První ostrý start si ve Vsetíně na své konto připsal Daniel Polášek, který usednul do Hondy Civic VTi. A premiéra dopadla na výbornou. Posádka Daniel Polášek – Kateřina Pohlídalová dokázala vyhrát třídu 9.
Daniel startoval dvakrát na Barum Czech Rally Zlín v rámci Rally Legend s vozem Nissan Micra. Dva starty má také mladý jezdec na Traiva Rallycupu, kde už startoval s Hondou Civic VTi. Na Vsetíně to byl pro posádku první opravdový závod a porovnání s konkurencí. „Rally Vsetín pro nás byla první ostrou soutěží v kariéře. Přijeli jsme sem primárně sbírat první zkušenosti s Hondou a celkově se závody. Cíl byl tedy jasný. Ujet co nejvíce kilometrů a dovézt auto v pořádku až na cílovou rampu,“ uvedl před startem soutěže Daniel Polášek.
Od pořadatelů dostali Daniel s Kateřinou přidělené startovní číslo 83. Po vyzvednutí itineráře se posádka vydala ne seznamování pro ně s novou tratí. „Páteční seznamovací jízdy jsme absolvovali bez jakýchkoliv problémů. Byli jsme velice mile překvapeni novým úsekem na RZ Semetín. Bylo zde hodně vytahaného bláta a dost to klouzalo. Odpoledne jsme se mohli věnovat posledním přípravám před naší premiérou,“ řekl Daniel Polášek.
V sobotu ráno se Daniel s Kateřinou potkali v servise a před devátou hodinu vyrazili na první rychlostní zkoušku, kterou byl úsek Jabloňová. Následovala rychlostní zkouška Semetín, kde na posádky čekal již zmiňovaný nový úsek. „Zejména první tři rychlostní zkoušky jsme si užívali. Postupně jsme získávali náskok a upevňovali si vedoucí pozici ve třídě 9. Vše bylo bez problémů až do přejezdu mezi třetí a čtvrtou erzetou, kde jsme zjistili, že máme problém s chlazením vozu. V závodě jsme pokračovali, ale trochu se tato závada podepsala na naší rychlosti v následujících dvou RZ,“ popsal průběh první poloviny soutěže Daniel Polášek. Mechanici v servise závadu v rámci možností opravili a posádka Hondy tak mohla vyrazit do posledních tří rychlostních zkoušek na prvním místě ve třídě 9. „Ve druhém průjezdu RZ Jabloňová jsme zase náš náskok lehce nevýšili a poslední měřený úsek Hošťálková jsme si naplno užili. Do cíle jsme si dojeli pro vítězství ve třídě. Sen se pro nás stal skutečností a bylo to něco neuvěřitelného,“ uvedl Polášek. To, v co nikdo před startem nedoufal se podařilo a oslavy na cílové rampě byly veliké. Smíšená dvojice Daniel Polášek – Kateřina Pohlídalová v celkové klasifikaci obsadila 42. místo a v hodnocení Rallysprint série jí patří 21. příčka.
„Výsledek ve Vsetíně je pro nás prvním skvělým krokem, ale stále se máme hodně co učit. Je potřeba zůstat nohami na zemi a na další závody se připravit ještě důkladněji. Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří mají zásluhu na tom, že jsme se na start soutěže mohli postavit. Ať už to jsou sponzoři, rodiny, mechanici nebo naši fanoušci, všem patří obrovské poděkování,“ řekl Daniel Polášek.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).