Zvláštní ustanovení definuje trať Valašky 2019

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý , Dušan Póč 24. února 2019 16:37
Sdílej:

Úvodní soutěž českého a slovenského šampionátu, závod European Rally Trophy - Central - 38. KOWAX Valašská rally ValMez 2019 (29. – 31. 3. 2019) odtajnila zveřejněním Zvláštních ustanovení trať letošního ročníku.

Organizační tým Valašské rally složil harmonogram s celkovou délkou necelých 561 km (téměř o 16 km méně než loni). V něm je stejně jako v minulém ročníku čtrnáct rychlostních zkoušek (8 pátek + sobota, 6 neděle) s délkou 164,39 km. I v tomto případě je to o něco méně než loni, stále však výrazně více než je požadovaná minimální délka rychlostních zkoušek v podniku ERT – Central a MČR (150 km).

„Vyslyšeli jsme volání posádek a přece jen proti loňsku počet kilometrů trochu ubrali. Rallysport je nesmírně finančně náročný, a tak každý kilometr navíc něco stojí. Určitě se to nedotkne náročnosti a sportovní hodnoty soutěže, očekávám, že zejména sobota bude nesmírně náročná a výrazně prověří schopnosti posádek i techniku,“ tvrdí šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.

Pro potřeby slovenského šampionátu bude každá etapa Valašské rally ValMez započítávána samostatně, účastníci MSR tak v podstatě absolvují dva podniky „v jednom“ (99 km + 65 km).

„Slovenský kalendář obsahuje dvě nové soutěže (Valaška, Velký Krtíš). Sezónu odstartujeme ve Valašském Meziříčí. Zvažovali jsme zařazení tohoto závodu, ale motivoval nás fakt, abychom měli v MSR dostatečný počet soutěží. Tím se zvýší celkový počet klasifikovaných dnů v rámci MSR v rally na jedenáct. I z toho důvodu jsme se rozhodli upravit pravidlo o škrtání výsledků. Poprvé to tedy bude tak, že při plánovaných jedenácti soutěžních dnech se budou škrtat tři výsledky, při deseti dva a při devíti a méně jeden,“ naznačuje představitelka slovenské federace SAMŠ RNDr. Gabrielu Szczeczinová.

Když se podíváme na složení jednotlivých soutěžních sekcí, největší porce kilometrů čeká na posádky v sobotním podvečeru (ve 3. sekci), kdy budou muset absolvovat bez zastávky v servisu více než padesát měřených kilometrů (50,79 km). Mezi nimi bude i nejdelší úsek letošního ročníku Lešná, který se podařilo o téměř kilometr prodloužit. Ten společně s testy Fulnek (shodný s loňským ročníkem) a Odry (výrazně prodloužen, v opačném směru) bude pro posádky po „zimní pauze“ opravdu tvrdým oříškem. Zmíněnou trojici zkoušek doplní v odpoledním harmonogramu první zastávka na polygonu Tatry (5,74 km). Pro ty, kteří se nedostali k prvním tiskovým informacím, doplňme, že soutěž odstartuje už v pátek 29. 3. 2019 diváckou speciálkou RZ ValMez – městská (3,51 km).

V nedělním programu mnozí marně hledáte test Hukvaldy, který se opět do programu Valašky vrátí v příštím ročníku. O celkovém pořadí se tedy v druhé polovině závodu (II. etapa sice měří jen 65,04 km) rozhodne na zkouškách Bystřička (loňská podoba), Juřinka a na RZ Tatra. Všechny zkoušky absolvují soutěžní posádky dvakrát.

Informačním kanálem 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.