Populární Rallysprint Kopná napíše v letošním roce pětadvacátý díl a je neodmyslitelně spjat od prvního ročníku s motoristickou rodinou Minaříků z Podkopné Lhoty. V roce 1993 nikoho nenapadlo, že tento spíše rozlučkový závod regionálních jezdců na závěr rallyové sezony se dostane do pozice nejoblíbenějšího sprintu v České republice. Do kalendáře jednodenních sprintů se vrátil po dvouleté odmlce v roce 2017 a v posledních čtyřech odjetých ročnících poznal pouze jednoho vítěze v podobě domácího jezdce Tomáše Kostky.
Za předchozích čtyřiadvacet odjetých ročníků se mezi vítěze zapsala řada velkých jmen, byli to například Ital Enrico Bertone, Stanislav Chovanec, Tomáš Vojtěch, Štěpán Vojtěch, Jan Kopecký, Václav Pech, Roman Kresta, Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Maďar Gergély Szabó nebo Tomáš Kostka. Nejvíce vavřínů posbíral Stanislav Chovanec, populární Staňa se zapsal do galerie vítězů celkem pětkrát, čtyřikrát vyhrál Roman Kresta, zásluhou loňské výhry se na něho dotáhl v počtu výher i Tomáš Kostka.
Loňský ročník se jel poprvé pod názvem Vančík Rallysprint Kopná a byl pro „dvoukolkáře“ úvodním podnikem pětidílného seriálu Rallysprint série. Z absolutního vítězství se radovala posádka Tomáš Kostka, Ladislav Kučera na voze Škoda Fabia R5. Třiatřicetiletý jezdec ze Zlína suverénně ovládl čtyřiadvacátý ročník Kopné, když vyhrál stylem start – cíl a nenašel přemožitele ani na jedné ze sedmi rychlostních zkoušek. Nesmírně dramatický souboj se odehrál o další medailové příčky. Z napínavého souboje o druhé místo nakonec vyšli vítězně Antonín Tlusťák, Ivo Vybíral při české premiéře vozu Hyundai i20 WRC. Tlusťák ztratil na vítězného Kostku 34,5 vteřiny. Na třetím místě skončila posádka Martin Vlček, Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R5) se ztrátou pouhých 0,5 vteřiny na zádveřického jezdce! Černý Petr v podobě čtvrtého místa nakonec zůstal pro polskou dvojici Grzegorz Grzyb, Robert Hundla (Škoda Fabia R5), od bronzové příčky je dělilo pouhých 0,7 vteřiny.
Dramatické bylo rovněž klání o prvenství v úvodním podniku rallysprintové série mezi „dvoukolkáři“ a přinesl napínavý souboj zkušenost versus mládí až do posledního kilometru závěrečné rychlostní zkoušky. Z vítězství se radovala smíšená posádka Marcel Svačina, Martina Popelková na voze Peugeot 208 R2, která byla o pouhých 1,3 vteřiny rychlejší než dvojice Jan Talaš, Zbyněk Pils. Třetí příčku nakonec vybojovali Erik Cais, Ondřej Krajča, o lepší umístění je připravil výlet mimo trať na 5. rychlostní zkoušce, kde ztratili více než minutu. Nejrychlejší tři posádky jely shodně na vozech Peugeot 208 R2.
Kopná v roce 2018 byla i úvodním dílem šampionátu historiků, který vyhrál Vlastimil Neumann (Ford Escort RS Cosworth), druhý skončil Petr Šimurda (Škoda 130 LR) a třetí dojel Martin Černý (Lada VFTS).
Do loňského ročníku Kopné se přihlásilo celkem 114 posádek včetně 18 historiků, po administrativních a technických přejímkách bylo převzato 107 soutěžících a cílovou rampu spatřilo nakonec 87 posádek včetně 16 historiků. Slušovický rallysprint měl opět zdařilý průběh a přinesl početným fanouškům podél tratí rychlostních zkoušek hodnotný motoristický sport a napínavou podívanou.
Konečné pořadí 24. Vančík Rallysprint Kopná 2018:
1. Kostka, Kučera (Škoda Fabia R5) 37:24,7 min
2. Tlusťák, Vybíral (Hyundai i20 WRC) + 34,5 s
3. Vlček, Žáková (Ford Fiesta R5) + 35,8 s
4. Grzyb, Hundla (POL, Škoda Fabia R5) + 36,5 s
5. Mareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) + 42,9,s
6. Koči, Mozner ml. (SVK, Škoda Fabia R5) + 54,8 s
7. Pospíšilík, Hovorka (Škoda Fabia R5) + 1:09,3 min
8. Habaj, Dymurski (POL, Ford Fiesta R5) + 1:13,3 min
9. Trněný, Doerr (CZE/DEU, Škoda Fabia WRC) + 1:50,8 min
10.Jakeš, Machů (Škoda Fabia S2000) + 2:07,3 min
Další zpravodajský servis v rámci 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?