Do nové sezóny vstoupil v Mladé Boleslavi i otrokovický KIT Racing. Do města automobilů přivezl čtyři vozy – Ford Escort RS Cosworth, Mitsubishi Lancer EVO IX a dvě lvíčata Peugeot 208 R2.
V týmovém ohlédnutí začněme v kategorii historik. Fanouškům rally je tedy jasné, že první slovo dostane šéf týmu Vlastimil Neumann. Fryštácký jezdec po dlouhé pauze neudělal žádnou změnu a tak jak loňskou sezónu dokončil, tak nastartoval i tu letošní. Na sedadlo spolujezdce usedl „obrázek“ Martin Hlavatý a posádka měla k dispozici modrobílého forda. Městskou rychlostní zkoušku zvládla dvojice velmi dobře, když ji pojala stylem „bokem vpřed a rovně ani metr“. Taková jízda se jistě divákům líbila a užívali si ji i Vlastík s Martinem. Nejrychlejší čas na erzetě byl příslibem dalšího pěkného svezení. Na druhé zkoušce soutěže ovšem Neumann zajel „až“ třetí čas a nabral ztrátu více jak 13 vteřin. Ne že by soupeři jeli tak špatně… Oni jeli dobře, ale na vině byla špatná volba pneumatik. Posádka dokončila na mokrých gumách suchou část závodu, a i když se snažila, odstup od vedoucí příčky pomalu narůstal. Po první sekci rychlostních zkoušek figurovala dvojice Neumann – Hlavatý na 2. místě absolutní klasifikace historiků se ztrátou 22 vteřin. V servisu mechanici obuli správné pneumatiky a Vlastík s Martinem boj o vedení v soutěži nevzdávali. Ale soutěžní escort odjel pouze dvě erzety. „Během dlouhé zimní přestávky jsme se pečlivě připravovali na novou sezónu. Přestávka ovšem byla hodně dlouhá a my jsme lehce zlenivěli. Bylo to dané tím, že jsme měli spoustu práce okolo příprav civilních vozů. Nicméně na Bohemku jsme se velice těšili. Už páteční svezení v Sosnové bylo super a dávalo nám skvělou motivaci do závodu. Sobotní městskou erzetu jsme projeli v klidu a na jistotu, neboť to docela klouzalo. Po rozehřátí jsme v servisu řešili otázku, jaký druh pneumatik zvolit. Po loňské zkušenosti, kdy jsme na slicku absolvovali mokrý závod a tím pádem jsme si během zkoušek užili mnoho nechtěných adrenalinových situací, jsme se rozhodli, že letos vsadíme na jistotu a dáme mokré gumy. Jenomže 90 % erzet se jelo na suchu a já si hodně rychle uvědomil, že i letos padla špatná volba. Soupeři nám odskočili na téměř půlminutový odstup. V servisu jsme obuli slicky a vydali se ztrátu stáhnout. Už na přejezdu k erzetám jsme cítili v autě divný zápach, který měla na svědomí přehřívající se kabeláž. Šestá zkouška ještě šla, ale na další byl cítit i benzín, a to nevěstilo nic dobrého. Až později jsme zjistili, že na jednom ze skoků se po dopadu prosekla hadice od paliva. S unikajícím palivem pod zadkem a doutnající kabeláží se závodit nedá a oběma nám bylo docela nevolno. Proto jsme se rozhodli vůz odstavit a závod nedokončit. Nyní nás čeká oprava poškozených dílů a příprava na Valašku, kde se chceme vrátit v plné kondici,“ popsal sled dění v závodě Vlastimil Neumann.
To, co se nepodařilo Neumannovi s Hlavatým, se povedlo ostatním zástupcům KIT Racingu. Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem zůstali rovněž věrni „svému nářadí“ a do Mladé Boleslavi přivezli červenobílé mitsubishi deváté evoluční řady. Správní fanoušci rally ví, že toto auto spadá do třídy 3 a těch se sešlo na startu pět. Inu doba, kdy „Myšáci“ a „Suba“ dominovaly startovním listinám, je pryč, nic to ale neubírá jezdcům v jejich nasazení porvat se s časem a soupeři. Lukáš s Pavlem vstoupili výborně do soutěže, když zajeli nejrychlejší čas ve třídě na městské rychlostní zkoušce. Vedení si udrželi kluci ještě jednu zkoušku, ale od třetí erzety se dostal do čela domácí Petr Hrobský a posádce KIT Racingu pomalu ujížděl. V polovině sobotní etapy držel Matěna průběžnou druhou příčku ve třídě se ztrátou půl minuty na lídra. Po první etapě Lukáš s Pavlem byli i nadále stříbrní ve třídě a v absolutní klasifikaci pak 26. Druhá etapa vyšla Královéhradečákovi lépe, když zajel čtyři nejrychlejší časy třídy. Kluky jistě velmi těší vítězství ve třídě na nejdelší zkoušce soutěže, 21,6 km dlouhé RZ Radostín, v obou průjezdech. Ještě před poslední RZ měl Matěna ztrátu na Petra Hrobského, lídra třídy, více než minutu. Závěrečná, městská rychlostní zkouška lehce závod zdramatizovala. Hrobský dojížděl erzetu s porouchanou převodovkou a na zkoušce ztratil 52 vteřin. Po odjetí všech osmnácti zkoušek ztrácel Matěna na Hrobského v cíli 15,1 vteřiny. Vedle stříbra ve třídě obsadila posádka KIT Racingu 24. příčku a v hodnocení MČR pak příčku 19.
