Kamiro Racing, Trněný a Doeer (takmer) splnili na Kopnej cieľ

Rally Kopná (CZE)
Rally Kopná (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Majláth 16. dubna 2019 11:06
Sdílej:

Po debute s R5-kou vo ValMeze sa Karel Trněný, jazdec slovenského Kamiro Racing Teamu, nemohol dočkať štartu na ďalšej súťaži. Tou bolo úvodné podujatie seriálu Českej Rallysprint serie, čiže 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019.

To, že sa Karel chcel opäť postaviť na štart ďalšej rally súťaže je jasné, veď prvé súťažné kilometre s novým vozidlom, navyše kategórie R5, urobil iba nedávno v rámci úvodného podujatia slovenského rally šampionátu. Práve tu zistil, že s Fordom Fiesta R5, aby mohol konkurovať súperom, musí najazdiť čo najviac „ostrých“ kilometrov. A práve Rallysprint Kopná mal tých kilometrov urobiť hneď sedem desiatok. V jeho snažení mu v tomto prípade mal pomôcť nemecký spolujazdec Christian Doeer.

„V prvom rade musím povedať, že som rád, že sme sa rozhodli štartovať na Kopnej, Tunajšie podmienky boli úplne iné ako vo ValMeze. Bolo neskutočne chladno, z piatka na sobotu sa rozpršalo a dokonca začalo aj snežiť, na tratiach bolo všade veľa blata. Je pravda, že sme spočiatku dosť laborovali s nastavením podvozku, či pri výbere pneumatík. Nie vždy sme sa celkom do nastavení trafili, ale to nevadí. Hlavne sme sa potrebovali naučiť s Fordom Fiesta R5 čo možno najlepšie pracovať a urobiť ďalšie ostré kilometre. Našim cieľom bolo skončiť v TOP 10, čo sa nám jedenástym miestom nie celkom vydarilo, na druhej strane treba povedať, že sme boli prvou nie Slušovickou posádkou v cieli. Prvých desať posádok absolútneho poradia totiž bolo zo Slušovíc a blízkeho okolia, ktoré poznajú tunajšie rýchlostné skúšky doslova naspamäť, čo sa o nás tvrdiť zrovna nedá. Ako testovanie pred blížiacimi sa Rallye Tatry to bolo dobré a ja som spokojný. Verím, že aj slovenský Kamiro Racing Team bude s našim výkonom spokojný,“ vysvetlil po súťaži Karel Trněný.

Ako už Karel načrtol, najbližšou súťažou na ktorej budú mať možnosť fanúšikovia slovenského Kamiro Racing Teamu, či Karla Trněného sledovať, bude najstaršia slovenská rally súťaž konajúca sa v Poprade začiatkom mesiaca máj.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?