Kroměřížský Ondřej Bisaha se na tratích českých soutěží v posledních letech objevuje sporadicky. Jeho zaměření směřuje na evropské soutěže, konkrétně Central Rally Trophy. I to byl jeden z důvodů, proč Ondřej Bisaha společně s Petrem Těšínským startovali na Valašské rally, kde obsadili v cíli 5. místo v CRT.
„Začali jsme sezónu CRT na Valašce. Závod se jede kousek od domova a já se opravdu těšil, ale nedařilo se nám. Měli jsme zásadní problémy s výkonem, které nebyly snadno odhalitelné a vlastně ani ihned řešitelné. Soutěž, na kterou jsme se tolik těšili, jsme tudíž neproměnili v dobrý výsledek,“ ohlédl se za prvním vystoupením v seriálu závodů CRT Ondřej Bisaha.
Nyní má za sebou sedmatřicetiletý jezdec další dvě soutěže z „malé“ Evropy. Tou první byla na začátku června chorvatská Rally Ina Delta. Pořadatelé převzali 80 posádek z osmi zemí, pro které byla připravena trať s deseti rychlostními zkouškami rozdělenými do dvou etap. Ondřej Bisaha vyrazil do soutěže společně s Petrem Těšínským a vozem Ford Fiesta R5. Bilance kroměřížského jezdce je na této soutěži skvělá, neboť při dvou předchozích startech stál vždy „na bedně“. Také letos měl pěkný výsledek na dosah ruky… „Na chorvatskou soutěž jsme se velice těšili, neboť tato soutěž patří mezi mé oblíbené. V minulosti jsme zde startovali již dvakrát. V roce 2017 jsme obsadili absolutně druhé místo a v loňské sezóně jsme Ina Deltu vyhráli. Získané zkušenosti z této soutěže se projevovaly i letos. Do vedení v soutěži jsme se dostali po druhé erzetě a třemi nejrychlejšími časy v první etapě jsme si vybudovali slušný náskok před soupeři. V dobrém tempu jsme pokračovali i druhý soutěžní den. Byli jsme nejrychlejší v první sekci rychlostních zkoušek a před soupeři jsme měli náskok téměř jedné minuty. Pak ale přišla 8. RZ a s ní havárie. V té době jsme jeli rychle, ale přesto na jistotu. Po pasáži, která se jela v šeru lesa se vyjelo na prosluněné místo s odbočením do pravé devítky a já přesně neodhadl brzdný bod. Toto odstoupení nás hodně mrzelo. Jednak jsme ztratili vyhraný závod a taky jsme přišli o body do tabulky CRT,“ vrátil se ke třetímu startu v CRT v letošní sezóně Ondřej Bisaha. Ina Deltu nakonec vyhrál Slovinec Turk startující s Hyundai i20 R5.
Druhá polovina července se nesla v duchu dalšího startu posádky Ondřej Bisaha – Petr Těšínský. Tentokráte tato dvojice zavítala k našim jižním sousedům do Rakouska, kde se jela Rally Weiz. Na startu se sešlo pestré startovní pole 75 posádek ze sedmi zemí. Ve Weizu nechyběl ani soupeř z Chorvatska Rok Turk, ale tentokráte se role prohodily. Zatímco Slovinec poslal svého hyundaie mimo trať, Ondřej si dojel do cíle rally pro plný počet bodů a navázal na dvě předchozí vítězství v CRT. „Na Rally Weiz jsme rovněž stanuli potřetí na startu. Rakouská rallyová škola je velmi kvalitní a uspět zde je obrovský úspěch. Nám se v roce 2017 podařilo dokončit soutěž na pátém a v loňském roce na 3. místě. Letos probíhala tato soutěž z našeho pohledu velmi dobře. Rally Weiz patří mezi opravdu velmi těžké rakouské soutěže a letošní ročník vydatně poznamenalo počasí, kdy na jednom kopci svítilo slunce a na druhém trať erzety zalil déšť. Toto počasí tam bývá často, hodně záleží na volbě pneumatik a díky němu bývají v cíli větší časové rozestupy. Nemělo smysl nahánět se s domácími jezdci, kteří znají zdejší tratě doslova nazpaměť, proto jsme se zaměřili na výsledek v Central Rally Trophy. Pěkný souboj jsme sváděli s Rokem Turkem, ale chorvatský jezdec v 5. RZ havaroval, a tím nám usnadnil cestu k vítězství v CRT. Maximálním bodovým ziskem jsme se dostali na průběžnou druhou příčku v hodnocení CRT za Honzu Kopeckého, který ovládl soutěže na Valašce a v Českém Krumlově,“ přiblížil průběh závodu kroměřížský jezdec. V absolutní klasifikaci obsadila posádka 4. příčku.
Nyní čeká na Ondru s Petrem další závod a tady budou jásat všichni domácí příznivci této posádky, neboť „Bishop“ se představí při Barum rally. „V rámci "mého" šampionátu se jede ještě velmi krásný závod ve Slovinsku Nova Gorica, ale tam si nejsem jistý, zda pojedeme. Nemyslím si, že nás bodově někdo odstrčí z nekvalifikačního umístění pro finálový závod. Naším cílem je tedy startovat na superfinálovém závodu Du Valais ve Švýcarsku. Tam se utkáme se všemi zónovými špičkami, stejně jako jsme bojovali po dva předchozí roky v Portugalsku. De facto mě i mrzí, že to nebude znovu tam. Konečně by ti místní neměli takovou výhodu a my bychom si v týmu prodloužili slunný podzim na nejjihozápadnějším kousku Evropy,“ prozradil program týmu na závěr sezón Ondřej Bisaha.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.