Populární Rallysprint Kopná napíše v letošním roce pětadvacátý díl a je neodmyslitelně spjat od prvního ročníku s motoristickou rodinou Minaříků z Podkopné Lhoty. V roce 1993 nikoho nenapadlo, že tento spíše rozlučkový závod regionálních jezdců na závěr rallyové sezony se dostane do pozice nejoblíbenějšího sprintu v České republice. Do kalendáře jednodenních sprintů se vrátil po dvouleté odmlce v roce 2017 a v posledních čtyřech odjetých ročnících poznal pouze jednoho vítěze v podobě domácího jezdce Tomáše Kostky.
Za předchozích čtyřiadvacet odjetých ročníků se mezi vítěze zapsala řada velkých jmen, byli to například Ital Enrico Bertone, Stanislav Chovanec, Tomáš Vojtěch, Štěpán Vojtěch, Jan Kopecký, Václav Pech, Roman Kresta, Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Maďar Gergély Szabó nebo Tomáš Kostka. Nejvíce vavřínů posbíral Stanislav Chovanec, populární Staňa se zapsal do galerie vítězů celkem pětkrát, čtyřikrát vyhrál Roman Kresta, zásluhou loňské výhry se na něho dotáhl v počtu výher i Tomáš Kostka.
Loňský ročník se jel poprvé pod názvem Vančík Rallysprint Kopná a byl pro „dvoukolkáře“ úvodním podnikem pětidílného seriálu Rallysprint série. Z absolutního vítězství se radovala posádka Tomáš Kostka, Ladislav Kučera na voze Škoda Fabia R5. Třiatřicetiletý jezdec ze Zlína suverénně ovládl čtyřiadvacátý ročník Kopné, když vyhrál stylem start – cíl a nenašel přemožitele ani na jedné ze sedmi rychlostních zkoušek. Nesmírně dramatický souboj se odehrál o další medailové příčky. Z napínavého souboje o druhé místo nakonec vyšli vítězně Antonín Tlusťák, Ivo Vybíral při české premiéře vozu Hyundai i20 WRC. Tlusťák ztratil na vítězného Kostku 34,5 vteřiny. Na třetím místě skončila posádka Martin Vlček, Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R5) se ztrátou pouhých 0,5 vteřiny na zádveřického jezdce! Černý Petr v podobě čtvrtého místa nakonec zůstal pro polskou dvojici Grzegorz Grzyb, Robert Hundla (Škoda Fabia R5), od bronzové příčky je dělilo pouhých 0,7 vteřiny.
Dramatické bylo rovněž klání o prvenství v úvodním podniku rallysprintové série mezi „dvoukolkáři“ a přinesl napínavý souboj zkušenost versus mládí až do posledního kilometru závěrečné rychlostní zkoušky. Z vítězství se radovala smíšená posádka Marcel Svačina, Martina Popelková na voze Peugeot 208 R2, která byla o pouhých 1,3 vteřiny rychlejší než dvojice Jan Talaš, Zbyněk Pils. Třetí příčku nakonec vybojovali Erik Cais, Ondřej Krajča, o lepší umístění je připravil výlet mimo trať na 5. rychlostní zkoušce, kde ztratili více než minutu. Nejrychlejší tři posádky jely shodně na vozech Peugeot 208 R2.
Kopná v roce 2018 byla i úvodním dílem šampionátu historiků, který vyhrál Vlastimil Neumann (Ford Escort RS Cosworth), druhý skončil Petr Šimurda (Škoda 130 LR) a třetí dojel Martin Černý (Lada VFTS).
Do loňského ročníku Kopné se přihlásilo celkem 114 posádek včetně 18 historiků, po administrativních a technických přejímkách bylo převzato 107 soutěžících a cílovou rampu spatřilo nakonec 87 posádek včetně 16 historiků. Slušovický rallysprint měl opět zdařilý průběh a přinesl početným fanouškům podél tratí rychlostních zkoušek hodnotný motoristický sport a napínavou podívanou.
Konečné pořadí 24. Vančík Rallysprint Kopná 2018:
1. Kostka, Kučera (Škoda Fabia R5) 37:24,7 min
2. Tlusťák, Vybíral (Hyundai i20 WRC) + 34,5 s
3. Vlček, Žáková (Ford Fiesta R5) + 35,8 s
4. Grzyb, Hundla (POL, Škoda Fabia R5) + 36,5 s
5. Mareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) + 42,9,s
6. Koči, Mozner ml. (SVK, Škoda Fabia R5) + 54,8 s
7. Pospíšilík, Hovorka (Škoda Fabia R5) + 1:09,3 min
8. Habaj, Dymurski (POL, Ford Fiesta R5) + 1:13,3 min
9. Trněný, Doerr (CZE/DEU, Škoda Fabia WRC) + 1:50,8 min
10.Jakeš, Machů (Škoda Fabia S2000) + 2:07,3 min
Další zpravodajský servis v rámci 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.