V Mladé Boleslavi se představili i Lumír Firla s Michalem Večerkou. Jezdce z Orlové už si zvykáme vídat v Peugeotu 208 R2 a na Bohemce tomu nebylo jinak. Ve třídě 6 se sešlo na startu 16 posádek. Městskou zkoušku zajela posádka na jistotu, ale hned na další zkoušce pěkně poškádlila své soupeře druhým časem ve třídě 6. V průběhu první etapy ještě jednou Lumír s Michalem obsadili „bednu“ na erzetě a na jejím konci byli klasifikováni na pěkném třetím místě ve třídě, 5. místě ve dvoukolkách a v absolutním pořadí patřila posádce 30. příčka. Také v neděli zajížděl Firla vyrovnané výkony, nicméně neodolal tlaku mladého dravce Dominika Stříteského a klesl na čtvrtou příčku. Toto postavení si Lumír s Michalem udrželi až na cílovou rampu. Vedle nepopulární „brambory“ ve třídě 6 patří klukům šestá pozice ve dvoukolkách, 31. pozice v absolutní klasifikaci a v rámci MČR dosáhla posádka na 25. místo. „Dlouho jsem v závodním autě pořádně neseděl, a tak jsem měl zpočátku docela smíšené pocity, zda jsem nezapomněl závodit. Proto jsme šli do závodu s jistým respektem, ale postupně jsme zrychlovali. Výsledek mohl být i lepší, neboť jsem lehce prokaučoval rozpis, kdy některé úseky, hlavně při druhých průjezdech, jsem si špatně napsal. Pro mne je ale důležité, že vím, kde jsem ztrácel a na čem mám do příštího závodu zapracovat. Jinak na Bohemce jsme se krásně svezli. Auto fungovalo naprosto bez problémů a bez chyby makal i celý KIT Racing. Za mne velká spokojenost,“ podělil se o dojmy po závodě Lumír Firla.
Ve stejné třídě jako Firla startoval v Boleslavi i Filip Šipoš, jenž si zde odbyl rallyovou premiéru. V Peugeotu 208 R2 slyšel slovenský mladík diktát z úst Zuzany Plškové. První start dopadl pro tuto posádku úspěšně a na cílové rampě byla klasifikována na 10. místě ve třídě 6, 16. místě mezi dvoukolkami a v rámci absolutní klasifikace patří Filipovi a Zuzce 43. místo. „Lepší start do sezóny jsem si nemohl ani přát. Jedná se o mou zcela první sezónu, a tudíž Bohemka byla mou premiérovou soutěží. Naším hlavním cílem bylo tuto rally dojet až na cílovou rampu, proto jsme si po celý závod jeli své tempo a na výsledky se nedívali. Ostatně celá letošní sezóna je pro mne jakýmsi velkým testem, kdy se chci co nejvíce seznámit s autem, rychlostními zkouškami a různorodými povrchy. Celý víkend na Boleslavsku probíhal bez problémů, měli jsme jednu nebo dvě malé krizovky, ale nic velkého to nebylo. Jediný problém byl, když jsme v sobotu na dopolední zkoušky obuli mokré pneumatiky a všechny zkoušky se jely na suchu. Mezi erzetami jsme se rozhodli přezout přední kola, což nás stálo 40 vteřin penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Co se týká Zuzky, jsem nadmíru spokojený. Velké díky patří KIT Racing týmu, který pečlivě připravil auto na tento závod a odvedl práci na velmi vysoké úrovni s profesionálním přístupem. Už nyní se těším na další spolupráci s týmem i Zuzkou,“ neskrýval spokojenost po soutěži devatenáctiletý jezdec.
Nyní čeká tým KIT Racing krátká pauza určená k regeneraci a přípravám závodních aut, aby se na začátku srpna ve stejné sestavě postavil na start „Valašky“, tedy Kowax ValMez rally 2020.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.