Hanácký rally klub v AČR připravuje i v letošním roce tradiční Rally Vyškov. Pořadatele nezastavila ani celosvětová pandemie nového typu koronaviru, jehož zásah ochromil i Českou republiku a odložil start rallyové sezony.
Vyškovská soutěž se vrací po šesti letech do poprázdninového termínu. Uskuteční se ve dnech 11. a 12. září jako součást Liqui Moly Rallysprint série a Poháru 2+. Právě tento termínový posun oproti předešlým letům od začátku vléval optimismus do žil pořadatelům z Hanáckého rally klubu v AČR. Veškeré přípravy byly zahájeny již na sklonku předchozího roku a intenzivněji pokračují od letošního února i s vědomím, že situace nebyla k pořádání takového sportovního podniku nakloněna.
„Zůstáváme však celou dobu optimisté, v přípravě rally intenzivně pokračujeme. Z Autoklubu České republiky máme informace, že pokud nedojde ke zhoršení momentální situace v České republice, bude letošní sezona zahájena začátkem července. Předpokládáme řadu opatření, se kterými budeme seznámeni. S tím souvisí i rozhodnutí Komise rally Autoklubu ČR o změněném formátu vyškovské rally jak z hlediska organizačního, tak ekonomického,“ řekl k momentální situaci předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš.
XXVIII. Rally Vyškov bude opět jednoetapovou soutěží. Bude mít tři rychlostní zkoušky v okolí Vyškova, které se pojedou dvakrát. Dvě rychlostní zkoušky jsou tradiční a třetí je nová, přičemž se na její části již v minulosti závodilo. Koncepce organizace soutěže je pojata jako dvoudenní. V pátek 11. září proběhnou administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy posádek s tratí. Vlastní soutěž proběhne v sobotu 12. září. Start a cíl je jako v minulých letech v plánu na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově. Beze změny zůstává i servisní zóna, která bude na betonové ploše jižně od areálu letiště Vyškov.
Změny dozná oproti předešlým letům ředitelství. Město Vyškov organizuje o stejném víkendu událost Dny památek – dny evropského dědictví. V rámci této akce budou zpřístupněny nejen všechny památky a památkové objekty, ale i prostory vyškovské radnice. Z toho důvodu bylo ředitelství rally přesunuto po dohodě se starostou města do přízemí kina Sokolský dům v ulici Tyršova.
„K dnešnímu dni máme souhlasy se všemi tratěmi rychlostních zkoušek, objízdných tras a přejezdů. Město Vyškov nám také prostřednictvím svých odborů dalo souhlas s využitím prostorů parkovišť, kde bude umístěn start a cíl rally, uzavřené parkoviště a parkoviště ředitelství. Máme souhlas i s využitím prostoru pro organizaci servisního areálu. Všichni starostové a ostatní funkcionáři nám ve všech našich požadavcích vyšli vstříc a rovněž doufají, že se soutěž uskuteční. Pokud byly při tvorbě tratí v některých obcích problémy, byly vyřešeny k oboustranné spokojenosti. Jednali jsme i se zainteresovanými institucemi a v několika případech i s vlastníky soukromých pozemků. V období příštího měsíce nás čekají jednání se silničními správami, příslušnými orgány Policie ČR a odbory dopravy zainteresovaných měst,“ okomentoval aktuální stav příprav ředitel Rally Vyškov, Jaromír Palásek.
Předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš k tomu dodal: „Prozatímní náklady na přípravu byly minimální a jsme schopni je pokrýt z vlastních zdrojů. Dotace a sponzorské dary jsme měli předjednány a nyní čekáme, jak se námi oslovení sponzoři v současné situaci k poskytnutí daru postaví. Pokud to situace dovolí, musíme oslovit i další potenciální partnery, abychom pokryli veškeré náklady. Dotaci máme přislíbenou i od města Vyškov. Ta je ovšem podmíněna ohledem na aktuální situaci.“
Veškeré informace o Rally Vyškov 2020 jsou dostupné a budou postupně aktualizovány na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?