Po debute s R5-kou vo ValMeze sa Karel Trněný, jazdec slovenského Kamiro Racing Teamu, nemohol dočkať štartu na ďalšej súťaži. Tou bolo úvodné podujatie seriálu Českej Rallysprint serie, čiže 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019.
To, že sa Karel chcel opäť postaviť na štart ďalšej rally súťaže je jasné, veď prvé súťažné kilometre s novým vozidlom, navyše kategórie R5, urobil iba nedávno v rámci úvodného podujatia slovenského rally šampionátu. Práve tu zistil, že s Fordom Fiesta R5, aby mohol konkurovať súperom, musí najazdiť čo najviac „ostrých“ kilometrov. A práve Rallysprint Kopná mal tých kilometrov urobiť hneď sedem desiatok. V jeho snažení mu v tomto prípade mal pomôcť nemecký spolujazdec Christian Doeer.
„V prvom rade musím povedať, že som rád, že sme sa rozhodli štartovať na Kopnej, Tunajšie podmienky boli úplne iné ako vo ValMeze. Bolo neskutočne chladno, z piatka na sobotu sa rozpršalo a dokonca začalo aj snežiť, na tratiach bolo všade veľa blata. Je pravda, že sme spočiatku dosť laborovali s nastavením podvozku, či pri výbere pneumatík. Nie vždy sme sa celkom do nastavení trafili, ale to nevadí. Hlavne sme sa potrebovali naučiť s Fordom Fiesta R5 čo možno najlepšie pracovať a urobiť ďalšie ostré kilometre. Našim cieľom bolo skončiť v TOP 10, čo sa nám jedenástym miestom nie celkom vydarilo, na druhej strane treba povedať, že sme boli prvou nie Slušovickou posádkou v cieli. Prvých desať posádok absolútneho poradia totiž bolo zo Slušovíc a blízkeho okolia, ktoré poznajú tunajšie rýchlostné skúšky doslova naspamäť, čo sa o nás tvrdiť zrovna nedá. Ako testovanie pred blížiacimi sa Rallye Tatry to bolo dobré a ja som spokojný. Verím, že aj slovenský Kamiro Racing Team bude s našim výkonom spokojný,“ vysvetlil po súťaži Karel Trněný.
Ako už Karel načrtol, najbližšou súťažou na ktorej budú mať možnosť fanúšikovia slovenského Kamiro Racing Teamu, či Karla Trněného sledovať, bude najstaršia slovenská rally súťaž konajúca sa v Poprade začiatkom mesiaca máj.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.