Do letošní sezony vstoupil na Kowax Valašské rally ValMez také Petr Gargulák. V Na sedadlo spolujezdce tentokrát usedl Petr Hanzlík. Posádka startovala s Peugeot 208 R2, tudíž se chtěla zaměřit na hodnocení v rámci Peugeot cupu. Kluci dostali od pořadatelů přidělené startovní číslo 41 a nic nebránilo užít si pěkný závodní víkend.
„Na Valašskou rally jsme se moc těšili a odpočítávali každou hodinu do startu. Vše pro nás bylo nové, jak auto, tak délka závodu. Cítili jsme také lehkou nervozitu, protože jsme měli před závodem jen krátký test a netušili jsme, jak rychle se nám podaří v autě sehrát. S celým týmem Minařík racing jsme si dali za cíl zvyknout si na vůz a hlavně závod dokončit, jak se říká kolama dolů,“ popsal atmosféru před startem Petr Gargulák. První rychlostní zkouška závodu byla městská okruhová erzeta v centru Valašského Meziříčí, kde posádky startovaly již za tmy. Petrové nasadili na Peugeot světelnou rampu a vyrazili vstříc prvním závodním kilometrům letošního roku. Úvodní měřený test však posádce nevyšel podle představ. Opravdové závodění však začínalo až v sobotu. „Páteční večerní zkouška v centru Valašského Meziříčí nám vůbec nesedla a byla to doslova nováčkovská daň. V sobotní sekci jsme se postupně dostávali do tempa a v druhých průjezdech jsme se už cítili klidněji a začali si krásné rychlostní zkoušky užívat. Byli jsme velice překvapeni, že nám na konci dne patřilo 3. místo mezi Peugeoty a také že jsme byli na špici i v rámci absolutní kategorie s jednou poháněnou nápravou, kde jsou doslova ostřílení kluci,“ řekl po první etapě spokojený Petr Gargulák. Dobře rozjetý závod a skvělé umístění po prvním závodním dnu kluky naladilo na neděli, kdy na posádky čekali rychlostní zkoušky Bystřička, Juřinka a Tatra. Bohužel hned na ranním přejezd k rychlostní zkoušce posádku Gargulák – Hanzlík zastavila technická závada. „Na přejezdu nám přestal reagovat plyn, což bylo zapříčiněno nefunkční plynovou klapkou. Snažili jsme se vůz opravit, ale bohužel jsme byli nakonec nuceni ze závodu odstoupit. Chvíli jsme tomu vůbec nemohli uvěřit, ale občas se takové věci stávají. I když jsme cítili velké rezervy a neměli jsme ještě 100% důvěru ve vůz, máme radost z dosažených časů v jednotlivých zkouškách a výpadek proto bereme sportovně. Chtěl bych poděkovat spolujezdci za jeho práci během závodu, celému teamu za velmi cenné rady a také hlavně našim partnerům, bez kterých bychom se nemohli ukázat s tímto krásným a rychlým vozem. V tuto chvíli pracujeme na dalším startu a doufáme, že naši reputaci vylepšíme.“
Video: https://youtu.be/bzPdjTJNyDA
www.gargulakpetr.com www.instagram.com/petrgargulakrally www.facebook.com/petrgargulakrally
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.