Podruhé v řadě vyhrál Star Rally Historic na Barum Czech Rally Zlín Vlastimil Neumann se spolujezdcem Martinem Hlavatým na voze Ford Escort RS Cosworth. Najeli SI dostatečný náskok hned v úvodních rychlostních zkouškách a posléze už jen hlídali vedení. Nakonec si pro prvenství dojeli s náskokem 53 vteřin na druhého Libora Kotrmona s Janem Krečmanem na stejném voze. Celkem cíl náročného závodu spatřilo pouhých dvacet vozů, což není ani polovina startujících, neboť na trať se vydalo 49 posádek.
Nejrychlejší byla právě dvojice Neumann, Hlavatý, která se na čele zcela osamostatnila po třetí RZ, kdy odpadl jejich pronásledovatel, Slovák Jozef Béreš. „Od začátku až do konce bylo všechno na jedničku. Fanoušky jsme nezklamali a podařilo se nám obhájit vítězství, co víc si přát. Nejvíce jsme si užili RZ Halenkovice, byla nejtěžší a nejlepší zároveň. Byl to fofr, velké nasazení, rychlost, zkouška pro velké kluky," usmál se Neumann, který si připsal ze sedmi RZ tři vítězné.
Stejný počet zkoušek ovládla i druhá dvojice s řidičem Liborem Kotrmonem, ovšem stačilo to pouze na druhou pozici. „Hodně času jsme ztratili v úvodních RZ, i když městská byla krásná a zvýšil se mi dech, tak čas nebyl ideální. Až ke konci jsme se dostali do nějakého tempa. Škoda, že soutěž nepokračuje ještě zítra. S Vlastíkem bylo těžké bojovat o to první místo, ten to tu zná," řekl v cíli Kotrman.
Bronzovou pozici nakonec s celkovou ztrátou 2:20 minuty na vítěze a 1:27 minuty na druhou pozici získala posádka Michal Černý, Tereza Mandíková s Ladou VFTS. Dost jim pomohl fakt, že do cíle čtvrté zkoušky už nedojela dvojice Hustý, Kouřil, která měla na setinu shodný čas jako Černý. Pro něj to byla čtvrtá barumka, poprvé však spatřil cíl. „A to je to hlavní. Také musím pochválit spolujezdkyni, podala skvělá výkon a na to, že tu byla poprvé, tak se ani nebála," řekl na adresu Mandlíkové Černý, který si zapsal jednu vítěznou rychlostku.
Je zajímavostí, že právě tato dvojice značně vypomohla v konečném pořadí druhé posádce. „Potřebovali půjčit motor, tak jsme jim nějaký půjčili. Sice nás za odměnu porazili, ale co naděláme," usmál se Černý.
Čtvrtá pozice pak patřila dvojici Lumír Vyorálek, Radek Olejník. „Náročná soutěž jako vždy, ale to je na tom to krásné. Jsme spokojeni, potřebovali jsme si trochu spravit chuť, protože letos se nám moc nedařilo, takže alespoň to dojetí do cíle máme," pověděl Lumír Vyorálek.
Elitní pětici uzavřeli se Suzuki Swift GTI Petr Michálek a Roman Maryška. Ti se trošku trápili na okruhové zkoušce Březová. „Ano, okruhové RZ jsou na naše auto už moc, tam vždy ztratíme čas, který pak naháníme na klasických rychlostkách. Třeba Semetín jsme si dost užili. Každopádně páté místo je pro nás super výsledek, jsme v cíli, auto je celé, moc se nám to líbilo," sdělil Michálek.
Konečné pořadí 12. Star Rally Historic 2019:1. Neumann, Hlavatý (CZE, Ford Escort RS Cosworth) 1:02:35.2 hod2. Kotrmon, Krečman (CZE, Ford Escort RS Cosworth) + 53,0 s3. Černý, Mandílková (CZE, Lada VFTS) + 2:20.4 min4. Vyorálek, Olejník (CZE, Lada VFTS) + 3:38.0 min5. Michálek, Maryška (CZE, Suzuki Swift GTI) + 4.18.1 min6. A. Jirátko sen., A. Jirátko jr.. (CZE, BMW 2002 TI) + 5:11.2 min7. Szot, Dyemba (POL, Honda Civic VTi) + 6:08.3 min8. Berger, Zuzánek (CZE, Škoda 130 LR), + 7:29.0 min9. Bělohradský, Rieger (CZE, BMW 318 iS), + 7:40.5 min10. Klepáč, Krčma (CZE, 205 GTI) + 7:42.3 min
Autor: Jakub Kudláč
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?