Čerstvý mistr ve dvoukolkách vyrazil společně s Minařík racing závodit do zahraničí na finále ERT, do kterého se klasifikoval výsledkem na Valašské Rally a na Rallye Český Krumlov. Posádka René Dohnal – Roman Švec usedla do vozu Peugeot 208 R2 a odjela do Švýcarska porovnat svůj výkon se zahraniční konkurencí.
Kluci od pořadatelů dostali přidělené startovní číslo 57 a již při seznamovacích jízdách bylo jasné, že to nebude procházka růžovým sadem. „Tratě ve Švýcarsku byly nádherné, byla to taková směs Rally Deutschland a Rally Monte Carlo. Už při seznamovačkách mi bylo jasné, že zkušenosti z českých tratí tady moc neupotřebím. V Česku už tratě znám, stačí mi tři průjezdy při tréninku a RZ si téměř pamatuji. Bylo potřeba si ověřit, zda je můj rozpis použitelný a můžu se na něj spolehnout,“ řekl René Dohnal. Dvojice v závodním autě neseděla od Barum Czech Rally Zlín, proto se vydali lépe poznat místní tratě na shakedown. Ten byl ale krátký, měřil pouze 1,1 kilometru a byly zde povoleny pouze dva průjezdy. „Odstartovali jsme do první etapy, která se jela celá za tmy, to byla pro mne velká výzva. Nejdelší RZ Les Cols (25 kilometrů) je ve Švýcarsku známá a pro začátek závodu to byl velký oříšek. Jenže to, co následovalo pak, byl boj o přežití. Většinou se závodilo po úzké šotolinové cestě, kde vnitřky zatáček lemovaly skály a na vnějšku byly nekonečné srázy dolů. Stoupalo se do výšky 2200 m. n. m. a poté opět klesalo. Přilnavost asfaltových pneumatik byla nulová. Stačilo lehce sklouznout z tratě a už bychom byli v nekončících kotrmelcích. Ke všemu nám na startu RZ odešla plynová klapka a auto nevědělo, že mám plyn až na podlaze. Nemohli jsme pořádně odjíždět z vracáků. Nabrali jsme velkou ztrátu a byli rádi, že to máme za sebou. V pátek ráno jsme podcenili volbu pneumatik a měkká směs, která by v Česku na mokru fungovala, ve Švýcarsku nefungovala vůbec. Na poslední rychlostní zkoušce se nám střihly jeden závod staré štefty a my museli odstoupit. Nálada byla mizerná a nechtělo se mi ani v sobotu pokračovat. Nezajeli jsme žádné pěkné časy a já si říkal, že na to asi v cizině nemáme,“ popsal nové zahraniční zkušenosti René Dohnal. René s Romanem se však rozhodli pokračovat v závodě a poprat se s náročnými podmínkami v sobotní etapě. „Ráno pršelo ještě víc než v pátek. Zvolili jsme nové full wet pneumatiky od Pirelli, které jsme jeli jen na Rally Bohemia. Od té doby se vše změnilo. Vyhráli jsme tři RZ, auto fungovalo a my měli opravdu radost. Rozpis seděl výborně, pneumatiky jsme volili správně. Dokázali jsme si, že se Švýcary lze držet krok. Sobotní bilance pro nás byla jeden defekt, tři vyhrané RZ a jinak všechny časy v první trojce. I přes defekt jsme v etapě skončili jako druzí mezi 2WD. Zkušenosti, které jsme ve Švýcarsku nabrali mi dali tolik, co odjetí půlky sezony u nás. Utvrdilo mě to v tom, že pokud pokračovat v kariéře, tak v zahraničí,“ řekl mladý jezdec týmu Minařík racing. René s Romanem tak ukázali, že dokážou zajíždět pěkné časy i v zahraničí. Hlavně sobotní etapa a časy, které kluci zajížděli svědčí o jejich rychlosti a talentu. I přes odstoupení posádka zdárně dokončila 60. Rallye International du Valais a nasbírala mnoho cenných zkušeností.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.