Hanácký rally klub v AČR připravuje i v letošním roce tradiční Rally Vyškov. Pořadatele nezastavila ani celosvětová pandemie nového typu koronaviru, jehož zásah ochromil i Českou republiku a odložil start rallyové sezony.
Vyškovská soutěž se vrací po šesti letech do poprázdninového termínu. Uskuteční se ve dnech 11. a 12. září jako součást Liqui Moly Rallysprint série a Poháru 2+. Právě tento termínový posun oproti předešlým letům od začátku vléval optimismus do žil pořadatelům z Hanáckého rally klubu v AČR. Veškeré přípravy byly zahájeny již na sklonku předchozího roku a intenzivněji pokračují od letošního února i s vědomím, že situace nebyla k pořádání takového sportovního podniku nakloněna.
„Zůstáváme však celou dobu optimisté, v přípravě rally intenzivně pokračujeme. Z Autoklubu České republiky máme informace, že pokud nedojde ke zhoršení momentální situace v České republice, bude letošní sezona zahájena začátkem července. Předpokládáme řadu opatření, se kterými budeme seznámeni. S tím souvisí i rozhodnutí Komise rally Autoklubu ČR o změněném formátu vyškovské rally jak z hlediska organizačního, tak ekonomického,“ řekl k momentální situaci předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš.
XXVIII. Rally Vyškov bude opět jednoetapovou soutěží. Bude mít tři rychlostní zkoušky v okolí Vyškova, které se pojedou dvakrát. Dvě rychlostní zkoušky jsou tradiční a třetí je nová, přičemž se na její části již v minulosti závodilo. Koncepce organizace soutěže je pojata jako dvoudenní. V pátek 11. září proběhnou administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy posádek s tratí. Vlastní soutěž proběhne v sobotu 12. září. Start a cíl je jako v minulých letech v plánu na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově. Beze změny zůstává i servisní zóna, která bude na betonové ploše jižně od areálu letiště Vyškov.
Změny dozná oproti předešlým letům ředitelství. Město Vyškov organizuje o stejném víkendu událost Dny památek – dny evropského dědictví. V rámci této akce budou zpřístupněny nejen všechny památky a památkové objekty, ale i prostory vyškovské radnice. Z toho důvodu bylo ředitelství rally přesunuto po dohodě se starostou města do přízemí kina Sokolský dům v ulici Tyršova.
„K dnešnímu dni máme souhlasy se všemi tratěmi rychlostních zkoušek, objízdných tras a přejezdů. Město Vyškov nám také prostřednictvím svých odborů dalo souhlas s využitím prostorů parkovišť, kde bude umístěn start a cíl rally, uzavřené parkoviště a parkoviště ředitelství. Máme souhlas i s využitím prostoru pro organizaci servisního areálu. Všichni starostové a ostatní funkcionáři nám ve všech našich požadavcích vyšli vstříc a rovněž doufají, že se soutěž uskuteční. Pokud byly při tvorbě tratí v některých obcích problémy, byly vyřešeny k oboustranné spokojenosti. Jednali jsme i se zainteresovanými institucemi a v několika případech i s vlastníky soukromých pozemků. V období příštího měsíce nás čekají jednání se silničními správami, příslušnými orgány Policie ČR a odbory dopravy zainteresovaných měst,“ okomentoval aktuální stav příprav ředitel Rally Vyškov, Jaromír Palásek.
Předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš k tomu dodal: „Prozatímní náklady na přípravu byly minimální a jsme schopni je pokrýt z vlastních zdrojů. Dotace a sponzorské dary jsme měli předjednány a nyní čekáme, jak se námi oslovení sponzoři v současné situaci k poskytnutí daru postaví. Pokud to situace dovolí, musíme oslovit i další potenciální partnery, abychom pokryli veškeré náklady. Dotaci máme přislíbenou i od města Vyškov. Ta je ovšem podmíněna ohledem na aktuální situaci.“
Veškeré informace o Rally Vyškov 2020 jsou dostupné a budou postupně aktualizovány na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.