Čtvrtou únorovou sobotu se v Želechovicích nad Dřevnicí u Zlína odehrál již třináctý ročník besedy se závodníky rally. Tak jako již tradičně akci ve spolupráci se Sokolem Želechovice uspořádalo občanské sdružení Rally klub Paseky.
Na tradiční akci si našlo cestu téměř na dvě stě rallyových fanoušků, kteří zaplnili želechovickou sokolovnu. Ještě před vlastní besedou probíhaly soutěžní jízdy zájemců a diváků na profesionálním rally simulátoru Hyundai i20 WRC.
Moderování akce se poprvé úspěšně ujal Marce Herbolt z rádia ROCK MAX, který po sedmnácté hodině zahájil besedu a pozval za stůl na pódium všech sedm pozvaných hostů z řad závodníků rally. V posledních dnech před besedou se bohužel musel z pracovních důvodů omluvit z účasti Leo Pavlík, což jej osobně mrzelo, ale všechny fanoušky zdraví a doufáme, že mu účast na besedě vyjde zase někdy příště. Přítomen byl však jeho nadmíru povolaný „zástupce“ v podobě Karla Jirátka, který s Leo Pavlíkem tvořil asi nejslavnější posádku druhé poloviny 80. let. A právě na Karla Jirátka letos směřovalo velké množství dotazů a jeho odpovědi a veselé příhody z jeho pestré závodní kariéry vzbudily v sále mnohokrát potlesk posluchačů.
Velké množství otázek musel zodpovídat také hned vedle sedící Tomáš Enge, kterého se diváci ptali nejenom na jeho zážitky z působení v rally, ale i z Formule 1 a dalšího okruhového závodění. Tomáše Engeho fanoušci rallye přece jenom v osobní rovině tolik neznají a o to bylo jeho povídání zajímavější a příjemnější. Každý byl na besedě přítomen, odnesl si z Tomáše Engeho a jeho pohodového vystupování a odpovědí určitě velmi sympatický dojem. Tomáš zavzpomínal na svůj úspěšný start na legendární Barumce 2003 v obrovské konkurenci jezdců jako Campos, Thiry, Kresta a dvacítky vozů WRC. Na dotaz zavzpomínal i na osobní setkání s Michaelem Schumacherem a Alainem Prostem během svého působení ve Formuli 1 a také to, že vstup do F1 nebyl vůbec jednoduchý i kvůli technickým problémům, které jej provázely. Zároveň zavzpomínal na to, že jeho premiéra se odehrála ve smutné atmosféře prvního závodu po teroristických útocích v New Yorku 11. 9. 2001. Při zodpovídání otázky na plány na letošní sezónu měl Tomáš pro fanoušky dobrou zprávu, že se mu podařilo sestavit jeho letošní pracovní a jezdecký program tak, aby se mohl s rodinným Fordem Escort účastnit většího počtu závodů MČR-HA než v minulých letech. Snažili se hodně zapracovat na jeho spolehlivosti, takže doufá, že se v sezoně potvrdí, že se to podařilo. Tomáše Engeho na besedě doprovázela i jeho sestra a spolujezdkyně v jedné osobě Lucie.
Tím jsme se dostali více do současnosti. Ta patří v MČR v kategorii dvoukolek jejich úřadujícímu mistrovi René Dohnalovi, vždy pozitivnímu a korektnímu mladému gentlemanovi, který se nechal slyšet, že se chce po zisku českého titulu rád více zaměřit na zahraniční starty v seriálu ERT (European Rally Trophy) a doplnit je vybranými českými podniky. Na besedě vydržel až do ranních hodin, jak se na úřadujícího šampiona sluší a patří! :-) Vedle něj sedící, letos již plnoletý, předloňský mistr Rallysprint série Petr Semerád by rád absolvoval sezonu za volantem R5ky, o což se snaží Semerádovic tým, a v což jistě doufají také všichni fanoušci na besedě přítomní i nepřítomní. Petr Nešetřil a Jirkou Černochem se po loňské obhajobě mistrovského titulu ve třídě 4 v MČR také chtějí věnovat hlavně zahraničním startům. Tam už budou mít na co navazovat, protože loni po účasti na Corsice a Rallye du Valais obsadili druhé místo ve FIA RGT Cupu. Ale česko-moravský fanoušek smutnit nemusí, protože v Čechách chtějí pravidelně startovat také. Aleš Holakovský po dotazu zase povyprávěl o historii a hlavních důvodech pro přestavbu rodinné sériové Felicie s najetými 250 tis km (a stále původním motorem i převodovkou) do rally. A co se týče jeho plánů, tak po zdárném absolvování lednové Jänner Rallye plánuje dokončit účast v Regional Rallye Cupu v Českém Krumlově, na jaře se svézt na domácí Rally Hořovice, v létě na Rally Příbram a pak šetřit na zimní přestavbu vozu Toyota Celica do MČR/RSS. Takže neví, jak to vyřeší s účastí na jubilejní 50. Barumce, která má být navíc lákavě delší, než obvykle. A také by si rád někdy zkusil Bohemku a hlavně Monte Carlo (to má co dělat).
Po skončení besedy následovala oblíbená autogramiáda všech zúčastněných hostů, rozebrání bohaté tomboly a vyhlášení soutěže na rally simulátoru. Tři šťastní výherci hlavních cen tomboly se svezou jako spolujezdci v závodních vozidlech vedle zkušených jezdců Petra Krajči z pořádajícího Rally klubu Paseky, „krtečka“ Jiřího Pohlídala a úřadujícího mistra ve třídě 14 v Rallysprint sérii Pavla Malaníka.
Rally beseda v Želechovicích tedy již potřinácté úspěšně symbolicky ohlásila předzvěst rallyové sezóny. Doufejme, že tak, jak byla tato třináctka šťastná pro besedu, tak bude zajímavá a šťastná i celá rally sezona 2020!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.