Prvním splněným snem Adama Březíka byl zisk titulu ve sprintrally, nyní si již mladý jezdec může odškrtnout také druhý splněný sen, a to je svezení ve voze kategorie R5.
Letošní ročník Mikuláš rally Slušovice je již minulostí, ale pojďme se ještě vrátit k působení posádky Adam Březík – Zdeněk Bělák jun. na této soutěži. Kluci měli příležitost usednout do Škody Fabie R5. Od pořadatelů dostali přidělené startovní číslo 9 a krátce před sobotním obědem vyrazili na první rychlostní zkoušku. „Na opravdový závod s Fabií R5 jsem se těšil jako malé dítě na Vánoce. Je to nepopsatelný pocit, když člověk o něčem sní a jednou se to povede a může to zažít. Přípravy na start v R5 nebyly nijak odlišné od jiných závodů. Měli jsme test na Traiva cupu v Kopřivnici, což mi pomohlo k tomu, abych se s autem více sžil,“ řekl Adam Březík.
Na Traiva cupu Adam dokázal v rámci testu zvítězit a porazit mnohem zkušenější jezdce. Všichni proto byli zvědaví, jak se Adamovi se Zdeňkem bude dařit na Hothess Mikuláš Rally. Jenže hned na první rychlostní zkoušce potkal posádku dvojitý defekt. „V nájezdu do posledního kola na dostihovce jsem udělal chybu. Špatně jsem odhadl šířku auta a trefil hromadu hlíny s kameny o který jsme udělali dvojitý defekt na pravé straně vozu. Jelikož s sebou jsme měli jen jednu rezervu, tak jsem byl rád, že nám mechanici dovezli druhé náhradní kolo a my jsme si mohli zbytek soutěže naplno užít. A protože toto jednání bylo proti řádům, tak jsme na konci závodu odstoupili,“ popsal mladý pilot.
Nebýt dvojitého defektu, závod pro posádku Březík – Bělák jun. probíhal bez problémů a krizových situací. Za zmínku jistě stojí druhý čas na RZ 3 se ztrátou pouhé 0,2 vteřiny na prvního Václava Kopáčka a čtvrtý čas na RZ 4. Nejen časy, ale také stylem jízdy Adam všem dokázal, že na závodění s vozem specifikace R5 má talent. „Byl jsem mile překvapen, jak moc je fabia klidná ve vysokých rychlostech. Zvlášť na RZ Zádveřice jsme jeli hodně rychle. Proto jsem z chování vozu nadšený a rád si podobné svezení zopakuji. Doufám, že se podobná možnost ještě někdy naskytne. Atmosféra slušovické soutěže byla výborná, všude stály davy diváků, kteří fandili nejen pomocí všemožné pyrotechniky. Byla to taková malá Barumka.
Na závěr bych chtěl poděkovat mému taťkovi, že mi půjčil Škodu Fabii R5 a sám sledoval závod z pozice diváka a rádce. Za možnost startovat děkuji také firmě Samohýl motor a.s. a MOL Česká republika. Díky patří také veškerým členům Vančík motorsport za bezchybně nachystané auto a perfektní servis během závodu. Všem čtenářům přeji šťastné a veselé Vánoce a do nového roku jen to nejlepší,“ uzavřel Adam Březík.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.