Víkendová Kowax Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí byla pro úřadující mistry republikového mistrovství třídy 3 ve složení Jan Jelínek - Petr Ingr premiérou mezi "velkými kluky". Posádka týmu RI Okna Racing při seznamování s novým vozem Škoda Fabia R5 z dílen Kresta Racingu obsadila v konkurenci šestadvaceti speciálů této kategorie v celkovém hodnocení šestatřicáté místo.
Hned na pátečním shakedownu úvodního podniku domácího mistrovství ale zajela posádka červeno - modro - bílé fabie páté místo. A to byl do závodu docela dobrý příslib. Na večerní městské speciálce pak Honza s Petrem skončili jen těsně za branami první desítky jedenáctí, což bylo také jejich nejlepší dílčí umístění v celém závodním víkendu. Pravidelně se ale jejich vůz pohyboval ve výsledcích rychlostních zkoušek někde mezi patnáctým až osmnáctým místem. Co tedy stálo za umístěním až ve třetí desítce celkového pořadí v cíli soutěže? „Bylo to bohužel smolné odstoupení v průběhu první etapy, a tudíž nutnost nastoupit do etapy druhé v rámci Super Rally bez možnosti bodového zisku. Těsně před koncem druhého průjezdu RZ Odry jsem v jedné z posledních zatáček auto po smyku poslal pravou stranou trochu více do vnitřku zatáčky a trefil tam nějaký kámen nebo beton,“ vylíčil snad jedinou krizovou situaci závodního víkendu na Valašsku pilot škodovky. Zmíněnou rychlostní zkoušku ještě posádka Fabie R5 s defektem dokončila. Za časovkou pak vyměnila kolo, a poté pokračovala na přejezdu směrem k další erzetě. „Bohužel po několika kilometrech jsem zjistil, že velký kat neodneslo jen přední kolo, ale po pomalém defektu jsme přišli také o kolo zadní. Nezbylo tedy, než vůz díky absenci druhé rezervy odstavit na krajnici a ze soutěže odstoupit,“ popsal smolný moment premiérového závodu s er pětkou trochu smutně Jan Jelínek. Osobně neměl příliš chuti v neděli v závodě pokračovat, ale z týmu Romana Kresty přišlo jasné rozhodnutí. V neděli se bude v rámci seznamování s autem pokračovat. „Viděl jsem se už na cestě domů, ale tým rozhodl jinak. Jsem nakonec hrozně rád, že mě kluci k dalšímu pokračování dokopali. V neděli jsme totiž nasbírali další spoustu poznatků z řízení a chování er pětky, které se jistě v průběhu sezóny budou hodit,“ ví moc dobře Honza. První ranní erzeta po restartu ale byla zřejmě i díky posunu času trošičku ospalejší, což na sobě pozoroval především copilot. „Musel jsem na sebe v jednu chvíli zakřičet "prober se!", protože se mi zdálo, že diktuju příliš pomalu. Další vložky už ale byly dobré a dosažené časy také nebyly nejhorší,“ oddechnul si po závodě s trochou sebekritiky spolujezdec Petr Ingr. Žádné větší zaváhání ve čtení rozpisu jeho parťák za volantem v průběhu závodu ale nezaznamenal. „Petr se přes zimu ve čtení rozpisu hodně zdokonaloval a musím uznat, že se oproti loňsku v mitsubishi posunul o obrovský krok dopředu. Po celou dobu soutěže jsem nepocítil jediný problém. Spolupráce ve voze fungovala opravdu na výbornou,“ chválil parťáka na sedačce spolujezdce Honza. Dílčím úspěchem posádky byl v neděli třináctý dosažený čas na poslední zkoušce Juřinka.
Další plánovanou soutěží týmu RI Okna Racing bude na konci dubna legendární Rally Šumava s centrem v Klatovech. Plány posádky jsou před soutěží naprosto jasné. „Do Šumavy máme spoustu času na přemýšlení, co se dá na naší jízdě s Fabií ještě vylepšit. Dosahované časy na valašce nebyly na první vystoupení s tímto vozem vůbec špatné, přesto bychom se zase o kousíček chtěli posunout a postupně zrychlit. Velké rezervy bych viděl především na brzdách,“ hledá možnosti zrychlení zlínský pilot Škody Fabie R5. „Moc bychom chtěli poděkovat týmu Romana Kresty za perfektní přípravu vozu na valašce, a už teď se společně s Honzou těšíme na další závod ve Fabii,“ poděkoval týmu za bezchybnou přípravu auta a zároveň pozval fanoušky rally na další soutěž do Klatov spolujezdec Petr Ingr.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.