Súťažná posádka slovenského RUFA SPORT Team po dvoch úvodných kolách aktuálne „okupuje“ druhú priečku priebežného poradia Majstrovstiev Slovenska v rally 2019 v absolútnom poradí. To však už o pár dní vôbec nemusí byť pravda.
Tretie kolo Majstrovstiev Slovenska v rally 2019 totiž už doslova „klope na dvere“. Jeho štart je plánovaný už zajtra, čiže 14.6.2019. A Grzegorz Grzyb s Jakubom Wróbelom a Škodou Fabia R5 na štarte určite chýbať nebudú.
Rovnako ako predchádzajúca dvojica rally súťaží, aj 15. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2019 je plánovaná ako dvojetapová. To znamená, že súťažné posádky bojujúce o body v rámci slovenského rally šampionátu, budú mať možnosť získať hneď dvojitú porciu bodov. A práve o ich čo najväčší prídel má záujem slovenský RUFA SPORT Team a jeho súťažná posádka, Poliaci Grzegorz Grzyb – Jakub Wróbel.
„Samozrejme, rovnako ako na každú inú súťaž, aj do Hustopečí ideme s cieľom brať víťazstvo. Verím, že nám to vyjde a do priebežného poradia slovenského rally šampionátu si pripíšeme počas oboch súťažných dní maximálny počet bodov. Naša posádka sa predstaví fanúšikom rovnako ako na predchádzajúcich súťažiach v spolupráci so Škodou Fabia R5. Je jasné, že to nebude jednoduché, podľa zoznamu prihlásených by sa malo na tratiach v Hustopečích predstaviť celkovo dvadsaťšesť vozidiel najnovšej špecifikácie R5 a všetci budú chcieť podať čo najlepší výkon. Grzegorz už veľakrát dokázal, že v ťažkých podmienkach vie poriadne zabojovať a tie podmienky budú vďaka teplu asi naozaj náročné. Držte nám všetci palce, aby sa nám to podarilo,“ povedal manažér RUFA SPORT Teamu Ľubomír Kleman.
Štart 15. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2019 je plánovaný na piatok (14.6.2019) od 18:00 hodiny a cieľ na sobotu (15.6.2019) od 16:20 hodiny. Súťažné posádky počas dvojetapovej súťaže absolvujú desať rýchlostných skúšok v súhrnnej dĺžke viac ako 150 kilometrov, pričom celá súťaž má dĺžku viac ako 325 kilometrov.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.