Víkendová Kowax Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí byla pro úřadující mistry republikového mistrovství třídy 3 ve složení Jan Jelínek - Petr Ingr premiérou mezi "velkými kluky". Posádka týmu RI Okna Racing při seznamování s novým vozem Škoda Fabia R5 z dílen Kresta Racingu obsadila v konkurenci šestadvaceti speciálů této kategorie v celkovém hodnocení šestatřicáté místo.
Hned na pátečním shakedownu úvodního podniku domácího mistrovství ale zajela posádka červeno - modro - bílé fabie páté místo. A to byl do závodu docela dobrý příslib. Na večerní městské speciálce pak Honza s Petrem skončili jen těsně za branami první desítky jedenáctí, což bylo také jejich nejlepší dílčí umístění v celém závodním víkendu. Pravidelně se ale jejich vůz pohyboval ve výsledcích rychlostních zkoušek někde mezi patnáctým až osmnáctým místem. Co tedy stálo za umístěním až ve třetí desítce celkového pořadí v cíli soutěže? „Bylo to bohužel smolné odstoupení v průběhu první etapy, a tudíž nutnost nastoupit do etapy druhé v rámci Super Rally bez možnosti bodového zisku. Těsně před koncem druhého průjezdu RZ Odry jsem v jedné z posledních zatáček auto po smyku poslal pravou stranou trochu více do vnitřku zatáčky a trefil tam nějaký kámen nebo beton,“ vylíčil snad jedinou krizovou situaci závodního víkendu na Valašsku pilot škodovky. Zmíněnou rychlostní zkoušku ještě posádka Fabie R5 s defektem dokončila. Za časovkou pak vyměnila kolo, a poté pokračovala na přejezdu směrem k další erzetě. „Bohužel po několika kilometrech jsem zjistil, že velký kat neodneslo jen přední kolo, ale po pomalém defektu jsme přišli také o kolo zadní. Nezbylo tedy, než vůz díky absenci druhé rezervy odstavit na krajnici a ze soutěže odstoupit,“ popsal smolný moment premiérového závodu s er pětkou trochu smutně Jan Jelínek. Osobně neměl příliš chuti v neděli v závodě pokračovat, ale z týmu Romana Kresty přišlo jasné rozhodnutí. V neděli se bude v rámci seznamování s autem pokračovat. „Viděl jsem se už na cestě domů, ale tým rozhodl jinak. Jsem nakonec hrozně rád, že mě kluci k dalšímu pokračování dokopali. V neděli jsme totiž nasbírali další spoustu poznatků z řízení a chování er pětky, které se jistě v průběhu sezóny budou hodit,“ ví moc dobře Honza. První ranní erzeta po restartu ale byla zřejmě i díky posunu času trošičku ospalejší, což na sobě pozoroval především copilot. „Musel jsem na sebe v jednu chvíli zakřičet "prober se!", protože se mi zdálo, že diktuju příliš pomalu. Další vložky už ale byly dobré a dosažené časy také nebyly nejhorší,“ oddechnul si po závodě s trochou sebekritiky spolujezdec Petr Ingr. Žádné větší zaváhání ve čtení rozpisu jeho parťák za volantem v průběhu závodu ale nezaznamenal. „Petr se přes zimu ve čtení rozpisu hodně zdokonaloval a musím uznat, že se oproti loňsku v mitsubishi posunul o obrovský krok dopředu. Po celou dobu soutěže jsem nepocítil jediný problém. Spolupráce ve voze fungovala opravdu na výbornou,“ chválil parťáka na sedačce spolujezdce Honza. Dílčím úspěchem posádky byl v neděli třináctý dosažený čas na poslední zkoušce Juřinka.
Další plánovanou soutěží týmu RI Okna Racing bude na konci dubna legendární Rally Šumava s centrem v Klatovech. Plány posádky jsou před soutěží naprosto jasné. „Do Šumavy máme spoustu času na přemýšlení, co se dá na naší jízdě s Fabií ještě vylepšit. Dosahované časy na valašce nebyly na první vystoupení s tímto vozem vůbec špatné, přesto bychom se zase o kousíček chtěli posunout a postupně zrychlit. Velké rezervy bych viděl především na brzdách,“ hledá možnosti zrychlení zlínský pilot Škody Fabie R5. „Moc bychom chtěli poděkovat týmu Romana Kresty za perfektní přípravu vozu na valašce, a už teď se společně s Honzou těšíme na další závod ve Fabii,“ poděkoval týmu za bezchybnou přípravu auta a zároveň pozval fanoušky rally na další soutěž do Klatov spolujezdec Petr Ingr.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.