První ostrý start si ve Vsetíně na své konto připsal Daniel Polášek, který usednul do Hondy Civic VTi. A premiéra dopadla na výbornou. Posádka Daniel Polášek – Kateřina Pohlídalová dokázala vyhrát třídu 9.
Daniel startoval dvakrát na Barum Czech Rally Zlín v rámci Rally Legend s vozem Nissan Micra. Dva starty má také mladý jezdec na Traiva Rallycupu, kde už startoval s Hondou Civic VTi. Na Vsetíně to byl pro posádku první opravdový závod a porovnání s konkurencí. „Rally Vsetín pro nás byla první ostrou soutěží v kariéře. Přijeli jsme sem primárně sbírat první zkušenosti s Hondou a celkově se závody. Cíl byl tedy jasný. Ujet co nejvíce kilometrů a dovézt auto v pořádku až na cílovou rampu,“ uvedl před startem soutěže Daniel Polášek.
Od pořadatelů dostali Daniel s Kateřinou přidělené startovní číslo 83. Po vyzvednutí itineráře se posádka vydala ne seznamování pro ně s novou tratí. „Páteční seznamovací jízdy jsme absolvovali bez jakýchkoliv problémů. Byli jsme velice mile překvapeni novým úsekem na RZ Semetín. Bylo zde hodně vytahaného bláta a dost to klouzalo. Odpoledne jsme se mohli věnovat posledním přípravám před naší premiérou,“ řekl Daniel Polášek.
V sobotu ráno se Daniel s Kateřinou potkali v servise a před devátou hodinu vyrazili na první rychlostní zkoušku, kterou byl úsek Jabloňová. Následovala rychlostní zkouška Semetín, kde na posádky čekal již zmiňovaný nový úsek. „Zejména první tři rychlostní zkoušky jsme si užívali. Postupně jsme získávali náskok a upevňovali si vedoucí pozici ve třídě 9. Vše bylo bez problémů až do přejezdu mezi třetí a čtvrtou erzetou, kde jsme zjistili, že máme problém s chlazením vozu. V závodě jsme pokračovali, ale trochu se tato závada podepsala na naší rychlosti v následujících dvou RZ,“ popsal průběh první poloviny soutěže Daniel Polášek. Mechanici v servise závadu v rámci možností opravili a posádka Hondy tak mohla vyrazit do posledních tří rychlostních zkoušek na prvním místě ve třídě 9. „Ve druhém průjezdu RZ Jabloňová jsme zase náš náskok lehce nevýšili a poslední měřený úsek Hošťálková jsme si naplno užili. Do cíle jsme si dojeli pro vítězství ve třídě. Sen se pro nás stal skutečností a bylo to něco neuvěřitelného,“ uvedl Polášek. To, v co nikdo před startem nedoufal se podařilo a oslavy na cílové rampě byly veliké. Smíšená dvojice Daniel Polášek – Kateřina Pohlídalová v celkové klasifikaci obsadila 42. místo a v hodnocení Rallysprint série jí patří 21. příčka.
„Výsledek ve Vsetíně je pro nás prvním skvělým krokem, ale stále se máme hodně co učit. Je potřeba zůstat nohami na zemi a na další závody se připravit ještě důkladněji. Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří mají zásluhu na tom, že jsme se na start soutěže mohli postavit. Ať už to jsou sponzoři, rodiny, mechanici nebo naši fanoušci, všem patří obrovské poděkování,“ řekl Daniel Polášek.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.