Subaru Komárno a Lapdavskí vo Valmeze s tretím miestom, ale aj odstúpením

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Miroslav Majláth 3. dubna 2019 12:19
Sdílej:

Subaru Rally Team Komárno spoločne s bratmi Lukášom a Júliusom Lapdavskými odštartovali sezónu Majstrovstiev Slovenska v rally 2019 vo Valašskom Meziříčí jedným tretím miesto v triede, ale aj odstúpením.

Možno si teraz hovoríte, ako je možné na jednej rally súťaži aj bodovať, aj odstúpiť. Odpoveď znie jednoducho. Podľa slovenských rally predpisov je totiž každý súťažný deň bodovaný zvlášť a v rámci 38. Kowax Vlašská Rally 2019 sa konali súťažné dni dva. Toľko jednoduché vysvetlenia a teraz už poďme k samotnej súťaži.

Tá odštartovala už v piatok podvečer (29.3.2019) mestskou okruhovou rýchlostnou skúškou. Tento test bratia Lapdavskí v rámci triedy 3 a slovenského šampionátu vyhrali. Po tomto krátkom rozohriatí piatková časť súťaže skončila a ďalšie súťaženie pokračovalo v sobotu (30.3.2019). Po absolvovaní prvého súťažného dňa nakoniec Lukymu a Julkovi patrilo tretie miesto v triede 3.

„Mali sme dobré tempo, ale niekde som asi robil drobné chyby, ktoré sa nám vypomstili pri pohľade na dosahované časy. Ale tretie miesto nie je zlé a my sme za získané body radi. Dúfam, že v druhom súťažnom dni sa už chýb vyvarujem a bude to lepšie,“ povedal po prvom súťažnom dni Lukáš Lapdavský.

Ďalšie body do priebežného hodnotenia seriálu mohli bratia Lapdavskí získať už v nedeľu, v rámci druhého súťažného dňa. Deň však nezačal úplne tak ako by si Luky s Julkom predstavovali. Dôvodom bola prevodovka v ktorej sa porúčal štvrtý prevodový stupeň, napriek tomu odhodlane pokračovali ďalej. Žiaľ, v predposlednom teste celej súťaže po defekte predného kolesa nedokázali odbočiť a drobný výlet mimo trať ich stál ohnuté rameno riadenia a zlomený disk. Samozrejme po tomto momente bolo po súťaži.

Napriek nie celkom úspešného záveru podujatia vo Valmeze sa Lukáš s Júliusom nevzdávajú. Teraz je však rad na mechanikoch, ktorí musia Subaru Impreza WRX STi urýchlene opraviť, keďže súťažnú dvojicu, ale aj Subaru Rally Team Komárno čaká štart v rámci seriálu Minirally Cup, konkrétne v rámci Kopaničiarskej Rally 2019, ktorá sa bude konať už počas nadchádzajúcej soboty. O tom, ako sa tu darilo bratom Lapdavským vás opäť budeme informovať.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?