Loni byli hlavním tahákem oblíbené želechovické rally-besedy úřadující mistři světa WRC 2 Jan Kopecký/Pavel Dresler. Laťka byla tedy nastavena velmi vysoko, a vysoko i zůstane. Letos se totiž budou moci fanoušci těšit na našeho historicky jediného jezdce F1 nebo na pilota, který v 80. letech testoval vozy továrního týmu Audi.
Třináctý ročník tradičního předsezónního setkání příznivců a fanoušků rally s pozvanými jezdci a spolujezdci se letos uskuteční v téměř magickém sobotním datu 22. 2. 2020 od 17 hodin na tradičním místě, tedy v sokolovně v Želechovicích nad Dřevnicí.
„Letos jsme připravili poněkud více změn. Uvidíme, jak se osvědčí. Sestava hostů bude silná jako obvykle. Jména jako Tomáš Enge, Leo Pavlík, Karel Jirátko, Petr Semerád, René Dohnal a další dávají myslím jasnou představu, že letošní složení hostů bude velmi pestré a různorodé. Zastoupení budou mít jak největší legendy našeho automobilového sportu, tak mladí talenti, kteří budou, doufáme, psát historii našeho sportu v budoucnosti,“ poodhaluje vybraná jména potvrzených hostů hlavní organizátor besedy Jaroslav Krajča z pořádajícího Rally klubu Paseky. Další jména již potvrzených hostů jsou Petr Nešetřil, Jiří Černoch či Aleš Holakovský. Pravidelní návštěvníci vědí, že posledně jmenovaný byl moderátorem či spolumoderátorem akce již od jejího vzniku v roce 2008. S tím souvisí i jedna z organizačních změn: „Moderace besedy se letos premiérově ujme zkušený moderátor rádia ROCK MAX Marcel Herbolt. Na akci bude jako obvykle přítomen rally trenažer, letos však poprvé profesionální v reálné velikosti vozidla, dokonce to bude „WRCčko“. Na něm budou posádky ve složení divák-host bojovat na čas o hodnotné ceny. Jakousi technickou změnou bude i to, že jezdci budou poprvé přímo na hlavním podiu v čele sokolovny, místo dřívějšího dřevěného podia, takže se zvýší kapacita prostoru pro diváky,“ informuje o novinkách letošního ročníku Jaroslav Krajča.
Hlavními cenami v bohaté tombole budou, jak už je zvykem, svezení na pozici spolujezdce se známými a zkušenými jezdci. A samozřejmě se diváci mohou těšit i na početné věcné ceny s rally-tématikou. Součástí akce bude i nezbytná autogramiáda přítomných jezdců a fotografování s hosty.
Na video-sestřihy z minulých ročníků besedy se můžete podívat zde: https://www.youtube.com/results?search_query=Beseda+se+z%C3%A1vodn%C3%ADky+rally+%C5%BAelechovice
Další informace, včetně bližšího představení závodníků-hostů na „startovní listině“ a časového harmonogramu akce, Vám přineseme ještě v další zprávě krátce před konáním besedy. Všichni příznivci rallysportu jsou srdečně zváni!
Želechovickou besedu naleznete též na Facebooku: https://www.facebook.com/events/554569981817414/
Místo konání akce: TJ Sokol Želechovice (sokolovna), 4. května 48, Želechovice nad Dřevnicí, GPS: 49°13'1.535"N, 17°44'57.103"E
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.