Víkendová Kowax Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí byla pro úřadující mistry republikového mistrovství třídy 3 ve složení Jan Jelínek - Petr Ingr premiérou mezi "velkými kluky". Posádka týmu RI Okna Racing při seznamování s novým vozem Škoda Fabia R5 z dílen Kresta Racingu obsadila v konkurenci šestadvaceti speciálů této kategorie v celkovém hodnocení šestatřicáté místo.
Hned na pátečním shakedownu úvodního podniku domácího mistrovství ale zajela posádka červeno - modro - bílé fabie páté místo. A to byl do závodu docela dobrý příslib. Na večerní městské speciálce pak Honza s Petrem skončili jen těsně za branami první desítky jedenáctí, což bylo také jejich nejlepší dílčí umístění v celém závodním víkendu. Pravidelně se ale jejich vůz pohyboval ve výsledcích rychlostních zkoušek někde mezi patnáctým až osmnáctým místem. Co tedy stálo za umístěním až ve třetí desítce celkového pořadí v cíli soutěže? „Bylo to bohužel smolné odstoupení v průběhu první etapy, a tudíž nutnost nastoupit do etapy druhé v rámci Super Rally bez možnosti bodového zisku. Těsně před koncem druhého průjezdu RZ Odry jsem v jedné z posledních zatáček auto po smyku poslal pravou stranou trochu více do vnitřku zatáčky a trefil tam nějaký kámen nebo beton,“ vylíčil snad jedinou krizovou situaci závodního víkendu na Valašsku pilot škodovky. Zmíněnou rychlostní zkoušku ještě posádka Fabie R5 s defektem dokončila. Za časovkou pak vyměnila kolo, a poté pokračovala na přejezdu směrem k další erzetě. „Bohužel po několika kilometrech jsem zjistil, že velký kat neodneslo jen přední kolo, ale po pomalém defektu jsme přišli také o kolo zadní. Nezbylo tedy, než vůz díky absenci druhé rezervy odstavit na krajnici a ze soutěže odstoupit,“ popsal smolný moment premiérového závodu s er pětkou trochu smutně Jan Jelínek. Osobně neměl příliš chuti v neděli v závodě pokračovat, ale z týmu Romana Kresty přišlo jasné rozhodnutí. V neděli se bude v rámci seznamování s autem pokračovat. „Viděl jsem se už na cestě domů, ale tým rozhodl jinak. Jsem nakonec hrozně rád, že mě kluci k dalšímu pokračování dokopali. V neděli jsme totiž nasbírali další spoustu poznatků z řízení a chování er pětky, které se jistě v průběhu sezóny budou hodit,“ ví moc dobře Honza. První ranní erzeta po restartu ale byla zřejmě i díky posunu času trošičku ospalejší, což na sobě pozoroval především copilot. „Musel jsem na sebe v jednu chvíli zakřičet "prober se!", protože se mi zdálo, že diktuju příliš pomalu. Další vložky už ale byly dobré a dosažené časy také nebyly nejhorší,“ oddechnul si po závodě s trochou sebekritiky spolujezdec Petr Ingr. Žádné větší zaváhání ve čtení rozpisu jeho parťák za volantem v průběhu závodu ale nezaznamenal. „Petr se přes zimu ve čtení rozpisu hodně zdokonaloval a musím uznat, že se oproti loňsku v mitsubishi posunul o obrovský krok dopředu. Po celou dobu soutěže jsem nepocítil jediný problém. Spolupráce ve voze fungovala opravdu na výbornou,“ chválil parťáka na sedačce spolujezdce Honza. Dílčím úspěchem posádky byl v neděli třináctý dosažený čas na poslední zkoušce Juřinka.
Další plánovanou soutěží týmu RI Okna Racing bude na konci dubna legendární Rally Šumava s centrem v Klatovech. Plány posádky jsou před soutěží naprosto jasné. „Do Šumavy máme spoustu času na přemýšlení, co se dá na naší jízdě s Fabií ještě vylepšit. Dosahované časy na valašce nebyly na první vystoupení s tímto vozem vůbec špatné, přesto bychom se zase o kousíček chtěli posunout a postupně zrychlit. Velké rezervy bych viděl především na brzdách,“ hledá možnosti zrychlení zlínský pilot Škody Fabie R5. „Moc bychom chtěli poděkovat týmu Romana Kresty za perfektní přípravu vozu na valašce, a už teď se společně s Honzou těšíme na další závod ve Fabii,“ poděkoval týmu za bezchybnou přípravu auta a zároveň pozval fanoušky rally na další soutěž do Klatov spolujezdec Petr Ingr.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.