Do nové sezóny vstoupil v Mladé Boleslavi i otrokovický KIT Racing. Do města automobilů přivezl čtyři vozy – Ford Escort RS Cosworth, Mitsubishi Lancer EVO IX a dvě lvíčata Peugeot 208 R2.
V týmovém ohlédnutí začněme v kategorii historik. Fanouškům rally je tedy jasné, že první slovo dostane šéf týmu Vlastimil Neumann. Fryštácký jezdec po dlouhé pauze neudělal žádnou změnu a tak jak loňskou sezónu dokončil, tak nastartoval i tu letošní. Na sedadlo spolujezdce usedl „obrázek“ Martin Hlavatý a posádka měla k dispozici modrobílého forda. Městskou rychlostní zkoušku zvládla dvojice velmi dobře, když ji pojala stylem „bokem vpřed a rovně ani metr“. Taková jízda se jistě divákům líbila a užívali si ji i Vlastík s Martinem. Nejrychlejší čas na erzetě byl příslibem dalšího pěkného svezení. Na druhé zkoušce soutěže ovšem Neumann zajel „až“ třetí čas a nabral ztrátu více jak 13 vteřin. Ne že by soupeři jeli tak špatně… Oni jeli dobře, ale na vině byla špatná volba pneumatik. Posádka dokončila na mokrých gumách suchou část závodu, a i když se snažila, odstup od vedoucí příčky pomalu narůstal. Po první sekci rychlostních zkoušek figurovala dvojice Neumann – Hlavatý na 2. místě absolutní klasifikace historiků se ztrátou 22 vteřin. V servisu mechanici obuli správné pneumatiky a Vlastík s Martinem boj o vedení v soutěži nevzdávali. Ale soutěžní escort odjel pouze dvě erzety. „Během dlouhé zimní přestávky jsme se pečlivě připravovali na novou sezónu. Přestávka ovšem byla hodně dlouhá a my jsme lehce zlenivěli. Bylo to dané tím, že jsme měli spoustu práce okolo příprav civilních vozů. Nicméně na Bohemku jsme se velice těšili. Už páteční svezení v Sosnové bylo super a dávalo nám skvělou motivaci do závodu. Sobotní městskou erzetu jsme projeli v klidu a na jistotu, neboť to docela klouzalo. Po rozehřátí jsme v servisu řešili otázku, jaký druh pneumatik zvolit. Po loňské zkušenosti, kdy jsme na slicku absolvovali mokrý závod a tím pádem jsme si během zkoušek užili mnoho nechtěných adrenalinových situací, jsme se rozhodli, že letos vsadíme na jistotu a dáme mokré gumy. Jenomže 90 % erzet se jelo na suchu a já si hodně rychle uvědomil, že i letos padla špatná volba. Soupeři nám odskočili na téměř půlminutový odstup. V servisu jsme obuli slicky a vydali se ztrátu stáhnout. Už na přejezdu k erzetám jsme cítili v autě divný zápach, který měla na svědomí přehřívající se kabeláž. Šestá zkouška ještě šla, ale na další byl cítit i benzín, a to nevěstilo nic dobrého. Až později jsme zjistili, že na jednom ze skoků se po dopadu prosekla hadice od paliva. S unikajícím palivem pod zadkem a doutnající kabeláží se závodit nedá a oběma nám bylo docela nevolno. Proto jsme se rozhodli vůz odstavit a závod nedokončit. Nyní nás čeká oprava poškozených dílů a příprava na Valašku, kde se chceme vrátit v plné kondici,“ popsal sled dění v závodě Vlastimil Neumann.
To, co se nepodařilo Neumannovi s Hlavatým, se povedlo ostatním zástupcům KIT Racingu. Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem zůstali rovněž věrni „svému nářadí“ a do Mladé Boleslavi přivezli červenobílé mitsubishi deváté evoluční řady. Správní fanoušci rally ví, že toto auto spadá do třídy 3 a těch se sešlo na startu pět. Inu doba, kdy „Myšáci“ a „Suba“ dominovaly startovním listinám, je pryč, nic to ale neubírá jezdcům v jejich nasazení porvat se s časem a soupeři. Lukáš s Pavlem vstoupili výborně do soutěže, když zajeli nejrychlejší čas ve třídě na městské rychlostní zkoušce. Vedení si udrželi kluci ještě jednu zkoušku, ale od třetí erzety se dostal do čela domácí Petr Hrobský a posádce KIT Racingu pomalu ujížděl. V polovině sobotní etapy držel Matěna průběžnou druhou příčku ve třídě se ztrátou půl minuty na lídra. Po první etapě Lukáš s Pavlem byli i nadále stříbrní ve třídě a v absolutní klasifikaci pak 26. Druhá etapa vyšla Královéhradečákovi lépe, když zajel čtyři nejrychlejší časy třídy. Kluky jistě velmi těší vítězství ve třídě na nejdelší zkoušce soutěže, 21,6 km dlouhé RZ Radostín, v obou průjezdech. Ještě před poslední RZ měl Matěna ztrátu na Petra Hrobského, lídra třídy, více než minutu. Závěrečná, městská rychlostní zkouška lehce závod zdramatizovala. Hrobský dojížděl erzetu s porouchanou převodovkou a na zkoušce ztratil 52 vteřin. Po odjetí všech osmnácti zkoušek ztrácel Matěna na Hrobského v cíli 15,1 vteřiny. Vedle stříbra ve třídě obsadila posádka KIT Racingu 24. příčku a v hodnocení MČR pak příčku 19.
