Soutěžácká sezóna bude pokračovat o víkendu 7. – 9. srpna 2020 „dvojzávodem“ KOWAX ValMez Rally 2020 a KOWAX Rallysprint 2020. Do soutěže s centrem ve Valašském Meziříčí a v Kopřivnici je přihlášeno 128 posádek soudobých a historických vozů.
Dvoudenní formát závodu je zařazen do European Rally Trophy – Central a SONAX MČR v rally, do kterého se registrovalo téměř šedesát dvojic. K jednodennímu závodění je pak v rámci LIQUI MOLY Rallysprint Serie, Poháru 2+ a MČR v rally historických automobilů přihlášena stovka posádek (některé přihlášky se v domácích šampionátech překrývají).
Samozřejmě fanoušky bude zejména zajímat výčet favoritů, kterému dominují dva prioritní jezdci FIA Jan Kopecký a Ondřej Bisaha, dále sedm pilotů s národní prioritou (Václav Pech, Filip Mareš, Jan Černý, Miroslav Jakeš, Martin Vlček, Roman Odložilík, Jan Dohnal).
Ve špičce startovní listiny už tradičně převažují vozy kategorie R5, kterých se na startu sejde 21 (značky Škoda, Hyundai, VW a Ford). Kromě tradičních domácích jmen (třeba Petr Semerád, Věroslav Cvrček, Jan Jelínek, David Tomek, Karel Trojan) se v okolí Valašského Meziříčí představí s „er pětkami“ i zahraniční piloti - Němec Albert von Thurn und Taxis, Slováci Roman Popovič (oba Škoda Fabia Rally2 Evo) a Vladimír Hanuš (Hyundai i20 R5). Po výsledku na Rally Bohemia však fanoušci budou jistě pozorně sledovat i Ford Focus WRC Václava Pecha, další speciál této kategorie, novější Ford Fiesta RS WRC osedlá na valašských cestách další Slovák Jaroslav Melichárek. Ze zahraničí pak zavítají na Severovýchodní Moravu i dvě polské posádky.
„Startovní listina má jistě svou kvalitu a fanoušky čeká zajímavá podívaná. Po průběhu Bohemky věřím v další souboje o desetinky. Stejně tak na umístění v první desítce bude nespočet kandidátů, kteří si to mezi sebou rozdají v dalších vyrovnaných duelech,“ reaguje šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
V rámci dvoudenního klání se na šestnácti rychlostních zkouškách představí i tři vozy kategorie Open N (Mitsubishi Mirage, Ford Fiesta), premiérově s Jaroslavem Pešlem a Martinem Šiklem za volanty. Mezi „sprintery“ pak diváci uvidí žhavou novinku – Peugeot 208 Rally4, který na domácích tratích povede René Dohnal. Nejobsazenější třídou letošních valašských závodů budou „šestky“. Výraznou mírou za to může i zařazení závodu do pohárových seriálů Peugeot Rally Cupu a ADAM Cupu. Právě oba zmíněné seriály jsou líhní mladých jezdců, s vozy Opel Adam Cup pojedou dokonce dva jezdci, kterým ještě nebylo osmnáct let (v Poháru mládeže celkem 3 teenageři).
Organizační tým KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu podstoupil v průběhu tohoto týdne zásadní jednání s Krajskými hygienickými stranicemi Zlínského a Moravskoslezského kraje, ze kterého vyšel úspěšně. Závodění na valašských a lašských silnicích tak není v žádném případě ohroženo. Samozřejmě to však sebou nese některá omezení, která jsme už naznačili. Zejména půjde o zrušení startovního a cílového ceremoniálu a zákaz vstupu diváků do servisního areálu na polygonu v Kopřivnici. O to více očekáváme diváky kolem tratí rychlostních zkoušek, doufejme za krásného letního počasí.
Informačním kanálem KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.