První ostrý start si ve Vsetíně na své konto připsal Daniel Polášek, který usednul do Hondy Civic VTi. A premiéra dopadla na výbornou. Posádka Daniel Polášek – Kateřina Pohlídalová dokázala vyhrát třídu 9.
Daniel startoval dvakrát na Barum Czech Rally Zlín v rámci Rally Legend s vozem Nissan Micra. Dva starty má také mladý jezdec na Traiva Rallycupu, kde už startoval s Hondou Civic VTi. Na Vsetíně to byl pro posádku první opravdový závod a porovnání s konkurencí. „Rally Vsetín pro nás byla první ostrou soutěží v kariéře. Přijeli jsme sem primárně sbírat první zkušenosti s Hondou a celkově se závody. Cíl byl tedy jasný. Ujet co nejvíce kilometrů a dovézt auto v pořádku až na cílovou rampu,“ uvedl před startem soutěže Daniel Polášek.
Od pořadatelů dostali Daniel s Kateřinou přidělené startovní číslo 83. Po vyzvednutí itineráře se posádka vydala ne seznamování pro ně s novou tratí. „Páteční seznamovací jízdy jsme absolvovali bez jakýchkoliv problémů. Byli jsme velice mile překvapeni novým úsekem na RZ Semetín. Bylo zde hodně vytahaného bláta a dost to klouzalo. Odpoledne jsme se mohli věnovat posledním přípravám před naší premiérou,“ řekl Daniel Polášek.
V sobotu ráno se Daniel s Kateřinou potkali v servise a před devátou hodinu vyrazili na první rychlostní zkoušku, kterou byl úsek Jabloňová. Následovala rychlostní zkouška Semetín, kde na posádky čekal již zmiňovaný nový úsek. „Zejména první tři rychlostní zkoušky jsme si užívali. Postupně jsme získávali náskok a upevňovali si vedoucí pozici ve třídě 9. Vše bylo bez problémů až do přejezdu mezi třetí a čtvrtou erzetou, kde jsme zjistili, že máme problém s chlazením vozu. V závodě jsme pokračovali, ale trochu se tato závada podepsala na naší rychlosti v následujících dvou RZ,“ popsal průběh první poloviny soutěže Daniel Polášek. Mechanici v servise závadu v rámci možností opravili a posádka Hondy tak mohla vyrazit do posledních tří rychlostních zkoušek na prvním místě ve třídě 9. „Ve druhém průjezdu RZ Jabloňová jsme zase náš náskok lehce nevýšili a poslední měřený úsek Hošťálková jsme si naplno užili. Do cíle jsme si dojeli pro vítězství ve třídě. Sen se pro nás stal skutečností a bylo to něco neuvěřitelného,“ uvedl Polášek. To, v co nikdo před startem nedoufal se podařilo a oslavy na cílové rampě byly veliké. Smíšená dvojice Daniel Polášek – Kateřina Pohlídalová v celkové klasifikaci obsadila 42. místo a v hodnocení Rallysprint série jí patří 21. příčka.
„Výsledek ve Vsetíně je pro nás prvním skvělým krokem, ale stále se máme hodně co učit. Je potřeba zůstat nohami na zemi a na další závody se připravit ještě důkladněji. Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří mají zásluhu na tom, že jsme se na start soutěže mohli postavit. Ať už to jsou sponzoři, rodiny, mechanici nebo naši fanoušci, všem patří obrovské poděkování,“ řekl Daniel Polášek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.