Letošní 38. ročník Kowax Valašská rally ValMez 2019 začal slavnostním startem na náměstí ve Valašském Meziříčí. Některé z posádek jsme oslovili těsně předtím, než se vydali na večerní dívácký prolog v ulicích Valašského Meziříčí.
Jan Kopecký (Škoda Fabia R5, st. č. 1)
„Rychlostní zkoušky jsou podobné jako loni. Některé se jedou obráceně, takže je známe. Trať je kvalitní a těžká, tak to bude náročná soutěž. Auto je naprosto stejné jako loni.“
Martin Koči (Škoda Fabia R5, st. č. 2)
„Sú to rôznorodé, náročné úseky na ktorých sa dá dobre súťažiť. Konkurencia je veľká a myslím si že to bude veľmi kvalitná súťaž. Auto máme dobre pripravené a mám z neho dobrý pocit, takže sa teším na preteky.“
Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, st. č. 4)
„Pamätám si, že na Valaške sme štartovali pred niekoľkými rokmi na šprinte. To boli iné preteky. Teraz je to veľký „majstrák“ spojený so slovenským. Sme na začiatku sezóny a ešte sme nestihli najazdiť veľa kilometrov. Auto však poznáme a vyzerá nádejne. Konkurencia je veľmi silná, no my sme pripravení zabojovať o čo najlepší výsledok.“
Václav Pech (Ford Fiesta R5, st. č. 3)
„Zdejší tratě dobře známe. Místy je to dost kluzké, ale už se těšíme na start. Je tu silná mezinárodní konkurence, která se dá přirovnat třeba k barumce. Co víc si přát? Vyhlížíme první kilometry, abychom si konečně zazávodili po zimě. Auto šlape a věřím, že bude až do cíle.“
Jozef Béreš ml. (Škoda Fabia R5, st. č. 10)
„Mám zmiešané pocity. Trate sú veľmi pekné, no veľmi náročné na rozpis. Pri charaktere tejto súťaže stačí malá chybička a môže to byť rozhodujúca strata. Bude to pre nás ťažké, lebo nepoznáme miestne trate tak, ako domáci. Auto je super, ale pred štartom to bol dosť nabitý program a nenajazdili sme veľa kilometrov. Každopádne sa tešíme na štart.“
Vojtěch Štajf (VW Polo GTI R5, st. č. 8)
„Tratě na Valašce jsou tradičně rychlé, ale pěkné. Pořadatelé připravili kvalitní soutěž a zdá se, že i počasí vypadá slibně. Na suché trati se nám bude líp učit s novým autem a věřím, že na Šumavě už budeme schopní konkurovat špičce. Tady budeme spokojení s umístěním někde okolo pátého až osmého místa.“
Martin Vlček (Hyundai i20 R5, st. č. 14)
„Místní tratě dobře známe, ale u auta je to přesně naopak. Dnes jsme si v novém poprvé nastavovali na suché nastavení s tvrdšími pneumatikami, protože doteď tomu bránila nepřízeň počasí. Troufám si říct, že s nastavením na mokro už jsme na tom dobře, ale se suchým se učíme. Vzhledem ke konkurenci budeme spokojení, když se dostaneme do první desítky.“
Ondřej Bisaha (Ford Fiesta R5, st. č. 12)
„Čtyři roky jsem tady nestartoval, tratě jsou pro mě úplně nové. Bude to pro nás nový závod. Bude to náročné, ale budeme bojovat, jak jen nejlépe umíme.“
Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, st. č. 16)
„Vloni jsem tady nejel a pro mě jsou tratě dost nové. Na české poměry jsou celkem pěkné a těžké. S tím, že máme vysoké startovní číslo, to pro nás bude trochu problém, protože už bude na trati vytahána spousta nečistot. Fabia je výborné auto a sedí mně, tak věřím, že zajedeme slušný výsledek.“
Tomáš Konečný (Subaru WRX, st. č. 19)
„Niektoré pasáže sa nám páčia viac a niektoré menej, no organizátori vybrali to najlepšie, čo mohol a my sa posnažíme ísť tak rýchlo, ako nám umožní technika. Ambície? Ako vždy. Zajazdiť čo najvyššie, ako sa dá.“
Věroslav Cvrček jr. (Škoda Fabia S2000, st. č. 28)
„Na Valašce jsem nikdy nestartoval a vzali jsme to jako velkou výzvu. Mám nového spolujezdce a budeme si na sebe teprve zvykat. Bude to velká výzva a velká škola. Těšíme se.“
Karel Trněný (Ford Fiesta R5 st. č. 24)
„Jeli jsme tady i loni, tak s tratí nemáme problém. Známe to tady. Více budeme bojovat s autem, které je pro nás nové. Na testy nebyl moc prostor, a tak čekáme, jak se sžijeme s technikou na prvních ostrých kilometrech. Nemáme ambice tlačit na pilu. Uvidíme.“
Lukáš Lapdavský (Subaru Impreza, st. č. 34)
„Vlani sme tu síce neboli, ale už trikrát sme tu štartovali. Teraz je to trochu iné. Pamätám si azda jeden úsek. Ambície primerané skúsenostiam s touto traťou. Zabojujeme.“
Lukáš Matěna (Mitsubishi Lancer Evo IX, st. č. 32)
„Pro nás stará známá Valaška. To je výhoda proti Slovákům. Zabojujeme o body do slovenského mistrovství a uvidíme, jak se pro nás vyvine sezóna.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.