Víkend 7. – 9. srpna 2020 přivítá okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice kompletní pole účastníků českého rallysportu. Ve formátu sobota – neděle se odjede podnik SONAX MČR v rally, v sobotu se pak bude závodit o body do MČR v Historické rally a Liqui Moly Rallysprint serii.
Osud byl k pořadatelskému týmu „Valašky“ krutý, když necelé tři týdny před ostrým startem závodu došlo k ukončení všech aktivit směřujících k úvodnímu klání českého šampionátu. Pořadatelský tým měl naštěstí v záloze termín jednodenní Rally Fulnek.
„Bude tedy Valaška nebo to bude Fulnek? To je otázka, kterou mám stále na talíři. Budeme-li chtít slovíčkařit, tak nebude ani jeden z těchto závodů, pokud vezmeme fakta, odjedou se oba. Dvoudenní pod názvem KOWAX ValMez Rally 2020 a jednodenní jako KOWAX Sprintrally 2020.
Hlavně to je z důvodu, že nechceme jet 39. ročník Valašky a za půl roku jubilejní čtyřicátý, který chceme mít opravdu vymazlený. Fakticky je tak 39. ročník Valašky odsunut na jaro a za aktuální situace jsme ani nechtěli ve městě Fulnek startovat tradici nového závodu. Nemělo by to žádný smysl. Nakonec se z toho vyvinula tato varianta, že můžeme posádkám nabídnout velký i malý mistrák a být tak nápomocni tomu, aby každý ze šampionátů měl aspoň pět závodů,“ komentuje přípravy soutěže šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík. „Zrušení Valašky pět dní před uzávěrkou přihlášek pro nás byla ekonomická katastrofa. Vzhledem k tomu a k současné době mě tak nemile překvapila reakce některých členů Rally komise, že se na naše snažení dívali negativně a byli proti tomuto spojení. Samozřejmě, že by bylo mnohem jednodušší uspořádat prostě jen rallysprint. Celá myšlenka vznikla s čistým úmyslem, jak se s naší nastalou situací vůbec poprat a zároveň zajistit posádkám obou mistráků svezení.“
Valašská soutěž tedy bude započítávána nejen do mezinárodních seriálů ERT – Central Rally Trophy a CEZ Historic rally, ale i do všech tří nejprestižnějších domácích šampionátů. Posádkám tak nebude bráněno přihlásit se do všech seriálů, ve kterých se pravidelně objevují.
„Každá posádka bude moci bodovat do velkého mistrovství, stejně jako do sobotního malého mistrovství. To vždy za předpokladu, že se bude řídit podmínkami Zvláštních ustanovení pro každou soutěž. V případě, že posádka bude chtít startovat v obou domácích šampionátech, došlo na zasedání Rally komise k následující dohodě, že si ke startovnému do závodu MČR připlatí 3500 Kč. Nakonec to tedy bude ještě méně, než jsem prvotně navrhoval já,“ osvětluje Jaromír Tomaštík. „Počítal jsem se šesti tisíci korunami. Bral jsem můj návrh jako vstřícný krok vůči nám, neboť nás koronavirová pandemie v podstatě postihla ze všech pořadatelů nejcitelněji a škody zůstávají na našich bedrech. Dále jsem předpokládal, že obou šampionátů se účastní především ekonomicky silné týmy, které díky dvojímu zápočtu také ušetří spoustu finančních prostředků, a proto pro ně částka ve výši cca padesáti procent běžného startovného bude akceptovatelná. Rally komise však rozhodla jinak. Ale beru to jako elegantní řešení. Jak se k tomu nakonec postaví posádky, ukáže čas, ale neočekávám, že to bude mít zásadní vliv na boje v jednom či druhém seriálu,“ doplňuje.
Podobu trati ředitelství KOWAX Rally a Sprinrally už dříve naznačilo v minulé tiskové informaci, nyní můžeme doplnit, že na základě dohody Rally komise mohou účastníci i fanoušci očekávat následující startovní pořadí. Nejprve se vydají na tratě soudobá auta (podle aktuální výkonnosti, bez ohledu na přihlášku do šampionátu), po nich budou s menší pauzou závodit historické automobily.
„Časový harmonogram mezi prvním a druhým průjezdem máme dostatečně rozvolněný, abychom všem startujícím zajistili odjetí kompletního závodu a nemuseli z důvodů časové tísně (např. nehod) rychlostní zkoušky rušit. To bude moje priorita, stejně jako tradičního ředitele a aktivního spolujezdce Rudolfa Kouřila,“ osvětluje Jaromír Tomaštík.
Jelikož bylo na přípravu naší soutěže přece jen výrazně méně času než obvykle, až v těchto dnech probíhá schvalovací řízení Zvláštních ustanovení (pro KOWAX ValMez Rally na FIA). Proto prosíme potenciální zájemce o start o shovívavost, následně (očekáváme během příštího týdne) platné dokumenty ihned vyvěsíme na našich oficiálních stránkách www.valasskarally.cz.
KOWAX ValMez Rally + Sprintrally 2020, tiskový servis
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.