Ve dnech 29. – 31. března se v okolí Valašského Meziříčí odehrál první podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Pořadatelé Kowax Valašské Rally ValMez si pro posádky připravili náročnou trať, která se skládala ze 14 rychlostních zkoušek. Na startu závodu nechyběl ani slušovický tým Minařík racing, který se přes zimní pauzu pilně připravoval. Barvy tohoto týmu vezly vozech tři posádky, všechny závodily s Peugeotem 208 R2. Tři soupeři v rámci hodnocení Peugeot cupu, ale zároveň kolegové z jednoho týmu.
Startovní číslo 37 bylo přiděleno dvojici René Dohnal – Roman Švec. Petr Gargulák s Petrem Hanzlíkem obdrželi startovní číslo 41 a Milan Obadal s Jaroslavem Novákem 60. Konkurence v Peugeot cupu byla veliká a všichni doufali, že posádky z Minařík racing budou bojovat o nejvyšší pozice. Nejlépe se tohoto přání držel René Dohnal se spolujezdcem Roman Švecem. Od začátku závodu se René s Romanem usadili na druhém místě v Peugeot cupu i mezi dvoukolkami. Výsledky se v průběhu soutěže neměnily, ztráta na prvního byla jednou menší, jednou větší. Změna přišla až na předposlední rychlostní zkoušce. Na druhém průjezdu RZ Bystřička Kamenec havaroval z prvního místa a dvojice Dohnal – Švec se dostali do vedení. Nyní jen zbývalo v poklidu dojet do cíle závodu a nevymastit žádnou chybu, což se povedlo. René s Romanem se v cíli mohli radovat z vítězství v Peugeot cupu, třídě 6 a také v kategorii dvoukolek. V absolutním pořadí se kluci umístili na 29. místě. „Moc mne mrzí, že Matěj havaroval. Zasloužil si Valašku vyhrát, protože jel skvěle. Ale rally končí až na cílové rampě a my jsme zvládli závod takticky dobře. Neměli jsme žádné technické problémy a všechno fungovalo. Jsme moc spokojeni, že jsme vyhráli na domácím závodě. Sezona pro nás začala nejlépe, jak mohla, což nás velmi těší. Na Šumavě snad na tento výsledek z Valašky navážeme.“ řekl v cíli spokojený talentovaný jezdec René Dohnal.
Za tým Lubomíra Minaříka startoval také Petr Gargulák se spolujezdcem Petrem Hanzlíkem. Slušovický jezdec ukázal, že se může srovnávat se špičkou dvoukolek, závod však ale nedokončil kvůli technické závadě. „Za cíl jsme si dali poznávat tratě Valašské rally a závod dokončit až do cíle. V průběhu soutěže jsme postupně zrychlovali, ale v neděli ráno na přejezdu k první rychlostní zkoušce jsme museli odstoupit. Přestala nám fungovat plynová klapka na našem Peugeotu 208 R2. V tu chvíli nás to hodně psychicky zmohlo, ale taková je prostě rally a díváme se vpřed. Chtěl bych poděkovat celému týmu a hlavně našim partnerům, kteří nás podporují. Nyní pracujeme na dalším startu a doufáme, že se nám to podaří a ještě vylepšíme naši rychlost,“ poznamenal Petr Gargulák.
Třetím zástupcem Minařík racing na Valašské rally byl Milan Obadal, navigovaný Jaroslavem Novákem. Obadal poprvé usednul do vozu kategorie R2 a hlavním cílem bylo se s novým autem sžít a závod dokončit. To se posádce povedlo a do cíle přijela na 5. místě v Peugeot cupu, 13. místě mezi dvoukolkami a 11. místě ve třídě 6. Absolutně dvojici Obadal – Novák patří 48. příčka.
Nyní na tým Minařík racing čeká první podnik rallysprint série. Domácí závod 25. Vančík rallysprint Kopná, se jede již 13. dubna. Slušovický tým vyšle do boje čtyři jezdce – Pavla Miku (Peugeot 208 R2), Milana Obadala (Peugeot 208 R2), Mojmíra Miku (Renault Clio Sport) a Michaelu Debnárovou (Renault Clio Sport).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.