Súťažná posádka slovenského RUFA SPORT Team po dvoch úvodných kolách aktuálne „okupuje“ druhú priečku priebežného poradia Majstrovstiev Slovenska v rally 2019 v absolútnom poradí. To však už o pár dní vôbec nemusí byť pravda.
Tretie kolo Majstrovstiev Slovenska v rally 2019 totiž už doslova „klope na dvere“. Jeho štart je plánovaný už zajtra, čiže 14.6.2019. A Grzegorz Grzyb s Jakubom Wróbelom a Škodou Fabia R5 na štarte určite chýbať nebudú.
Rovnako ako predchádzajúca dvojica rally súťaží, aj 15. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2019 je plánovaná ako dvojetapová. To znamená, že súťažné posádky bojujúce o body v rámci slovenského rally šampionátu, budú mať možnosť získať hneď dvojitú porciu bodov. A práve o ich čo najväčší prídel má záujem slovenský RUFA SPORT Team a jeho súťažná posádka, Poliaci Grzegorz Grzyb – Jakub Wróbel.
„Samozrejme, rovnako ako na každú inú súťaž, aj do Hustopečí ideme s cieľom brať víťazstvo. Verím, že nám to vyjde a do priebežného poradia slovenského rally šampionátu si pripíšeme počas oboch súťažných dní maximálny počet bodov. Naša posádka sa predstaví fanúšikom rovnako ako na predchádzajúcich súťažiach v spolupráci so Škodou Fabia R5. Je jasné, že to nebude jednoduché, podľa zoznamu prihlásených by sa malo na tratiach v Hustopečích predstaviť celkovo dvadsaťšesť vozidiel najnovšej špecifikácie R5 a všetci budú chcieť podať čo najlepší výkon. Grzegorz už veľakrát dokázal, že v ťažkých podmienkach vie poriadne zabojovať a tie podmienky budú vďaka teplu asi naozaj náročné. Držte nám všetci palce, aby sa nám to podarilo,“ povedal manažér RUFA SPORT Teamu Ľubomír Kleman.
Štart 15. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2019 je plánovaný na piatok (14.6.2019) od 18:00 hodiny a cieľ na sobotu (15.6.2019) od 16:20 hodiny. Súťažné posádky počas dvojetapovej súťaže absolvujú desať rýchlostných skúšok v súhrnnej dĺžke viac ako 150 kilometrov, pričom celá súťaž má dĺžku viac ako 325 kilometrov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.