První ostrý start si ve Vsetíně na své konto připsal Daniel Polášek, který usednul do Hondy Civic VTi. A premiéra dopadla na výbornou. Posádka Daniel Polášek – Kateřina Pohlídalová dokázala vyhrát třídu 9.
Daniel startoval dvakrát na Barum Czech Rally Zlín v rámci Rally Legend s vozem Nissan Micra. Dva starty má také mladý jezdec na Traiva Rallycupu, kde už startoval s Hondou Civic VTi. Na Vsetíně to byl pro posádku první opravdový závod a porovnání s konkurencí. „Rally Vsetín pro nás byla první ostrou soutěží v kariéře. Přijeli jsme sem primárně sbírat první zkušenosti s Hondou a celkově se závody. Cíl byl tedy jasný. Ujet co nejvíce kilometrů a dovézt auto v pořádku až na cílovou rampu,“ uvedl před startem soutěže Daniel Polášek.
Od pořadatelů dostali Daniel s Kateřinou přidělené startovní číslo 83. Po vyzvednutí itineráře se posádka vydala ne seznamování pro ně s novou tratí. „Páteční seznamovací jízdy jsme absolvovali bez jakýchkoliv problémů. Byli jsme velice mile překvapeni novým úsekem na RZ Semetín. Bylo zde hodně vytahaného bláta a dost to klouzalo. Odpoledne jsme se mohli věnovat posledním přípravám před naší premiérou,“ řekl Daniel Polášek.
V sobotu ráno se Daniel s Kateřinou potkali v servise a před devátou hodinu vyrazili na první rychlostní zkoušku, kterou byl úsek Jabloňová. Následovala rychlostní zkouška Semetín, kde na posádky čekal již zmiňovaný nový úsek. „Zejména první tři rychlostní zkoušky jsme si užívali. Postupně jsme získávali náskok a upevňovali si vedoucí pozici ve třídě 9. Vše bylo bez problémů až do přejezdu mezi třetí a čtvrtou erzetou, kde jsme zjistili, že máme problém s chlazením vozu. V závodě jsme pokračovali, ale trochu se tato závada podepsala na naší rychlosti v následujících dvou RZ,“ popsal průběh první poloviny soutěže Daniel Polášek. Mechanici v servise závadu v rámci možností opravili a posádka Hondy tak mohla vyrazit do posledních tří rychlostních zkoušek na prvním místě ve třídě 9. „Ve druhém průjezdu RZ Jabloňová jsme zase náš náskok lehce nevýšili a poslední měřený úsek Hošťálková jsme si naplno užili. Do cíle jsme si dojeli pro vítězství ve třídě. Sen se pro nás stal skutečností a bylo to něco neuvěřitelného,“ uvedl Polášek. To, v co nikdo před startem nedoufal se podařilo a oslavy na cílové rampě byly veliké. Smíšená dvojice Daniel Polášek – Kateřina Pohlídalová v celkové klasifikaci obsadila 42. místo a v hodnocení Rallysprint série jí patří 21. příčka.
„Výsledek ve Vsetíně je pro nás prvním skvělým krokem, ale stále se máme hodně co učit. Je potřeba zůstat nohami na zemi a na další závody se připravit ještě důkladněji. Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří mají zásluhu na tom, že jsme se na start soutěže mohli postavit. Ať už to jsou sponzoři, rodiny, mechanici nebo naši fanoušci, všem patří obrovské poděkování,“ řekl Daniel Polášek.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.