Kamiro Racing, Trněný a Doeer (takmer) splnili na Kopnej cieľ

Rally Kopná (CZE)
Rally Kopná (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Majláth 16. dubna 2019 11:06
Sdílej:

Po debute s R5-kou vo ValMeze sa Karel Trněný, jazdec slovenského Kamiro Racing Teamu, nemohol dočkať štartu na ďalšej súťaži. Tou bolo úvodné podujatie seriálu Českej Rallysprint serie, čiže 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019.

To, že sa Karel chcel opäť postaviť na štart ďalšej rally súťaže je jasné, veď prvé súťažné kilometre s novým vozidlom, navyše kategórie R5, urobil iba nedávno v rámci úvodného podujatia slovenského rally šampionátu. Práve tu zistil, že s Fordom Fiesta R5, aby mohol konkurovať súperom, musí najazdiť čo najviac „ostrých“ kilometrov. A práve Rallysprint Kopná mal tých kilometrov urobiť hneď sedem desiatok. V jeho snažení mu v tomto prípade mal pomôcť nemecký spolujazdec Christian Doeer.

„V prvom rade musím povedať, že som rád, že sme sa rozhodli štartovať na Kopnej, Tunajšie podmienky boli úplne iné ako vo ValMeze. Bolo neskutočne chladno, z piatka na sobotu sa rozpršalo a dokonca začalo aj snežiť, na tratiach bolo všade veľa blata. Je pravda, že sme spočiatku dosť laborovali s nastavením podvozku, či pri výbere pneumatík. Nie vždy sme sa celkom do nastavení trafili, ale to nevadí. Hlavne sme sa potrebovali naučiť s Fordom Fiesta R5 čo možno najlepšie pracovať a urobiť ďalšie ostré kilometre. Našim cieľom bolo skončiť v TOP 10, čo sa nám jedenástym miestom nie celkom vydarilo, na druhej strane treba povedať, že sme boli prvou nie Slušovickou posádkou v cieli. Prvých desať posádok absolútneho poradia totiž bolo zo Slušovíc a blízkeho okolia, ktoré poznajú tunajšie rýchlostné skúšky doslova naspamäť, čo sa o nás tvrdiť zrovna nedá. Ako testovanie pred blížiacimi sa Rallye Tatry to bolo dobré a ja som spokojný. Verím, že aj slovenský Kamiro Racing Team bude s našim výkonom spokojný,“ vysvetlil po súťaži Karel Trněný.

Ako už Karel načrtol, najbližšou súťažou na ktorej budú mať možnosť fanúšikovia slovenského Kamiro Racing Teamu, či Karla Trněného sledovať, bude najstaršia slovenská rally súťaž konajúca sa v Poprade začiatkom mesiaca máj.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.