Hned úvodní podnik letošního ročníku PEUGEOT RALLY CUPu naznačil, že se ponese v duchu dramatických a vyrovnaných soubojů. Začátek 38. ročníku Kowax Valašské rally vyšel nejlépe posádce Kornhefr - Triner, ale brzy se před ni dostal Matěj Kamenec navigovaný Janem Houštěm. Kamenec si postupně vybudoval zhruba půlminutový náskok, ale v předposledním testu havaroval a z prvního letošního vítězství se tak mohli radovat René Dohnal a Roman Švec.
Minimální časové rozestupy a časté střídání pozic, tak by se dalo definovat první letošní klání Peugeot Rally Cupu. Jan Kornhefr začal skvěle a bylo vidět, že si na „dvěstěosmičku“ rychle zvyká. René Dohnal a Matěj Kamenec nasadili vysoké tempo, za první trojicí se pak držel Gargulák, Pohlídal a Vaňhara. Po druhé RZ už byl v čele Matěj Kamenec. René Dohnal bojoval s Honzou Kornhefrem o druhou příčku, ale jen do chvíle, kdy Kornhefr chyboval a dostal penalizaci za kontakt s retardérem. V závěru první etapy se tak před něho dostal ještě Petr Gargulák, kterého však před první nedělní zkouškou zradila technika.
Do závěrečné etapy vyrazil nejlépe skvěle jedoucí Matěj Kamenec, za kterým se držel René Dohnal. Kornhefra odsunul defekt a propadl se na pátou příčku. Na třetí místo se nenápadně posunul další z nováčků – Jirka Pohlídal. O známém rčení, že rallye neodpouští, se v předposledním testu přesvědčil Matěj Kamenec. Drobná chyba skončila zakopnutím o břeh a pořádným kotrmelcem. Matěj tak mohl sledovat, jak si pro první letošní body za vítězství v Peugeot Cupu i ve dvoukolkách jedou René Dohnal s Romanem Švecem. Druzí v cíli byli Jiří Pohlídal s Davidem Uhříčkem, třetí dokončili Michal Vaňhara s Jakubem Navrátilem.
„V úvodní sekci jsem špatně zvolil gumy, po servisu to bylo podstatně lepší, ale Matěj zajel skvěle Lešnou a vytvořil si slušný náskok. Řekl jsem si, že nebudu zbytečně riskovat, držel jsem rychlé, ale bezpečné tempo. Druhý den se jela mimo jiné Bystřička, na kterou nemám dobré vzpomínky, takže jsem ji chtěl víceméně prodat. Paradoxně hned asi půl kilometru po startu přišla největší krize za celý závod. Chytil jsem hranu asfaltu a dostal hodiny. A pak ještě na štěrku. Byla to prostě třináctá erzeta, asi budu pověrčivý", poznamenal René Dohnal a dodává: „Když jsem viděl Matěje mimo trať, soustředil jsem se hlavně na dojezd. První místo je fantastické, takový vstup do sezóny jsem ani nečekal. Matěje mi je líto, jel neskutečně a vítězství by si zasloužil. Bohužel taková je rallye, tentokrát vyšel černý Petr na něho".
„Pro mě to byly úplně první kilometry s Peugeotem, takže jsem vůbec netušil, co nás čeká. Valašku jsme tím pádem brali jako seznamovací test. Auto je úžasné a perfektně připravené. Já se s ním musím pochopitelně naučit, dělal jsem chybičky a nemohl se dostat do tempa. Ale jinak to bylo super, konečně si mám s kým zazávodit a druhé místo je mnohem víc, než jsem čekal. Těším se na další ostré kilometry s Peugeotem,“ radoval se z druhého místa Jiří Pohlídal.
„S Peugeotem jsem jel poprvé, stejně tak na pneumatikách Pirelli, takže celá soutěž byla o zkoušení různých variant nastavení a hledání limitů. Tomu odpovídaly i naše časy. Auto má velký potenciál, skvěle se řídí a ohromně jsem si to užil. Navíc mě opravdu mile překvapila celá parta kolem Peugeot Rally Cupu. Byl to parádní víkend a třetí místo v cíli považuji za dobrý výsledek,“ prozradil v cíli Michal Vaňhara.
„Co se dá říci, jsem z toho zklamaný. Jeli jsme celou soutěž bez větších problémů. Na předposlední Bystřičce bylo v několika místech vytaháno hodně štěrku. V jedné rychlejší levé zatáčce jsem šel o chvíli déle na brzdy a dostal se z čisté stopy. Pak už se s tím nedalo nic dělat. Zadek auta zakopl o břeh a šli jsme přes střechu. Bohužel to může ovlivnit celou sezónu,“ komentoval své odstoupení Matěj Kamenec.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.