Hanácký rally klub v AČR připravuje i v letošním roce tradiční Rally Vyškov. Pořadatele nezastavila ani celosvětová pandemie nového typu koronaviru, jehož zásah ochromil i Českou republiku a odložil start rallyové sezony.
Vyškovská soutěž se vrací po šesti letech do poprázdninového termínu. Uskuteční se ve dnech 11. a 12. září jako součást Liqui Moly Rallysprint série a Poháru 2+. Právě tento termínový posun oproti předešlým letům od začátku vléval optimismus do žil pořadatelům z Hanáckého rally klubu v AČR. Veškeré přípravy byly zahájeny již na sklonku předchozího roku a intenzivněji pokračují od letošního února i s vědomím, že situace nebyla k pořádání takového sportovního podniku nakloněna.
„Zůstáváme však celou dobu optimisté, v přípravě rally intenzivně pokračujeme. Z Autoklubu České republiky máme informace, že pokud nedojde ke zhoršení momentální situace v České republice, bude letošní sezona zahájena začátkem července. Předpokládáme řadu opatření, se kterými budeme seznámeni. S tím souvisí i rozhodnutí Komise rally Autoklubu ČR o změněném formátu vyškovské rally jak z hlediska organizačního, tak ekonomického,“ řekl k momentální situaci předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš.
XXVIII. Rally Vyškov bude opět jednoetapovou soutěží. Bude mít tři rychlostní zkoušky v okolí Vyškova, které se pojedou dvakrát. Dvě rychlostní zkoušky jsou tradiční a třetí je nová, přičemž se na její části již v minulosti závodilo. Koncepce organizace soutěže je pojata jako dvoudenní. V pátek 11. září proběhnou administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy posádek s tratí. Vlastní soutěž proběhne v sobotu 12. září. Start a cíl je jako v minulých letech v plánu na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově. Beze změny zůstává i servisní zóna, která bude na betonové ploše jižně od areálu letiště Vyškov.
Změny dozná oproti předešlým letům ředitelství. Město Vyškov organizuje o stejném víkendu událost Dny památek – dny evropského dědictví. V rámci této akce budou zpřístupněny nejen všechny památky a památkové objekty, ale i prostory vyškovské radnice. Z toho důvodu bylo ředitelství rally přesunuto po dohodě se starostou města do přízemí kina Sokolský dům v ulici Tyršova.
„K dnešnímu dni máme souhlasy se všemi tratěmi rychlostních zkoušek, objízdných tras a přejezdů. Město Vyškov nám také prostřednictvím svých odborů dalo souhlas s využitím prostorů parkovišť, kde bude umístěn start a cíl rally, uzavřené parkoviště a parkoviště ředitelství. Máme souhlas i s využitím prostoru pro organizaci servisního areálu. Všichni starostové a ostatní funkcionáři nám ve všech našich požadavcích vyšli vstříc a rovněž doufají, že se soutěž uskuteční. Pokud byly při tvorbě tratí v některých obcích problémy, byly vyřešeny k oboustranné spokojenosti. Jednali jsme i se zainteresovanými institucemi a v několika případech i s vlastníky soukromých pozemků. V období příštího měsíce nás čekají jednání se silničními správami, příslušnými orgány Policie ČR a odbory dopravy zainteresovaných měst,“ okomentoval aktuální stav příprav ředitel Rally Vyškov, Jaromír Palásek.
Předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš k tomu dodal: „Prozatímní náklady na přípravu byly minimální a jsme schopni je pokrýt z vlastních zdrojů. Dotace a sponzorské dary jsme měli předjednány a nyní čekáme, jak se námi oslovení sponzoři v současné situaci k poskytnutí daru postaví. Pokud to situace dovolí, musíme oslovit i další potenciální partnery, abychom pokryli veškeré náklady. Dotaci máme přislíbenou i od města Vyškov. Ta je ovšem podmíněna ohledem na aktuální situaci.“
Veškeré informace o Rally Vyškov 2020 jsou dostupné a budou postupně aktualizovány na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.