KOWAX ValMez Rally a Sprintrally nabírají finální kontury

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 29. června 2020 19:32
Sdílej:

Víkend 7. – 9. srpna 2020 přivítá okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice kompletní pole účastníků českého rallysportu. Ve formátu sobota – neděle se odjede podnik SONAX MČR v rally, v sobotu se pak bude závodit o body do MČR v Historické rally a Liqui Moly Rallysprint serii.

Osud byl k pořadatelskému týmu „Valašky“ krutý, když necelé tři týdny před ostrým startem závodu došlo k ukončení všech aktivit směřujících k úvodnímu klání českého šampionátu. Pořadatelský tým měl naštěstí v záloze termín jednodenní Rally Fulnek. 

„Bude tedy Valaška nebo to bude Fulnek? To je otázka, kterou mám stále na talíři. Budeme-li chtít slovíčkařit, tak nebude ani jeden z těchto závodů, pokud vezmeme fakta, odjedou se oba. Dvoudenní pod názvem KOWAX ValMez Rally 2020 a jednodenní jako KOWAX Sprintrally 2020.

Hlavně to je z důvodu, že nechceme jet 39. ročník Valašky a za půl roku jubilejní čtyřicátý, který chceme mít opravdu vymazlený. Fakticky je tak 39. ročník Valašky odsunut na jaro a za aktuální situace jsme ani nechtěli ve městě Fulnek startovat tradici nového závodu. Nemělo by to žádný smysl. Nakonec se z toho vyvinula tato varianta, že můžeme posádkám nabídnout velký i malý mistrák a být tak nápomocni tomu, aby každý ze šampionátů měl aspoň pět závodů,“ komentuje přípravy soutěže šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík. „Zrušení Valašky pět dní před uzávěrkou přihlášek pro nás byla ekonomická katastrofa. Vzhledem k tomu a k současné době mě tak nemile překvapila reakce některých členů Rally komise, že se na naše snažení dívali negativně a byli proti tomuto spojení. Samozřejmě, že by bylo mnohem jednodušší uspořádat prostě jen rallysprint. Celá myšlenka vznikla s čistým úmyslem, jak se s naší nastalou situací vůbec poprat a zároveň zajistit posádkám obou mistráků svezení.“

Valašská soutěž tedy bude započítávána nejen do mezinárodních seriálů ERT – Central Rally Trophy a CEZ Historic rally, ale i do všech tří nejprestižnějších domácích šampionátů. Posádkám tak nebude bráněno přihlásit se do všech seriálů, ve kterých se pravidelně objevují.

„Každá posádka bude moci bodovat do velkého mistrovství, stejně jako do sobotního malého mistrovství. To vždy za předpokladu, že se bude řídit podmínkami Zvláštních ustanovení pro každou soutěž. V případě, že posádka bude chtít startovat v obou domácích šampionátech, došlo na zasedání Rally komise k následující dohodě, že si ke startovnému do závodu MČR připlatí 3500 Kč. Nakonec to tedy bude ještě méně, než jsem prvotně navrhoval já,“ osvětluje Jaromír Tomaštík. „Počítal jsem se šesti tisíci korunami. Bral jsem můj návrh jako vstřícný krok vůči nám, neboť nás koronavirová pandemie v podstatě postihla ze všech pořadatelů nejcitelněji a škody zůstávají na našich bedrech. Dále jsem předpokládal, že obou šampionátů se účastní především ekonomicky silné týmy, které díky dvojímu zápočtu také ušetří spoustu finančních prostředků, a proto pro ně částka ve výši cca padesáti procent běžného startovného bude akceptovatelná. Rally komise však rozhodla jinak. Ale beru to jako elegantní řešení. Jak se k tomu nakonec postaví posádky, ukáže čas, ale neočekávám, že to bude mít zásadní vliv na boje v jednom či druhém seriálu,“ doplňuje.

Podobu trati ředitelství KOWAX Rally a Sprinrally už dříve naznačilo v minulé tiskové informaci, nyní můžeme doplnit, že na základě dohody Rally komise mohou účastníci i fanoušci očekávat následující startovní pořadí. Nejprve se vydají na tratě soudobá auta (podle aktuální výkonnosti, bez ohledu na přihlášku do šampionátu), po nich budou s menší pauzou závodit historické automobily.

„Časový harmonogram mezi prvním a druhým průjezdem máme dostatečně rozvolněný, abychom všem startujícím zajistili odjetí kompletního závodu a nemuseli z důvodů časové tísně (např. nehod) rychlostní zkoušky rušit. To bude moje priorita, stejně jako tradičního ředitele a aktivního spolujezdce Rudolfa Kouřila,“ osvětluje Jaromír Tomaštík.

Jelikož bylo na přípravu naší soutěže přece jen výrazně méně času než obvykle, až v těchto dnech probíhá schvalovací řízení Zvláštních ustanovení (pro KOWAX ValMez Rally na FIA). Proto prosíme potenciální zájemce o start o shovívavost, následně (očekáváme během příštího týdne) platné dokumenty ihned vyvěsíme na našich oficiálních stránkách www.valasskarally.cz.

KOWAX ValMez Rally + Sprintrally 2020, tiskový servis

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?