Dvě posádky hájící barvy otrokovického týmu KIT Racing se postavily v poslední březnový víkend na start Kowax Valašská rally ValMez 2019, úvodního podniku MČRv rally. Lukáš Matěna dokončil třídenní závod na 3. místě ve třídě 3 a Marek Vlček bodoval ve stejné třídě pátým místem.
Kolotoč automobilových soutěží se roztočil poprvé na Valašsku, konkrétně v okolí Valašského Meziříčí. Závod, jehož výsledky se započítávaly vedle domácího šampionátu i do slovenského mistrovství a Central Rally Trophy, přilákal na start 81 posádek z Česka, Slovenska a Polska. Pro všechny byla připravená trať rozdělena do dvou etap se 14 rychlostními zkouškami a více než 164 ostrými kilometry. Ve startovní listině měl dvojí zastoupení i KIT Racing. Na kopřivnický polygon, kde rally našla skvělé podmínky pro servisní zázemí i rychlostní zkoušku, přivezli mechanici dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Do velkého mistráku opět odstartovala dvojice Lukáš Matěna – Pavel Zalabák. Loňská třetí nejrychlejší posádka třídy 3 absolutně v MČR vstupovala do závodu s cílem urvat co nejlepší výsledek. Vstup do závodu ovšem Královéhradečákovi nevyšel podle jeho představ. Hned na úvodní páteční okruhové městské erzetě si vystřihl jedno kolečko navíc oproti původně předepsaným a více než minutová ztráta na čelo třídy byla na světě. Po první zkoušce patřila Matěnovi 76. příčka absolutně a ve třídě 3 místo dvanácté. Sobotní etapa měla ve svém harmonogramu sedm erzet a Lukáš s Pavlem na jejím konci ve výsledcích výrazně poskočili. V polovině rally byla posádka klasifikována na 29. místě absolutně a čtvrtém ve třídě 3. To již měl Matěna na svém triku nejrychlejší čas třídy na RZ 5 Fulnek a RZ 8 Tatra. V nedělní části závodu pak Královéhradečák ještě poskočil o jedno místo ve třídě výš. Cílovou rampou nakonec projel s Pavlem Zalabákem na 27. místě absolutně a 3. místě ve třídě 3. Posádka byla přihlášena i do slovenského mistrovství a zde opanovala třídu SK3.
Hned tři premiéry si připsal na konci března Marek Vlček. Na Valašské rally startoval poprvé, poprvé se spolujezdcem Martinem Hlavatým a v rámci MČR poprvé s Mitsubishi Lancer EVO IX. Marek se závody baví, a proto si nestanovuje extra vysoké cíle. A tak mu nijak nevadí, když si potáhne za ruční brzdu, byť je to časově pomalejší, ale srdíčko závodníka tím uspokojí. Po první etapě figurovala posádka na sedmém místě ve třídě a 46. místě absolutně. Pohoda uvnitř mitsubishi neopouštěla posádku ani v druhé etapě. O úsměv v cíli nepřipravily Marka s Martinem ani dvě penalizace za kontakt s retardérem. „Valašské rally jsem se zúčastnil poprvé s vozem 4x4, a to s Mitsubishi Lancer Evo IX, kdy výjimečně na sedadlo spolujezdce usedl Martin Hlavatý namísto mého stálého spolujezdce Tomáše Plachého, který se Valašky účastnil jako organizátor. Soutěž byla pěkná jak po organizátorské stránce, tak i z hlediska jednotlivých rychlostních zkoušek. Co se týče vlastní soutěže, můžu hodnotit velice kladně, i s Martinem jsme si „sedli”. Bral jsem start na Valašce hlavně jako velkou příležitost k získání dalších zkušeností, postupné získávání rychlosti a sžití se s autem. První průjezdy byly spíše na jistotu a pohodu, ale v druhých průjezdech jsme již zrychlovali, což nám vyneslo páté místo v českém mistráku a třetí místo ve slovenském. Vzhledem k tomu, že se hodláme zúčastnit celého velkého mistráku i sprintů, věříme, že naše rychlost se bude zvyšovat a budeme se s výsledky posunovat kupředu. Mé díky patří Martinu Hlavatému za navigaci, ale i Tomáši Plachému za cenné rady, klukům z KITu za skvělý servis a rovněž všem, kteří nám fandili... V sobotu se uvidíme na Kopné, přijďte nás podpořit,“ uvedl k úvodnímu letošnímu startu Marek Vlček. Dvojice Vlček – Hlavatý dokončila rally na 42. místě absolutně, 5. místě ve třídě 3 a 3. místě ve stejné třídě v rámci slovenského mistrovství.
Již tento víkend startuje i rallysprintová série populárním závodem ve Slušovicích. KIT Racing zde bude zastoupen hned čtyřmi vozy. V kategorii historik představí Vlastimil Neumann modrobílý Ford Escort RS Cosworth (st. č. 101). V hlavní kategorii soudobých vozů poveze startovní číslo 31 na dveřích Peugeotu 208 R2 Jan Frei. Číslo 33 bylo přiděleno Marku Vlčkovi a jeho EVO devítce a druhý „Pegy“ 208 R2 bude připravený pro Slováka Štefana Sasinku, jenž si odbude na Slušovicku svou premiéru v ostré soutěži.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.