S řadou osvědčených a divácky populárních zkoušek, ale také několika novinkami, tak lze popsat úvodní soutěž českého a slovenského šampionátu, závod ERT – Central a CEZ - KOWAX Valašskou rally ValMez 2020, která se uskuteční ve dnech 3. – 5. 4. 2020.
Drobnou novinkou už 39. ročníku Valašské rally je i přerod termínu z konce března na začátek dubna.
„Díky tomu se vyhneme kolizi s úvodním podnikem ERC na Azorech, ale hlavně nebudeme muset řešit střet se střídáním zimního a letního času, což nás poslední dvě sezóny pronásledovalo. Tím se nám více otevřou možnosti soboty,“ naznačuje šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
Ač se to nemusí zdát, letošní podoba soutěže bude mnohem kompaktnější. Může za to nejen posunutý začátek seznamovacích jízd až ve čtvrtek ráno, ale také větší zastoupení ostrých kilometrů na celkové délce soutěže (téměř 36 %).
„Při koncepci programu jsme vyslyšeli hlasy posádek, aby byla soutěže pro všechny ekonomicky snesitelnější. Trénovat se tedy bude jen ve čtvrtek a v pátek. Páteční přejímky jsme z důvodu finanční úspory soutěžících přesunuli do servisního areálu na kopřivnickém polygonu. S převzatým automobilem se registrovaní soutěžící mohou představit na shakedownu na polygonu, večer je čeká slavnostní start na náměstí ve Valašském Meziříčí. Závodit budeme až v sobotu a v neděli,“ popisuje Tomaštík.
Oficiálně soutěž odstartuje v pátek 3. dubna od 18:30 z náměstí ve Valašském Meziříčí. Harmonogram 39. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez obsahuje čtrnáct rychlostních zkoušek na sedmi úsecích (celkem 475,22 km – 170,02 km RZ). Větší porce závodních kilometrů čeká na posádky v sobotu (104,24 km), neděle ovšem nebude žádnou procházkou růžovou zahradou (65,78 km).
„V sobotu pojedeme dvakrát testy Rybí, Lešná a Choryně. Jsem rád, že se tímto zase o krůček vracíme na bývalé erzety Valašky. Test Rybí má svou kvalitu, RZ Choryně zatím pojedeme v jednodušší verzi, ale věřím, že pro další roky přesvědčíme další zatím váhající obce a najdeme ještě zajímavější podobu. Sobota odpoledne a večer, to už bude velká rallyová show pro diváky, neboť ve formátu rychlostka v rychlostce odjedeme RZ Tatra a následně speciálku v prostředí sportovních areálů ve ValMezu. To už z větší části po tmě.
Neděli jsme pojali racionálně, závodit se bude pouze na dvou rychlostních zkouškách. Po roční pauze se vracíme na RZ Hukvaldy, závěr obstará test Bystřička. To dá dohromady více než 65 ostrých kilometrů, což je zároveň minimální délka pro bodovanou etapu v rámci MSR.“
Fanouškovi rallysportu jistě v tomto výčtu chybí test Juřinka a dva úseky, které byly poslední dva roky nedílnou součástí Valašky - Fulnek a Odry.
„Protože jsme se dostali na úseky, o kterých jsem hovořil, a s tím, že na příští rok plánujeme minimálně jednu další novinku, museli jsme to zohlednit v konceptu soutěže. To nám umožnilo odčlenit od trati Valašky RZ Odry a Fulnek, vytipovali jsme jeden další úsek v okolí Fulneku, a spolu s těmito zkouškami a díky podpoře místní samosprávy jsme do jednodenního šampionátu přihlásili Rally Fulnek. Vlastní soutěž se vrátí do města po patnácti letech,“ naznačuje spojení Valašské rally a Rally Fulnek Jaromír Tomaštík.
Informačním kanálem 39. KOWAX Valašské rally ValMez 2020 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Aktuálně jsou na stránkách vyvěšeny Zvláštní ustanovení (*podléhají definitivnímu schválení FIA). Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?