O minulém víkendu, 12. – 13. dubna, začal seriál Rallysprint série prvním závodem Vančík Rallysprint Kopná, a to na Valašsku v okolí Slušovic. Na start se mezi 99 posádek postavil i Petr Hejtmánek s Jakubem Kunstem se startovním číslem 55 ve Škodě 130 RS v modrožlutých barumáckých barvách. Na všechny posádky čekalo necelých 70 ostrých kilometrů a 3 rychlostní zkoušky, z nichž nejdelší Kopná měla 11,45 km.
Petr s Jakubem si poprvé sedli společně do auta při tréninku v pátek. Jak to, že jsi změnil spolujezdce, Petře? „V průběhu uplynulé sezóny se Míša Cibulka rozhodl zkusit štěstí jinde, a tak jsem byl nucený hledat jiného stálého spolujezdce, který by byl ochotný si vedle mě sednout a číst mi noty. Při „konkurzu“ na spolujezdce jsem narazil na Jakuba, který byl volný i svolný. Na Rallysprintu Kopná jsme se chtěli vzájemně tak trochu otestovat, ale mohu s potěšením říci, že Kuba fungoval naprosto perfektně, takže pokud vše vyjde podle plánu, uvidíte naši posádku na všech zbylých závodech Rallysprint série. Zvažujeme účast i na Barumce v poli legend, sezónu pak pravděpodobně zakončíme na tradiční Mikuláš rally.“
V pátek čekal posádku trénink a přejímky. Počasí ukazovalo svou příjemnější tvář, kilometry ubíhaly, první ostrý test přišel na shakedownu. „Bez krizovek jsme absolvovali těch několik kilometrů třikrát. Pocity z jízdy byly dobré a auto také šlapalo jako hodinky,“ podělil se o první dojmy spolujezdec Jakub.
V sobotu ráno se posádka probudila do mrazivého rána. Do startu v 10.17 bylo třeba projít auto, převléci se, posnídat. V 10.31 vyrazili Petr s Jakubem na 1. RZ Zádveřice. „Celý závod jsme odjeli na měkkém slicku, ačkoliv většina posádek nejspíš zvolila mokré gumy, ty byly asi vhodnější volbou minimálně na druhou sekci, kdy bylo vody nejvíc a speciálně na RZ Kopná nám to velmi klouzalo. My jsme však mokrou sadu neměli, ale až tak hrozný hendikep to nebyl. Časy sice byly špatné, ale s ohledem na události předchozích dnů, těžké podmínky a probouzení se ze zimního spánku jsme si zvolili jen mírné nasazení, čili jsme ani nečekali žádné závratné úspěchy. Spíš jsme se kochali okolní přírodou, například krásně zasněženým Kameňákem.“ prozradil Petr Hejtmánek. A co na celý závod říká Jakub? Jak se vyrovnal s novým pilotem a nejtěžším sprintem pro spolujezdce? „Nejdřív bych chtěl Petrovi poděkovat za možnost s ním startovat. Myslím, že jsme si sedli a že se máme na co těšit v průběhu celého roku. Kopná a nejtěžší? Já velkou část přípravy na závod věnuji studování onboardů, takže jsem věděl, co nás čeká a nemine, ale máte pravdu Kopná je opravdu krásná rally a jedna z nejtěžších ve sprintech."
Závod probíhal bez problémů, utíkala jedna erzeta za druhou, až přišla poslední. A ne zcela zbytečně se říká, že se závodí do posledního metru a závod končí na cílové rampě. Tu bohužel Petr s Jakubem už nespatřili. Závod pro ně skončil asi 4 km před cílovou fotobuňkou RZ Kopná 2. Co se stalo, Jakube? „Asi v polovině vložky jsme zahlédli odstavenou eresu Martina Hrachovce, tak jsme ještě více zvolnili, abychom dojeli do cíle, už nemělo cenu tahat se o vteřinky. Ale v Trnavě jsme málem trefili retardér, když nám při dobržďování vypadla rychlost. Auto přestalo fungovat a my museli odstoupit. Následně jsme zjistili, že se rozpadla hřídelka v převodovce.“
Přestože posádka závod nedokončila, pánové mají úsměv na tváři. Co ho způsobilo, Petře? „Mým hlavním cílem bylo soutěž dokončit, takže nejprve zavládlo zklamání, nicméně lepší je se zaměřit na ty pozitivní věci jako je například Kubův předvedený výkon, proto se už teď těším do Vyškova na další porci ostrých kilometrů. Ovšem na Vyškov budu muset lépe připravit jak žlutou krásku, tak sebe, abychom to manko na rychlé posádky alespoň trochu stáhli.“
A Jakub by chtěl také něco dodat? „Děkujeme všem za podporu na Kopné a zveme fanoušky na rallysprint do Vyškova, který se jede 1. června 2019.“
Na závěr dodejme, že posádka odstupovala ze 4. místa ve třídě 17 a 27. místa absolutního pořadí Rallysprint série.
Autor: Jarmila Hrachovcová
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?