Rychlostní zkouška Fulnek, startující v historickém jádru města, nebude jediným spojením KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu s tímto místem. Pořadatelský tým Valašky se domluvil na vzájemné propagaci a propojení soutěže s místní akcí Trabant Retro Rally. Jejím centrem bude ve dnech 7. – 9. srpna 2020 restaurace „Na Stovce“ ve Fulneku.
Nadále velmi atraktivní vozy Trabant se začnou sjíždět do Fulneku v pátek 7. srpna. Oficiálně Trabant Retro Rally odstartuje výstavou vybraných modelů na náměstí Komenského ve Fulneku (13 – 15 hod.). Páteční program bude pokračovat od 15:30 „Spanilou jízdou Trabant Rally“ po okolních obcích. „Na účastníky čeká asi třicetikilometrový okruh. Odstartujeme na náměstí ve Fulneku, pojedeme přes Děrné, Kostelec, Kujavy, Hladké Životice, Stachovice zpět do Fulneku, odtud zamíříme na Jerlochovice, Vlkovice, Vítovku, Odry, s cílem v restauraci Na Stovce ve Fulneku. Této vyjížďky se může zúčastnit kdokoli, kdo vlastní kultovní vůz značky Trabant. Pokud by měl někdo tedy zájem, klidně nás kontaktujte,“ pozývá k účasti organizátor Trabant Retro Rally Antonín Zbožek.
Páteční den pak zakončí kulturní program v restauraci „Na Stovce“ ve Fulneku, s vystoupením hudební skupiny Vítek, a s Gastro Trabant Rally Menu.
Sobota 8. srpna pak KOWAX ValMez Rally, KOWAX Rallysprint a Trabant Retro Rally ještě více propojí. Krátce před osmou hodinou (7:57 hod.) odstartuje do RZ Fulnek první soutěžní vůz. Mezitím od 10 hodin majitelé Trabantů podruhé absolvují po shodné trase „Spanilou jízdu Trabant Rally“, na kterou bude navazovat propagační jízda po trati RZ Fulnek (od 12:15 hod.). Na trati se odhadem objeví padesátka Trabantů nejrůznějších specifikací a úprav, na kterou naváže druhý průjezd RZ Fulnek (13:23 hod.). Po průjezdu rychlostní zkouškou budou Trabanty dále k vidění v restauraci „Na Stovce“ ve Fulneku, kde Trabant Retro Rally zakončí od 21:30 hod. Trabant Retro letní kino, které uvede českou komedii.
S průběhem této akce bude úzce spojena i účast týmů Besip a ÚAMK na náměstí ve Fulneku. K dispozici bude během dne celá řada atrakcí, soutěží, včetně zkušebních trenažérů ÚAMK. Třeba ten, při kterém si člověk může vyzkoušet náraz vozu v rychlosti 40 km/h.
„Nabídku spolupráce na propojení obou akcí jsme uvítali. Pro soutěžácké fanoušky byl Trabant vždy vděčným a populárním závoďákem. Tady sice půjde o sériové modely, ale často s řadou úprav a ve špičkovém stavu. Určitě se bude na co dívat,“ těší se na unikátní akci šéf organizačního týmu KOWAX ValMez Rally Jaromír Tomaštík.
Informačním kanálem KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
KOWAX ValMez Rally + Sprintrally 2020, tiskový servisTomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.