V Mladé Boleslavi se představili i Lumír Firla s Michalem Večerkou. Jezdce z Orlové už si zvykáme vídat v Peugeotu 208 R2 a na Bohemce tomu nebylo jinak. Ve třídě 6 se sešlo na startu 16 posádek. Městskou zkoušku zajela posádka na jistotu, ale hned na další zkoušce pěkně poškádlila své soupeře druhým časem ve třídě 6. V průběhu první etapy ještě jednou Lumír s Michalem obsadili „bednu“ na erzetě a na jejím konci byli klasifikováni na pěkném třetím místě ve třídě, 5. místě ve dvoukolkách a v absolutním pořadí patřila posádce 30. příčka. Také v neděli zajížděl Firla vyrovnané výkony, nicméně neodolal tlaku mladého dravce Dominika Stříteského a klesl na čtvrtou příčku. Toto postavení si Lumír s Michalem udrželi až na cílovou rampu. Vedle nepopulární „brambory“ ve třídě 6 patří klukům šestá pozice ve dvoukolkách, 31. pozice v absolutní klasifikaci a v rámci MČR dosáhla posádka na 25. místo. „Dlouho jsem v závodním autě pořádně neseděl, a tak jsem měl zpočátku docela smíšené pocity, zda jsem nezapomněl závodit. Proto jsme šli do závodu s jistým respektem, ale postupně jsme zrychlovali. Výsledek mohl být i lepší, neboť jsem lehce prokaučoval rozpis, kdy některé úseky, hlavně při druhých průjezdech, jsem si špatně napsal. Pro mne je ale důležité, že vím, kde jsem ztrácel a na čem mám do příštího závodu zapracovat. Jinak na Bohemce jsme se krásně svezli. Auto fungovalo naprosto bez problémů a bez chyby makal i celý KIT Racing. Za mne velká spokojenost,“ podělil se o dojmy po závodě Lumír Firla.
Ve stejné třídě jako Firla startoval v Boleslavi i Filip Šipoš, jenž si zde odbyl rallyovou premiéru. V Peugeotu 208 R2 slyšel slovenský mladík diktát z úst Zuzany Plškové. První start dopadl pro tuto posádku úspěšně a na cílové rampě byla klasifikována na 10. místě ve třídě 6, 16. místě mezi dvoukolkami a v rámci absolutní klasifikace patří Filipovi a Zuzce 43. místo. „Lepší start do sezóny jsem si nemohl ani přát. Jedná se o mou zcela první sezónu, a tudíž Bohemka byla mou premiérovou soutěží. Naším hlavním cílem bylo tuto rally dojet až na cílovou rampu, proto jsme si po celý závod jeli své tempo a na výsledky se nedívali. Ostatně celá letošní sezóna je pro mne jakýmsi velkým testem, kdy se chci co nejvíce seznámit s autem, rychlostními zkouškami a různorodými povrchy. Celý víkend na Boleslavsku probíhal bez problémů, měli jsme jednu nebo dvě malé krizovky, ale nic velkého to nebylo. Jediný problém byl, když jsme v sobotu na dopolední zkoušky obuli mokré pneumatiky a všechny zkoušky se jely na suchu. Mezi erzetami jsme se rozhodli přezout přední kola, což nás stálo 40 vteřin penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Co se týká Zuzky, jsem nadmíru spokojený. Velké díky patří KIT Racing týmu, který pečlivě připravil auto na tento závod a odvedl práci na velmi vysoké úrovni s profesionálním přístupem. Už nyní se těším na další spolupráci s týmem i Zuzkou,“ neskrýval spokojenost po soutěži devatenáctiletý jezdec.
Nyní čeká tým KIT Racing krátká pauza určená k regeneraci a přípravám závodních aut, aby se na začátku srpna ve stejné sestavě postavil na start „Valašky“, tedy Kowax ValMez rally 2020.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?