K účasti v 16. ročníku PARTR – SEV.EN COMMODITIES Rally Vsetín 2019 se přihlásilo 123 soutěžních dvojic, mezi nimi šest s národní prioritou ASN. Hvězdou první velikosti je aktuálně třetí jezdec hodnocení ERC Lukasz Habaj, jenž si start vybral v rámci přípravy na závěrečný podnik evropského šampionátu v Maďarsku.
Jak pravidelně zmiňujeme PARTR – SEV.EN COMMODITIES Rally Vsetín bude kláním Rallysprint Série a Poháru 2+ (seriály soudobých vozů) a Mistrovství ČR v rally historických automobilů.
Právě soudobé speciály tvoří s 94 přihláškami hlavní část soutěžního pole, kvantitativně nad očekáváním se ovšem přihlásilo i týmů s historickými vozy (29 registrovaných účastníků).
Startovní listině samozřejmě dominují jezdci s národní prioritou, na vozech specifikace R5. Poláka Habaje, kterému pořadatelé přidělili startovní číslo 1, doplňuje Slovák Jaroslav Melichárek a domácí čtveřice Jaromír Tarabus, Miroslav Jakeš, Roman Odložilík a čerstvý vítěz ERT Ondřej Bisaha.
To však není konečný výčet účastníků Poháru 2+. Celkově se fanoušci mohou těšit na třináct speciálů R5 (čtyř značek Škoda, Ford, Hyundai a VW), tři produkční vozy (shodně Mitsubishi Evo IX), 2 vozy Super 2000 (shodně Škoda Fabia), a po jednom automobilu WRC (Karel Štochl) a R-GT (Martin Rada). Po vážné nehodě Martina Vlčka na Barumce pak bude jediným potenciálním soupeřem Jaromíra Tarabuse v boji o titul v Poháru 2+ Patrik Rujbr (oba shodně Škoda Fabia R5).
Ve výčtu účastníků Poháru 2+ najdeme i šest bývalých vítězů Rally Vsetín – Petr Trnovec (2004, Hyundai), Roman Odložilík (2008, Peugeot), Jaroslav Melichárek (2010, Mitsubishi), Martin Březík (2006), Miroslav Jakeš (2013, oba Škoda) a Jaromír Tomaštík (2014-15, Subaru).
Také v Rallysprint Sérii nechybí v seznamu přihlášených ani jeden z kandidátů na celkové prvenství. Na pozici aktuálního lídra šampionátu Adama Březíka (Peugeot) si brousí zuby Lukáš Nekvapil (Opel). Oba jezdci se jistě budou pohybovat vysoko i mezi „dvoukolkami“, ale vsadit si na vítěze, může být při pohledu do seznamu přihlášených docela oříškem. Vždyť ke startu je přihlášeno 16 vozů třídy R2 a tři automobily R3. Rychlý jistě bude Egon Smékal (Citroën DS3 R3T), stejně jako „er dvojky“ Michala Horáka, Josefa Hartmanna, Lumíra Firly či Petra Lukašíka.
Do historického šampionátu se zaregistrovalo 29 dvojic. K vidění budou kultovní Fordy Escort RS Cosworth v rukou Vlastimila Neumanna a Libora Kotrmona, Lada VFTS Martina Černého, impreza Petra Juračky, ale i řada dalších značek, včetně nejrůznějších modelů škodovek, peugeotů, opelů či bavoráků. Soutěžáckou pozornost zcela jistě zaslouží dvě Škody Octavie Miroslava Julínka a Oldřicha Kovaříka.
Po prezentaci v Autosalonu Škoda na Štěpánské ulici ve Vsetíně čekají posádky v pátek 25. října seznamovací jízdy, odpoledne pak administrativní a technická přejímka. Soutěž odstartuje v sobotu 26. října ze servisního prostoru na Ohradě.
Další informace k soutěži bude postupně zveřejněny na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.