O minulém víkendu, 12. – 13. dubna, začal seriál Rallysprint série prvním závodem Vančík Rallysprint Kopná, a to na Valašsku v okolí Slušovic. Na start se mezi 99 posádek postavil i Petr Hejtmánek s Jakubem Kunstem se startovním číslem 55 ve Škodě 130 RS v modrožlutých barumáckých barvách. Na všechny posádky čekalo necelých 70 ostrých kilometrů a 3 rychlostní zkoušky, z nichž nejdelší Kopná měla 11,45 km.
Petr s Jakubem si poprvé sedli společně do auta při tréninku v pátek. Jak to, že jsi změnil spolujezdce, Petře? „V průběhu uplynulé sezóny se Míša Cibulka rozhodl zkusit štěstí jinde, a tak jsem byl nucený hledat jiného stálého spolujezdce, který by byl ochotný si vedle mě sednout a číst mi noty. Při „konkurzu“ na spolujezdce jsem narazil na Jakuba, který byl volný i svolný. Na Rallysprintu Kopná jsme se chtěli vzájemně tak trochu otestovat, ale mohu s potěšením říci, že Kuba fungoval naprosto perfektně, takže pokud vše vyjde podle plánu, uvidíte naši posádku na všech zbylých závodech Rallysprint série. Zvažujeme účast i na Barumce v poli legend, sezónu pak pravděpodobně zakončíme na tradiční Mikuláš rally.“
V pátek čekal posádku trénink a přejímky. Počasí ukazovalo svou příjemnější tvář, kilometry ubíhaly, první ostrý test přišel na shakedownu. „Bez krizovek jsme absolvovali těch několik kilometrů třikrát. Pocity z jízdy byly dobré a auto také šlapalo jako hodinky,“ podělil se o první dojmy spolujezdec Jakub.
V sobotu ráno se posádka probudila do mrazivého rána. Do startu v 10.17 bylo třeba projít auto, převléci se, posnídat. V 10.31 vyrazili Petr s Jakubem na 1. RZ Zádveřice. „Celý závod jsme odjeli na měkkém slicku, ačkoliv většina posádek nejspíš zvolila mokré gumy, ty byly asi vhodnější volbou minimálně na druhou sekci, kdy bylo vody nejvíc a speciálně na RZ Kopná nám to velmi klouzalo. My jsme však mokrou sadu neměli, ale až tak hrozný hendikep to nebyl. Časy sice byly špatné, ale s ohledem na události předchozích dnů, těžké podmínky a probouzení se ze zimního spánku jsme si zvolili jen mírné nasazení, čili jsme ani nečekali žádné závratné úspěchy. Spíš jsme se kochali okolní přírodou, například krásně zasněženým Kameňákem.“ prozradil Petr Hejtmánek. A co na celý závod říká Jakub? Jak se vyrovnal s novým pilotem a nejtěžším sprintem pro spolujezdce? „Nejdřív bych chtěl Petrovi poděkovat za možnost s ním startovat. Myslím, že jsme si sedli a že se máme na co těšit v průběhu celého roku. Kopná a nejtěžší? Já velkou část přípravy na závod věnuji studování onboardů, takže jsem věděl, co nás čeká a nemine, ale máte pravdu Kopná je opravdu krásná rally a jedna z nejtěžších ve sprintech."
Závod probíhal bez problémů, utíkala jedna erzeta za druhou, až přišla poslední. A ne zcela zbytečně se říká, že se závodí do posledního metru a závod končí na cílové rampě. Tu bohužel Petr s Jakubem už nespatřili. Závod pro ně skončil asi 4 km před cílovou fotobuňkou RZ Kopná 2. Co se stalo, Jakube? „Asi v polovině vložky jsme zahlédli odstavenou eresu Martina Hrachovce, tak jsme ještě více zvolnili, abychom dojeli do cíle, už nemělo cenu tahat se o vteřinky. Ale v Trnavě jsme málem trefili retardér, když nám při dobržďování vypadla rychlost. Auto přestalo fungovat a my museli odstoupit. Následně jsme zjistili, že se rozpadla hřídelka v převodovce.“
Přestože posádka závod nedokončila, pánové mají úsměv na tváři. Co ho způsobilo, Petře? „Mým hlavním cílem bylo soutěž dokončit, takže nejprve zavládlo zklamání, nicméně lepší je se zaměřit na ty pozitivní věci jako je například Kubův předvedený výkon, proto se už teď těším do Vyškova na další porci ostrých kilometrů. Ovšem na Vyškov budu muset lépe připravit jak žlutou krásku, tak sebe, abychom to manko na rychlé posádky alespoň trochu stáhli.“
A Jakub by chtěl také něco dodat? „Děkujeme všem za podporu na Kopné a zveme fanoušky na rallysprint do Vyškova, který se jede 1. června 2019.“
Na závěr dodejme, že posádka odstupovala ze 4. místa ve třídě 17 a 27. místa absolutního pořadí Rallysprint série.
Autor: Jarmila Hrachovcová
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?