Podruhé v řadě vyhrál Star Rally Historic na Barum Czech Rally Zlín Vlastimil Neumann se spolujezdcem Martinem Hlavatým na voze Ford Escort RS Cosworth. Najeli SI dostatečný náskok hned v úvodních rychlostních zkouškách a posléze už jen hlídali vedení. Nakonec si pro prvenství dojeli s náskokem 53 vteřin na druhého Libora Kotrmona s Janem Krečmanem na stejném voze. Celkem cíl náročného závodu spatřilo pouhých dvacet vozů, což není ani polovina startujících, neboť na trať se vydalo 49 posádek.
Nejrychlejší byla právě dvojice Neumann, Hlavatý, která se na čele zcela osamostatnila po třetí RZ, kdy odpadl jejich pronásledovatel, Slovák Jozef Béreš. „Od začátku až do konce bylo všechno na jedničku. Fanoušky jsme nezklamali a podařilo se nám obhájit vítězství, co víc si přát. Nejvíce jsme si užili RZ Halenkovice, byla nejtěžší a nejlepší zároveň. Byl to fofr, velké nasazení, rychlost, zkouška pro velké kluky," usmál se Neumann, který si připsal ze sedmi RZ tři vítězné.
Stejný počet zkoušek ovládla i druhá dvojice s řidičem Liborem Kotrmonem, ovšem stačilo to pouze na druhou pozici. „Hodně času jsme ztratili v úvodních RZ, i když městská byla krásná a zvýšil se mi dech, tak čas nebyl ideální. Až ke konci jsme se dostali do nějakého tempa. Škoda, že soutěž nepokračuje ještě zítra. S Vlastíkem bylo těžké bojovat o to první místo, ten to tu zná," řekl v cíli Kotrman.
Bronzovou pozici nakonec s celkovou ztrátou 2:20 minuty na vítěze a 1:27 minuty na druhou pozici získala posádka Michal Černý, Tereza Mandíková s Ladou VFTS. Dost jim pomohl fakt, že do cíle čtvrté zkoušky už nedojela dvojice Hustý, Kouřil, která měla na setinu shodný čas jako Černý. Pro něj to byla čtvrtá barumka, poprvé však spatřil cíl. „A to je to hlavní. Také musím pochválit spolujezdkyni, podala skvělá výkon a na to, že tu byla poprvé, tak se ani nebála," řekl na adresu Mandlíkové Černý, který si zapsal jednu vítěznou rychlostku.
Je zajímavostí, že právě tato dvojice značně vypomohla v konečném pořadí druhé posádce. „Potřebovali půjčit motor, tak jsme jim nějaký půjčili. Sice nás za odměnu porazili, ale co naděláme," usmál se Černý.
Čtvrtá pozice pak patřila dvojici Lumír Vyorálek, Radek Olejník. „Náročná soutěž jako vždy, ale to je na tom to krásné. Jsme spokojeni, potřebovali jsme si trochu spravit chuť, protože letos se nám moc nedařilo, takže alespoň to dojetí do cíle máme," pověděl Lumír Vyorálek.
Elitní pětici uzavřeli se Suzuki Swift GTI Petr Michálek a Roman Maryška. Ti se trošku trápili na okruhové zkoušce Březová. „Ano, okruhové RZ jsou na naše auto už moc, tam vždy ztratíme čas, který pak naháníme na klasických rychlostkách. Třeba Semetín jsme si dost užili. Každopádně páté místo je pro nás super výsledek, jsme v cíli, auto je celé, moc se nám to líbilo," sdělil Michálek.
Konečné pořadí 12. Star Rally Historic 2019:1. Neumann, Hlavatý (CZE, Ford Escort RS Cosworth) 1:02:35.2 hod2. Kotrmon, Krečman (CZE, Ford Escort RS Cosworth) + 53,0 s3. Černý, Mandílková (CZE, Lada VFTS) + 2:20.4 min4. Vyorálek, Olejník (CZE, Lada VFTS) + 3:38.0 min5. Michálek, Maryška (CZE, Suzuki Swift GTI) + 4.18.1 min6. A. Jirátko sen., A. Jirátko jr.. (CZE, BMW 2002 TI) + 5:11.2 min7. Szot, Dyemba (POL, Honda Civic VTi) + 6:08.3 min8. Berger, Zuzánek (CZE, Škoda 130 LR), + 7:29.0 min9. Bělohradský, Rieger (CZE, BMW 318 iS), + 7:40.5 min10. Klepáč, Krčma (CZE, 205 GTI) + 7:42.3 min
Autor: Jakub Kudláč
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.