Dva súťažné dni, dva úplne iné výsledky. Taká bolo pre posádku A Teamu, Rolanda Pecucha a Viktóriu Dudášovú úvodné podujatie tohtoročnej sezóny seriálu Majstrovstvá Slovenska v rally 2019.
Zatiaľ čo v piatok a sobotu v rámci 38. Kowax Valašskej Rally 2019 fungovalo všetko ako malo, v nedeľu sa karta obrátila a motor vozidla Lada VAZ 2107 odmietol ďalšiu poslušnosť. Poďme však pekne po poriadku a pozrime sa na to, ako Roli a Vicky absolvovali prvý súťažný deň. „V priebehu prvého súťažného dňa to nebolo zlé. Absolvovali sme úplne iné trate na aké sme zo Slovenska zvyknutí, čo bolo super, nazbierali sme množstvo nových skúseností. V cieli prvého súťažného dňa nám patrilo piate miesto v triede 6, proti nám však stáli výhradne súperi jazdiaci na Peugeotoch a jeden Ford, čiže autá, ktoré sú v prvom rade mladšie a navyše majú aj podstatne vyšší výkon ako naša Lada. Navyše tu vo Valmeze boli neskutočne rýchle, ale aj technické trate, na ktorých mali naši konkurenti ďaleko väčšiu možnosť uspieť. S výsledkom sme boli spokojní, veď sme ich niektorých napriek už spomínaným nevýhodám, nechali za svojim chrbtom,“ opísal priebeh prvého súťažného dňa Roland Pecuch. Po tomto potešujúcom výkone sa Roli a Vicky tešili na druhý súťažný deň, v ňom však všetko dopadlo úplne inak ako mali naplánované. Viac nám tom čo sa stalo porozprával jazdec Roland Pecuch. „Na aute som v priebehu zimnej prestávky povymieňal snáď všetko, akurát motor z dôvodu nedostatku financií ostal pôvodný. Vedeli sme, že nebude fungovať donekonečna, len proste na jeho repas nebolo dosť času a pritom sme s ním absolvovali viac ako dve sezóny, či už v kopcoch, ale aj rally. Teraz nás čaká množstvo roboty a musíme sa snažiť čím skôr všetko dať dokopy, tak aby auto bolo opäť funkčné.“ Bolo by nespravodlivé, keby sme v tlačovej správe zabudli na posádku Jaroslav Orsák - Jindřiška Žáková. Táto dvojica spoločne s vozidlom Ford Fiesta R5 síce nebodovala do slovenských majstrovstiev, pravdou však je, že reprezentovala rovnaký A Team. Výsledkom bol deviate miesto absolútneho poradia. „Pre nás je táto súťaž viac menej asi taká jednorázovka. Začali sme dobre a chceli sme si to poriadne užiť, ale štartovali sme až ako dvadsiata prvá posádka a už bolo na trati strašne veľa vyťahaného, čiže rýchlejšie sa už nedalo ísť. Žiaľ v sobotnej druhej sekcii nám auto začalo vynechávať a už to teda nebolo ono. Snažili sme sa s tým niečo urobiť, ale sem tam sa to ozvalo opäť, Myslím si, že deviate miesto absolútneho poradia nie je v konkurencii ktorá sa tu zišla úplne zlé,“ zhodnotil po súťaži Jaroslav Orsák. Porucha motora vozidla Lada trochu zmenila aj plány A Teamu na najbližšie obdobie, keďže posádka Pecuch - Dudášová mala štartovať aj v rámci podujatia zaradeného do seriálu Minirally Cup 2019, už počas ďalšieho víkendu. Roliho a Vicky tak na Kopaničiarskej Rally 2019 neuvidíme, divákov však môžeme potešiť, A Team sa na tomto podujatí zúčastní. Reprezentovať ho bude súťažná posádka Peter Florek a Marek Podobník, ktorí sa predstavia s vozidlom Ford Fiesta R5. Kopaničiarska Rally 2019 štartuje už počas nadchádzajúceho piatku a soboty, čiže v termíne 5. – 6.4.2019 v Jablonke.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.