Letošní ročník Valašské rallye ozdobil vyrovnaný souboj mezi V. Pechem s P. Uhlem a úřadujícími Mistry Slovenska Martinem Kočim s Radovanem Moznerem.
Obě posádky se za zády nedostižného Honzy Kopeckého ze Škody Motorsport přetahovaly nejen o druhé místo v absolutním pořadí Mistrovství České republiky, ale také o první místo Mistrovství Slovenska, které bylo součástí tohoto závodu, a do kterého se EuroOil-invelt team letos opět po několika letech přihlásil. U Pecha se podobný souboj o druhé místo opakoval i v loňském roce s továrním jezdcem Škodovky O. Ch. Veibym, ale letos to bylo v erzetách ještě více o desetinách sekundy.
„Byl to nádherný závod a pro nás s veselejším koncem. V takovém vyrovnaném souboji se může přihodit cokoliv, od jezdecké chyby přes technickou závadu nebo proraženou pneumatiku. Ke konci závodu se tempo ještě víc vyhrocuje a obě posádky jdou na hranu svých schopností a techniky. Stejné to bylo i tentokrát, když jsme nastupovali do předposlední zkoušky se ztrátou na Kočiho 0,8s a před námi bylo ještě 25km. Právě po projetí předposlední 13 rychlostky se náš souboj rozhodl, kdy měl Martin problém se zadní nápravou a ztratil takřka minutu. My se naopak vyvarovali vážným krizovým situacím a při těch malých jsme měli trošku štěstí,“ popisuje V. Pech jun. a dodává: „Gratulujeme Škodovce k vítězství a Martinovi s Radovanem děkujeme za vyrovnaný souboj.“
EuroOil-invelt team tak odjel z Valašského Meziříčí s druhým místem započítávaným do Mistrovství České republiky a sobotním i nedělním vítězstvím zapsaným každé samostatně do Slovenského šampionátu.
Dalším podnikem EuroOil-invelt teamu bude koncem dubna „domácí“ rallye Šumava.
www.VaclavPech.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.