Kroměřížský Ondřej Bisaha se na tratích českých soutěží v posledních letech objevuje sporadicky. Jeho zaměření směřuje na evropské soutěže, konkrétně Central Rally Trophy. I to byl jeden z důvodů, proč Ondřej Bisaha společně s Petrem Těšínským startovali na Valašské rally, kde obsadili v cíli 5. místo v CRT.
„Začali jsme sezónu CRT na Valašce. Závod se jede kousek od domova a já se opravdu těšil, ale nedařilo se nám. Měli jsme zásadní problémy s výkonem, které nebyly snadno odhalitelné a vlastně ani ihned řešitelné. Soutěž, na kterou jsme se tolik těšili, jsme tudíž neproměnili v dobrý výsledek,“ ohlédl se za prvním vystoupením v seriálu závodů CRT Ondřej Bisaha.
Nyní má za sebou sedmatřicetiletý jezdec další dvě soutěže z „malé“ Evropy. Tou první byla na začátku června chorvatská Rally Ina Delta. Pořadatelé převzali 80 posádek z osmi zemí, pro které byla připravena trať s deseti rychlostními zkouškami rozdělenými do dvou etap. Ondřej Bisaha vyrazil do soutěže společně s Petrem Těšínským a vozem Ford Fiesta R5. Bilance kroměřížského jezdce je na této soutěži skvělá, neboť při dvou předchozích startech stál vždy „na bedně“. Také letos měl pěkný výsledek na dosah ruky… „Na chorvatskou soutěž jsme se velice těšili, neboť tato soutěž patří mezi mé oblíbené. V minulosti jsme zde startovali již dvakrát. V roce 2017 jsme obsadili absolutně druhé místo a v loňské sezóně jsme Ina Deltu vyhráli. Získané zkušenosti z této soutěže se projevovaly i letos. Do vedení v soutěži jsme se dostali po druhé erzetě a třemi nejrychlejšími časy v první etapě jsme si vybudovali slušný náskok před soupeři. V dobrém tempu jsme pokračovali i druhý soutěžní den. Byli jsme nejrychlejší v první sekci rychlostních zkoušek a před soupeři jsme měli náskok téměř jedné minuty. Pak ale přišla 8. RZ a s ní havárie. V té době jsme jeli rychle, ale přesto na jistotu. Po pasáži, která se jela v šeru lesa se vyjelo na prosluněné místo s odbočením do pravé devítky a já přesně neodhadl brzdný bod. Toto odstoupení nás hodně mrzelo. Jednak jsme ztratili vyhraný závod a taky jsme přišli o body do tabulky CRT,“ vrátil se ke třetímu startu v CRT v letošní sezóně Ondřej Bisaha. Ina Deltu nakonec vyhrál Slovinec Turk startující s Hyundai i20 R5.
Druhá polovina července se nesla v duchu dalšího startu posádky Ondřej Bisaha – Petr Těšínský. Tentokráte tato dvojice zavítala k našim jižním sousedům do Rakouska, kde se jela Rally Weiz. Na startu se sešlo pestré startovní pole 75 posádek ze sedmi zemí. Ve Weizu nechyběl ani soupeř z Chorvatska Rok Turk, ale tentokráte se role prohodily. Zatímco Slovinec poslal svého hyundaie mimo trať, Ondřej si dojel do cíle rally pro plný počet bodů a navázal na dvě předchozí vítězství v CRT. „Na Rally Weiz jsme rovněž stanuli potřetí na startu. Rakouská rallyová škola je velmi kvalitní a uspět zde je obrovský úspěch. Nám se v roce 2017 podařilo dokončit soutěž na pátém a v loňském roce na 3. místě. Letos probíhala tato soutěž z našeho pohledu velmi dobře. Rally Weiz patří mezi opravdu velmi těžké rakouské soutěže a letošní ročník vydatně poznamenalo počasí, kdy na jednom kopci svítilo slunce a na druhém trať erzety zalil déšť. Toto počasí tam bývá často, hodně záleží na volbě pneumatik a díky němu bývají v cíli větší časové rozestupy. Nemělo smysl nahánět se s domácími jezdci, kteří znají zdejší tratě doslova nazpaměť, proto jsme se zaměřili na výsledek v Central Rally Trophy. Pěkný souboj jsme sváděli s Rokem Turkem, ale chorvatský jezdec v 5. RZ havaroval, a tím nám usnadnil cestu k vítězství v CRT. Maximálním bodovým ziskem jsme se dostali na průběžnou druhou příčku v hodnocení CRT za Honzu Kopeckého, který ovládl soutěže na Valašce a v Českém Krumlově,“ přiblížil průběh závodu kroměřížský jezdec. V absolutní klasifikaci obsadila posádka 4. příčku.
Nyní čeká na Ondru s Petrem další závod a tady budou jásat všichni domácí příznivci této posádky, neboť „Bishop“ se představí při Barum rally. „V rámci "mého" šampionátu se jede ještě velmi krásný závod ve Slovinsku Nova Gorica, ale tam si nejsem jistý, zda pojedeme. Nemyslím si, že nás bodově někdo odstrčí z nekvalifikačního umístění pro finálový závod. Naším cílem je tedy startovat na superfinálovém závodu Du Valais ve Švýcarsku. Tam se utkáme se všemi zónovými špičkami, stejně jako jsme bojovali po dva předchozí roky v Portugalsku. De facto mě i mrzí, že to nebude znovu tam. Konečně by ti místní neměli takovou výhodu a my bychom si v týmu prodloužili slunný podzim na nejjihozápadnějším kousku Evropy,“ prozradil program týmu na závěr sezón Ondřej Bisaha.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.