René Dohnal i Petr Gargulák v TOP 5

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 11. srpna 2020 07:35
Sdílej:

Druhý díl Liqui Moly Rallysprint série se uskutečnil uplynulou sobotu v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice Na KOWAX Sprintrally vyrazil také slušovický tým pod vedením Lubomíra Minaříka. Tentokrát barvy týmu Minařík Racing hájily dvě posádky. René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem usedli do Peugeotu 208 Rally4 a za úkol měli sbírat zkušenosti s novým vozem a prohnat soupeře na ryze domácích tratích. S Peugeotem 208 R2 závodil Petr Gargulák, navigovaný Karlem Voltnerem. Gargulák chtěl také potrápit českou špičku ve dvoukolkách.

Po osmi rychlostních zkouškách, které byly pro sprint připraveny, se ve výsledkové listině z týmové dvojice výše umístil René Dohnal. Posádka Dohnal – Švec navázala na skvělý výkon z Příbrami a v hodnocení Rallysprint série nestačila pouze na zkušeného jmenovce Jana Dohnala s Renaultem Clio S1600. „Od začátku se pro nás závod vyvíjel lépe, než jsme čekali. Na druhé rychlostní zkoušce jsme měli větší krizovou situaci, kterou jsme ustáli. Po třech RZ jsme se drželi jen kousek za Honzou Dohnalem, konkrétně 1,9 vteřiny. Bohužel při RZ Tatra na polygonu se projevilo příliš měkké nastavení auta a nebylo možné přenést výkon vozu do specifické tratě, která našemu Peugeotu měla papírově sedět. Na odpolední sekci jsme zvolili pneumatiky, které nejspíš nebyly příliš vhodné, protože jsme se o proti prvním průjezdům nezlepšovali. Konec dobrý, všechno dobré, ale máme o čem přemýšlet a již nyní víme, že musíme zapracovat ještě více na nastavení auta. Závod jako takový hodnotím kladně, bylo vedro, jaké již dlouho nepamatuji a naše fyzická příprava se hodila. Děkuji týmu Minařík Racing za skvěle připravený vůz, který šlapal jako hodinky,“ uvedl po závodě spokojený René Dohnal. Dvojici René Dohnal – Roman Švec s novým Peugeotem 208 Rally4 v cíli patří 1. místo ve třídě 5 a 2. místo v absolutním pořadí Rallysprint série.

Druhým zástupcem v barvách týmu Minařík Racing byl Petr Gargulák, kterému rozpis četl Karel Voltner. Petr s Karlem a Peugeotem 208 R2 po celou dobu závodu sváděli souboj s Dominikem Stříteským o vítězství ve třídě 6. I kvůli technickým problémům Petr Gargulák vyšel z tohoto souboje jako poražený a ve své třídě bral stříbrné umístění. V hodnocení Rallysprint Série kluci obsadili krásnou 5. příčku. „Na Valašskou rally jsme se opravdu těšili a netrpělivě odpočítávali zbývající dny do startu. Soutěž jsme začali vyhranou rychlostní zkouškou, což nás opravdu překvapilo. Na další zkoušce jsem však chyboval a na chvíli jsme se ocitli mimo trať. Ale celkově první sekce pro nás nebyla špatná i když nám od startu ve 3 RZ praskl jeden svod. Po servisu bylo vše opraveno a my byli připraveni bojovat o nejvyšší příčku. Avšak již na přejezdu jsem cítil, že vůz nejede na plný výkon a zjistili jsme, že máme problém se škrtící klapkou, která se plně neotevírala. Tím pro nás boj o prvenství ve třídě skončil, i když jsme to nevzdávali a jeli jsme s vozem co to šlo. Udrželi jsme skvělé druhé místo ve třídě 6 a přes tyto problémy jsme s výsledkem maximálně spokojeni,“ popsal Petr Gargulák.

Nyní na tým Minařík Racing čeká další závod, tentokrát v Maďarsku. Již tento víkend (14.-15.8.) na Miscolc Rally do vozu Peugeot 208 Rally4 usedne maďarská posádka.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?