Prvním splněným snem Adama Březíka byl zisk titulu ve sprintrally, nyní si již mladý jezdec může odškrtnout také druhý splněný sen, a to je svezení ve voze kategorie R5.
Letošní ročník Mikuláš rally Slušovice je již minulostí, ale pojďme se ještě vrátit k působení posádky Adam Březík – Zdeněk Bělák jun. na této soutěži. Kluci měli příležitost usednout do Škody Fabie R5. Od pořadatelů dostali přidělené startovní číslo 9 a krátce před sobotním obědem vyrazili na první rychlostní zkoušku. „Na opravdový závod s Fabií R5 jsem se těšil jako malé dítě na Vánoce. Je to nepopsatelný pocit, když člověk o něčem sní a jednou se to povede a může to zažít. Přípravy na start v R5 nebyly nijak odlišné od jiných závodů. Měli jsme test na Traiva cupu v Kopřivnici, což mi pomohlo k tomu, abych se s autem více sžil,“ řekl Adam Březík.
Na Traiva cupu Adam dokázal v rámci testu zvítězit a porazit mnohem zkušenější jezdce. Všichni proto byli zvědaví, jak se Adamovi se Zdeňkem bude dařit na Hothess Mikuláš Rally. Jenže hned na první rychlostní zkoušce potkal posádku dvojitý defekt. „V nájezdu do posledního kola na dostihovce jsem udělal chybu. Špatně jsem odhadl šířku auta a trefil hromadu hlíny s kameny o který jsme udělali dvojitý defekt na pravé straně vozu. Jelikož s sebou jsme měli jen jednu rezervu, tak jsem byl rád, že nám mechanici dovezli druhé náhradní kolo a my jsme si mohli zbytek soutěže naplno užít. A protože toto jednání bylo proti řádům, tak jsme na konci závodu odstoupili,“ popsal mladý pilot.
Nebýt dvojitého defektu, závod pro posádku Březík – Bělák jun. probíhal bez problémů a krizových situací. Za zmínku jistě stojí druhý čas na RZ 3 se ztrátou pouhé 0,2 vteřiny na prvního Václava Kopáčka a čtvrtý čas na RZ 4. Nejen časy, ale také stylem jízdy Adam všem dokázal, že na závodění s vozem specifikace R5 má talent. „Byl jsem mile překvapen, jak moc je fabia klidná ve vysokých rychlostech. Zvlášť na RZ Zádveřice jsme jeli hodně rychle. Proto jsem z chování vozu nadšený a rád si podobné svezení zopakuji. Doufám, že se podobná možnost ještě někdy naskytne. Atmosféra slušovické soutěže byla výborná, všude stály davy diváků, kteří fandili nejen pomocí všemožné pyrotechniky. Byla to taková malá Barumka.
Na závěr bych chtěl poděkovat mému taťkovi, že mi půjčil Škodu Fabii R5 a sám sledoval závod z pozice diváka a rádce. Za možnost startovat děkuji také firmě Samohýl motor a.s. a MOL Česká republika. Díky patří také veškerým členům Vančík motorsport za bezchybně nachystané auto a perfektní servis během závodu. Všem čtenářům přeji šťastné a veselé Vánoce a do nového roku jen to nejlepší,“ uzavřel Adam Březík.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.