Hned úvodní podnik letošního ročníku PEUGEOT RALLY CUPu naznačil, že se ponese v duchu dramatických a vyrovnaných soubojů. Začátek 38. ročníku Kowax Valašské rally vyšel nejlépe posádce Kornhefr - Triner, ale brzy se před ni dostal Matěj Kamenec navigovaný Janem Houštěm. Kamenec si postupně vybudoval zhruba půlminutový náskok, ale v předposledním testu havaroval a z prvního letošního vítězství se tak mohli radovat René Dohnal a Roman Švec.
Minimální časové rozestupy a časté střídání pozic, tak by se dalo definovat první letošní klání Peugeot Rally Cupu. Jan Kornhefr začal skvěle a bylo vidět, že si na „dvěstěosmičku“ rychle zvyká. René Dohnal a Matěj Kamenec nasadili vysoké tempo, za první trojicí se pak držel Gargulák, Pohlídal a Vaňhara. Po druhé RZ už byl v čele Matěj Kamenec. René Dohnal bojoval s Honzou Kornhefrem o druhou příčku, ale jen do chvíle, kdy Kornhefr chyboval a dostal penalizaci za kontakt s retardérem. V závěru první etapy se tak před něho dostal ještě Petr Gargulák, kterého však před první nedělní zkouškou zradila technika.
Do závěrečné etapy vyrazil nejlépe skvěle jedoucí Matěj Kamenec, za kterým se držel René Dohnal. Kornhefra odsunul defekt a propadl se na pátou příčku. Na třetí místo se nenápadně posunul další z nováčků – Jirka Pohlídal. O známém rčení, že rallye neodpouští, se v předposledním testu přesvědčil Matěj Kamenec. Drobná chyba skončila zakopnutím o břeh a pořádným kotrmelcem. Matěj tak mohl sledovat, jak si pro první letošní body za vítězství v Peugeot Cupu i ve dvoukolkách jedou René Dohnal s Romanem Švecem. Druzí v cíli byli Jiří Pohlídal s Davidem Uhříčkem, třetí dokončili Michal Vaňhara s Jakubem Navrátilem.
„V úvodní sekci jsem špatně zvolil gumy, po servisu to bylo podstatně lepší, ale Matěj zajel skvěle Lešnou a vytvořil si slušný náskok. Řekl jsem si, že nebudu zbytečně riskovat, držel jsem rychlé, ale bezpečné tempo. Druhý den se jela mimo jiné Bystřička, na kterou nemám dobré vzpomínky, takže jsem ji chtěl víceméně prodat. Paradoxně hned asi půl kilometru po startu přišla největší krize za celý závod. Chytil jsem hranu asfaltu a dostal hodiny. A pak ještě na štěrku. Byla to prostě třináctá erzeta, asi budu pověrčivý", poznamenal René Dohnal a dodává: „Když jsem viděl Matěje mimo trať, soustředil jsem se hlavně na dojezd. První místo je fantastické, takový vstup do sezóny jsem ani nečekal. Matěje mi je líto, jel neskutečně a vítězství by si zasloužil. Bohužel taková je rallye, tentokrát vyšel černý Petr na něho".
„Pro mě to byly úplně první kilometry s Peugeotem, takže jsem vůbec netušil, co nás čeká. Valašku jsme tím pádem brali jako seznamovací test. Auto je úžasné a perfektně připravené. Já se s ním musím pochopitelně naučit, dělal jsem chybičky a nemohl se dostat do tempa. Ale jinak to bylo super, konečně si mám s kým zazávodit a druhé místo je mnohem víc, než jsem čekal. Těším se na další ostré kilometry s Peugeotem,“ radoval se z druhého místa Jiří Pohlídal.
„S Peugeotem jsem jel poprvé, stejně tak na pneumatikách Pirelli, takže celá soutěž byla o zkoušení různých variant nastavení a hledání limitů. Tomu odpovídaly i naše časy. Auto má velký potenciál, skvěle se řídí a ohromně jsem si to užil. Navíc mě opravdu mile překvapila celá parta kolem Peugeot Rally Cupu. Byl to parádní víkend a třetí místo v cíli považuji za dobrý výsledek,“ prozradil v cíli Michal Vaňhara.
„Co se dá říci, jsem z toho zklamaný. Jeli jsme celou soutěž bez větších problémů. Na předposlední Bystřičce bylo v několika místech vytaháno hodně štěrku. V jedné rychlejší levé zatáčce jsem šel o chvíli déle na brzdy a dostal se z čisté stopy. Pak už se s tím nedalo nic dělat. Zadek auta zakopl o břeh a šli jsme přes střechu. Bohužel to může ovlivnit celou sezónu,“ komentoval své odstoupení Matěj Kamenec.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.