Dvě posádky hájící barvy otrokovického týmu KIT Racing se postavily v poslední březnový víkend na start Kowax Valašská rally ValMez 2019, úvodního podniku MČRv rally. Lukáš Matěna dokončil třídenní závod na 3. místě ve třídě 3 a Marek Vlček bodoval ve stejné třídě pátým místem.
Kolotoč automobilových soutěží se roztočil poprvé na Valašsku, konkrétně v okolí Valašského Meziříčí. Závod, jehož výsledky se započítávaly vedle domácího šampionátu i do slovenského mistrovství a Central Rally Trophy, přilákal na start 81 posádek z Česka, Slovenska a Polska. Pro všechny byla připravená trať rozdělena do dvou etap se 14 rychlostními zkouškami a více než 164 ostrými kilometry. Ve startovní listině měl dvojí zastoupení i KIT Racing. Na kopřivnický polygon, kde rally našla skvělé podmínky pro servisní zázemí i rychlostní zkoušku, přivezli mechanici dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Do velkého mistráku opět odstartovala dvojice Lukáš Matěna – Pavel Zalabák. Loňská třetí nejrychlejší posádka třídy 3 absolutně v MČR vstupovala do závodu s cílem urvat co nejlepší výsledek. Vstup do závodu ovšem Královéhradečákovi nevyšel podle jeho představ. Hned na úvodní páteční okruhové městské erzetě si vystřihl jedno kolečko navíc oproti původně předepsaným a více než minutová ztráta na čelo třídy byla na světě. Po první zkoušce patřila Matěnovi 76. příčka absolutně a ve třídě 3 místo dvanácté. Sobotní etapa měla ve svém harmonogramu sedm erzet a Lukáš s Pavlem na jejím konci ve výsledcích výrazně poskočili. V polovině rally byla posádka klasifikována na 29. místě absolutně a čtvrtém ve třídě 3. To již měl Matěna na svém triku nejrychlejší čas třídy na RZ 5 Fulnek a RZ 8 Tatra. V nedělní části závodu pak Královéhradečák ještě poskočil o jedno místo ve třídě výš. Cílovou rampou nakonec projel s Pavlem Zalabákem na 27. místě absolutně a 3. místě ve třídě 3. Posádka byla přihlášena i do slovenského mistrovství a zde opanovala třídu SK3.
Hned tři premiéry si připsal na konci března Marek Vlček. Na Valašské rally startoval poprvé, poprvé se spolujezdcem Martinem Hlavatým a v rámci MČR poprvé s Mitsubishi Lancer EVO IX. Marek se závody baví, a proto si nestanovuje extra vysoké cíle. A tak mu nijak nevadí, když si potáhne za ruční brzdu, byť je to časově pomalejší, ale srdíčko závodníka tím uspokojí. Po první etapě figurovala posádka na sedmém místě ve třídě a 46. místě absolutně. Pohoda uvnitř mitsubishi neopouštěla posádku ani v druhé etapě. O úsměv v cíli nepřipravily Marka s Martinem ani dvě penalizace za kontakt s retardérem. „Valašské rally jsem se zúčastnil poprvé s vozem 4x4, a to s Mitsubishi Lancer Evo IX, kdy výjimečně na sedadlo spolujezdce usedl Martin Hlavatý namísto mého stálého spolujezdce Tomáše Plachého, který se Valašky účastnil jako organizátor. Soutěž byla pěkná jak po organizátorské stránce, tak i z hlediska jednotlivých rychlostních zkoušek. Co se týče vlastní soutěže, můžu hodnotit velice kladně, i s Martinem jsme si „sedli”. Bral jsem start na Valašce hlavně jako velkou příležitost k získání dalších zkušeností, postupné získávání rychlosti a sžití se s autem. První průjezdy byly spíše na jistotu a pohodu, ale v druhých průjezdech jsme již zrychlovali, což nám vyneslo páté místo v českém mistráku a třetí místo ve slovenském. Vzhledem k tomu, že se hodláme zúčastnit celého velkého mistráku i sprintů, věříme, že naše rychlost se bude zvyšovat a budeme se s výsledky posunovat kupředu. Mé díky patří Martinu Hlavatému za navigaci, ale i Tomáši Plachému za cenné rady, klukům z KITu za skvělý servis a rovněž všem, kteří nám fandili... V sobotu se uvidíme na Kopné, přijďte nás podpořit,“ uvedl k úvodnímu letošnímu startu Marek Vlček. Dvojice Vlček – Hlavatý dokončila rally na 42. místě absolutně, 5. místě ve třídě 3 a 3. místě ve stejné třídě v rámci slovenského mistrovství.
Již tento víkend startuje i rallysprintová série populárním závodem ve Slušovicích. KIT Racing zde bude zastoupen hned čtyřmi vozy. V kategorii historik představí Vlastimil Neumann modrobílý Ford Escort RS Cosworth (st. č. 101). V hlavní kategorii soudobých vozů poveze startovní číslo 31 na dveřích Peugeotu 208 R2 Jan Frei. Číslo 33 bylo přiděleno Marku Vlčkovi a jeho EVO devítce a druhý „Pegy“ 208 R2 bude připravený pro Slováka Štefana Sasinku, jenž si odbude na Slušovicku svou premiéru v ostré soutěži.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.