Jelínek s Ingrem jsou po Valašce s novým vozem spokojeni

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Hejtmánek 4. dubna 2019 18:03
Sdílej:

Víkendová Kowax Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí byla pro úřadující mistry republikového mistrovství třídy 3 ve složení Jan Jelínek - Petr Ingr premiérou mezi "velkými kluky". Posádka týmu RI Okna Racing při seznamování s novým vozem Škoda Fabia R5 z dílen Kresta Racingu obsadila v konkurenci šestadvaceti speciálů této kategorie v celkovém hodnocení šestatřicáté místo.

Hned na pátečním shakedownu úvodního podniku domácího mistrovství ale zajela posádka červeno - modro - bílé fabie páté místo. A to byl do závodu docela dobrý příslib. Na večerní městské speciálce pak Honza s Petrem skončili jen těsně za branami první desítky jedenáctí, což bylo také jejich nejlepší dílčí umístění v celém závodním víkendu. Pravidelně se ale jejich vůz pohyboval ve výsledcích rychlostních zkoušek někde mezi patnáctým až osmnáctým místem. Co tedy stálo za umístěním až ve třetí desítce celkového pořadí v cíli soutěže? „Bylo to bohužel smolné odstoupení v průběhu první etapy, a tudíž nutnost nastoupit do etapy druhé v rámci Super Rally bez možnosti bodového zisku. Těsně před koncem druhého průjezdu RZ Odry jsem v jedné z posledních zatáček auto po smyku poslal pravou stranou trochu více do vnitřku zatáčky a trefil tam nějaký kámen nebo beton,“ vylíčil snad jedinou krizovou situaci závodního víkendu na Valašsku pilot škodovky. Zmíněnou rychlostní zkoušku ještě posádka Fabie R5 s defektem dokončila. Za časovkou pak vyměnila kolo, a poté pokračovala na přejezdu směrem k další erzetě. „Bohužel po několika kilometrech jsem zjistil, že velký kat neodneslo jen přední kolo, ale po pomalém defektu jsme přišli také o kolo zadní. Nezbylo tedy, než vůz díky absenci druhé rezervy odstavit na krajnici a ze soutěže odstoupit,“ popsal smolný moment premiérového závodu s er pětkou trochu smutně Jan Jelínek. Osobně neměl příliš chuti v neděli v závodě pokračovat, ale z týmu Romana Kresty přišlo jasné rozhodnutí. V neděli se bude v rámci seznamování s autem pokračovat. „Viděl jsem se už na cestě domů, ale tým rozhodl jinak. Jsem nakonec hrozně rád, že mě kluci k dalšímu pokračování dokopali. V neděli jsme totiž nasbírali další spoustu poznatků z řízení a chování er pětky, které se jistě v průběhu sezóny budou hodit,“ ví moc dobře Honza. První ranní erzeta po restartu ale byla zřejmě i díky posunu času trošičku ospalejší, což na sobě pozoroval především copilot. „Musel jsem na sebe v jednu chvíli zakřičet "prober se!", protože se mi zdálo, že diktuju příliš pomalu. Další vložky už ale byly dobré a dosažené časy také nebyly nejhorší,“ oddechnul si po závodě s trochou sebekritiky spolujezdec Petr Ingr. Žádné větší zaváhání ve čtení rozpisu jeho parťák za volantem v průběhu závodu ale nezaznamenal. „Petr se přes zimu ve čtení rozpisu hodně zdokonaloval a musím uznat, že se oproti loňsku v mitsubishi posunul o obrovský krok dopředu. Po celou dobu soutěže jsem nepocítil jediný problém. Spolupráce ve voze fungovala opravdu na výbornou,“ chválil parťáka na sedačce spolujezdce Honza. Dílčím úspěchem posádky byl v neděli třináctý dosažený čas na poslední zkoušce Juřinka.

Další plánovanou soutěží týmu RI Okna Racing bude na konci dubna legendární Rally Šumava s centrem v Klatovech. Plány posádky jsou před soutěží naprosto jasné. „Do Šumavy máme spoustu času na přemýšlení, co se dá na naší jízdě s Fabií ještě vylepšit. Dosahované časy na valašce nebyly na první vystoupení s tímto vozem vůbec špatné, přesto bychom se zase o kousíček chtěli posunout a postupně zrychlit. Velké rezervy bych viděl především na brzdách,“ hledá možnosti zrychlení zlínský pilot Škody Fabie R5. „Moc bychom chtěli poděkovat týmu Romana Kresty za perfektní přípravu vozu na valašce, a už teď se společně s Honzou těšíme na další závod ve Fabii,“ poděkoval týmu za bezchybnou přípravu auta a zároveň pozval fanoušky rally na další soutěž do Klatov spolujezdec Petr Ingr.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.