Pořadatelé valašské automobilové soutěže nabízí více než dva měsíce před startem další informace k 38. ročníku KOWAX Valašská rally ValMez 2019. Zařazení do seriálu European Rally Trophy – Central a Autoklub MČR v rally definitivně doplní i zápočet do slovenského šampionátu v rally a v rally historických automobilů.
Ve dnech 29. – 31. března 2019 se tak na valašských a lašských tratích představí nejen kompletní domácí špička, ale také závodníci ze Slovenska, a doufejme i dalších okolních zemí. Fanoušci tak budou mít možnost vidět kvalitní konkurenci, která byla v minulých letech spojena i s dalším českým závodem v Hustopečích.
„Během vánočních svátků jsme se Slovenskou asociací motoristického sportu dohodli finální smlouvu. Zejména jsme, vzhledem k faktu, že ve slovenském seriálu je každý závodní den hodnocen v samostatné klasifikaci, dolaďovali délky jednotlivých soutěžních dnů,“ svěřil se předseda organizačního výboru 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 Jaromír Tomaštík.
Informace ohledně trati více odtajní zveřejnění Zvláštních ustanovení 29. ledna 2019. Dvě etapy, 14 rychlostních zkoušek (jedna v pátek, sedm v sobotu a šest v neděli) na sedmi úsecích, zázemí soutěže ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici. To jsou ale už známá fakta. „Sportovní program závodu zahájí už ve středu odpoledne prezentace posádek, s možností administrativní přejímky a seznamovacích jízd na vybraných úsecích. Tréninky budou pak pokračovat ve čtvrtek a v pátek, kdy se částečně prolnou s časem administrativní a technické přejímky a následným shakedownem. I přes tento fakt, všichni účastníci budou mít na přípravu svého rozpisu dostatek času,“ poznamenal ředitel rally Rudolf Kouřil.
Technická přejímka se již tradičně odehraje v zázemí Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí. Na programu je v pátek 29. března mezi 8. až 14. hodinou. Ve stejný den je na polygonu v Kopřivnici v době od 11 do 16 hodin na programu shakedown. Odtud se posádky vrátí do Valašského Meziříčí, kde se soutěžní vozy a jejich posádky představí fanouškům rallysportu i obyvatelům Valašského Meziříčí nejen při slavnostním startu na náměstí (od 17 hodin), ale také na trati úvodní městské rychlostní zkoušky RZ1 VALMEZ (3,51 km, start 19:30 hodin).
„Touto změnou v harmonogramu jsme vyslyšeli přání velké části obyvatel města. Rychlostní test v ulicích města se tak stane zajímavým předkrmem sportovně náročné sobotní etapy, v jejímž itineráři je na sto takzvaných ostrých kilometrů,“ odhalil první den programu 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 její organizační šéf.
Další program závodu pořadatelé mnohem více spojili s Kopřivnicí. V tomto městě na testovacím polygonu společnosti TATRA umístili nejen servisní areál, ale také prostory uzavřeného parkoviště. Z polygonu se posádky vydají vstříc rychlostním zkouškám. Ti úspěšní pak v neděli 31. března odpoledne vyjedou (cca 15:20 hodin) na cílovou rampu ve Valašském Meziříčí.
Informačním kanálem 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.