Takový začátek sezony si posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu vysnila. Nedělní soustředěný výkon s minimem chyb vynesl Filipa Mareše a Honzu Hlouška po sobotní etapě až na konečné 3. místo a mladá posádka se tak dostala hned v prvním závodě sezony republikového šampionátu na bednu!
Poslední březnový víkend se česká špička sjela na již tradiční start sezony do okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice. Mezi nimi nechyběla ani posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu vedená pilotem Filipem Marešem a navigátorem Janem Hlouškem. Sehraná dvojice se díky svým stále zlepšujícím se výkonům v závěru rally dostala na výborné 3. místo, které v závěrečné zkoušce již nepustila a může slavit své první pódium v MČR!
Jak se vše seběhlo
Tradiční páteční speciálka Filipovi vyšla skvěle a před prvními klasickými rychlostními zkouškami v okolí Kopřivnice držel dělené druhé místo s Václavem Pechem pouze o 1,2 sekundy za Janem Kopeckým. Hned první „erzeta" v okolí Fulneku přinesla problém v podobě drobné jezdecké chyby. „První velké brzdy do retardéru nám vyšly dobře, ale o kousek dál jsem byl už moc optimistický a probrzdili jsme odbočku. To nás stálo několik vteřin, které jsme se snažili dohnat," uvedl Filip a dodal, že následující kilometry se nesly především v nacházení ztracené sebedůvěry. „Od Fulneku jsme se chtěli odrazit a být pozitivně naladění do dalších „erzet", což se nám, myslím, po malých krůčcích dařilo. Hlavně oba průjezdy Lešnou se nám povedly zajet už vcelku podle našich představ," dodal Honza. Mareš s Hlouškem po sobotě drželi 5. místo celkově a 4. mezi českými posádkami s drobnou ztrátou na bednu.
„Chtěli bychom na tomto místě poděkovat našemu týmu, který odvedl skvělou práci s přípravou auta, které fungovalo naprosto parádně. Nedělní zkoušky budou poměrně náročné a my se pokusíme ještě zlepšit, abychom našim fanouškům udělali radost," poznamenal po sobotě Honza, který si pochvaloval atmosféru, kterou místní fanoušci posádky vytvořili. „Zítra je taky den a pokusíme se naše výkony vylepšit, auto máme perfektní," uzavřel náročný den Filip.
Nedělní etapa se nesla ve znamení Filipova zrychlování a stahování ztráty na stupně vítězů. Náročné „erzety" v okolí Valašského Meziříčí a na kopřivnickém polygonu Filipovi sedly a od prvních zkoušek se pohyboval mezi nejrychlejšími. „Neděle už byla z našeho pohledu o poznání lepší. Hlavně Bystřička se nám líbila a zvlášť její druhý průjezd jsme si s Honzou užili. K posunu výsledkovou listinou nám ale hodně pomohly trable našich soupeřů," přiblížil nedělní etapu Filip. Navigátor Honza Valašku zhodnotil stručně: „Třetí místo v cíli je pro nás skvělým výsledkem, i když celkově na našem výkonu vidíme spoustu nedostatků, na kterých musíme nyní zapracovat." Důležitým faktorem, který se podílel na pódiovém umístění byly rovněž i pneumatiky Michelin, které si Filip nemohl vynachválit. „Nějaký čas mi ještě potrvá, než dokážu pneumatiky Michelin využít naplno, už nyní ale cítíme, že jsme na dobré cestě," otevřel Filip téma obutí a svou odpověď rozvinul. „Fabia se na Michelinech chová odlišně a není snadné ihned najít jejich hranice. Při testu jsem si udělal představu, závod mi ale ukázal, že bude potřeba odjet více kilometrů, abych si na ně zcela zvykl. Víme, že v některých místech jedeme rychle. Pak ale přijde místo, kde spoustu času prohospodařím přílišnou opatrností," je si vědom svých rezerv sedmadvacetiletý jezdec a dodává: „Chtěli bychom poděkovat také našemu rozrůstajícímu se fanklubu za jejich úžasnou podporu a všem partnerů našeho týmu, v čele s Autoklubem České republiky." A tak i díky několika problémům ostatních posádek Filip s Honzou nakonec zamávali divákům ze stupňů vítězů!
„Valaška dopadla nad očekávání dobře. Třetí místo bylo mým tajným přáním a musím říct, že jsem naprosto spokojený. Musím pochválit celý tým, který pracoval velmi dobře a kluci se stále zlepšovali," zhodnotil výsledek Roman Kresta a dodal: "Pro nás to znamená, že musíme ještě více makat a připravit se na další závody, které nás zanedlouho čekají."
Po úvodním závodě sezony tak posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu drží po soustředěné jízdě třetí místo v pořadí republikového šampionátu a do dalších závodů má na čem stavět. Výkony Filipa s Honzou na Valašské rally jsou příslibem do dalšího průběhu sezony.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.