Minařík Racing úspěšně zahájil sezonu na Valašce

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 6. dubna 2019 13:25
Sdílej:

Ve dnech 29. – 31. března se v okolí Valašského Meziříčí odehrál první podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Pořadatelé Kowax Valašské Rally ValMez si pro posádky připravili náročnou trať, která se skládala ze 14 rychlostních zkoušek. Na startu závodu nechyběl ani slušovický tým Minařík racing, který se přes zimní pauzu pilně připravoval. Barvy tohoto týmu vezly vozech tři posádky, všechny závodily s Peugeotem 208 R2. Tři soupeři v rámci hodnocení Peugeot cupu, ale zároveň kolegové z jednoho týmu.

Startovní číslo 37 bylo přiděleno dvojici René Dohnal – Roman Švec. Petr Gargulák s Petrem Hanzlíkem obdrželi startovní číslo 41 a Milan Obadal s Jaroslavem Novákem 60. Konkurence v Peugeot cupu byla veliká a všichni doufali, že posádky z Minařík racing budou bojovat o nejvyšší pozice. Nejlépe se tohoto přání držel René Dohnal se spolujezdcem Roman Švecem. Od začátku závodu se René s Romanem usadili na druhém místě v Peugeot cupu i mezi dvoukolkami. Výsledky se v průběhu soutěže neměnily, ztráta na prvního byla jednou menší, jednou větší. Změna přišla až na předposlední rychlostní zkoušce. Na druhém průjezdu RZ Bystřička Kamenec havaroval z prvního místa a dvojice Dohnal – Švec se dostali do vedení. Nyní jen zbývalo v poklidu dojet do cíle závodu a nevymastit žádnou chybu, což se povedlo. René s Romanem se v cíli mohli radovat z vítězství v Peugeot cupu, třídě 6 a také v kategorii dvoukolek. V absolutním pořadí se kluci umístili na 29. místě. „Moc mne mrzí, že Matěj havaroval. Zasloužil si Valašku vyhrát, protože jel skvěle. Ale rally končí až na cílové rampě a my jsme zvládli závod takticky dobře. Neměli jsme žádné technické problémy a všechno fungovalo. Jsme moc spokojeni, že jsme vyhráli na domácím závodě. Sezona pro nás začala nejlépe, jak mohla, což nás velmi těší. Na Šumavě snad na tento výsledek z Valašky navážeme.“ řekl v cíli spokojený talentovaný jezdec René Dohnal.

Za tým Lubomíra Minaříka startoval také Petr Gargulák se spolujezdcem Petrem Hanzlíkem. Slušovický jezdec ukázal, že se může srovnávat se špičkou dvoukolek, závod však ale nedokončil kvůli technické závadě. „Za cíl jsme si dali poznávat tratě Valašské rally a závod dokončit až do cíle. V průběhu soutěže jsme postupně zrychlovali, ale v neděli ráno na přejezdu k první rychlostní zkoušce jsme museli odstoupit. Přestala nám fungovat plynová klapka na našem Peugeotu 208 R2. V tu chvíli nás to hodně psychicky zmohlo, ale taková je prostě rally a díváme se vpřed. Chtěl bych poděkovat celému týmu a hlavně našim partnerům, kteří nás podporují. Nyní pracujeme na dalším startu a doufáme, že se nám to podaří a ještě vylepšíme naši rychlost,“ poznamenal Petr Gargulák.

Třetím zástupcem Minařík racing na Valašské rally byl Milan Obadal, navigovaný Jaroslavem Novákem. Obadal poprvé usednul do vozu kategorie R2 a hlavním cílem bylo se s novým autem sžít a závod dokončit. To se posádce povedlo a do cíle přijela na 5. místě v Peugeot cupu, 13. místě mezi dvoukolkami a 11. místě ve třídě 6. Absolutně dvojici Obadal – Novák patří 48. příčka.

Nyní na tým Minařík racing čeká první podnik rallysprint série. Domácí závod 25. Vančík rallysprint Kopná, se jede již 13. dubna. Slušovický tým vyšle do boje čtyři jezdce – Pavla Miku (Peugeot 208 R2), Milana Obadala (Peugeot 208 R2), Mojmíra Miku (Renault Clio Sport) a Michaelu Debnárovou (Renault Clio Sport).

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?