Minulý víkend se v Českém Krumlově odjel další díl Autoklub Mistrovství České republiky v rally. Na start závodu se postavily také dva vozy z dílny Minařík Racing – opět dva Peugeoty 208 R2. René Dohnal chtěl pokračovat ve vítězném tažení v hodnocení Peugeot cupu. Milan Obadal chtěl sbírat cenné zkušenosti na náročných tratích českokrumlovské soutěže a promlouvat do bojů o medailové pozice v Peugeot cupu. Pořadatelé si na posádky připravili celkem 15 měřených testů. Několikrát se jela také okruhová rychlostní zkouška na výstavišti v Českých Budějovicích, kde byl umístěný také servisní areál. Počasí na závod bylo slunečné, ale kluci již při seznamovacích jízdách zjistili, že v lesních úsecích je po předešlých deštích mokro a bláto.
Milan Obadal se spolujezdcem Janem Nádvorníkem se moc nesvezli. Posádka Peugeotu 208 R2 musela odstoupit hned po první rychlostní zkoušce ze zdravotních důvodů u spolujezdce.
Druhý jezdec slušovického týmu z Krumlova odjížděl velmi spokojený. René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem bojovali od startu až do cíle, kde posbírali velké množství pohárů. „Výsledek se nerodil vůbec lehce, jak se může zdát. První etapa byla náročná, po čtvrtečních deštích bylo hodně vytahaného bláta v zatáčkách. Byli jsme překvapeni, že jsme se dostali do vedení ve třídě 6 s minutovým náskokem. V sobotu jsme stahovali Václava Stejskala jun., který byl druhý v hodnocení dvoukolek. Jeli jsme maximum, ale souboj o druhé místo jsme prohráli o 2,5 vteřiny. S výsledkem na Rallye Český Krumlov jsme moc spokojeni. Děkuji všem, co nám fandili a podporují nás. Díky patří také týmu Minařík racing za skvěle připravené auto,“ řekl po závodě spokojený René Dohnal. Posádka Dohnal – Švec dojela na cílovou rampu na 1. místě v Peugeot cupu a 2. místě ve třídě 6, kategorii RC4. Mezi dvoukolkami kluci vybojovali třetí příčku a absolutně se umístili na 16. místě.
Nyní na tým pod vedením Lubomíra Minaříka čeká další závod rallysprintsérie – Rally Vyškov. Soutěž se pojede ve dnech 31. května – 1. června.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?