Ondřej Bisaha nejrychlejší na Rally Weiz v CRT

Rally Weiz (AUT)
Rally Weiz (AUT), foto: Vladimír Gajdošík, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 31. července 2019 08:37
Sdílej:

Kroměřížský Ondřej Bisaha se na tratích českých soutěží v posledních letech objevuje sporadicky. Jeho zaměření směřuje na evropské soutěže, konkrétně Central Rally Trophy. I to byl jeden z důvodů, proč Ondřej Bisaha společně s Petrem Těšínským startovali na Valašské rally, kde obsadili v cíli 5. místo v CRT.

„Začali jsme sezónu CRT na Valašce. Závod se jede kousek od domova a já se opravdu těšil, ale nedařilo se nám. Měli jsme zásadní problémy s výkonem, které nebyly snadno odhalitelné a vlastně ani ihned řešitelné. Soutěž, na kterou jsme se tolik těšili, jsme tudíž neproměnili v dobrý výsledek,“ ohlédl se za prvním vystoupením v seriálu závodů CRT Ondřej Bisaha.

Nyní má za sebou sedmatřicetiletý jezdec další dvě soutěže z „malé“ Evropy. Tou první byla na začátku června chorvatská Rally Ina Delta. Pořadatelé převzali 80 posádek z osmi zemí, pro které byla připravena trať s deseti rychlostními zkouškami rozdělenými do dvou etap. Ondřej Bisaha vyrazil do soutěže společně s Petrem Těšínským a vozem Ford Fiesta R5. Bilance kroměřížského jezdce je na této soutěži skvělá, neboť při dvou předchozích startech stál vždy „na bedně“. Také letos měl pěkný výsledek na dosah ruky… „Na chorvatskou soutěž jsme se velice těšili, neboť tato soutěž patří mezi mé oblíbené. V minulosti jsme zde startovali již dvakrát. V roce 2017 jsme obsadili absolutně druhé místo a v loňské sezóně jsme Ina Deltu vyhráli. Získané zkušenosti z této soutěže se projevovaly i letos. Do vedení v soutěži jsme se dostali po druhé erzetě a třemi nejrychlejšími časy v první etapě jsme si vybudovali slušný náskok před soupeři. V dobrém tempu jsme pokračovali i druhý soutěžní den. Byli jsme nejrychlejší v první sekci rychlostních zkoušek a před soupeři jsme měli náskok téměř jedné minuty. Pak ale přišla 8. RZ a s ní havárie. V té době jsme jeli rychle, ale přesto na jistotu. Po pasáži, která se jela v šeru lesa se vyjelo na prosluněné místo s odbočením do pravé devítky a já přesně neodhadl brzdný bod. Toto odstoupení nás hodně mrzelo. Jednak jsme ztratili vyhraný závod a taky jsme přišli o body do tabulky CRT,“ vrátil se ke třetímu startu v CRT v letošní sezóně Ondřej Bisaha. Ina Deltu nakonec vyhrál Slovinec Turk startující s Hyundai i20 R5.

Druhá polovina července se nesla v duchu dalšího startu posádky Ondřej Bisaha – Petr Těšínský. Tentokráte tato dvojice zavítala k našim jižním sousedům do Rakouska, kde se jela Rally Weiz. Na startu se sešlo pestré startovní pole 75 posádek ze sedmi zemí. Ve Weizu nechyběl ani soupeř z Chorvatska Rok Turk, ale tentokráte se role prohodily. Zatímco Slovinec poslal svého hyundaie mimo trať, Ondřej si dojel do cíle rally pro plný počet bodů a navázal na dvě předchozí vítězství v CRT. „Na Rally Weiz jsme rovněž stanuli potřetí na startu. Rakouská rallyová škola je velmi kvalitní a uspět zde je obrovský úspěch. Nám se v roce 2017 podařilo dokončit soutěž na pátém a v loňském roce na 3. místě. Letos probíhala tato soutěž z našeho pohledu velmi dobře. Rally Weiz patří mezi opravdu velmi těžké rakouské soutěže a letošní ročník vydatně poznamenalo počasí, kdy na jednom kopci svítilo slunce a na druhém trať erzety zalil déšť. Toto počasí tam bývá často, hodně záleží na volbě pneumatik a díky němu bývají v cíli větší časové rozestupy. Nemělo smysl nahánět se s domácími jezdci, kteří znají zdejší tratě doslova nazpaměť, proto jsme se zaměřili na výsledek v Central Rally Trophy. Pěkný souboj jsme sváděli s Rokem Turkem, ale chorvatský jezdec v 5. RZ havaroval, a tím nám usnadnil cestu k vítězství v CRT. Maximálním bodovým ziskem jsme se dostali na průběžnou druhou příčku v hodnocení CRT za Honzu Kopeckého, který ovládl soutěže na Valašce a v Českém Krumlově,“ přiblížil průběh závodu kroměřížský jezdec. V absolutní klasifikaci obsadila posádka 4. příčku.

Nyní čeká na Ondru s Petrem další závod a tady budou jásat všichni domácí příznivci této posádky, neboť „Bishop“ se představí při Barum rally. „V rámci "mého" šampionátu se jede ještě velmi krásný závod ve Slovinsku Nova Gorica, ale tam si nejsem jistý, zda pojedeme. Nemyslím si, že nás bodově někdo odstrčí z nekvalifikačního umístění pro finálový závod. Naším cílem je tedy startovat na superfinálovém závodu Du Valais ve Švýcarsku. Tam se utkáme se všemi zónovými špičkami, stejně jako jsme bojovali po dva předchozí roky v Portugalsku. De facto mě i mrzí, že to nebude znovu tam. Konečně by ti místní neměli takovou výhodu a my bychom si v týmu prodloužili slunný podzim na nejjihozápadnějším kousku Evropy,“ prozradil program týmu na závěr sezón Ondřej Bisaha.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.