Subaru Rally Team Komárno spoločne s bratmi Lukášom a Júliusom Lapdavskými odštartovali sezónu Majstrovstiev Slovenska v rally 2019 vo Valašskom Meziříčí jedným tretím miesto v triede, ale aj odstúpením.
Možno si teraz hovoríte, ako je možné na jednej rally súťaži aj bodovať, aj odstúpiť. Odpoveď znie jednoducho. Podľa slovenských rally predpisov je totiž každý súťažný deň bodovaný zvlášť a v rámci 38. Kowax Vlašská Rally 2019 sa konali súťažné dni dva. Toľko jednoduché vysvetlenia a teraz už poďme k samotnej súťaži.
Tá odštartovala už v piatok podvečer (29.3.2019) mestskou okruhovou rýchlostnou skúškou. Tento test bratia Lapdavskí v rámci triedy 3 a slovenského šampionátu vyhrali. Po tomto krátkom rozohriatí piatková časť súťaže skončila a ďalšie súťaženie pokračovalo v sobotu (30.3.2019). Po absolvovaní prvého súťažného dňa nakoniec Lukymu a Julkovi patrilo tretie miesto v triede 3.
„Mali sme dobré tempo, ale niekde som asi robil drobné chyby, ktoré sa nám vypomstili pri pohľade na dosahované časy. Ale tretie miesto nie je zlé a my sme za získané body radi. Dúfam, že v druhom súťažnom dni sa už chýb vyvarujem a bude to lepšie,“ povedal po prvom súťažnom dni Lukáš Lapdavský.
Ďalšie body do priebežného hodnotenia seriálu mohli bratia Lapdavskí získať už v nedeľu, v rámci druhého súťažného dňa. Deň však nezačal úplne tak ako by si Luky s Julkom predstavovali. Dôvodom bola prevodovka v ktorej sa porúčal štvrtý prevodový stupeň, napriek tomu odhodlane pokračovali ďalej. Žiaľ, v predposlednom teste celej súťaže po defekte predného kolesa nedokázali odbočiť a drobný výlet mimo trať ich stál ohnuté rameno riadenia a zlomený disk. Samozrejme po tomto momente bolo po súťaži.
Napriek nie celkom úspešného záveru podujatia vo Valmeze sa Lukáš s Júliusom nevzdávajú. Teraz je však rad na mechanikoch, ktorí musia Subaru Impreza WRX STi urýchlene opraviť, keďže súťažnú dvojicu, ale aj Subaru Rally Team Komárno čaká štart v rámci seriálu Minirally Cup, konkrétne v rámci Kopaničiarskej Rally 2019, ktorá sa bude konať už počas nadchádzajúcej soboty. O tom, ako sa tu darilo bratom Lapdavským vás opäť budeme informovať.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.