Prvním splněným snem Adama Březíka byl zisk titulu ve sprintrally, nyní si již mladý jezdec může odškrtnout také druhý splněný sen, a to je svezení ve voze kategorie R5.
Letošní ročník Mikuláš rally Slušovice je již minulostí, ale pojďme se ještě vrátit k působení posádky Adam Březík – Zdeněk Bělák jun. na této soutěži. Kluci měli příležitost usednout do Škody Fabie R5. Od pořadatelů dostali přidělené startovní číslo 9 a krátce před sobotním obědem vyrazili na první rychlostní zkoušku. „Na opravdový závod s Fabií R5 jsem se těšil jako malé dítě na Vánoce. Je to nepopsatelný pocit, když člověk o něčem sní a jednou se to povede a může to zažít. Přípravy na start v R5 nebyly nijak odlišné od jiných závodů. Měli jsme test na Traiva cupu v Kopřivnici, což mi pomohlo k tomu, abych se s autem více sžil,“ řekl Adam Březík.
Na Traiva cupu Adam dokázal v rámci testu zvítězit a porazit mnohem zkušenější jezdce. Všichni proto byli zvědaví, jak se Adamovi se Zdeňkem bude dařit na Hothess Mikuláš Rally. Jenže hned na první rychlostní zkoušce potkal posádku dvojitý defekt. „V nájezdu do posledního kola na dostihovce jsem udělal chybu. Špatně jsem odhadl šířku auta a trefil hromadu hlíny s kameny o který jsme udělali dvojitý defekt na pravé straně vozu. Jelikož s sebou jsme měli jen jednu rezervu, tak jsem byl rád, že nám mechanici dovezli druhé náhradní kolo a my jsme si mohli zbytek soutěže naplno užít. A protože toto jednání bylo proti řádům, tak jsme na konci závodu odstoupili,“ popsal mladý pilot.
Nebýt dvojitého defektu, závod pro posádku Březík – Bělák jun. probíhal bez problémů a krizových situací. Za zmínku jistě stojí druhý čas na RZ 3 se ztrátou pouhé 0,2 vteřiny na prvního Václava Kopáčka a čtvrtý čas na RZ 4. Nejen časy, ale také stylem jízdy Adam všem dokázal, že na závodění s vozem specifikace R5 má talent. „Byl jsem mile překvapen, jak moc je fabia klidná ve vysokých rychlostech. Zvlášť na RZ Zádveřice jsme jeli hodně rychle. Proto jsem z chování vozu nadšený a rád si podobné svezení zopakuji. Doufám, že se podobná možnost ještě někdy naskytne. Atmosféra slušovické soutěže byla výborná, všude stály davy diváků, kteří fandili nejen pomocí všemožné pyrotechniky. Byla to taková malá Barumka.
Na závěr bych chtěl poděkovat mému taťkovi, že mi půjčil Škodu Fabii R5 a sám sledoval závod z pozice diváka a rádce. Za možnost startovat děkuji také firmě Samohýl motor a.s. a MOL Česká republika. Díky patří také veškerým členům Vančík motorsport za bezchybně nachystané auto a perfektní servis během závodu. Všem čtenářům přeji šťastné a veselé Vánoce a do nového roku jen to nejlepší,“ uzavřel Adam Březík.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?