První dvě rychlostní zkoušky mají za sebou také účastníci mistrovství historických automobilů. Se dvěma paralelními zkouškami si nejlépe poradil Vlastimil Neumann navigovaný Martinem Hlavatým na Fordu Escortu RS Cosworth.
1. Neumann V. / Hlavatý Martin - Ford Escort RS Cosworth - 00:02:42.9
2. Kotrmon Libor / Krečman Jan - Ford Escort RS Cosworth - 00:02:49.8
3. Scellier S. / Teplá Veronika - Opel Kadett Gsi - 00:02:57.0
4. Kakrda Josef / Chludil Š. - Opel Ascona A - 00:02:59.7
5. Hýbner V. / Jonášek J. - Peugeot 205 Gti - 00:03:00.7
6. Stolarek Teodor / Jaros Adam - Suzuki Swift GTi - 00:03:01.9
7. Hustý Petr / Kouřil Rudolf - Mercedes-Benz 190 E - 00:03:02.9
8. Blažek S. / Krčma Petr - Opel Astra GSi - 00:03:03.4
9. Zenkl Otakar / Omelka Zdeněk - Škoda Favorit 136 L - 00:03:04.8
10. Berger V. / Zuzánek L. - Škoda 130 LR - 00:03:04.8
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.