Ve dnech 29. – 31. března se v okolí Valašského Meziříčí odehrál první podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Pořadatelé Kowax Valašské Rally ValMez si pro posádky připravili náročnou trať, která se skládala ze 14 rychlostních zkoušek. Na startu závodu nechyběl ani slušovický tým Minařík racing, který se přes zimní pauzu pilně připravoval. Barvy tohoto týmu vezly vozech tři posádky, všechny závodily s Peugeotem 208 R2. Tři soupeři v rámci hodnocení Peugeot cupu, ale zároveň kolegové z jednoho týmu.
Startovní číslo 37 bylo přiděleno dvojici René Dohnal – Roman Švec. Petr Gargulák s Petrem Hanzlíkem obdrželi startovní číslo 41 a Milan Obadal s Jaroslavem Novákem 60. Konkurence v Peugeot cupu byla veliká a všichni doufali, že posádky z Minařík racing budou bojovat o nejvyšší pozice. Nejlépe se tohoto přání držel René Dohnal se spolujezdcem Roman Švecem. Od začátku závodu se René s Romanem usadili na druhém místě v Peugeot cupu i mezi dvoukolkami. Výsledky se v průběhu soutěže neměnily, ztráta na prvního byla jednou menší, jednou větší. Změna přišla až na předposlední rychlostní zkoušce. Na druhém průjezdu RZ Bystřička Kamenec havaroval z prvního místa a dvojice Dohnal – Švec se dostali do vedení. Nyní jen zbývalo v poklidu dojet do cíle závodu a nevymastit žádnou chybu, což se povedlo. René s Romanem se v cíli mohli radovat z vítězství v Peugeot cupu, třídě 6 a také v kategorii dvoukolek. V absolutním pořadí se kluci umístili na 29. místě. „Moc mne mrzí, že Matěj havaroval. Zasloužil si Valašku vyhrát, protože jel skvěle. Ale rally končí až na cílové rampě a my jsme zvládli závod takticky dobře. Neměli jsme žádné technické problémy a všechno fungovalo. Jsme moc spokojeni, že jsme vyhráli na domácím závodě. Sezona pro nás začala nejlépe, jak mohla, což nás velmi těší. Na Šumavě snad na tento výsledek z Valašky navážeme.“ řekl v cíli spokojený talentovaný jezdec René Dohnal.
Za tým Lubomíra Minaříka startoval také Petr Gargulák se spolujezdcem Petrem Hanzlíkem. Slušovický jezdec ukázal, že se může srovnávat se špičkou dvoukolek, závod však ale nedokončil kvůli technické závadě. „Za cíl jsme si dali poznávat tratě Valašské rally a závod dokončit až do cíle. V průběhu soutěže jsme postupně zrychlovali, ale v neděli ráno na přejezdu k první rychlostní zkoušce jsme museli odstoupit. Přestala nám fungovat plynová klapka na našem Peugeotu 208 R2. V tu chvíli nás to hodně psychicky zmohlo, ale taková je prostě rally a díváme se vpřed. Chtěl bych poděkovat celému týmu a hlavně našim partnerům, kteří nás podporují. Nyní pracujeme na dalším startu a doufáme, že se nám to podaří a ještě vylepšíme naši rychlost,“ poznamenal Petr Gargulák.
Třetím zástupcem Minařík racing na Valašské rally byl Milan Obadal, navigovaný Jaroslavem Novákem. Obadal poprvé usednul do vozu kategorie R2 a hlavním cílem bylo se s novým autem sžít a závod dokončit. To se posádce povedlo a do cíle přijela na 5. místě v Peugeot cupu, 13. místě mezi dvoukolkami a 11. místě ve třídě 6. Absolutně dvojici Obadal – Novák patří 48. příčka.
Nyní na tým Minařík racing čeká první podnik rallysprint série. Domácí závod 25. Vančík rallysprint Kopná, se jede již 13. dubna. Slušovický tým vyšle do boje čtyři jezdce – Pavla Miku (Peugeot 208 R2), Milana Obadala (Peugeot 208 R2), Mojmíra Miku (Renault Clio Sport) a Michaelu Debnárovou (Renault Clio Sport).
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.