Takový začátek sezony si posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu vysnila. Nedělní soustředěný výkon s minimem chyb vynesl Filipa Mareše a Honzu Hlouška po sobotní etapě až na konečné 3. místo a mladá posádka se tak dostala hned v prvním závodě sezony republikového šampionátu na bednu!
Poslední březnový víkend se česká špička sjela na již tradiční start sezony do okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice. Mezi nimi nechyběla ani posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu vedená pilotem Filipem Marešem a navigátorem Janem Hlouškem. Sehraná dvojice se díky svým stále zlepšujícím se výkonům v závěru rally dostala na výborné 3. místo, které v závěrečné zkoušce již nepustila a může slavit své první pódium v MČR!
Jak se vše seběhlo
Tradiční páteční speciálka Filipovi vyšla skvěle a před prvními klasickými rychlostními zkouškami v okolí Kopřivnice držel dělené druhé místo s Václavem Pechem pouze o 1,2 sekundy za Janem Kopeckým. Hned první „erzeta" v okolí Fulneku přinesla problém v podobě drobné jezdecké chyby. „První velké brzdy do retardéru nám vyšly dobře, ale o kousek dál jsem byl už moc optimistický a probrzdili jsme odbočku. To nás stálo několik vteřin, které jsme se snažili dohnat," uvedl Filip a dodal, že následující kilometry se nesly především v nacházení ztracené sebedůvěry. „Od Fulneku jsme se chtěli odrazit a být pozitivně naladění do dalších „erzet", což se nám, myslím, po malých krůčcích dařilo. Hlavně oba průjezdy Lešnou se nám povedly zajet už vcelku podle našich představ," dodal Honza. Mareš s Hlouškem po sobotě drželi 5. místo celkově a 4. mezi českými posádkami s drobnou ztrátou na bednu.
„Chtěli bychom na tomto místě poděkovat našemu týmu, který odvedl skvělou práci s přípravou auta, které fungovalo naprosto parádně. Nedělní zkoušky budou poměrně náročné a my se pokusíme ještě zlepšit, abychom našim fanouškům udělali radost," poznamenal po sobotě Honza, který si pochvaloval atmosféru, kterou místní fanoušci posádky vytvořili. „Zítra je taky den a pokusíme se naše výkony vylepšit, auto máme perfektní," uzavřel náročný den Filip.
Nedělní etapa se nesla ve znamení Filipova zrychlování a stahování ztráty na stupně vítězů. Náročné „erzety" v okolí Valašského Meziříčí a na kopřivnickém polygonu Filipovi sedly a od prvních zkoušek se pohyboval mezi nejrychlejšími. „Neděle už byla z našeho pohledu o poznání lepší. Hlavně Bystřička se nám líbila a zvlášť její druhý průjezd jsme si s Honzou užili. K posunu výsledkovou listinou nám ale hodně pomohly trable našich soupeřů," přiblížil nedělní etapu Filip. Navigátor Honza Valašku zhodnotil stručně: „Třetí místo v cíli je pro nás skvělým výsledkem, i když celkově na našem výkonu vidíme spoustu nedostatků, na kterých musíme nyní zapracovat." Důležitým faktorem, který se podílel na pódiovém umístění byly rovněž i pneumatiky Michelin, které si Filip nemohl vynachválit. „Nějaký čas mi ještě potrvá, než dokážu pneumatiky Michelin využít naplno, už nyní ale cítíme, že jsme na dobré cestě," otevřel Filip téma obutí a svou odpověď rozvinul. „Fabia se na Michelinech chová odlišně a není snadné ihned najít jejich hranice. Při testu jsem si udělal představu, závod mi ale ukázal, že bude potřeba odjet více kilometrů, abych si na ně zcela zvykl. Víme, že v některých místech jedeme rychle. Pak ale přijde místo, kde spoustu času prohospodařím přílišnou opatrností," je si vědom svých rezerv sedmadvacetiletý jezdec a dodává: „Chtěli bychom poděkovat také našemu rozrůstajícímu se fanklubu za jejich úžasnou podporu a všem partnerů našeho týmu, v čele s Autoklubem České republiky." A tak i díky několika problémům ostatních posádek Filip s Honzou nakonec zamávali divákům ze stupňů vítězů!
„Valaška dopadla nad očekávání dobře. Třetí místo bylo mým tajným přáním a musím říct, že jsem naprosto spokojený. Musím pochválit celý tým, který pracoval velmi dobře a kluci se stále zlepšovali," zhodnotil výsledek Roman Kresta a dodal: "Pro nás to znamená, že musíme ještě více makat a připravit se na další závody, které nás zanedlouho čekají."
Po úvodním závodě sezony tak posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu drží po soustředěné jízdě třetí místo v pořadí republikového šampionátu a do dalších závodů má na čem stavět. Výkony Filipa s Honzou na Valašské rally jsou příslibem do dalšího průběhu sezony.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.