Kroměřížský Ondřej Bisaha se na tratích českých soutěží v posledních letech objevuje sporadicky. Jeho zaměření směřuje na evropské soutěže, konkrétně Central Rally Trophy. I to byl jeden z důvodů, proč Ondřej Bisaha společně s Petrem Těšínským startovali na Valašské rally, kde obsadili v cíli 5. místo v CRT.
„Začali jsme sezónu CRT na Valašce. Závod se jede kousek od domova a já se opravdu těšil, ale nedařilo se nám. Měli jsme zásadní problémy s výkonem, které nebyly snadno odhalitelné a vlastně ani ihned řešitelné. Soutěž, na kterou jsme se tolik těšili, jsme tudíž neproměnili v dobrý výsledek,“ ohlédl se za prvním vystoupením v seriálu závodů CRT Ondřej Bisaha.
Nyní má za sebou sedmatřicetiletý jezdec další dvě soutěže z „malé“ Evropy. Tou první byla na začátku června chorvatská Rally Ina Delta. Pořadatelé převzali 80 posádek z osmi zemí, pro které byla připravena trať s deseti rychlostními zkouškami rozdělenými do dvou etap. Ondřej Bisaha vyrazil do soutěže společně s Petrem Těšínským a vozem Ford Fiesta R5. Bilance kroměřížského jezdce je na této soutěži skvělá, neboť při dvou předchozích startech stál vždy „na bedně“. Také letos měl pěkný výsledek na dosah ruky… „Na chorvatskou soutěž jsme se velice těšili, neboť tato soutěž patří mezi mé oblíbené. V minulosti jsme zde startovali již dvakrát. V roce 2017 jsme obsadili absolutně druhé místo a v loňské sezóně jsme Ina Deltu vyhráli. Získané zkušenosti z této soutěže se projevovaly i letos. Do vedení v soutěži jsme se dostali po druhé erzetě a třemi nejrychlejšími časy v první etapě jsme si vybudovali slušný náskok před soupeři. V dobrém tempu jsme pokračovali i druhý soutěžní den. Byli jsme nejrychlejší v první sekci rychlostních zkoušek a před soupeři jsme měli náskok téměř jedné minuty. Pak ale přišla 8. RZ a s ní havárie. V té době jsme jeli rychle, ale přesto na jistotu. Po pasáži, která se jela v šeru lesa se vyjelo na prosluněné místo s odbočením do pravé devítky a já přesně neodhadl brzdný bod. Toto odstoupení nás hodně mrzelo. Jednak jsme ztratili vyhraný závod a taky jsme přišli o body do tabulky CRT,“ vrátil se ke třetímu startu v CRT v letošní sezóně Ondřej Bisaha. Ina Deltu nakonec vyhrál Slovinec Turk startující s Hyundai i20 R5.
Druhá polovina července se nesla v duchu dalšího startu posádky Ondřej Bisaha – Petr Těšínský. Tentokráte tato dvojice zavítala k našim jižním sousedům do Rakouska, kde se jela Rally Weiz. Na startu se sešlo pestré startovní pole 75 posádek ze sedmi zemí. Ve Weizu nechyběl ani soupeř z Chorvatska Rok Turk, ale tentokráte se role prohodily. Zatímco Slovinec poslal svého hyundaie mimo trať, Ondřej si dojel do cíle rally pro plný počet bodů a navázal na dvě předchozí vítězství v CRT. „Na Rally Weiz jsme rovněž stanuli potřetí na startu. Rakouská rallyová škola je velmi kvalitní a uspět zde je obrovský úspěch. Nám se v roce 2017 podařilo dokončit soutěž na pátém a v loňském roce na 3. místě. Letos probíhala tato soutěž z našeho pohledu velmi dobře. Rally Weiz patří mezi opravdu velmi těžké rakouské soutěže a letošní ročník vydatně poznamenalo počasí, kdy na jednom kopci svítilo slunce a na druhém trať erzety zalil déšť. Toto počasí tam bývá často, hodně záleží na volbě pneumatik a díky němu bývají v cíli větší časové rozestupy. Nemělo smysl nahánět se s domácími jezdci, kteří znají zdejší tratě doslova nazpaměť, proto jsme se zaměřili na výsledek v Central Rally Trophy. Pěkný souboj jsme sváděli s Rokem Turkem, ale chorvatský jezdec v 5. RZ havaroval, a tím nám usnadnil cestu k vítězství v CRT. Maximálním bodovým ziskem jsme se dostali na průběžnou druhou příčku v hodnocení CRT za Honzu Kopeckého, který ovládl soutěže na Valašce a v Českém Krumlově,“ přiblížil průběh závodu kroměřížský jezdec. V absolutní klasifikaci obsadila posádka 4. příčku.
Nyní čeká na Ondru s Petrem další závod a tady budou jásat všichni domácí příznivci této posádky, neboť „Bishop“ se představí při Barum rally. „V rámci "mého" šampionátu se jede ještě velmi krásný závod ve Slovinsku Nova Gorica, ale tam si nejsem jistý, zda pojedeme. Nemyslím si, že nás bodově někdo odstrčí z nekvalifikačního umístění pro finálový závod. Naším cílem je tedy startovat na superfinálovém závodu Du Valais ve Švýcarsku. Tam se utkáme se všemi zónovými špičkami, stejně jako jsme bojovali po dva předchozí roky v Portugalsku. De facto mě i mrzí, že to nebude znovu tam. Konečně by ti místní neměli takovou výhodu a my bychom si v týmu prodloužili slunný podzim na nejjihozápadnějším kousku Evropy,“ prozradil program týmu na závěr sezón Ondřej Bisaha.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.