Do letošní sezony vstoupil na Kowax Valašské rally ValMez také Petr Gargulák. V Na sedadlo spolujezdce tentokrát usedl Petr Hanzlík. Posádka startovala s Peugeot 208 R2, tudíž se chtěla zaměřit na hodnocení v rámci Peugeot cupu. Kluci dostali od pořadatelů přidělené startovní číslo 41 a nic nebránilo užít si pěkný závodní víkend.
„Na Valašskou rally jsme se moc těšili a odpočítávali každou hodinu do startu. Vše pro nás bylo nové, jak auto, tak délka závodu. Cítili jsme také lehkou nervozitu, protože jsme měli před závodem jen krátký test a netušili jsme, jak rychle se nám podaří v autě sehrát. S celým týmem Minařík racing jsme si dali za cíl zvyknout si na vůz a hlavně závod dokončit, jak se říká kolama dolů,“ popsal atmosféru před startem Petr Gargulák. První rychlostní zkouška závodu byla městská okruhová erzeta v centru Valašského Meziříčí, kde posádky startovaly již za tmy. Petrové nasadili na Peugeot světelnou rampu a vyrazili vstříc prvním závodním kilometrům letošního roku. Úvodní měřený test však posádce nevyšel podle představ. Opravdové závodění však začínalo až v sobotu. „Páteční večerní zkouška v centru Valašského Meziříčí nám vůbec nesedla a byla to doslova nováčkovská daň. V sobotní sekci jsme se postupně dostávali do tempa a v druhých průjezdech jsme se už cítili klidněji a začali si krásné rychlostní zkoušky užívat. Byli jsme velice překvapeni, že nám na konci dne patřilo 3. místo mezi Peugeoty a také že jsme byli na špici i v rámci absolutní kategorie s jednou poháněnou nápravou, kde jsou doslova ostřílení kluci,“ řekl po první etapě spokojený Petr Gargulák. Dobře rozjetý závod a skvělé umístění po prvním závodním dnu kluky naladilo na neděli, kdy na posádky čekali rychlostní zkoušky Bystřička, Juřinka a Tatra. Bohužel hned na ranním přejezd k rychlostní zkoušce posádku Gargulák – Hanzlík zastavila technická závada. „Na přejezdu nám přestal reagovat plyn, což bylo zapříčiněno nefunkční plynovou klapkou. Snažili jsme se vůz opravit, ale bohužel jsme byli nakonec nuceni ze závodu odstoupit. Chvíli jsme tomu vůbec nemohli uvěřit, ale občas se takové věci stávají. I když jsme cítili velké rezervy a neměli jsme ještě 100% důvěru ve vůz, máme radost z dosažených časů v jednotlivých zkouškách a výpadek proto bereme sportovně. Chtěl bych poděkovat spolujezdci za jeho práci během závodu, celému teamu za velmi cenné rady a také hlavně našim partnerům, bez kterých bychom se nemohli ukázat s tímto krásným a rychlým vozem. V tuto chvíli pracujeme na dalším startu a doufáme, že naši reputaci vylepšíme.“
Video: https://youtu.be/bzPdjTJNyDA
www.gargulakpetr.com www.instagram.com/petrgargulakrally www.facebook.com/petrgargulakrally
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.