Víkend 7. – 9. srpna 2020 přivítá okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice kompletní pole účastníků českého rallysportu. Ve formátu sobota – neděle se odjede podnik SONAX MČR v rally, v sobotu se pak bude závodit o body do MČR v Historické rally a Liqui Moly Rallysprint serii.
Osud byl k pořadatelskému týmu „Valašky“ krutý, když necelé tři týdny před ostrým startem závodu došlo k ukončení všech aktivit směřujících k úvodnímu klání českého šampionátu. Pořadatelský tým měl naštěstí v záloze termín jednodenní Rally Fulnek.
„Bude tedy Valaška nebo to bude Fulnek? To je otázka, kterou mám stále na talíři. Budeme-li chtít slovíčkařit, tak nebude ani jeden z těchto závodů, pokud vezmeme fakta, odjedou se oba. Dvoudenní pod názvem KOWAX ValMez Rally 2020 a jednodenní jako KOWAX Sprintrally 2020.
Hlavně to je z důvodu, že nechceme jet 39. ročník Valašky a za půl roku jubilejní čtyřicátý, který chceme mít opravdu vymazlený. Fakticky je tak 39. ročník Valašky odsunut na jaro a za aktuální situace jsme ani nechtěli ve městě Fulnek startovat tradici nového závodu. Nemělo by to žádný smysl. Nakonec se z toho vyvinula tato varianta, že můžeme posádkám nabídnout velký i malý mistrák a být tak nápomocni tomu, aby každý ze šampionátů měl aspoň pět závodů,“ komentuje přípravy soutěže šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík. „Zrušení Valašky pět dní před uzávěrkou přihlášek pro nás byla ekonomická katastrofa. Vzhledem k tomu a k současné době mě tak nemile překvapila reakce některých členů Rally komise, že se na naše snažení dívali negativně a byli proti tomuto spojení. Samozřejmě, že by bylo mnohem jednodušší uspořádat prostě jen rallysprint. Celá myšlenka vznikla s čistým úmyslem, jak se s naší nastalou situací vůbec poprat a zároveň zajistit posádkám obou mistráků svezení.“
Valašská soutěž tedy bude započítávána nejen do mezinárodních seriálů ERT – Central Rally Trophy a CEZ Historic rally, ale i do všech tří nejprestižnějších domácích šampionátů. Posádkám tak nebude bráněno přihlásit se do všech seriálů, ve kterých se pravidelně objevují.
„Každá posádka bude moci bodovat do velkého mistrovství, stejně jako do sobotního malého mistrovství. To vždy za předpokladu, že se bude řídit podmínkami Zvláštních ustanovení pro každou soutěž. V případě, že posádka bude chtít startovat v obou domácích šampionátech, došlo na zasedání Rally komise k následující dohodě, že si ke startovnému do závodu MČR připlatí 3500 Kč. Nakonec to tedy bude ještě méně, než jsem prvotně navrhoval já,“ osvětluje Jaromír Tomaštík. „Počítal jsem se šesti tisíci korunami. Bral jsem můj návrh jako vstřícný krok vůči nám, neboť nás koronavirová pandemie v podstatě postihla ze všech pořadatelů nejcitelněji a škody zůstávají na našich bedrech. Dále jsem předpokládal, že obou šampionátů se účastní především ekonomicky silné týmy, které díky dvojímu zápočtu také ušetří spoustu finančních prostředků, a proto pro ně částka ve výši cca padesáti procent běžného startovného bude akceptovatelná. Rally komise však rozhodla jinak. Ale beru to jako elegantní řešení. Jak se k tomu nakonec postaví posádky, ukáže čas, ale neočekávám, že to bude mít zásadní vliv na boje v jednom či druhém seriálu,“ doplňuje.
Podobu trati ředitelství KOWAX Rally a Sprinrally už dříve naznačilo v minulé tiskové informaci, nyní můžeme doplnit, že na základě dohody Rally komise mohou účastníci i fanoušci očekávat následující startovní pořadí. Nejprve se vydají na tratě soudobá auta (podle aktuální výkonnosti, bez ohledu na přihlášku do šampionátu), po nich budou s menší pauzou závodit historické automobily.
„Časový harmonogram mezi prvním a druhým průjezdem máme dostatečně rozvolněný, abychom všem startujícím zajistili odjetí kompletního závodu a nemuseli z důvodů časové tísně (např. nehod) rychlostní zkoušky rušit. To bude moje priorita, stejně jako tradičního ředitele a aktivního spolujezdce Rudolfa Kouřila,“ osvětluje Jaromír Tomaštík.
Jelikož bylo na přípravu naší soutěže přece jen výrazně méně času než obvykle, až v těchto dnech probíhá schvalovací řízení Zvláštních ustanovení (pro KOWAX ValMez Rally na FIA). Proto prosíme potenciální zájemce o start o shovívavost, následně (očekáváme během příštího týdne) platné dokumenty ihned vyvěsíme na našich oficiálních stránkách www.valasskarally.cz.
KOWAX ValMez Rally + Sprintrally 2020, tiskový servis
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.