Ve dnech 29. – 31. března se v okolí Valašského Meziříčí odehrál první podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Pořadatelé Kowax Valašské Rally ValMez si pro posádky připravili náročnou trať, která se skládala ze 14 rychlostních zkoušek. Na startu závodu nechyběl ani slušovický tým Minařík racing, který se přes zimní pauzu pilně připravoval. Barvy tohoto týmu vezly vozech tři posádky, všechny závodily s Peugeotem 208 R2. Tři soupeři v rámci hodnocení Peugeot cupu, ale zároveň kolegové z jednoho týmu.
Startovní číslo 37 bylo přiděleno dvojici René Dohnal – Roman Švec. Petr Gargulák s Petrem Hanzlíkem obdrželi startovní číslo 41 a Milan Obadal s Jaroslavem Novákem 60. Konkurence v Peugeot cupu byla veliká a všichni doufali, že posádky z Minařík racing budou bojovat o nejvyšší pozice. Nejlépe se tohoto přání držel René Dohnal se spolujezdcem Roman Švecem. Od začátku závodu se René s Romanem usadili na druhém místě v Peugeot cupu i mezi dvoukolkami. Výsledky se v průběhu soutěže neměnily, ztráta na prvního byla jednou menší, jednou větší. Změna přišla až na předposlední rychlostní zkoušce. Na druhém průjezdu RZ Bystřička Kamenec havaroval z prvního místa a dvojice Dohnal – Švec se dostali do vedení. Nyní jen zbývalo v poklidu dojet do cíle závodu a nevymastit žádnou chybu, což se povedlo. René s Romanem se v cíli mohli radovat z vítězství v Peugeot cupu, třídě 6 a také v kategorii dvoukolek. V absolutním pořadí se kluci umístili na 29. místě. „Moc mne mrzí, že Matěj havaroval. Zasloužil si Valašku vyhrát, protože jel skvěle. Ale rally končí až na cílové rampě a my jsme zvládli závod takticky dobře. Neměli jsme žádné technické problémy a všechno fungovalo. Jsme moc spokojeni, že jsme vyhráli na domácím závodě. Sezona pro nás začala nejlépe, jak mohla, což nás velmi těší. Na Šumavě snad na tento výsledek z Valašky navážeme.“ řekl v cíli spokojený talentovaný jezdec René Dohnal.
Za tým Lubomíra Minaříka startoval také Petr Gargulák se spolujezdcem Petrem Hanzlíkem. Slušovický jezdec ukázal, že se může srovnávat se špičkou dvoukolek, závod však ale nedokončil kvůli technické závadě. „Za cíl jsme si dali poznávat tratě Valašské rally a závod dokončit až do cíle. V průběhu soutěže jsme postupně zrychlovali, ale v neděli ráno na přejezdu k první rychlostní zkoušce jsme museli odstoupit. Přestala nám fungovat plynová klapka na našem Peugeotu 208 R2. V tu chvíli nás to hodně psychicky zmohlo, ale taková je prostě rally a díváme se vpřed. Chtěl bych poděkovat celému týmu a hlavně našim partnerům, kteří nás podporují. Nyní pracujeme na dalším startu a doufáme, že se nám to podaří a ještě vylepšíme naši rychlost,“ poznamenal Petr Gargulák.
Třetím zástupcem Minařík racing na Valašské rally byl Milan Obadal, navigovaný Jaroslavem Novákem. Obadal poprvé usednul do vozu kategorie R2 a hlavním cílem bylo se s novým autem sžít a závod dokončit. To se posádce povedlo a do cíle přijela na 5. místě v Peugeot cupu, 13. místě mezi dvoukolkami a 11. místě ve třídě 6. Absolutně dvojici Obadal – Novák patří 48. příčka.
Nyní na tým Minařík racing čeká první podnik rallysprint série. Domácí závod 25. Vančík rallysprint Kopná, se jede již 13. dubna. Slušovický tým vyšle do boje čtyři jezdce – Pavla Miku (Peugeot 208 R2), Milana Obadala (Peugeot 208 R2), Mojmíra Miku (Renault Clio Sport) a Michaelu Debnárovou (Renault Clio Sport).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.