Dvě posádky hájící barvy otrokovického týmu KIT Racing se postavily v poslední březnový víkend na start Kowax Valašská rally ValMez 2019, úvodního podniku MČRv rally. Lukáš Matěna dokončil třídenní závod na 3. místě ve třídě 3 a Marek Vlček bodoval ve stejné třídě pátým místem.
Kolotoč automobilových soutěží se roztočil poprvé na Valašsku, konkrétně v okolí Valašského Meziříčí. Závod, jehož výsledky se započítávaly vedle domácího šampionátu i do slovenského mistrovství a Central Rally Trophy, přilákal na start 81 posádek z Česka, Slovenska a Polska. Pro všechny byla připravená trať rozdělena do dvou etap se 14 rychlostními zkouškami a více než 164 ostrými kilometry. Ve startovní listině měl dvojí zastoupení i KIT Racing. Na kopřivnický polygon, kde rally našla skvělé podmínky pro servisní zázemí i rychlostní zkoušku, přivezli mechanici dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Do velkého mistráku opět odstartovala dvojice Lukáš Matěna – Pavel Zalabák. Loňská třetí nejrychlejší posádka třídy 3 absolutně v MČR vstupovala do závodu s cílem urvat co nejlepší výsledek. Vstup do závodu ovšem Královéhradečákovi nevyšel podle jeho představ. Hned na úvodní páteční okruhové městské erzetě si vystřihl jedno kolečko navíc oproti původně předepsaným a více než minutová ztráta na čelo třídy byla na světě. Po první zkoušce patřila Matěnovi 76. příčka absolutně a ve třídě 3 místo dvanácté. Sobotní etapa měla ve svém harmonogramu sedm erzet a Lukáš s Pavlem na jejím konci ve výsledcích výrazně poskočili. V polovině rally byla posádka klasifikována na 29. místě absolutně a čtvrtém ve třídě 3. To již měl Matěna na svém triku nejrychlejší čas třídy na RZ 5 Fulnek a RZ 8 Tatra. V nedělní části závodu pak Královéhradečák ještě poskočil o jedno místo ve třídě výš. Cílovou rampou nakonec projel s Pavlem Zalabákem na 27. místě absolutně a 3. místě ve třídě 3. Posádka byla přihlášena i do slovenského mistrovství a zde opanovala třídu SK3.
Hned tři premiéry si připsal na konci března Marek Vlček. Na Valašské rally startoval poprvé, poprvé se spolujezdcem Martinem Hlavatým a v rámci MČR poprvé s Mitsubishi Lancer EVO IX. Marek se závody baví, a proto si nestanovuje extra vysoké cíle. A tak mu nijak nevadí, když si potáhne za ruční brzdu, byť je to časově pomalejší, ale srdíčko závodníka tím uspokojí. Po první etapě figurovala posádka na sedmém místě ve třídě a 46. místě absolutně. Pohoda uvnitř mitsubishi neopouštěla posádku ani v druhé etapě. O úsměv v cíli nepřipravily Marka s Martinem ani dvě penalizace za kontakt s retardérem. „Valašské rally jsem se zúčastnil poprvé s vozem 4x4, a to s Mitsubishi Lancer Evo IX, kdy výjimečně na sedadlo spolujezdce usedl Martin Hlavatý namísto mého stálého spolujezdce Tomáše Plachého, který se Valašky účastnil jako organizátor. Soutěž byla pěkná jak po organizátorské stránce, tak i z hlediska jednotlivých rychlostních zkoušek. Co se týče vlastní soutěže, můžu hodnotit velice kladně, i s Martinem jsme si „sedli”. Bral jsem start na Valašce hlavně jako velkou příležitost k získání dalších zkušeností, postupné získávání rychlosti a sžití se s autem. První průjezdy byly spíše na jistotu a pohodu, ale v druhých průjezdech jsme již zrychlovali, což nám vyneslo páté místo v českém mistráku a třetí místo ve slovenském. Vzhledem k tomu, že se hodláme zúčastnit celého velkého mistráku i sprintů, věříme, že naše rychlost se bude zvyšovat a budeme se s výsledky posunovat kupředu. Mé díky patří Martinu Hlavatému za navigaci, ale i Tomáši Plachému za cenné rady, klukům z KITu za skvělý servis a rovněž všem, kteří nám fandili... V sobotu se uvidíme na Kopné, přijďte nás podpořit,“ uvedl k úvodnímu letošnímu startu Marek Vlček. Dvojice Vlček – Hlavatý dokončila rally na 42. místě absolutně, 5. místě ve třídě 3 a 3. místě ve stejné třídě v rámci slovenského mistrovství.
Již tento víkend startuje i rallysprintová série populárním závodem ve Slušovicích. KIT Racing zde bude zastoupen hned čtyřmi vozy. V kategorii historik představí Vlastimil Neumann modrobílý Ford Escort RS Cosworth (st. č. 101). V hlavní kategorii soudobých vozů poveze startovní číslo 31 na dveřích Peugeotu 208 R2 Jan Frei. Číslo 33 bylo přiděleno Marku Vlčkovi a jeho EVO devítce a druhý „Pegy“ 208 R2 bude připravený pro Slováka Štefana Sasinku, jenž si odbude na Slušovicku svou premiéru v ostré soutěži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.