Subaru Rally Team Komárno spoločne s bratmi Lukášom a Júliusom Lapdavskými odštartovali sezónu Majstrovstiev Slovenska v rally 2019 vo Valašskom Meziříčí jedným tretím miesto v triede, ale aj odstúpením.
Možno si teraz hovoríte, ako je možné na jednej rally súťaži aj bodovať, aj odstúpiť. Odpoveď znie jednoducho. Podľa slovenských rally predpisov je totiž každý súťažný deň bodovaný zvlášť a v rámci 38. Kowax Vlašská Rally 2019 sa konali súťažné dni dva. Toľko jednoduché vysvetlenia a teraz už poďme k samotnej súťaži.
Tá odštartovala už v piatok podvečer (29.3.2019) mestskou okruhovou rýchlostnou skúškou. Tento test bratia Lapdavskí v rámci triedy 3 a slovenského šampionátu vyhrali. Po tomto krátkom rozohriatí piatková časť súťaže skončila a ďalšie súťaženie pokračovalo v sobotu (30.3.2019). Po absolvovaní prvého súťažného dňa nakoniec Lukymu a Julkovi patrilo tretie miesto v triede 3.
„Mali sme dobré tempo, ale niekde som asi robil drobné chyby, ktoré sa nám vypomstili pri pohľade na dosahované časy. Ale tretie miesto nie je zlé a my sme za získané body radi. Dúfam, že v druhom súťažnom dni sa už chýb vyvarujem a bude to lepšie,“ povedal po prvom súťažnom dni Lukáš Lapdavský.
Ďalšie body do priebežného hodnotenia seriálu mohli bratia Lapdavskí získať už v nedeľu, v rámci druhého súťažného dňa. Deň však nezačal úplne tak ako by si Luky s Julkom predstavovali. Dôvodom bola prevodovka v ktorej sa porúčal štvrtý prevodový stupeň, napriek tomu odhodlane pokračovali ďalej. Žiaľ, v predposlednom teste celej súťaže po defekte predného kolesa nedokázali odbočiť a drobný výlet mimo trať ich stál ohnuté rameno riadenia a zlomený disk. Samozrejme po tomto momente bolo po súťaži.
Napriek nie celkom úspešného záveru podujatia vo Valmeze sa Lukáš s Júliusom nevzdávajú. Teraz je však rad na mechanikoch, ktorí musia Subaru Impreza WRX STi urýchlene opraviť, keďže súťažnú dvojicu, ale aj Subaru Rally Team Komárno čaká štart v rámci seriálu Minirally Cup, konkrétne v rámci Kopaničiarskej Rally 2019, ktorá sa bude konať už počas nadchádzajúcej soboty. O tom, ako sa tu darilo bratom Lapdavským vás opäť budeme informovať.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.