První dvě rychlostní zkoušky mají za sebou také účastníci mistrovství historických automobilů. Se dvěma paralelními zkouškami si nejlépe poradil Vlastimil Neumann navigovaný Martinem Hlavatým na Fordu Escortu RS Cosworth.
1. Neumann V. / Hlavatý Martin - Ford Escort RS Cosworth - 00:02:42.9
2. Kotrmon Libor / Krečman Jan - Ford Escort RS Cosworth - 00:02:49.8
3. Scellier S. / Teplá Veronika - Opel Kadett Gsi - 00:02:57.0
4. Kakrda Josef / Chludil Š. - Opel Ascona A - 00:02:59.7
5. Hýbner V. / Jonášek J. - Peugeot 205 Gti - 00:03:00.7
6. Stolarek Teodor / Jaros Adam - Suzuki Swift GTi - 00:03:01.9
7. Hustý Petr / Kouřil Rudolf - Mercedes-Benz 190 E - 00:03:02.9
8. Blažek S. / Krčma Petr - Opel Astra GSi - 00:03:03.4
9. Zenkl Otakar / Omelka Zdeněk - Škoda Favorit 136 L - 00:03:04.8
10. Berger V. / Zuzánek L. - Škoda 130 LR - 00:03:04.8
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?