Předposlední díl z letošního seriálu Traiva Rally cupu se jel v polovině listopadu a centrum soutěže bylo opět na kopřivnickém polygonu. V harmonogramu byly dvě rychlostní zkoušky se třemi průjezdy. Do závodu se prezentovalo pořadatelům 49 jezdců rozdělených do čtyř kategorií. A jelikož se tentokráte jelo o dvojnásobek běžných bodů, bylo o co bojovat
V kategorii historik bylo připraveno popasovat se s tratí osm jezdců. Čtyři body do průběžné tabulky za osmé místo si vyjel Libor Slíva na Škodě 130 L. O příčku lepší byl nejmladší ze závodnického rodu Mechlů Matěj. S Peugeotem 205 absolvoval mladý jezdec v Kopřivnici úspěšnou premiéru. Ani v listopadu nechyběl na startu cupu Dušan Gacík se Škodou 130 L, Liborův týmový kolega, a i tentokráte vyšel z týmového duelu vítězně. Po odjetí všech rychlostních zkoušek obsadil šestou příčku. Pátý dokončil závod Otmar Uher na Fordu Escort RS Cosworth. Radovan Hlavička bojuje v průběžném hodnocení kategorie historik o konečnou bednu, tudíž mu šlo s Peugeotem 205 GTi o hodně. Výsledné čtvrté místo jej jistě potěšilo a nyní drží průběžné stříbro. Trojici nejrychlejších v kategorii historik načíná třetí Martin Klepáč s Peugeotem 205 GTi. O 2,4 vteřiny byl rychlejší Josef Peřina se svým bílým BMW E30. Přerovskému jezdci dvojnásobné body zajistily celkové vítězství v kategorii historik. Vítězství si opět odvezl brněnský Jiří Vichta, a že to byl opravdový boj o místo nejvyšší, potvrzovaly šrámy od svodidel na páté rychlostní zkoušce na jeho Volkswagenu Brouk.
Přesouváme se do kategorie dvoukolek, kde v listopadu startovalo šestnáct jezdců. Jediná jezdkyně ve startovním poli ovšem závod nedokončila, neboť Libuši Čikor odmítla poslušnost Honda Civic Type R. Úspěšnější byli, ale mimo bodované umístění dojeli patnáctý Oldřich Kaplánek na Hondě Civic VTi, čtrnáctý Zdeněk Kráčalík se Suzuki Swift, třináctý Michal Lekeš na Škodě Felicia, dvanáctý Michael Jančík s BMW, jedenáctý Tomáš Štuksa startující na Opelu Adam cup, desátý Jiří Gerych s Citroënem Saxo. Devátou příčku a dva body do průběžné tabulky získal Marek Štuksa závodící stejně jako jeho syn s Opelem Adam cup. Místo osmé a čtyři body si z Kopřivnice odváží Ramon Martišek s BMW. O příčku lepší byl Vít Martinovský s Fordem Fiesta. Druhý start na kopřivnickém polygonu přetavil Tomáš Solanský s Peugeotem 306 Maxi v další úspěšný závod, tentokráte z toho bylo šesté místo. S Opelem Adam Cup startoval na polygonu i Daniel Petr junior, při prvním startu dokončil závod na pěkném pátém místě. Nepopulární čtvrtá příčka patří Jakubu Běláškovi na Škodě Felicia. Třetí místo a životní výsledek ve dvoukolkách si vyjel Jakub Jančík s cupovým Opelem Adam. Stříbrnou příčku ve dvoukolkách obsadil polský jezdec Adam Piechota s Hondou Civic Type R. Rovněž první místo putuje do Polska. Zásluhu na tom má Patryk Laczka, jenž vodil po polygonu další Hondu Civic Type R.
V kategorii produkčních vozů bylo osmnáct jezdců. Soutěž nedokončil Sanka se Subaru Impreza 22B. Šestnáctá příčka patří Radovi Čikorovi a jeho EVO devítce. Mimo body soutěž dokončili také patnáctý Štefan Sasinek s lancerem stejné evoluce, čtrnáctý Petr Mikuláštík se Subaru Impreza GT, třináctý Lukáš Čala na Mitsubishi Lancer EVO IX a dvanáctý Ján Urbančík se stejným vozem. Jedenáctý dojel Honza Procházka a jeho modrý Ford Focus. Adam Březík startoval s rodinným Mitsubishi EVO IX, to však nemělo svůj den a po sérii technických problémů byl Adam rád, že soutěž dokončil. Desítku nejrychlejších mezi produkčními vozy uzavřel a těsně pod body zůstal Lukáš Marášek se Subaru Impreza GT. S body, ale hlavně s dalšími zkušenostmi s Mitsubishi Lancer EVO IX odjížděl domů devátý Marek Vlček. Také osmá příčka patří devítce, tentokráte s Adamem Fabrikou za volantem. Sedmý dokončil závod pravidelný účastník cupu Zbyněk Šantavý, šestý Petr Křižan a pátý Vladimír Barvík, všichni na Mitsubishi EVO IX. Čtvrtý nejrychlejší mezi produkčními vozy byl Honza Sedlák se Subaru Impreza 22B s pěkným novým designem. Pódiové umístění v produkčních vozech si odváží dva vozy Mitsubishi Lancer nejnovější specifikace EVO X. Třetí příčka patří Jirkovi Kratochvílovi a druhá Radku Fialovi. Vítězství a dominanci mezi produkčními vozy potvrdil Jaroslav Podešva na Subaru Impreza STI
V absolutní klasifikaci opět tvrdili muziku jezdci s vozy nejvyšší specifikace R5, kterých se na start postavil rekordní počet čtyř kusů. Bohužel po technické poruše musel odstoupit Antonín Tlusťák s Fordem Fiesta R5. Sedmé místo absolutně si po technických problémech odváží bystřický jezdec Silvestr Mikuláštík se Subaru Impreza WRC S6. Rozpadlé turbo na RZ 2, následné poškození nového turba a motoru Silverovi zabránilo bojovat o příčky nejvyšší. Pátý dojel Radek Fiala a čtvrtý Jaroslav Podešva. Stupně vítězů, tentokráte ovládli jezdci s vozy R5. Bronz si odváží Jiří Hanák na Fordu Fiesta, jenž pochází z dílen Orsák rally sportu. Stříbro Martin Březík, který do Kopřivnice přijel nasbírat zkušenosti s novou Škodou Fabia a stejný vůz z mladoboleslavské dílny pilotoval i vítěz listopadového klání, celkový vítěz Traiva Rally cupu 2018 a letos neporažený Roman Odložilík.
Jak je již zvykem, listopadový závod byl opět pořádaný i pro veřejnost. Velkým lákadlem, byla možnost vydražit si jízdu s každým ze startujících jezdců přímo na šesté rychlostní zkoušce. Možnost vyzkoušet si roli navigátora využilo 40 diváků. Výtěžek z této dražby a z Traiva Rally cup Golf tour 2018 bude věnován na léčbu Petra Grosse, kterého tímto moc zdravíme a držíme palce. Přejeme hodně sil a trpělivosti nejen Petrovi, ale i jeho přítelkyni Daně.
Poslední závod letošního ročníku se uskuteční v samotném závěru roku, konkrétně 29. 12. 2018.
Autor: Silvestr Mikuláštík
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.