Pořadatelé valašské automobilové soutěže nabízí více než dva měsíce před startem další informace k 38. ročníku KOWAX Valašská rally ValMez 2019. Zařazení do seriálu European Rally Trophy – Central a Autoklub MČR v rally definitivně doplní i zápočet do slovenského šampionátu v rally a v rally historických automobilů.
Ve dnech 29. – 31. března 2019 se tak na valašských a lašských tratích představí nejen kompletní domácí špička, ale také závodníci ze Slovenska, a doufejme i dalších okolních zemí. Fanoušci tak budou mít možnost vidět kvalitní konkurenci, která byla v minulých letech spojena i s dalším českým závodem v Hustopečích.
„Během vánočních svátků jsme se Slovenskou asociací motoristického sportu dohodli finální smlouvu. Zejména jsme, vzhledem k faktu, že ve slovenském seriálu je každý závodní den hodnocen v samostatné klasifikaci, dolaďovali délky jednotlivých soutěžních dnů,“ svěřil se předseda organizačního výboru 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 Jaromír Tomaštík.
Informace ohledně trati více odtajní zveřejnění Zvláštních ustanovení 29. ledna 2019. Dvě etapy, 14 rychlostních zkoušek (jedna v pátek, sedm v sobotu a šest v neděli) na sedmi úsecích, zázemí soutěže ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici. To jsou ale už známá fakta. „Sportovní program závodu zahájí už ve středu odpoledne prezentace posádek, s možností administrativní přejímky a seznamovacích jízd na vybraných úsecích. Tréninky budou pak pokračovat ve čtvrtek a v pátek, kdy se částečně prolnou s časem administrativní a technické přejímky a následným shakedownem. I přes tento fakt, všichni účastníci budou mít na přípravu svého rozpisu dostatek času,“ poznamenal ředitel rally Rudolf Kouřil.
Technická přejímka se již tradičně odehraje v zázemí Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí. Na programu je v pátek 29. března mezi 8. až 14. hodinou. Ve stejný den je na polygonu v Kopřivnici v době od 11 do 16 hodin na programu shakedown. Odtud se posádky vrátí do Valašského Meziříčí, kde se soutěžní vozy a jejich posádky představí fanouškům rallysportu i obyvatelům Valašského Meziříčí nejen při slavnostním startu na náměstí (od 17 hodin), ale také na trati úvodní městské rychlostní zkoušky RZ1 VALMEZ (3,51 km, start 19:30 hodin).
„Touto změnou v harmonogramu jsme vyslyšeli přání velké části obyvatel města. Rychlostní test v ulicích města se tak stane zajímavým předkrmem sportovně náročné sobotní etapy, v jejímž itineráři je na sto takzvaných ostrých kilometrů,“ odhalil první den programu 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 její organizační šéf.
Další program závodu pořadatelé mnohem více spojili s Kopřivnicí. V tomto městě na testovacím polygonu společnosti TATRA umístili nejen servisní areál, ale také prostory uzavřeného parkoviště. Z polygonu se posádky vydají vstříc rychlostním zkouškám. Ti úspěšní pak v neděli 31. března odpoledne vyjedou (cca 15:20 hodin) na cílovou rampu ve Valašském Meziříčí.
Informačním kanálem 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.