Závěrečný podnik letošní soutěžácké sezony MIKULÁŠ RALLY IS LIFE 2018 ve Slušovicích přilákal zájem 74 posádek ze tří států (Česká republika, Slovensko, Polsko). Oblíbená show ve Slušovicích uzavře opět sezonu českého rallysportu. Letošní devátý ročník se pojede v sobotu 8. prosince 2018 a uskuteční jako volný podnik charakteru exhibice. Fanouškům předvedou své umění Tomáš Kostka, Grzegorz Grzyb z Polska, Roman Odložilík, Miroslav Jakeš, Martin Březík, Jozef Béreš jr. ze Slovenska, Martin Vlček, Tomáš Pospíšilík, Ondřej Bisaha, Václav Kopáček, Antonín Tlusťák a další přední jezdci. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota hlásí celkem 16 vozů kategorie R5, jeden vůz specifikace WRC a dva vozy kategorie Super 2000. Mezi historickými automobily nechybí ani vůz Ford Escort RS Cosworth za volantem s Vlastimilem Neumannem.
Na slušovickou show je připravena trať ve stejné podobě jako v předchozích letech, měří celkem 55 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek na dvou osvědčených úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km. „Počítali jsme původně zhruba se šedesátkou posádek a máme podobně jako v loňském roce naplněnou maximální propustnost tratě. Diváci se mohou těšit na kvalitní jezdecké pole a rozmanitý vozový park. Na startu budeme mít kolem sedmdesáti posádek od soudobých až po historické vozy. Je zřejmé, že o exhibiční závody v závěru sezony je značný zájem a týmy jezdí na Moravu velmi rády. Příjemně nás překvapil i zájem téměř deseti posádek ze Slovenska,“ uvedl Josef Minařík, šéf organizačního výboru MIKULÁŠ RALLY IS LIFE 2018.
K největším diváckým tahákům patří čtyřnásobný vítěz mikulášské rally Tomáš Kostka, jehož bude navigovat Ladislav Kučera, dále úřadující polský šampion Grzegorz Grzyb z Polska v barvách slovenského týmu RUFA SPORT, Miroslav Jakeš, Roman Odložilík a loňský vítěz Martin Vlček (všichni Škoda Fabia R5). S vozem Ford Fiesta R5 se představí Jozef Béreš jr. ze Slovenska nebo čerstvý vítěz šampionátu FIA European Rally Trophy – Central Ondřej Bisaha. Fanoušky rallysportu určitě pobaví Václav Kopáček (Škoda Fabia R5), slovenský showman Igor Drotár (Škoda Fabia WRC) nebo plejáda dalších jezdců na „erpětkách“ jako jsou Tomáš Pospíšilík, Antonín Tlusťák, Martin Březík, Patrik Rujbr (všichni Škoda Fabia R5), dále Tomáš Růžička, Jiří Hanák, slovenští jezdci Tomáš Kukučka, Vladimír Hanuš (všichni Ford Fiesta R5). “Dvoutisícovky” fabie osedlají Lukáš Pondělíček a Daniel Zpěvák.
Své umění předvedou početným fanouškům kolem dostihové dráhy ve Slušovicích a v blízkém okolí jezdci s produkčními vozy, kterým vévodí Jan Jelínek, dále se představí Jaroslav Pešl, Radim Vavřík, Adam Fabrika, Adam Březík, návrat hlásí
Vladimír Barvík, (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), Vítaným zpestřením bude i start jednoho vozu Porsche 997 GT3, který pilotuje Petr Nešetřil. Divácky zajímavá bude rozhodně i kategorie dvoukolek, kde patří k největším tahákům Marcel Svačina, Jan Lunga, Jiří Pohlídal jr., Petr Gargulák (všichni Peugeot 208 R2) a Tomáš Knápek, Matěj Kamenec (oba Opel Adam R2).
V rozmanitém vozovém parku pojedou i historické vozy, přihlášeni jsou například Vlastimil Neumann s navigátorem Petrem Starým (Ford Escort RS Cosworth), Petr Jurečka (Subaru Impreza 555), Martin Kučera (BMW 318 iS) nebo Martin Černý (Lada VFTS). V rámci třídy 17 se představí například škodovky 130 RS, 130 LR, 100 L nebo 1000 MB. V seznamu přihlášených najdeme i hvězdy ze světa showbyznysu, své umění předvedou herci Lukáš Langmajer a Karel Zima (oba Honda Civic VTi). Není bez zajímavosti, že za volant se posadí jediná žena ve startovním poli Petra Němcová (Škoda Fabia Kit Car), která tentokrát vymění sedadlo spolujezdce za soutěžácký kokpit. Na “horkém” sedadle spolujezdce je přihlášeno celkem sedm zástupkyň něžného pohlaví..
Další informace o MIKULÁŠ RALLY IS LIFE 2018 budou zveřejněny na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz a v příštích tiskových informacích. Fanoušci rallysportu se mají druhou prosincovou sobotu ve Slušovicích při rozloučení s letošní sezonou rallysportu opravdu na co těšit!
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?