Podruhé v řadě vyhrál Star Rally Historic na Barum Czech Rally Zlín Vlastimil Neumann se spolujezdcem Martinem Hlavatým na voze Ford Escort RS Cosworth. Najeli SI dostatečný náskok hned v úvodních rychlostních zkouškách a posléze už jen hlídali vedení. Nakonec si pro prvenství dojeli s náskokem 53 vteřin na druhého Libora Kotrmona s Janem Krečmanem na stejném voze. Celkem cíl náročného závodu spatřilo pouhých dvacet vozů, což není ani polovina startujících, neboť na trať se vydalo 49 posádek.
Nejrychlejší byla právě dvojice Neumann, Hlavatý, která se na čele zcela osamostatnila po třetí RZ, kdy odpadl jejich pronásledovatel, Slovák Jozef Béreš. „Od začátku až do konce bylo všechno na jedničku. Fanoušky jsme nezklamali a podařilo se nám obhájit vítězství, co víc si přát. Nejvíce jsme si užili RZ Halenkovice, byla nejtěžší a nejlepší zároveň. Byl to fofr, velké nasazení, rychlost, zkouška pro velké kluky," usmál se Neumann, který si připsal ze sedmi RZ tři vítězné.
Stejný počet zkoušek ovládla i druhá dvojice s řidičem Liborem Kotrmonem, ovšem stačilo to pouze na druhou pozici. „Hodně času jsme ztratili v úvodních RZ, i když městská byla krásná a zvýšil se mi dech, tak čas nebyl ideální. Až ke konci jsme se dostali do nějakého tempa. Škoda, že soutěž nepokračuje ještě zítra. S Vlastíkem bylo těžké bojovat o to první místo, ten to tu zná," řekl v cíli Kotrman.
Bronzovou pozici nakonec s celkovou ztrátou 2:20 minuty na vítěze a 1:27 minuty na druhou pozici získala posádka Michal Černý, Tereza Mandíková s Ladou VFTS. Dost jim pomohl fakt, že do cíle čtvrté zkoušky už nedojela dvojice Hustý, Kouřil, která měla na setinu shodný čas jako Černý. Pro něj to byla čtvrtá barumka, poprvé však spatřil cíl. „A to je to hlavní. Také musím pochválit spolujezdkyni, podala skvělá výkon a na to, že tu byla poprvé, tak se ani nebála," řekl na adresu Mandlíkové Černý, který si zapsal jednu vítěznou rychlostku.
Je zajímavostí, že právě tato dvojice značně vypomohla v konečném pořadí druhé posádce. „Potřebovali půjčit motor, tak jsme jim nějaký půjčili. Sice nás za odměnu porazili, ale co naděláme," usmál se Černý.
Čtvrtá pozice pak patřila dvojici Lumír Vyorálek, Radek Olejník. „Náročná soutěž jako vždy, ale to je na tom to krásné. Jsme spokojeni, potřebovali jsme si trochu spravit chuť, protože letos se nám moc nedařilo, takže alespoň to dojetí do cíle máme," pověděl Lumír Vyorálek.
Elitní pětici uzavřeli se Suzuki Swift GTI Petr Michálek a Roman Maryška. Ti se trošku trápili na okruhové zkoušce Březová. „Ano, okruhové RZ jsou na naše auto už moc, tam vždy ztratíme čas, který pak naháníme na klasických rychlostkách. Třeba Semetín jsme si dost užili. Každopádně páté místo je pro nás super výsledek, jsme v cíli, auto je celé, moc se nám to líbilo," sdělil Michálek.
Konečné pořadí 12. Star Rally Historic 2019:1. Neumann, Hlavatý (CZE, Ford Escort RS Cosworth) 1:02:35.2 hod2. Kotrmon, Krečman (CZE, Ford Escort RS Cosworth) + 53,0 s3. Černý, Mandílková (CZE, Lada VFTS) + 2:20.4 min4. Vyorálek, Olejník (CZE, Lada VFTS) + 3:38.0 min5. Michálek, Maryška (CZE, Suzuki Swift GTI) + 4.18.1 min6. A. Jirátko sen., A. Jirátko jr.. (CZE, BMW 2002 TI) + 5:11.2 min7. Szot, Dyemba (POL, Honda Civic VTi) + 6:08.3 min8. Berger, Zuzánek (CZE, Škoda 130 LR), + 7:29.0 min9. Bělohradský, Rieger (CZE, BMW 318 iS), + 7:40.5 min10. Klepáč, Krčma (CZE, 205 GTI) + 7:42.3 min
Autor: Jakub Kudláč
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.