Letošní úspěšnou sezonu rallysportu v České republice tradičně uzavřela Mikulášská rally ve Slušovicích, která se jela pod oficiálním názvem MIKULÁŠ RALLY IS LIFE 2018. Vítězem devátého ročníku se stala stylem start – cíl posádka Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (soutěžící Tomáš Kostka) na voze Škoda Fabia R5. Druhou příčku obsadila dvojice Roman Odložilík, Martin Tureček z týmu SK DER Rally Team se ztrátou pouhých 6,3 vteřiny. Na třetím místě dojeli s odstupem 11,9 vteřiny na vítěze smíšená posádka Václav Kopáček, Barbora Rendlová z týmu Duck Racing Autoklub v AČR, všichni jeli na vozech Škoda Fabia R5. Kostka se radoval z vítězství na mikulášské show již popáté!
Exhibice ve Slušovicích se jela na mokru a blátě. Po nočním dešti byly silnice v mokrém stavu, teplota se pohybuje kolem pěti stupňů Celsia. Čtyřiatřicetiletý Tomáš Kostka byl opět nejrychlejší, i když v závodním voze neseděl více než půl roku. S výjimkou třetího průjezdu kolem dostihové dráhy vyhrál všechny rychlostní zkoušky.
“Super závody, super atmosféra a skvěle připravené auto z dílen Kresta Racing, které fungovalo jako švýcarské hodinky. Nejel jsem v závodním autě od Kopné a podařilo se nám opět vyhrát. Tratě byly na začátku mokré, ale při posledním průjezdu kolem dostihové dráhy už sucho. Použili jsme tam staré mokré gumy a trochu pobavili diváky. Všechno se povedlo, jsme spokojeni,” pověděl v cíli zlínský jezdec.
Druhé místo vybojoval Roman Odložilík, přechod z fiesty na fabii mu náramně sedl. „Počasí bylo na prosinec krásné, což bylo i pro diváky lepší. Tomáš Kostka nám od začátku ujížděl. Pokusil jsem se ho stáhnout, ale bylo to těžké. Hodně to klouzalo, ale i druhé místo je pěkné,” řekl Odložilík, který po třetím místu na Pražském rallysprintu získal v závěru sezony medailové umístění i na Mikuláši.
Třetí příčku obsadil Václav Kopáček: “Nejeli jsme na čas, ale především vyzkoušet auto, co umí nebo neumí. Kromě pár kravin, které jsem předvedl, panuje spokojenost. Máme nějaké poznatky a řadu dat a určitě bychom je chtěli zužitkovat. Máme ještě nabitý program, v neděli letíme do Emirátů, kde nás čeká závod v písku se subaru.” V elitní desítce skončilo hned devět vozů Škoda Fabia R5, nadvládu mladoboleslavské značky překazil pouze Ondřej Bisaha, který s fiestou dojel na šestém místě.
Mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou byl nejrychlejší Marcel Svačina, s odstupem 19,7 vteřiny skončil druhý Petr Gargulák (oba Peugeot 208 R2), třetí dojel překvapivě Zdeněk Němec (Škoda Fabia Kit Car) s odstupem 26,7 vteřiny na vítěze. “Snažili jsme se jet i pro diváky a bavit je svými smyky. Podařilo se nám vyhrát všechny erzety, jsme spokojeni. Tratě byly pěkné, erzeta na Rakové byla hodně blátivá. Rozhodně to bylo pěkné svezení a věřím, že se naše jízda líbila i divákům podél tratě,” uvedl Marcel Svačina v cíli.
Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili opět vydařený závěr sezony rallysportu v Čechách a na Moravě. Oblíbený podnik charakteru rallyexhibice viděly tisícovky fanoušků. Trať zůstala ve stejné podobě jako v předchozích třech letech. Měřila 63 km a obsahovala 5 rychlostních zkoušek na dvou úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km.
Celkem bylo převzato po technické přejímce celkem 72 vozů z původně 75přihlášených, v cíli bylo klasifikováno 65 soutěžících. V pořadí jubilejní desátý ročník Mikuláš Rally se uskuteční začátkem prosince 2019, fanoušci se mají opět na co těšit!
Konečné pořadí MIKULÁŠ RALLY IS LIFE 2018:1. Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (Škoda Fabia R5) 20:32,3 min2. Roman Odložilík, Martin Tureček (Škoda Fabia R5) + 6,3 s3. Václav Kopáček, Barbora Rendlová (Škoda Fabia R5) + 11,9 s4. Grzegorz Grzyb, Krzysztof Grzesik (POL, Škoda Fabia R5) + 21,8 s5. Antonín Tlusťák, Ivo Vybíral (Škoda Fabia R5) + 30,1 s6. Ondřej Bisaha, Petr Těšínský (Ford Fiesta R5) + 33,3 s7. Patrik Rujbr, Jaromír Švec (Škoda Fabia R5) + 34,9 s8. Martin Vlček, Jindřiška Žáková (Škoda Fabia R5) + 35,9 s9. Miroslav Jakeš, Richard Austen (Škoda Fabia R5) + 51,1 s10.Martin Březík, Josef Sládek (Škoda Fabia R5) + 58,0 s
Hodnocení v kategorii dvoukolek (2WD):1./22. Marcel Svačina, Martina Popelková (Peugeot 208 R2) 23:01,9 min2./24. Petr Gargulák, Pavel Fuksa (Peugeot 208 R2) + 19,7 s3./26. Zdeněk Němec, Petra Němcová (Škoda Fabia Kit Car) + 26,7 s
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.