Po debute s R5-kou vo ValMeze sa Karel Trněný, jazdec slovenského Kamiro Racing Teamu, nemohol dočkať štartu na ďalšej súťaži. Tou bolo úvodné podujatie seriálu Českej Rallysprint serie, čiže 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019.
To, že sa Karel chcel opäť postaviť na štart ďalšej rally súťaže je jasné, veď prvé súťažné kilometre s novým vozidlom, navyše kategórie R5, urobil iba nedávno v rámci úvodného podujatia slovenského rally šampionátu. Práve tu zistil, že s Fordom Fiesta R5, aby mohol konkurovať súperom, musí najazdiť čo najviac „ostrých“ kilometrov. A práve Rallysprint Kopná mal tých kilometrov urobiť hneď sedem desiatok. V jeho snažení mu v tomto prípade mal pomôcť nemecký spolujazdec Christian Doeer.
„V prvom rade musím povedať, že som rád, že sme sa rozhodli štartovať na Kopnej, Tunajšie podmienky boli úplne iné ako vo ValMeze. Bolo neskutočne chladno, z piatka na sobotu sa rozpršalo a dokonca začalo aj snežiť, na tratiach bolo všade veľa blata. Je pravda, že sme spočiatku dosť laborovali s nastavením podvozku, či pri výbere pneumatík. Nie vždy sme sa celkom do nastavení trafili, ale to nevadí. Hlavne sme sa potrebovali naučiť s Fordom Fiesta R5 čo možno najlepšie pracovať a urobiť ďalšie ostré kilometre. Našim cieľom bolo skončiť v TOP 10, čo sa nám jedenástym miestom nie celkom vydarilo, na druhej strane treba povedať, že sme boli prvou nie Slušovickou posádkou v cieli. Prvých desať posádok absolútneho poradia totiž bolo zo Slušovíc a blízkeho okolia, ktoré poznajú tunajšie rýchlostné skúšky doslova naspamäť, čo sa o nás tvrdiť zrovna nedá. Ako testovanie pred blížiacimi sa Rallye Tatry to bolo dobré a ja som spokojný. Verím, že aj slovenský Kamiro Racing Team bude s našim výkonom spokojný,“ vysvetlil po súťaži Karel Trněný.
Ako už Karel načrtol, najbližšou súťažou na ktorej budú mať možnosť fanúšikovia slovenského Kamiro Racing Teamu, či Karla Trněného sledovať, bude najstaršia slovenská rally súťaž konajúca sa v Poprade začiatkom mesiaca máj.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.