Čerstvý mistr ve dvoukolkách vyrazil společně s Minařík racing závodit do zahraničí na finále ERT, do kterého se klasifikoval výsledkem na Valašské Rally a na Rallye Český Krumlov. Posádka René Dohnal – Roman Švec usedla do vozu Peugeot 208 R2 a odjela do Švýcarska porovnat svůj výkon se zahraniční konkurencí.
Kluci od pořadatelů dostali přidělené startovní číslo 57 a již při seznamovacích jízdách bylo jasné, že to nebude procházka růžovým sadem. „Tratě ve Švýcarsku byly nádherné, byla to taková směs Rally Deutschland a Rally Monte Carlo. Už při seznamovačkách mi bylo jasné, že zkušenosti z českých tratí tady moc neupotřebím. V Česku už tratě znám, stačí mi tři průjezdy při tréninku a RZ si téměř pamatuji. Bylo potřeba si ověřit, zda je můj rozpis použitelný a můžu se na něj spolehnout,“ řekl René Dohnal. Dvojice v závodním autě neseděla od Barum Czech Rally Zlín, proto se vydali lépe poznat místní tratě na shakedown. Ten byl ale krátký, měřil pouze 1,1 kilometru a byly zde povoleny pouze dva průjezdy. „Odstartovali jsme do první etapy, která se jela celá za tmy, to byla pro mne velká výzva. Nejdelší RZ Les Cols (25 kilometrů) je ve Švýcarsku známá a pro začátek závodu to byl velký oříšek. Jenže to, co následovalo pak, byl boj o přežití. Většinou se závodilo po úzké šotolinové cestě, kde vnitřky zatáček lemovaly skály a na vnějšku byly nekonečné srázy dolů. Stoupalo se do výšky 2200 m. n. m. a poté opět klesalo. Přilnavost asfaltových pneumatik byla nulová. Stačilo lehce sklouznout z tratě a už bychom byli v nekončících kotrmelcích. Ke všemu nám na startu RZ odešla plynová klapka a auto nevědělo, že mám plyn až na podlaze. Nemohli jsme pořádně odjíždět z vracáků. Nabrali jsme velkou ztrátu a byli rádi, že to máme za sebou. V pátek ráno jsme podcenili volbu pneumatik a měkká směs, která by v Česku na mokru fungovala, ve Švýcarsku nefungovala vůbec. Na poslední rychlostní zkoušce se nám střihly jeden závod staré štefty a my museli odstoupit. Nálada byla mizerná a nechtělo se mi ani v sobotu pokračovat. Nezajeli jsme žádné pěkné časy a já si říkal, že na to asi v cizině nemáme,“ popsal nové zahraniční zkušenosti René Dohnal. René s Romanem se však rozhodli pokračovat v závodě a poprat se s náročnými podmínkami v sobotní etapě. „Ráno pršelo ještě víc než v pátek. Zvolili jsme nové full wet pneumatiky od Pirelli, které jsme jeli jen na Rally Bohemia. Od té doby se vše změnilo. Vyhráli jsme tři RZ, auto fungovalo a my měli opravdu radost. Rozpis seděl výborně, pneumatiky jsme volili správně. Dokázali jsme si, že se Švýcary lze držet krok. Sobotní bilance pro nás byla jeden defekt, tři vyhrané RZ a jinak všechny časy v první trojce. I přes defekt jsme v etapě skončili jako druzí mezi 2WD. Zkušenosti, které jsme ve Švýcarsku nabrali mi dali tolik, co odjetí půlky sezony u nás. Utvrdilo mě to v tom, že pokud pokračovat v kariéře, tak v zahraničí,“ řekl mladý jezdec týmu Minařík racing. René s Romanem tak ukázali, že dokážou zajíždět pěkné časy i v zahraničí. Hlavně sobotní etapa a časy, které kluci zajížděli svědčí o jejich rychlosti a talentu. I přes odstoupení posádka zdárně dokončila 60. Rallye International du Valais a nasbírala mnoho cenných zkušeností.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.