Úvodní soutěž českého a slovenského šampionátu, závod European Rally Trophy - Central - 38. KOWAX Valašská rally ValMez 2019 (29. – 31. 3. 2019) odtajnila zveřejněním Zvláštních ustanovení trať letošního ročníku.
Organizační tým Valašské rally složil harmonogram s celkovou délkou necelých 561 km (téměř o 16 km méně než loni). V něm je stejně jako v minulém ročníku čtrnáct rychlostních zkoušek (8 pátek + sobota, 6 neděle) s délkou 164,39 km. I v tomto případě je to o něco méně než loni, stále však výrazně více než je požadovaná minimální délka rychlostních zkoušek v podniku ERT – Central a MČR (150 km).
„Vyslyšeli jsme volání posádek a přece jen proti loňsku počet kilometrů trochu ubrali. Rallysport je nesmírně finančně náročný, a tak každý kilometr navíc něco stojí. Určitě se to nedotkne náročnosti a sportovní hodnoty soutěže, očekávám, že zejména sobota bude nesmírně náročná a výrazně prověří schopnosti posádek i techniku,“ tvrdí šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
Pro potřeby slovenského šampionátu bude každá etapa Valašské rally ValMez započítávána samostatně, účastníci MSR tak v podstatě absolvují dva podniky „v jednom“ (99 km + 65 km).
„Slovenský kalendář obsahuje dvě nové soutěže (Valaška, Velký Krtíš). Sezónu odstartujeme ve Valašském Meziříčí. Zvažovali jsme zařazení tohoto závodu, ale motivoval nás fakt, abychom měli v MSR dostatečný počet soutěží. Tím se zvýší celkový počet klasifikovaných dnů v rámci MSR v rally na jedenáct. I z toho důvodu jsme se rozhodli upravit pravidlo o škrtání výsledků. Poprvé to tedy bude tak, že při plánovaných jedenácti soutěžních dnech se budou škrtat tři výsledky, při deseti dva a při devíti a méně jeden,“ naznačuje představitelka slovenské federace SAMŠ RNDr. Gabrielu Szczeczinová.
Když se podíváme na složení jednotlivých soutěžních sekcí, největší porce kilometrů čeká na posádky v sobotním podvečeru (ve 3. sekci), kdy budou muset absolvovat bez zastávky v servisu více než padesát měřených kilometrů (50,79 km). Mezi nimi bude i nejdelší úsek letošního ročníku Lešná, který se podařilo o téměř kilometr prodloužit. Ten společně s testy Fulnek (shodný s loňským ročníkem) a Odry (výrazně prodloužen, v opačném směru) bude pro posádky po „zimní pauze“ opravdu tvrdým oříškem. Zmíněnou trojici zkoušek doplní v odpoledním harmonogramu první zastávka na polygonu Tatry (5,74 km). Pro ty, kteří se nedostali k prvním tiskovým informacím, doplňme, že soutěž odstartuje už v pátek 29. 3. 2019 diváckou speciálkou RZ ValMez – městská (3,51 km).
V nedělním programu mnozí marně hledáte test Hukvaldy, který se opět do programu Valašky vrátí v příštím ročníku. O celkovém pořadí se tedy v druhé polovině závodu (II. etapa sice měří jen 65,04 km) rozhodne na zkouškách Bystřička (loňská podoba), Juřinka a na RZ Tatra. Všechny zkoušky absolvují soutěžní posádky dvakrát.
Informačním kanálem 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.