Většinou žijí ve stínu svých parťáků, ale jejich práce zásadně rozhoduje o výsledku. O kom je řeč? O spolujezdcích rally. O druhé polovině posádky, která nese obrovskou zodpovědnost. Existuje řada projektů výchovy jezdců, jezdeckých škol a kurzů pro závodníky. Spolujezdci se učí sami, od svých kolegů a kamarádů. Právě proto otevírá Autoklub ČR Spolujezdeckou akademii.
Po dohodě s Pavlem Dreslerem – spolujezdcem Jana Kopeckého a úřadujícím mistrem světa ve WRC2 jsme připravili koncept samostatných kurzů, aby se zájemci mohli zařadit do programu i v průběhu roku. Úvodní seminář je zaměřen na základní předpoklady, které by měl současný spolujezdec splňovat. Jedná se především o znalosti disciplíny rally, důležitých dokumentů a předpisů, dále předzávodní příprava včetně logistického zabezpečení a komunikace. Jedním z nejdůležitějších témat bude pochopitelně příprava, sestavení a práce s rozpisem. Účastníci budou seznámeni s různými situacemi, se kterými se mohou během závodu setkat. To bude navíc podpořeno rozborem onboardů. Spolujezdecká akademie je určena pro zájemce od 17 do 30 let.
Navazující semináře budou zaměřeny především na komunikaci, marketing a mediální prostředí. V neposlední řadě budou účastníci seznámeni s psychologickými aspekty práce spolujezdců, jako je například situační povědomí, rozhodovací proces, faktory spolehlivosti a stresové faktory.
První letošní seminář proběhne v neděli 7. dubna 2019 od 10:00 hod. v budově Autoklubu ČR.
Pro další informace a přihlášení do Spolujezdecké akademie používejte níže uvedený kontakt.
Spolujezdecká akademie AČR
Jan Možný
email: mozny@autoklub.cz
tel: 724 544 969
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?