Subaru Rally Team Komárno spoločne s bratmi Lukášom a Júliusom Lapdavskými odštartovali sezónu Majstrovstiev Slovenska v rally 2019 vo Valašskom Meziříčí jedným tretím miesto v triede, ale aj odstúpením.
Možno si teraz hovoríte, ako je možné na jednej rally súťaži aj bodovať, aj odstúpiť. Odpoveď znie jednoducho. Podľa slovenských rally predpisov je totiž každý súťažný deň bodovaný zvlášť a v rámci 38. Kowax Vlašská Rally 2019 sa konali súťažné dni dva. Toľko jednoduché vysvetlenia a teraz už poďme k samotnej súťaži.
Tá odštartovala už v piatok podvečer (29.3.2019) mestskou okruhovou rýchlostnou skúškou. Tento test bratia Lapdavskí v rámci triedy 3 a slovenského šampionátu vyhrali. Po tomto krátkom rozohriatí piatková časť súťaže skončila a ďalšie súťaženie pokračovalo v sobotu (30.3.2019). Po absolvovaní prvého súťažného dňa nakoniec Lukymu a Julkovi patrilo tretie miesto v triede 3.
„Mali sme dobré tempo, ale niekde som asi robil drobné chyby, ktoré sa nám vypomstili pri pohľade na dosahované časy. Ale tretie miesto nie je zlé a my sme za získané body radi. Dúfam, že v druhom súťažnom dni sa už chýb vyvarujem a bude to lepšie,“ povedal po prvom súťažnom dni Lukáš Lapdavský.
Ďalšie body do priebežného hodnotenia seriálu mohli bratia Lapdavskí získať už v nedeľu, v rámci druhého súťažného dňa. Deň však nezačal úplne tak ako by si Luky s Julkom predstavovali. Dôvodom bola prevodovka v ktorej sa porúčal štvrtý prevodový stupeň, napriek tomu odhodlane pokračovali ďalej. Žiaľ, v predposlednom teste celej súťaže po defekte predného kolesa nedokázali odbočiť a drobný výlet mimo trať ich stál ohnuté rameno riadenia a zlomený disk. Samozrejme po tomto momente bolo po súťaži.
Napriek nie celkom úspešného záveru podujatia vo Valmeze sa Lukáš s Júliusom nevzdávajú. Teraz je však rad na mechanikoch, ktorí musia Subaru Impreza WRX STi urýchlene opraviť, keďže súťažnú dvojicu, ale aj Subaru Rally Team Komárno čaká štart v rámci seriálu Minirally Cup, konkrétne v rámci Kopaničiarskej Rally 2019, ktorá sa bude konať už počas nadchádzajúcej soboty. O tom, ako sa tu darilo bratom Lapdavským vás opäť budeme informovať.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.