Loni byli hlavním tahákem oblíbené želechovické rally-besedy úřadující mistři světa WRC 2 Jan Kopecký/Pavel Dresler. Laťka byla tedy nastavena velmi vysoko, a vysoko i zůstane. Letos se totiž budou moci fanoušci těšit na našeho historicky jediného jezdce F1 nebo na pilota, který v 80. letech testoval vozy továrního týmu Audi.
Třináctý ročník tradičního předsezónního setkání příznivců a fanoušků rally s pozvanými jezdci a spolujezdci se letos uskuteční v téměř magickém sobotním datu 22. 2. 2020 od 17 hodin na tradičním místě, tedy v sokolovně v Želechovicích nad Dřevnicí.
„Letos jsme připravili poněkud více změn. Uvidíme, jak se osvědčí. Sestava hostů bude silná jako obvykle. Jména jako Tomáš Enge, Leo Pavlík, Karel Jirátko, Petr Semerád, René Dohnal a další dávají myslím jasnou představu, že letošní složení hostů bude velmi pestré a různorodé. Zastoupení budou mít jak největší legendy našeho automobilového sportu, tak mladí talenti, kteří budou, doufáme, psát historii našeho sportu v budoucnosti,“ poodhaluje vybraná jména potvrzených hostů hlavní organizátor besedy Jaroslav Krajča z pořádajícího Rally klubu Paseky. Další jména již potvrzených hostů jsou Petr Nešetřil, Jiří Černoch či Aleš Holakovský. Pravidelní návštěvníci vědí, že posledně jmenovaný byl moderátorem či spolumoderátorem akce již od jejího vzniku v roce 2008. S tím souvisí i jedna z organizačních změn: „Moderace besedy se letos premiérově ujme zkušený moderátor rádia ROCK MAX Marcel Herbolt. Na akci bude jako obvykle přítomen rally trenažer, letos však poprvé profesionální v reálné velikosti vozidla, dokonce to bude „WRCčko“. Na něm budou posádky ve složení divák-host bojovat na čas o hodnotné ceny. Jakousi technickou změnou bude i to, že jezdci budou poprvé přímo na hlavním podiu v čele sokolovny, místo dřívějšího dřevěného podia, takže se zvýší kapacita prostoru pro diváky,“ informuje o novinkách letošního ročníku Jaroslav Krajča.
Hlavními cenami v bohaté tombole budou, jak už je zvykem, svezení na pozici spolujezdce se známými a zkušenými jezdci. A samozřejmě se diváci mohou těšit i na početné věcné ceny s rally-tématikou. Součástí akce bude i nezbytná autogramiáda přítomných jezdců a fotografování s hosty.
Na video-sestřihy z minulých ročníků besedy se můžete podívat zde: https://www.youtube.com/results?search_query=Beseda+se+z%C3%A1vodn%C3%ADky+rally+%C5%BAelechovice
Další informace, včetně bližšího představení závodníků-hostů na „startovní listině“ a časového harmonogramu akce, Vám přineseme ještě v další zprávě krátce před konáním besedy. Všichni příznivci rallysportu jsou srdečně zváni!
Želechovickou besedu naleznete též na Facebooku: https://www.facebook.com/events/554569981817414/
Místo konání akce: TJ Sokol Želechovice (sokolovna), 4. května 48, Želechovice nad Dřevnicí, GPS: 49°13'1.535"N, 17°44'57.103"E
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?