S řadou osvědčených a divácky populárních zkoušek, ale také několika novinkami, tak lze popsat úvodní soutěž českého a slovenského šampionátu, závod ERT – Central a CEZ - KOWAX Valašskou rally ValMez 2020, která se uskuteční ve dnech 3. – 5. 4. 2020.
Drobnou novinkou už 39. ročníku Valašské rally je i přerod termínu z konce března na začátek dubna.
„Díky tomu se vyhneme kolizi s úvodním podnikem ERC na Azorech, ale hlavně nebudeme muset řešit střet se střídáním zimního a letního času, což nás poslední dvě sezóny pronásledovalo. Tím se nám více otevřou možnosti soboty,“ naznačuje šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
Ač se to nemusí zdát, letošní podoba soutěže bude mnohem kompaktnější. Může za to nejen posunutý začátek seznamovacích jízd až ve čtvrtek ráno, ale také větší zastoupení ostrých kilometrů na celkové délce soutěže (téměř 36 %).
„Při koncepci programu jsme vyslyšeli hlasy posádek, aby byla soutěže pro všechny ekonomicky snesitelnější. Trénovat se tedy bude jen ve čtvrtek a v pátek. Páteční přejímky jsme z důvodu finanční úspory soutěžících přesunuli do servisního areálu na kopřivnickém polygonu. S převzatým automobilem se registrovaní soutěžící mohou představit na shakedownu na polygonu, večer je čeká slavnostní start na náměstí ve Valašském Meziříčí. Závodit budeme až v sobotu a v neděli,“ popisuje Tomaštík.
Oficiálně soutěž odstartuje v pátek 3. dubna od 18:30 z náměstí ve Valašském Meziříčí. Harmonogram 39. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez obsahuje čtrnáct rychlostních zkoušek na sedmi úsecích (celkem 475,22 km – 170,02 km RZ). Větší porce závodních kilometrů čeká na posádky v sobotu (104,24 km), neděle ovšem nebude žádnou procházkou růžovou zahradou (65,78 km).
„V sobotu pojedeme dvakrát testy Rybí, Lešná a Choryně. Jsem rád, že se tímto zase o krůček vracíme na bývalé erzety Valašky. Test Rybí má svou kvalitu, RZ Choryně zatím pojedeme v jednodušší verzi, ale věřím, že pro další roky přesvědčíme další zatím váhající obce a najdeme ještě zajímavější podobu. Sobota odpoledne a večer, to už bude velká rallyová show pro diváky, neboť ve formátu rychlostka v rychlostce odjedeme RZ Tatra a následně speciálku v prostředí sportovních areálů ve ValMezu. To už z větší části po tmě.
Neděli jsme pojali racionálně, závodit se bude pouze na dvou rychlostních zkouškách. Po roční pauze se vracíme na RZ Hukvaldy, závěr obstará test Bystřička. To dá dohromady více než 65 ostrých kilometrů, což je zároveň minimální délka pro bodovanou etapu v rámci MSR.“
Fanouškovi rallysportu jistě v tomto výčtu chybí test Juřinka a dva úseky, které byly poslední dva roky nedílnou součástí Valašky - Fulnek a Odry.
„Protože jsme se dostali na úseky, o kterých jsem hovořil, a s tím, že na příští rok plánujeme minimálně jednu další novinku, museli jsme to zohlednit v konceptu soutěže. To nám umožnilo odčlenit od trati Valašky RZ Odry a Fulnek, vytipovali jsme jeden další úsek v okolí Fulneku, a spolu s těmito zkouškami a díky podpoře místní samosprávy jsme do jednodenního šampionátu přihlásili Rally Fulnek. Vlastní soutěž se vrátí do města po patnácti letech,“ naznačuje spojení Valašské rally a Rally Fulnek Jaromír Tomaštík.
Informačním kanálem 39. KOWAX Valašské rally ValMez 2020 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Aktuálně jsou na stránkách vyvěšeny Zvláštní ustanovení (*podléhají definitivnímu schválení FIA). Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.