Závěrečným podnikem letošního Mistrovství ČR v rally je legendární BARUM CZECH RALLY ZLÍN. Ve Zlíně se rozhodne také o konečných výsledcích seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Průběžně vedoucí René Dohnal nemá po odstoupení na Rally Bohemia vítězství vůbec jisté. Vzhledem k bodovému koeficientu má šanci na první místo také Jirka Pohlídal.
Jiří Pohlídal už je jistým vítězem v hodnocení jezdců do 25 let a společně se svým spolujezdcem Janem Kubalou ho čeká velká premiéra v zahraničí. Za první místo v Autoklub Peugeot Rally Talent pojede s podporou značky Peugeot v ČR a Autoklubu ČR na slavné Rallye du Var ve Francii. „Jsem opravdu rád, že se nám podařilo zvítězit v kategorii jezdců do pětadvaceti let, a to s předstihem. Do Francie se už těšíme, ale teď nás čeká Barumka, kde se poprvé setkáme s početnou evropskou konkurencí, protože peugeotů je ve startovce bezmála třicet. Máme ještě teoretickou šanci i na vítězství v cupu, takže se budeme opravdu snažit. Barumka je navíc mojí domácí rallye, svoji dílnu mám přímo u tratě rychlostní zkoušky Maják,“ prozradil Jiří Pohlídal.
Vítěze této kategorie bude do Francie doprovázet ještě druhá posádka v konečném pořadí, ale o té rozhodne právě nadcházející Barumka.
René Dohnal vyhrál tři úvodní podniky Peugeot Rally Cupu a jednou skončil druhý. Ale ani tak nemá vítězství ještě jasné, protože na Rally Bohemia odstoupil pro poruchu alternátoru a z Mladé Boleslavi si tak nepřivezl ani bod. Sice má stále poměrně slušný náskok, ale vzhledem k přidělenému bodovému koeficientu za umístění na Barum Rally je ve hře ještě 22,5 bodu a takovou rezervu vedoucí posádka nemá. „Už máme sice jisté první místo ve třídě šest, ale o mistrovský titul ve dvoukolkách nás čeká souboj s Vencou Stejskalem. Také v Peugeot Cupu musíme o vítězství ještě bojovat. Jsem moc rád, že mi Autoklub nabídl možnost startovat za ACCR Czech Rally Team v ERC3. Pojedeme tak v evropské části soutěže, poměrně dlouho před svými soupeři. To může být výhoda v čistší trati, ale také pohroma v případě změny počasí. Vše je tedy otevřené, ale my ze sebe vydáme maximum. Barumka je můj domácí podnik. Vždy má neopakovatelnou atmosféru a je také velmi náročná. Ve hře je spousta faktorů, včetně toho pověstného závodnického štěstí, “ těší se na letošní finále René Dohnal.
Letos poprvé se v rámci Peugeot Rally Cupu CZ představí několik zahraničních posádek. Ze Slovenska přijede Rastislav Chvála se Zuzanou Lieskovcovou a Tomáš Vrábel s Marcelem Hrankou. Přihlášen je také Wojciech Sójka s Mateuszem Martynkem z Polska. Reného Dohnala s Romanem Švecem bude pronásledovat Jiří Pohlídal s Janem Kubalou a zejména pak Jan Talaš s Tomášem Šmídem. Pravidelným účastníkem je Milan Obadal s Radovanem Buchou. Letos potřetí pojede také Michal Vaňhara s Kateřinou Janovskou. Nově se představí Adam Březík se Zdeňkem Bělákem a také Adam Lahola s Vítězslavem Baďurou.
Do závěrečného finále letošního Peugeot Rally Cupu je přihlášeno celkem deset posádek, z čehož má radost také ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini: „Dostat počet pohárových účastníků na dvouciferné číslo bylo našim cílem už od samého začátku. Uspěli jsme, a to je velmi příznivé pro další pokračování projektu. Deset cupových posádek na jedné soutěži je rekord, kterým se posouváme na jednu z nejvyšších úrovní v rámci evropských rallyových pohárů značky Peugeot. Přeji všem posádkám na Barumce úspěch a věřím, že je přivítáme v Peugeot Rally Cupu i v příštím roce.“
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.