To je úvod sezony jako hrom. Posádka JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica se na domácí Valašské rally 2019 předvedla ve skvělé pohodě a z prvního podniku domácího šampionátu v rally si Pešl s Juřicou odvezli vítězství ve své třídě 3. Do nové rally sezony, která je pro ně druhá poté, co se loni znovu dali dohromady, Pešl s Juřicou vstoupili nejlepším možným způsobem. „Takhle když to bude šlapat celou sezonu, zlobit se nebudeme,“ smál se v cíli Valašky Jaroslav Pešl, pilot Mitsubishi Lancer EVO 9. Parádní víkend celého JP Motorsport teamu podtrhl devítiletý Pešlův syn Jindřich, jenž zvítězil v úvodním závodě motokárové sezony v Rakousku.
Do nové rally sezony vstoupila posádka JP Motorsport Teamu ve stejném složení jako loni, kdy se Pešl s Juřicou dali zase dohromady po dlouhých sedmi letech. Lepší start do nového ročníku si oba borci z Valašského Meziříčí ani nemohli přát. Valašská rally 2019, která o poslední březnovém víkendu otevřela sedmidílný seriál MČR v rally, připravila pro osm desítek posádek celkem 14 rychlostních testů a dohromady 165 ostrých kilometrů včetně páteční atraktivní noční erzety v ulicích Valašského Meziříčí. „Ta byla velmi povedená a od pořadatelů dobrý tah. My jezdci jsme si to užili a fanoušci byli také spokojení,“ chválil si Jaroslav Pešl noční městskou erzetu, která měřila 3,5 kilometru. Pešl s Juřicou ji ve své třídě vyhráli o tři vteřiny a odrazili se tak k sobotě a neděli, kdy už před sebe v celkovém pořadí nikoho nepustili. Na cílovou rampu si dojeli pro pohár pro vítěze třídy, tedy produkčních vozů. Po sobotě vedli o 21 vteřin, tento náskok pak parádní jízdou v neděli nejen uhájili, ale i navýšili až na konečných padesát vteřin. „Závod byl tradičně hodně těžký, museli jsme se mít na pozoru. Naštěstí se nám vyhýbaly defekty a i jiné technické problémy, trefovali jsme se do pneumatik a v neposlední řadě jsme také asi trochu využili znalosti domácích tratí,“ ohlíží se za populární Valaškou Jaroslav Pešl. S takovýmto vstupem do nového ročníku samozřejmě panuje v celém týmu spokojenost. „Pro nás je to super začátek sezony. Moc bych chtěl poděkovat celému týmu, protože auto jsme měli nachystané parádně, dalo to spoustu práce, ale vyplatilo se, všechno klapalo. Díky také fanouškům, kteří byli super, a bylo jich kolem tratí plno. Poděkovat bych chtěl také pořadatelům, kteří odvedli velký kus práce a vše měli zmáknuté,“ dodal pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport teamu. Další podnik sedmidílného mistrovství České republiky v rally se jede na konci dubna na Šumavě.
O posledním březnovém víkendu se ovšem JP Motorsport teamu dařilo nejen na Valašské rally, ale také v Rakousku na motokárách. Devítiletý syn Jaroslava Pešla vstoupil do nové sezony nejlépe, jak to šlo - vítězně. „Jindra na trati v Brucku začal sezonu vítězně, když dvě ze tří rozjížděk vyhrál. Po smolné penalizaci v měřeném tréninku startoval do první rozjížďky až z poslední pozice, přesto se probil až na třetí místo, a to je hodně cenné. Další dvě jízdy potom vyhrál,“ uvedl Jaroslav Pešl na adresu devítiletého syna Jindřicha, jenž jezdí v kategorii Mini 60 proti vesměs starším klukům (kategorie je vypsána pro kluky 9-13 let).
JP Motorsport Team
www.jpmotorsport.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.