Kroměřížský Ondřej Bisaha se na tratích českých soutěží v posledních letech objevuje sporadicky. Jeho zaměření směřuje na evropské soutěže, konkrétně Central Rally Trophy. I to byl jeden z důvodů, proč Ondřej Bisaha společně s Petrem Těšínským startovali na Valašské rally, kde obsadili v cíli 5. místo v CRT.
„Začali jsme sezónu CRT na Valašce. Závod se jede kousek od domova a já se opravdu těšil, ale nedařilo se nám. Měli jsme zásadní problémy s výkonem, které nebyly snadno odhalitelné a vlastně ani ihned řešitelné. Soutěž, na kterou jsme se tolik těšili, jsme tudíž neproměnili v dobrý výsledek,“ ohlédl se za prvním vystoupením v seriálu závodů CRT Ondřej Bisaha.
Nyní má za sebou sedmatřicetiletý jezdec další dvě soutěže z „malé“ Evropy. Tou první byla na začátku června chorvatská Rally Ina Delta. Pořadatelé převzali 80 posádek z osmi zemí, pro které byla připravena trať s deseti rychlostními zkouškami rozdělenými do dvou etap. Ondřej Bisaha vyrazil do soutěže společně s Petrem Těšínským a vozem Ford Fiesta R5. Bilance kroměřížského jezdce je na této soutěži skvělá, neboť při dvou předchozích startech stál vždy „na bedně“. Také letos měl pěkný výsledek na dosah ruky… „Na chorvatskou soutěž jsme se velice těšili, neboť tato soutěž patří mezi mé oblíbené. V minulosti jsme zde startovali již dvakrát. V roce 2017 jsme obsadili absolutně druhé místo a v loňské sezóně jsme Ina Deltu vyhráli. Získané zkušenosti z této soutěže se projevovaly i letos. Do vedení v soutěži jsme se dostali po druhé erzetě a třemi nejrychlejšími časy v první etapě jsme si vybudovali slušný náskok před soupeři. V dobrém tempu jsme pokračovali i druhý soutěžní den. Byli jsme nejrychlejší v první sekci rychlostních zkoušek a před soupeři jsme měli náskok téměř jedné minuty. Pak ale přišla 8. RZ a s ní havárie. V té době jsme jeli rychle, ale přesto na jistotu. Po pasáži, která se jela v šeru lesa se vyjelo na prosluněné místo s odbočením do pravé devítky a já přesně neodhadl brzdný bod. Toto odstoupení nás hodně mrzelo. Jednak jsme ztratili vyhraný závod a taky jsme přišli o body do tabulky CRT,“ vrátil se ke třetímu startu v CRT v letošní sezóně Ondřej Bisaha. Ina Deltu nakonec vyhrál Slovinec Turk startující s Hyundai i20 R5.
Druhá polovina července se nesla v duchu dalšího startu posádky Ondřej Bisaha – Petr Těšínský. Tentokráte tato dvojice zavítala k našim jižním sousedům do Rakouska, kde se jela Rally Weiz. Na startu se sešlo pestré startovní pole 75 posádek ze sedmi zemí. Ve Weizu nechyběl ani soupeř z Chorvatska Rok Turk, ale tentokráte se role prohodily. Zatímco Slovinec poslal svého hyundaie mimo trať, Ondřej si dojel do cíle rally pro plný počet bodů a navázal na dvě předchozí vítězství v CRT. „Na Rally Weiz jsme rovněž stanuli potřetí na startu. Rakouská rallyová škola je velmi kvalitní a uspět zde je obrovský úspěch. Nám se v roce 2017 podařilo dokončit soutěž na pátém a v loňském roce na 3. místě. Letos probíhala tato soutěž z našeho pohledu velmi dobře. Rally Weiz patří mezi opravdu velmi těžké rakouské soutěže a letošní ročník vydatně poznamenalo počasí, kdy na jednom kopci svítilo slunce a na druhém trať erzety zalil déšť. Toto počasí tam bývá často, hodně záleží na volbě pneumatik a díky němu bývají v cíli větší časové rozestupy. Nemělo smysl nahánět se s domácími jezdci, kteří znají zdejší tratě doslova nazpaměť, proto jsme se zaměřili na výsledek v Central Rally Trophy. Pěkný souboj jsme sváděli s Rokem Turkem, ale chorvatský jezdec v 5. RZ havaroval, a tím nám usnadnil cestu k vítězství v CRT. Maximálním bodovým ziskem jsme se dostali na průběžnou druhou příčku v hodnocení CRT za Honzu Kopeckého, který ovládl soutěže na Valašce a v Českém Krumlově,“ přiblížil průběh závodu kroměřížský jezdec. V absolutní klasifikaci obsadila posádka 4. příčku.
Nyní čeká na Ondru s Petrem další závod a tady budou jásat všichni domácí příznivci této posádky, neboť „Bishop“ se představí při Barum rally. „V rámci "mého" šampionátu se jede ještě velmi krásný závod ve Slovinsku Nova Gorica, ale tam si nejsem jistý, zda pojedeme. Nemyslím si, že nás bodově někdo odstrčí z nekvalifikačního umístění pro finálový závod. Naším cílem je tedy startovat na superfinálovém závodu Du Valais ve Švýcarsku. Tam se utkáme se všemi zónovými špičkami, stejně jako jsme bojovali po dva předchozí roky v Portugalsku. De facto mě i mrzí, že to nebude znovu tam. Konečně by ti místní neměli takovou výhodu a my bychom si v týmu prodloužili slunný podzim na nejjihozápadnějším kousku Evropy,“ prozradil program týmu na závěr sezón Ondřej Bisaha.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).