K účasti v 16. ročníku PARTR – SEV.EN COMMODITIES Rally Vsetín 2019 se přihlásilo 123 soutěžních dvojic, mezi nimi šest s národní prioritou ASN. Hvězdou první velikosti je aktuálně třetí jezdec hodnocení ERC Lukasz Habaj, jenž si start vybral v rámci přípravy na závěrečný podnik evropského šampionátu v Maďarsku.
Jak pravidelně zmiňujeme PARTR – SEV.EN COMMODITIES Rally Vsetín bude kláním Rallysprint Série a Poháru 2+ (seriály soudobých vozů) a Mistrovství ČR v rally historických automobilů.
Právě soudobé speciály tvoří s 94 přihláškami hlavní část soutěžního pole, kvantitativně nad očekáváním se ovšem přihlásilo i týmů s historickými vozy (29 registrovaných účastníků).
Startovní listině samozřejmě dominují jezdci s národní prioritou, na vozech specifikace R5. Poláka Habaje, kterému pořadatelé přidělili startovní číslo 1, doplňuje Slovák Jaroslav Melichárek a domácí čtveřice Jaromír Tarabus, Miroslav Jakeš, Roman Odložilík a čerstvý vítěz ERT Ondřej Bisaha.
To však není konečný výčet účastníků Poháru 2+. Celkově se fanoušci mohou těšit na třináct speciálů R5 (čtyř značek Škoda, Ford, Hyundai a VW), tři produkční vozy (shodně Mitsubishi Evo IX), 2 vozy Super 2000 (shodně Škoda Fabia), a po jednom automobilu WRC (Karel Štochl) a R-GT (Martin Rada). Po vážné nehodě Martina Vlčka na Barumce pak bude jediným potenciálním soupeřem Jaromíra Tarabuse v boji o titul v Poháru 2+ Patrik Rujbr (oba shodně Škoda Fabia R5).
Ve výčtu účastníků Poháru 2+ najdeme i šest bývalých vítězů Rally Vsetín – Petr Trnovec (2004, Hyundai), Roman Odložilík (2008, Peugeot), Jaroslav Melichárek (2010, Mitsubishi), Martin Březík (2006), Miroslav Jakeš (2013, oba Škoda) a Jaromír Tomaštík (2014-15, Subaru).
Také v Rallysprint Sérii nechybí v seznamu přihlášených ani jeden z kandidátů na celkové prvenství. Na pozici aktuálního lídra šampionátu Adama Březíka (Peugeot) si brousí zuby Lukáš Nekvapil (Opel). Oba jezdci se jistě budou pohybovat vysoko i mezi „dvoukolkami“, ale vsadit si na vítěze, může být při pohledu do seznamu přihlášených docela oříškem. Vždyť ke startu je přihlášeno 16 vozů třídy R2 a tři automobily R3. Rychlý jistě bude Egon Smékal (Citroën DS3 R3T), stejně jako „er dvojky“ Michala Horáka, Josefa Hartmanna, Lumíra Firly či Petra Lukašíka.
Do historického šampionátu se zaregistrovalo 29 dvojic. K vidění budou kultovní Fordy Escort RS Cosworth v rukou Vlastimila Neumanna a Libora Kotrmona, Lada VFTS Martina Černého, impreza Petra Juračky, ale i řada dalších značek, včetně nejrůznějších modelů škodovek, peugeotů, opelů či bavoráků. Soutěžáckou pozornost zcela jistě zaslouží dvě Škody Octavie Miroslava Julínka a Oldřicha Kovaříka.
Po prezentaci v Autosalonu Škoda na Štěpánské ulici ve Vsetíně čekají posádky v pátek 25. října seznamovací jízdy, odpoledne pak administrativní a technická přejímka. Soutěž odstartuje v sobotu 26. října ze servisního prostoru na Ohradě.
Další informace k soutěži bude postupně zveřejněny na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.