Dne 18.10.2018 proběhl poslední bodovaný závod sezóny 2018, kterého se zúčastnilo 49 jezdců. Po ranní rozpravě jsme seznámili závodníky s novinkami na trati, kde jsme zařadili nový šotolinový úsek. Po seznamovacích jízdách si jezdci připravili techniku na dané podmínky, které nechtěl nikdo podcenit a obzvláště ti, kterým šlo o rozhodující body celkového umístění na stupních vítězů. Jelikož jsme již vklouzli do podzimního času, počasí neváhalo a dalo jasně najevo, kdo je tady pánem. Během závodu se vystřídalo hned několik scén. Zima, sychravo, občas slunce a oteplení, mrholení. Nouze nebylo ani o technické problémy nebo havárie právě v důsledku mokré tratě, kvůli kterým museli někteří odstoupit ze závodu již v první RZ. Bohužel jich tentokráte nebylo málo. Co se vybavenosti závodu týče, tak již našim standardem byla online časomíra a výsledky, které mohli jezdci sledovat na svých chytrých zařízeních nebo rodiny a fanoušci na internetu díky odkazu na našich facebookových stránkách. Tyto výsledky byly také promítány v hlavní budově na projekci po celou dobu závodu, kde se jezdci se svými týmy mohli ohřát, občerstvit, odpočinout, popovídat si se svými soupeři, a to vše v přátelské atmosféře.
V kategorii do 1400 cm3 si dojel pro prvenství favorit s číslem 16 Michal Petrželka na voze Škoda Felicia, který bojoval zároveň o absolutní 1. místo v sezóně 2018 s jezdcem 49 Sebastianem Puzońem. Na tohoto jezdce ze sousedního Polska čekala nakonec druhá příčka a zároveň si tak zajistil 2. pozici v absolutním pořadí seriálu závodu této kategorie. Jako třetí pozici na stupních vítězů tohoto závodu vybojoval jezdec s číslem 119 Roman Žárský se svou Škodou 130. To mu ale na pohárové umístění v absolutním pořadí kategorii do 1400 cm3 nestačí. Třetí pozice patří jezdci s číslem 26 Čestmíru Kahánkovi se Škodou Felicia, kterému stačilo v tomto závodě 6. místo.
Kategorie do 1600 cm3 ovládly polské posádky. Naprosto jasné vítězství v kategorii patří jezdci s číslem 62 Damianovi Kargolovi, který jel na voze Peugeot 208 R2. Damianovi se tímto vítězstvím podařilo obsadit zároveň 3. místo v absolutním pořadí tohoto posledního závodu. Druhá příčka patří Lukaszi Sermetovi se startovním číslem 84 s vozem Ford Fiesta R2. Třetí pozici vybojoval Kamil Kozdroń rovněž s vozem Ford Fiesta R2. Jelikož tito jezdci neodjeli celý seriál závodu, neovlivnili tak bodové umístění prvních příček. Prvenství této kategorie patří talentu roku tohoto seriálu, a to jezdci se startovním číslem 23 Jakubovi Jančíkovi, který po několika nezdařilých závodech našel nakonec souhru v současné bílé Škodě Felicii Kit car, který je zároveň nejmladším účastníkem KoprCupu mezi startujícími. Druhou příčku vybojoval jezdec 54 Tomáš Jarosil s vozem Citroen Saxo VTS a 3. místo obsadil Michal Kopecký se startovním číslem 87, taktéž s vozem Citroen Saxo VTS.
Kategorie do 2000 cm3 byla nejvíce dramatická, jelikož odstoupili dva favorité z předních příček. Po 2. RZ musel odstoupit se svým vozem Renault Clio Sport jezdec 9 Krystian Kurowski pro závadu na poloose. Po 5. RZ odstoupil 21 Jakub Bělaška s vozem Škoda Felicia rovněž pro technickou závadu na voze. První místo tak připadlo závodníkovi s číslem 11 Krystianu Ożgovi s vozem Peugeot 206. Druhou příčku obsadil 116 Marek Pilka na voze Renault Clio Sport a 3. místo vybojoval jezdec s číslem 20 Pavel Zátorský jedoucí s vozem Ford Puma. Absolutní pořadí pro sezónu 2018 této kategorie se tak zamíchalo a vypadá následovně. 1. místo vyhrál Jakub Bělaška, 2. místo Krystian Ożga a 3. Místo patří Krystianovi Kurowskemu.
Kategorie nad 2000 cm3, kde byl jasným favoritem celého seriálu Ramon Martišek startující pod číslem 30, musel se svým BMW E36 Coupe odstoupit z důvodu závady na alternátoru. Přes to všechno první místo Ramonovi v celkovém bodovaní jasně patří i po nezdaru v tomto závodě. V nejrychlejším čase této kategorie tedy dojel Miroslav Šamaj se svou žlutou Škodou Octavia RS, která je vedena pod startovním číslem 76. Jako druhý se umístil Josef Peřina se svým BMW E30 nesoucí startovní číslo 13 a třetí místo patří Radkovi Niedobovi, kterého do cíle dovezl jeho VW Golf GTi s číselm 71. Absolutní pořadí pro sezónu vyhrál bezpečně Ramon Martišek, následujícím jezdcem je Josef Peřina a jako třetí se umístil Miroslav Šamaj.
Královská kategorie 4x4 byla dramatická do poslední RZ, kde o první místo soupeřili dva rivalové Jaroslav Podešva a Jiří Kratochvíl. 1. místo si tentokrát vyjel s č. 77 Jiří Kratochvíl úřadující na voze Mitsubishi Evo X. Druhé místo vydobyl jezdec s č. 72 Jaroslav Podešva, který má pod taktovkou vůz Subaru Impreza Sti. Třetí příčka patří 33 Hynkovi Muchovi, který kočíruje Mitsubishi Evo IX. Tento výsledek ovšem zamíchal celkové pořadí pro sezónu 2018 této kategorie. Na stupních vítězů jsou všichni tři již zmiňovaní jezdci, ale v tomto pořadí: 1. místo Hynek Mucha, 2. místo Jaroslav Podešva a 3. místo Jiří Kratochvíl. Pořadí bylo opravdu nerozhodné do poslední RZ, kde hrály roli opravdu jen malé body, které rozhodly o vítězi a konečném umístění.
Všem vítězům tohoto seriálu KoprCup 2018 gratulujeme a tímto je zveme na vyhlášení, které proběhne 18.11. po závodě, který jsme nazvali příležitostně jako Setkání mistrů. Závodu se může zúčastnit každý. Po vyhlášení vítězů roku 2018 a předání pohárů proběhne následné pohoštění, kde společně zhodnotíme uplynulou sezónu, a bude prostor pro návrhy, co bychom měli změnit či zlepšit v sezóně 2019.
Tímto děkujeme všem závodníkům, kteří se zúčastnili sezóny 2018, jejich doprovodným týmům a také všem, kteří nás sledují na našich webových a facebookových stránkách, kde pro příští sezónu chystáme nějaké změny a věříme, že k lepšímu. Těšíme se na Vaši účast také v nadcházejícím ročníku, děkujeme za Vaši přízeň, a že jste s námi!
Tým pořadatelů KoprCup MotorSport Kozlovice
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.