Víkend 7. – 9. srpna 2020 přivítá okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice kompletní pole účastníků českého rallysportu. Ve formátu sobota – neděle se odjede podnik SONAX MČR v rally, v sobotu se pak bude závodit o body do MČR v Historické rally a Liqui Moly Rallysprint serii.
Osud byl k pořadatelskému týmu „Valašky“ krutý, když necelé tři týdny před ostrým startem závodu došlo k ukončení všech aktivit směřujících k úvodnímu klání českého šampionátu. Pořadatelský tým měl naštěstí v záloze termín jednodenní Rally Fulnek.
„Bude tedy Valaška nebo to bude Fulnek? To je otázka, kterou mám stále na talíři. Budeme-li chtít slovíčkařit, tak nebude ani jeden z těchto závodů, pokud vezmeme fakta, odjedou se oba. Dvoudenní pod názvem KOWAX ValMez Rally 2020 a jednodenní jako KOWAX Sprintrally 2020.
Hlavně to je z důvodu, že nechceme jet 39. ročník Valašky a za půl roku jubilejní čtyřicátý, který chceme mít opravdu vymazlený. Fakticky je tak 39. ročník Valašky odsunut na jaro a za aktuální situace jsme ani nechtěli ve městě Fulnek startovat tradici nového závodu. Nemělo by to žádný smysl. Nakonec se z toho vyvinula tato varianta, že můžeme posádkám nabídnout velký i malý mistrák a být tak nápomocni tomu, aby každý ze šampionátů měl aspoň pět závodů,“ komentuje přípravy soutěže šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík. „Zrušení Valašky pět dní před uzávěrkou přihlášek pro nás byla ekonomická katastrofa. Vzhledem k tomu a k současné době mě tak nemile překvapila reakce některých členů Rally komise, že se na naše snažení dívali negativně a byli proti tomuto spojení. Samozřejmě, že by bylo mnohem jednodušší uspořádat prostě jen rallysprint. Celá myšlenka vznikla s čistým úmyslem, jak se s naší nastalou situací vůbec poprat a zároveň zajistit posádkám obou mistráků svezení.“
Valašská soutěž tedy bude započítávána nejen do mezinárodních seriálů ERT – Central Rally Trophy a CEZ Historic rally, ale i do všech tří nejprestižnějších domácích šampionátů. Posádkám tak nebude bráněno přihlásit se do všech seriálů, ve kterých se pravidelně objevují.
„Každá posádka bude moci bodovat do velkého mistrovství, stejně jako do sobotního malého mistrovství. To vždy za předpokladu, že se bude řídit podmínkami Zvláštních ustanovení pro každou soutěž. V případě, že posádka bude chtít startovat v obou domácích šampionátech, došlo na zasedání Rally komise k následující dohodě, že si ke startovnému do závodu MČR připlatí 3500 Kč. Nakonec to tedy bude ještě méně, než jsem prvotně navrhoval já,“ osvětluje Jaromír Tomaštík. „Počítal jsem se šesti tisíci korunami. Bral jsem můj návrh jako vstřícný krok vůči nám, neboť nás koronavirová pandemie v podstatě postihla ze všech pořadatelů nejcitelněji a škody zůstávají na našich bedrech. Dále jsem předpokládal, že obou šampionátů se účastní především ekonomicky silné týmy, které díky dvojímu zápočtu také ušetří spoustu finančních prostředků, a proto pro ně částka ve výši cca padesáti procent běžného startovného bude akceptovatelná. Rally komise však rozhodla jinak. Ale beru to jako elegantní řešení. Jak se k tomu nakonec postaví posádky, ukáže čas, ale neočekávám, že to bude mít zásadní vliv na boje v jednom či druhém seriálu,“ doplňuje.
Podobu trati ředitelství KOWAX Rally a Sprinrally už dříve naznačilo v minulé tiskové informaci, nyní můžeme doplnit, že na základě dohody Rally komise mohou účastníci i fanoušci očekávat následující startovní pořadí. Nejprve se vydají na tratě soudobá auta (podle aktuální výkonnosti, bez ohledu na přihlášku do šampionátu), po nich budou s menší pauzou závodit historické automobily.
„Časový harmonogram mezi prvním a druhým průjezdem máme dostatečně rozvolněný, abychom všem startujícím zajistili odjetí kompletního závodu a nemuseli z důvodů časové tísně (např. nehod) rychlostní zkoušky rušit. To bude moje priorita, stejně jako tradičního ředitele a aktivního spolujezdce Rudolfa Kouřila,“ osvětluje Jaromír Tomaštík.
Jelikož bylo na přípravu naší soutěže přece jen výrazně méně času než obvykle, až v těchto dnech probíhá schvalovací řízení Zvláštních ustanovení (pro KOWAX ValMez Rally na FIA). Proto prosíme potenciální zájemce o start o shovívavost, následně (očekáváme během příštího týdne) platné dokumenty ihned vyvěsíme na našich oficiálních stránkách www.valasskarally.cz.
KOWAX ValMez Rally + Sprintrally 2020, tiskový servis
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.