 72 bodů Jan Černý/Petr Černohorský (Mogul Benzina Racing 21/Volkswagen Polo R5) 54 bodů Jari Huttunen/Miko Lukka (Hyundai Poland Racing/Hyundai i20 R5) 42 bodů Miroslav Jakeš/Petr Machů (Samohýl ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2) 42Škoda Motorsport
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.