Hanácký rally klub v AČR připravuje i v letošním roce tradiční Rally Vyškov. Pořadatele nezastavila ani celosvětová pandemie nového typu koronaviru, jehož zásah ochromil i Českou republiku a odložil start rallyové sezony.
Vyškovská soutěž se vrací po šesti letech do poprázdninového termínu. Uskuteční se ve dnech 11. a 12. září jako součást Liqui Moly Rallysprint série a Poháru 2+. Právě tento termínový posun oproti předešlým letům od začátku vléval optimismus do žil pořadatelům z Hanáckého rally klubu v AČR. Veškeré přípravy byly zahájeny již na sklonku předchozího roku a intenzivněji pokračují od letošního února i s vědomím, že situace nebyla k pořádání takového sportovního podniku nakloněna.
„Zůstáváme však celou dobu optimisté, v přípravě rally intenzivně pokračujeme. Z Autoklubu České republiky máme informace, že pokud nedojde ke zhoršení momentální situace v České republice, bude letošní sezona zahájena začátkem července. Předpokládáme řadu opatření, se kterými budeme seznámeni. S tím souvisí i rozhodnutí Komise rally Autoklubu ČR o změněném formátu vyškovské rally jak z hlediska organizačního, tak ekonomického,“ řekl k momentální situaci předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš.
XXVIII. Rally Vyškov bude opět jednoetapovou soutěží. Bude mít tři rychlostní zkoušky v okolí Vyškova, které se pojedou dvakrát. Dvě rychlostní zkoušky jsou tradiční a třetí je nová, přičemž se na její části již v minulosti závodilo. Koncepce organizace soutěže je pojata jako dvoudenní. V pátek 11. září proběhnou administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy posádek s tratí. Vlastní soutěž proběhne v sobotu 12. září. Start a cíl je jako v minulých letech v plánu na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově. Beze změny zůstává i servisní zóna, která bude na betonové ploše jižně od areálu letiště Vyškov.
Změny dozná oproti předešlým letům ředitelství. Město Vyškov organizuje o stejném víkendu událost Dny památek – dny evropského dědictví. V rámci této akce budou zpřístupněny nejen všechny památky a památkové objekty, ale i prostory vyškovské radnice. Z toho důvodu bylo ředitelství rally přesunuto po dohodě se starostou města do přízemí kina Sokolský dům v ulici Tyršova.
„K dnešnímu dni máme souhlasy se všemi tratěmi rychlostních zkoušek, objízdných tras a přejezdů. Město Vyškov nám také prostřednictvím svých odborů dalo souhlas s využitím prostorů parkovišť, kde bude umístěn start a cíl rally, uzavřené parkoviště a parkoviště ředitelství. Máme souhlas i s využitím prostoru pro organizaci servisního areálu. Všichni starostové a ostatní funkcionáři nám ve všech našich požadavcích vyšli vstříc a rovněž doufají, že se soutěž uskuteční. Pokud byly při tvorbě tratí v některých obcích problémy, byly vyřešeny k oboustranné spokojenosti. Jednali jsme i se zainteresovanými institucemi a v několika případech i s vlastníky soukromých pozemků. V období příštího měsíce nás čekají jednání se silničními správami, příslušnými orgány Policie ČR a odbory dopravy zainteresovaných měst,“ okomentoval aktuální stav příprav ředitel Rally Vyškov, Jaromír Palásek.
Předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš k tomu dodal: „Prozatímní náklady na přípravu byly minimální a jsme schopni je pokrýt z vlastních zdrojů. Dotace a sponzorské dary jsme měli předjednány a nyní čekáme, jak se námi oslovení sponzoři v současné situaci k poskytnutí daru postaví. Pokud to situace dovolí, musíme oslovit i další potenciální partnery, abychom pokryli veškeré náklady. Dotaci máme přislíbenou i od města Vyškov. Ta je ovšem podmíněna ohledem na aktuální situaci.“
Veškeré informace o Rally Vyškov 2020 jsou dostupné a budou postupně aktualizovány na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.