Prvním splněným snem Adama Březíka byl zisk titulu ve sprintrally, nyní si již mladý jezdec může odškrtnout také druhý splněný sen, a to je svezení ve voze kategorie R5.
Letošní ročník Mikuláš rally Slušovice je již minulostí, ale pojďme se ještě vrátit k působení posádky Adam Březík – Zdeněk Bělák jun. na této soutěži. Kluci měli příležitost usednout do Škody Fabie R5. Od pořadatelů dostali přidělené startovní číslo 9 a krátce před sobotním obědem vyrazili na první rychlostní zkoušku. „Na opravdový závod s Fabií R5 jsem se těšil jako malé dítě na Vánoce. Je to nepopsatelný pocit, když člověk o něčem sní a jednou se to povede a může to zažít. Přípravy na start v R5 nebyly nijak odlišné od jiných závodů. Měli jsme test na Traiva cupu v Kopřivnici, což mi pomohlo k tomu, abych se s autem více sžil,“ řekl Adam Březík.
Na Traiva cupu Adam dokázal v rámci testu zvítězit a porazit mnohem zkušenější jezdce. Všichni proto byli zvědaví, jak se Adamovi se Zdeňkem bude dařit na Hothess Mikuláš Rally. Jenže hned na první rychlostní zkoušce potkal posádku dvojitý defekt. „V nájezdu do posledního kola na dostihovce jsem udělal chybu. Špatně jsem odhadl šířku auta a trefil hromadu hlíny s kameny o který jsme udělali dvojitý defekt na pravé straně vozu. Jelikož s sebou jsme měli jen jednu rezervu, tak jsem byl rád, že nám mechanici dovezli druhé náhradní kolo a my jsme si mohli zbytek soutěže naplno užít. A protože toto jednání bylo proti řádům, tak jsme na konci závodu odstoupili,“ popsal mladý pilot.
Nebýt dvojitého defektu, závod pro posádku Březík – Bělák jun. probíhal bez problémů a krizových situací. Za zmínku jistě stojí druhý čas na RZ 3 se ztrátou pouhé 0,2 vteřiny na prvního Václava Kopáčka a čtvrtý čas na RZ 4. Nejen časy, ale také stylem jízdy Adam všem dokázal, že na závodění s vozem specifikace R5 má talent. „Byl jsem mile překvapen, jak moc je fabia klidná ve vysokých rychlostech. Zvlášť na RZ Zádveřice jsme jeli hodně rychle. Proto jsem z chování vozu nadšený a rád si podobné svezení zopakuji. Doufám, že se podobná možnost ještě někdy naskytne. Atmosféra slušovické soutěže byla výborná, všude stály davy diváků, kteří fandili nejen pomocí všemožné pyrotechniky. Byla to taková malá Barumka.
Na závěr bych chtěl poděkovat mému taťkovi, že mi půjčil Škodu Fabii R5 a sám sledoval závod z pozice diváka a rádce. Za možnost startovat děkuji také firmě Samohýl motor a.s. a MOL Česká republika. Díky patří také veškerým členům Vančík motorsport za bezchybně nachystané auto a perfektní servis během závodu. Všem čtenářům přeji šťastné a veselé Vánoce a do nového roku jen to nejlepší,“ uzavřel Adam Březík.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.