S řadou osvědčených a divácky populárních zkoušek, ale také několika novinkami, tak lze popsat úvodní soutěž českého a slovenského šampionátu, závod ERT – Central a CEZ - KOWAX Valašskou rally ValMez 2020, která se uskuteční ve dnech 3. – 5. 4. 2020.
Drobnou novinkou už 39. ročníku Valašské rally je i přerod termínu z konce března na začátek dubna.
„Díky tomu se vyhneme kolizi s úvodním podnikem ERC na Azorech, ale hlavně nebudeme muset řešit střet se střídáním zimního a letního času, což nás poslední dvě sezóny pronásledovalo. Tím se nám více otevřou možnosti soboty,“ naznačuje šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
Ač se to nemusí zdát, letošní podoba soutěže bude mnohem kompaktnější. Může za to nejen posunutý začátek seznamovacích jízd až ve čtvrtek ráno, ale také větší zastoupení ostrých kilometrů na celkové délce soutěže (téměř 36 %).
„Při koncepci programu jsme vyslyšeli hlasy posádek, aby byla soutěže pro všechny ekonomicky snesitelnější. Trénovat se tedy bude jen ve čtvrtek a v pátek. Páteční přejímky jsme z důvodu finanční úspory soutěžících přesunuli do servisního areálu na kopřivnickém polygonu. S převzatým automobilem se registrovaní soutěžící mohou představit na shakedownu na polygonu, večer je čeká slavnostní start na náměstí ve Valašském Meziříčí. Závodit budeme až v sobotu a v neděli,“ popisuje Tomaštík.
Oficiálně soutěž odstartuje v pátek 3. dubna od 18:30 z náměstí ve Valašském Meziříčí. Harmonogram 39. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez obsahuje čtrnáct rychlostních zkoušek na sedmi úsecích (celkem 475,22 km – 170,02 km RZ). Větší porce závodních kilometrů čeká na posádky v sobotu (104,24 km), neděle ovšem nebude žádnou procházkou růžovou zahradou (65,78 km).
„V sobotu pojedeme dvakrát testy Rybí, Lešná a Choryně. Jsem rád, že se tímto zase o krůček vracíme na bývalé erzety Valašky. Test Rybí má svou kvalitu, RZ Choryně zatím pojedeme v jednodušší verzi, ale věřím, že pro další roky přesvědčíme další zatím váhající obce a najdeme ještě zajímavější podobu. Sobota odpoledne a večer, to už bude velká rallyová show pro diváky, neboť ve formátu rychlostka v rychlostce odjedeme RZ Tatra a následně speciálku v prostředí sportovních areálů ve ValMezu. To už z větší části po tmě.
Neděli jsme pojali racionálně, závodit se bude pouze na dvou rychlostních zkouškách. Po roční pauze se vracíme na RZ Hukvaldy, závěr obstará test Bystřička. To dá dohromady více než 65 ostrých kilometrů, což je zároveň minimální délka pro bodovanou etapu v rámci MSR.“
Fanouškovi rallysportu jistě v tomto výčtu chybí test Juřinka a dva úseky, které byly poslední dva roky nedílnou součástí Valašky - Fulnek a Odry.
„Protože jsme se dostali na úseky, o kterých jsem hovořil, a s tím, že na příští rok plánujeme minimálně jednu další novinku, museli jsme to zohlednit v konceptu soutěže. To nám umožnilo odčlenit od trati Valašky RZ Odry a Fulnek, vytipovali jsme jeden další úsek v okolí Fulneku, a spolu s těmito zkouškami a díky podpoře místní samosprávy jsme do jednodenního šampionátu přihlásili Rally Fulnek. Vlastní soutěž se vrátí do města po patnácti letech,“ naznačuje spojení Valašské rally a Rally Fulnek Jaromír Tomaštík.
Informačním kanálem 39. KOWAX Valašské rally ValMez 2020 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Aktuálně jsou na stránkách vyvěšeny Zvláštní ustanovení (*podléhají definitivnímu schválení FIA). Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.