Druhý díl Liqui Moly Rallysprint série se uskutečnil uplynulou sobotu v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice Na KOWAX Sprintrally vyrazil také slušovický tým pod vedením Lubomíra Minaříka. Tentokrát barvy týmu Minařík Racing hájily dvě posádky. René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem usedli do Peugeotu 208 Rally4 a za úkol měli sbírat zkušenosti s novým vozem a prohnat soupeře na ryze domácích tratích. S Peugeotem 208 R2 závodil Petr Gargulák, navigovaný Karlem Voltnerem. Gargulák chtěl také potrápit českou špičku ve dvoukolkách.
Po osmi rychlostních zkouškách, které byly pro sprint připraveny, se ve výsledkové listině z týmové dvojice výše umístil René Dohnal. Posádka Dohnal – Švec navázala na skvělý výkon z Příbrami a v hodnocení Rallysprint série nestačila pouze na zkušeného jmenovce Jana Dohnala s Renaultem Clio S1600. „Od začátku se pro nás závod vyvíjel lépe, než jsme čekali. Na druhé rychlostní zkoušce jsme měli větší krizovou situaci, kterou jsme ustáli. Po třech RZ jsme se drželi jen kousek za Honzou Dohnalem, konkrétně 1,9 vteřiny. Bohužel při RZ Tatra na polygonu se projevilo příliš měkké nastavení auta a nebylo možné přenést výkon vozu do specifické tratě, která našemu Peugeotu měla papírově sedět. Na odpolední sekci jsme zvolili pneumatiky, které nejspíš nebyly příliš vhodné, protože jsme se o proti prvním průjezdům nezlepšovali. Konec dobrý, všechno dobré, ale máme o čem přemýšlet a již nyní víme, že musíme zapracovat ještě více na nastavení auta. Závod jako takový hodnotím kladně, bylo vedro, jaké již dlouho nepamatuji a naše fyzická příprava se hodila. Děkuji týmu Minařík Racing za skvěle připravený vůz, který šlapal jako hodinky,“ uvedl po závodě spokojený René Dohnal. Dvojici René Dohnal – Roman Švec s novým Peugeotem 208 Rally4 v cíli patří 1. místo ve třídě 5 a 2. místo v absolutním pořadí Rallysprint série.
Druhým zástupcem v barvách týmu Minařík Racing byl Petr Gargulák, kterému rozpis četl Karel Voltner. Petr s Karlem a Peugeotem 208 R2 po celou dobu závodu sváděli souboj s Dominikem Stříteským o vítězství ve třídě 6. I kvůli technickým problémům Petr Gargulák vyšel z tohoto souboje jako poražený a ve své třídě bral stříbrné umístění. V hodnocení Rallysprint Série kluci obsadili krásnou 5. příčku. „Na Valašskou rally jsme se opravdu těšili a netrpělivě odpočítávali zbývající dny do startu. Soutěž jsme začali vyhranou rychlostní zkouškou, což nás opravdu překvapilo. Na další zkoušce jsem však chyboval a na chvíli jsme se ocitli mimo trať. Ale celkově první sekce pro nás nebyla špatná i když nám od startu ve 3 RZ praskl jeden svod. Po servisu bylo vše opraveno a my byli připraveni bojovat o nejvyšší příčku. Avšak již na přejezdu jsem cítil, že vůz nejede na plný výkon a zjistili jsme, že máme problém se škrtící klapkou, která se plně neotevírala. Tím pro nás boj o prvenství ve třídě skončil, i když jsme to nevzdávali a jeli jsme s vozem co to šlo. Udrželi jsme skvělé druhé místo ve třídě 6 a přes tyto problémy jsme s výsledkem maximálně spokojeni,“ popsal Petr Gargulák.
Nyní na tým Minařík Racing čeká další závod, tentokrát v Maďarsku. Již tento víkend (14.-15.8.) na Miscolc Rally do vozu Peugeot 208 Rally4 usedne maďarská posádka.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.