Úvodní soutěž českého a slovenského šampionátu, závod European Rally Trophy - Central - 38. KOWAX Valašská rally ValMez 2019 (29. – 31. 3. 2019) odtajnila zveřejněním Zvláštních ustanovení trať letošního ročníku.
Organizační tým Valašské rally složil harmonogram s celkovou délkou necelých 561 km (téměř o 16 km méně než loni). V něm je stejně jako v minulém ročníku čtrnáct rychlostních zkoušek (8 pátek + sobota, 6 neděle) s délkou 164,39 km. I v tomto případě je to o něco méně než loni, stále však výrazně více než je požadovaná minimální délka rychlostních zkoušek v podniku ERT – Central a MČR (150 km).
„Vyslyšeli jsme volání posádek a přece jen proti loňsku počet kilometrů trochu ubrali. Rallysport je nesmírně finančně náročný, a tak každý kilometr navíc něco stojí. Určitě se to nedotkne náročnosti a sportovní hodnoty soutěže, očekávám, že zejména sobota bude nesmírně náročná a výrazně prověří schopnosti posádek i techniku,“ tvrdí šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
Pro potřeby slovenského šampionátu bude každá etapa Valašské rally ValMez započítávána samostatně, účastníci MSR tak v podstatě absolvují dva podniky „v jednom“ (99 km + 65 km).
„Slovenský kalendář obsahuje dvě nové soutěže (Valaška, Velký Krtíš). Sezónu odstartujeme ve Valašském Meziříčí. Zvažovali jsme zařazení tohoto závodu, ale motivoval nás fakt, abychom měli v MSR dostatečný počet soutěží. Tím se zvýší celkový počet klasifikovaných dnů v rámci MSR v rally na jedenáct. I z toho důvodu jsme se rozhodli upravit pravidlo o škrtání výsledků. Poprvé to tedy bude tak, že při plánovaných jedenácti soutěžních dnech se budou škrtat tři výsledky, při deseti dva a při devíti a méně jeden,“ naznačuje představitelka slovenské federace SAMŠ RNDr. Gabrielu Szczeczinová.
Když se podíváme na složení jednotlivých soutěžních sekcí, největší porce kilometrů čeká na posádky v sobotním podvečeru (ve 3. sekci), kdy budou muset absolvovat bez zastávky v servisu více než padesát měřených kilometrů (50,79 km). Mezi nimi bude i nejdelší úsek letošního ročníku Lešná, který se podařilo o téměř kilometr prodloužit. Ten společně s testy Fulnek (shodný s loňským ročníkem) a Odry (výrazně prodloužen, v opačném směru) bude pro posádky po „zimní pauze“ opravdu tvrdým oříškem. Zmíněnou trojici zkoušek doplní v odpoledním harmonogramu první zastávka na polygonu Tatry (5,74 km). Pro ty, kteří se nedostali k prvním tiskovým informacím, doplňme, že soutěž odstartuje už v pátek 29. 3. 2019 diváckou speciálkou RZ ValMez – městská (3,51 km).
V nedělním programu mnozí marně hledáte test Hukvaldy, který se opět do programu Valašky vrátí v příštím ročníku. O celkovém pořadí se tedy v druhé polovině závodu (II. etapa sice měří jen 65,04 km) rozhodne na zkouškách Bystřička (loňská podoba), Juřinka a na RZ Tatra. Všechny zkoušky absolvují soutěžní posádky dvakrát.
Informačním kanálem 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.