Soutěžácká sezóna bude pokračovat o víkendu 7. – 9. srpna 2020 „dvojzávodem“ KOWAX ValMez Rally 2020 a KOWAX Rallysprint 2020. Do soutěže s centrem ve Valašském Meziříčí a v Kopřivnici je přihlášeno 128 posádek soudobých a historických vozů.
Dvoudenní formát závodu je zařazen do European Rally Trophy – Central a SONAX MČR v rally, do kterého se registrovalo téměř šedesát dvojic. K jednodennímu závodění je pak v rámci LIQUI MOLY Rallysprint Serie, Poháru 2+ a MČR v rally historických automobilů přihlášena stovka posádek (některé přihlášky se v domácích šampionátech překrývají).
Samozřejmě fanoušky bude zejména zajímat výčet favoritů, kterému dominují dva prioritní jezdci FIA Jan Kopecký a Ondřej Bisaha, dále sedm pilotů s národní prioritou (Václav Pech, Filip Mareš, Jan Černý, Miroslav Jakeš, Martin Vlček, Roman Odložilík, Jan Dohnal).
Ve špičce startovní listiny už tradičně převažují vozy kategorie R5, kterých se na startu sejde 21 (značky Škoda, Hyundai, VW a Ford). Kromě tradičních domácích jmen (třeba Petr Semerád, Věroslav Cvrček, Jan Jelínek, David Tomek, Karel Trojan) se v okolí Valašského Meziříčí představí s „er pětkami“ i zahraniční piloti - Němec Albert von Thurn und Taxis, Slováci Roman Popovič (oba Škoda Fabia Rally2 Evo) a Vladimír Hanuš (Hyundai i20 R5). Po výsledku na Rally Bohemia však fanoušci budou jistě pozorně sledovat i Ford Focus WRC Václava Pecha, další speciál této kategorie, novější Ford Fiesta RS WRC osedlá na valašských cestách další Slovák Jaroslav Melichárek. Ze zahraničí pak zavítají na Severovýchodní Moravu i dvě polské posádky.
„Startovní listina má jistě svou kvalitu a fanoušky čeká zajímavá podívaná. Po průběhu Bohemky věřím v další souboje o desetinky. Stejně tak na umístění v první desítce bude nespočet kandidátů, kteří si to mezi sebou rozdají v dalších vyrovnaných duelech,“ reaguje šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
V rámci dvoudenního klání se na šestnácti rychlostních zkouškách představí i tři vozy kategorie Open N (Mitsubishi Mirage, Ford Fiesta), premiérově s Jaroslavem Pešlem a Martinem Šiklem za volanty. Mezi „sprintery“ pak diváci uvidí žhavou novinku – Peugeot 208 Rally4, který na domácích tratích povede René Dohnal. Nejobsazenější třídou letošních valašských závodů budou „šestky“. Výraznou mírou za to může i zařazení závodu do pohárových seriálů Peugeot Rally Cupu a ADAM Cupu. Právě oba zmíněné seriály jsou líhní mladých jezdců, s vozy Opel Adam Cup pojedou dokonce dva jezdci, kterým ještě nebylo osmnáct let (v Poháru mládeže celkem 3 teenageři).
Organizační tým KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu podstoupil v průběhu tohoto týdne zásadní jednání s Krajskými hygienickými stranicemi Zlínského a Moravskoslezského kraje, ze kterého vyšel úspěšně. Závodění na valašských a lašských silnicích tak není v žádném případě ohroženo. Samozřejmě to však sebou nese některá omezení, která jsme už naznačili. Zejména půjde o zrušení startovního a cílového ceremoniálu a zákaz vstupu diváků do servisního areálu na polygonu v Kopřivnici. O to více očekáváme diváky kolem tratí rychlostních zkoušek, doufejme za krásného letního počasí.
Informačním kanálem KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.