Druhý díl Liqui Moly Rallysprint série se uskutečnil uplynulou sobotu v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice Na KOWAX Sprintrally vyrazil také slušovický tým pod vedením Lubomíra Minaříka. Tentokrát barvy týmu Minařík Racing hájily dvě posádky. René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem usedli do Peugeotu 208 Rally4 a za úkol měli sbírat zkušenosti s novým vozem a prohnat soupeře na ryze domácích tratích. S Peugeotem 208 R2 závodil Petr Gargulák, navigovaný Karlem Voltnerem. Gargulák chtěl také potrápit českou špičku ve dvoukolkách.
Po osmi rychlostních zkouškách, které byly pro sprint připraveny, se ve výsledkové listině z týmové dvojice výše umístil René Dohnal. Posádka Dohnal – Švec navázala na skvělý výkon z Příbrami a v hodnocení Rallysprint série nestačila pouze na zkušeného jmenovce Jana Dohnala s Renaultem Clio S1600. „Od začátku se pro nás závod vyvíjel lépe, než jsme čekali. Na druhé rychlostní zkoušce jsme měli větší krizovou situaci, kterou jsme ustáli. Po třech RZ jsme se drželi jen kousek za Honzou Dohnalem, konkrétně 1,9 vteřiny. Bohužel při RZ Tatra na polygonu se projevilo příliš měkké nastavení auta a nebylo možné přenést výkon vozu do specifické tratě, která našemu Peugeotu měla papírově sedět. Na odpolední sekci jsme zvolili pneumatiky, které nejspíš nebyly příliš vhodné, protože jsme se o proti prvním průjezdům nezlepšovali. Konec dobrý, všechno dobré, ale máme o čem přemýšlet a již nyní víme, že musíme zapracovat ještě více na nastavení auta. Závod jako takový hodnotím kladně, bylo vedro, jaké již dlouho nepamatuji a naše fyzická příprava se hodila. Děkuji týmu Minařík Racing za skvěle připravený vůz, který šlapal jako hodinky,“ uvedl po závodě spokojený René Dohnal. Dvojici René Dohnal – Roman Švec s novým Peugeotem 208 Rally4 v cíli patří 1. místo ve třídě 5 a 2. místo v absolutním pořadí Rallysprint série.
Druhým zástupcem v barvách týmu Minařík Racing byl Petr Gargulák, kterému rozpis četl Karel Voltner. Petr s Karlem a Peugeotem 208 R2 po celou dobu závodu sváděli souboj s Dominikem Stříteským o vítězství ve třídě 6. I kvůli technickým problémům Petr Gargulák vyšel z tohoto souboje jako poražený a ve své třídě bral stříbrné umístění. V hodnocení Rallysprint Série kluci obsadili krásnou 5. příčku. „Na Valašskou rally jsme se opravdu těšili a netrpělivě odpočítávali zbývající dny do startu. Soutěž jsme začali vyhranou rychlostní zkouškou, což nás opravdu překvapilo. Na další zkoušce jsem však chyboval a na chvíli jsme se ocitli mimo trať. Ale celkově první sekce pro nás nebyla špatná i když nám od startu ve 3 RZ praskl jeden svod. Po servisu bylo vše opraveno a my byli připraveni bojovat o nejvyšší příčku. Avšak již na přejezdu jsem cítil, že vůz nejede na plný výkon a zjistili jsme, že máme problém se škrtící klapkou, která se plně neotevírala. Tím pro nás boj o prvenství ve třídě skončil, i když jsme to nevzdávali a jeli jsme s vozem co to šlo. Udrželi jsme skvělé druhé místo ve třídě 6 a přes tyto problémy jsme s výsledkem maximálně spokojeni,“ popsal Petr Gargulák.
Nyní na tým Minařík Racing čeká další závod, tentokrát v Maďarsku. Již tento víkend (14.-15.8.) na Miscolc Rally do vozu Peugeot 208 Rally4 usedne maďarská posádka.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.