Letošní 38. ročník Kowax Valašská rally ValMez 2019 začal slavnostním startem na náměstí ve Valašském Meziříčí. Některé z posádek jsme oslovili těsně předtím, než se vydali na večerní dívácký prolog v ulicích Valašského Meziříčí.
Jan Kopecký (Škoda Fabia R5, st. č. 1)
„Rychlostní zkoušky jsou podobné jako loni. Některé se jedou obráceně, takže je známe. Trať je kvalitní a těžká, tak to bude náročná soutěž. Auto je naprosto stejné jako loni.“
Martin Koči (Škoda Fabia R5, st. č. 2)
„Sú to rôznorodé, náročné úseky na ktorých sa dá dobre súťažiť. Konkurencia je veľká a myslím si že to bude veľmi kvalitná súťaž. Auto máme dobre pripravené a mám z neho dobrý pocit, takže sa teším na preteky.“
Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, st. č. 4)
„Pamätám si, že na Valaške sme štartovali pred niekoľkými rokmi na šprinte. To boli iné preteky. Teraz je to veľký „majstrák“ spojený so slovenským. Sme na začiatku sezóny a ešte sme nestihli najazdiť veľa kilometrov. Auto však poznáme a vyzerá nádejne. Konkurencia je veľmi silná, no my sme pripravení zabojovať o čo najlepší výsledok.“
Václav Pech (Ford Fiesta R5, st. č. 3)
„Zdejší tratě dobře známe. Místy je to dost kluzké, ale už se těšíme na start. Je tu silná mezinárodní konkurence, která se dá přirovnat třeba k barumce. Co víc si přát? Vyhlížíme první kilometry, abychom si konečně zazávodili po zimě. Auto šlape a věřím, že bude až do cíle.“
Jozef Béreš ml. (Škoda Fabia R5, st. č. 10)
„Mám zmiešané pocity. Trate sú veľmi pekné, no veľmi náročné na rozpis. Pri charaktere tejto súťaže stačí malá chybička a môže to byť rozhodujúca strata. Bude to pre nás ťažké, lebo nepoznáme miestne trate tak, ako domáci. Auto je super, ale pred štartom to bol dosť nabitý program a nenajazdili sme veľa kilometrov. Každopádne sa tešíme na štart.“
Vojtěch Štajf (VW Polo GTI R5, st. č. 8)
„Tratě na Valašce jsou tradičně rychlé, ale pěkné. Pořadatelé připravili kvalitní soutěž a zdá se, že i počasí vypadá slibně. Na suché trati se nám bude líp učit s novým autem a věřím, že na Šumavě už budeme schopní konkurovat špičce. Tady budeme spokojení s umístěním někde okolo pátého až osmého místa.“
Martin Vlček (Hyundai i20 R5, st. č. 14)
„Místní tratě dobře známe, ale u auta je to přesně naopak. Dnes jsme si v novém poprvé nastavovali na suché nastavení s tvrdšími pneumatikami, protože doteď tomu bránila nepřízeň počasí. Troufám si říct, že s nastavením na mokro už jsme na tom dobře, ale se suchým se učíme. Vzhledem ke konkurenci budeme spokojení, když se dostaneme do první desítky.“
Ondřej Bisaha (Ford Fiesta R5, st. č. 12)
„Čtyři roky jsem tady nestartoval, tratě jsou pro mě úplně nové. Bude to pro nás nový závod. Bude to náročné, ale budeme bojovat, jak jen nejlépe umíme.“
Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, st. č. 16)
„Vloni jsem tady nejel a pro mě jsou tratě dost nové. Na české poměry jsou celkem pěkné a těžké. S tím, že máme vysoké startovní číslo, to pro nás bude trochu problém, protože už bude na trati vytahána spousta nečistot. Fabia je výborné auto a sedí mně, tak věřím, že zajedeme slušný výsledek.“
Tomáš Konečný (Subaru WRX, st. č. 19)
„Niektoré pasáže sa nám páčia viac a niektoré menej, no organizátori vybrali to najlepšie, čo mohol a my sa posnažíme ísť tak rýchlo, ako nám umožní technika. Ambície? Ako vždy. Zajazdiť čo najvyššie, ako sa dá.“
Věroslav Cvrček jr. (Škoda Fabia S2000, st. č. 28)
„Na Valašce jsem nikdy nestartoval a vzali jsme to jako velkou výzvu. Mám nového spolujezdce a budeme si na sebe teprve zvykat. Bude to velká výzva a velká škola. Těšíme se.“
Karel Trněný (Ford Fiesta R5 st. č. 24)
„Jeli jsme tady i loni, tak s tratí nemáme problém. Známe to tady. Více budeme bojovat s autem, které je pro nás nové. Na testy nebyl moc prostor, a tak čekáme, jak se sžijeme s technikou na prvních ostrých kilometrech. Nemáme ambice tlačit na pilu. Uvidíme.“
Lukáš Lapdavský (Subaru Impreza, st. č. 34)
„Vlani sme tu síce neboli, ale už trikrát sme tu štartovali. Teraz je to trochu iné. Pamätám si azda jeden úsek. Ambície primerané skúsenostiam s touto traťou. Zabojujeme.“
Lukáš Matěna (Mitsubishi Lancer Evo IX, st. č. 32)
„Pro nás stará známá Valaška. To je výhoda proti Slovákům. Zabojujeme o body do slovenského mistrovství a uvidíme, jak se pro nás vyvine sezóna.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.