Dne 18.10.2018 proběhl poslední bodovaný závod sezóny 2018, kterého se zúčastnilo 49 jezdců. Po ranní rozpravě jsme seznámili závodníky s novinkami na trati, kde jsme zařadili nový šotolinový úsek. Po seznamovacích jízdách si jezdci připravili techniku na dané podmínky, které nechtěl nikdo podcenit a obzvláště ti, kterým šlo o rozhodující body celkového umístění na stupních vítězů. Jelikož jsme již vklouzli do podzimního času, počasí neváhalo a dalo jasně najevo, kdo je tady pánem. Během závodu se vystřídalo hned několik scén. Zima, sychravo, občas slunce a oteplení, mrholení. Nouze nebylo ani o technické problémy nebo havárie právě v důsledku mokré tratě, kvůli kterým museli někteří odstoupit ze závodu již v první RZ. Bohužel jich tentokráte nebylo málo. Co se vybavenosti závodu týče, tak již našim standardem byla online časomíra a výsledky, které mohli jezdci sledovat na svých chytrých zařízeních nebo rodiny a fanoušci na internetu díky odkazu na našich facebookových stránkách. Tyto výsledky byly také promítány v hlavní budově na projekci po celou dobu závodu, kde se jezdci se svými týmy mohli ohřát, občerstvit, odpočinout, popovídat si se svými soupeři, a to vše v přátelské atmosféře.
V kategorii do 1400 cm3 si dojel pro prvenství favorit s číslem 16 Michal Petrželka na voze Škoda Felicia, který bojoval zároveň o absolutní 1. místo v sezóně 2018 s jezdcem 49 Sebastianem Puzońem. Na tohoto jezdce ze sousedního Polska čekala nakonec druhá příčka a zároveň si tak zajistil 2. pozici v absolutním pořadí seriálu závodu této kategorie. Jako třetí pozici na stupních vítězů tohoto závodu vybojoval jezdec s číslem 119 Roman Žárský se svou Škodou 130. To mu ale na pohárové umístění v absolutním pořadí kategorii do 1400 cm3 nestačí. Třetí pozice patří jezdci s číslem 26 Čestmíru Kahánkovi se Škodou Felicia, kterému stačilo v tomto závodě 6. místo.
Kategorie do 1600 cm3 ovládly polské posádky. Naprosto jasné vítězství v kategorii patří jezdci s číslem 62 Damianovi Kargolovi, který jel na voze Peugeot 208 R2. Damianovi se tímto vítězstvím podařilo obsadit zároveň 3. místo v absolutním pořadí tohoto posledního závodu. Druhá příčka patří Lukaszi Sermetovi se startovním číslem 84 s vozem Ford Fiesta R2. Třetí pozici vybojoval Kamil Kozdroń rovněž s vozem Ford Fiesta R2. Jelikož tito jezdci neodjeli celý seriál závodu, neovlivnili tak bodové umístění prvních příček. Prvenství této kategorie patří talentu roku tohoto seriálu, a to jezdci se startovním číslem 23 Jakubovi Jančíkovi, který po několika nezdařilých závodech našel nakonec souhru v současné bílé Škodě Felicii Kit car, který je zároveň nejmladším účastníkem KoprCupu mezi startujícími. Druhou příčku vybojoval jezdec 54 Tomáš Jarosil s vozem Citroen Saxo VTS a 3. místo obsadil Michal Kopecký se startovním číslem 87, taktéž s vozem Citroen Saxo VTS.
Kategorie do 2000 cm3 byla nejvíce dramatická, jelikož odstoupili dva favorité z předních příček. Po 2. RZ musel odstoupit se svým vozem Renault Clio Sport jezdec 9 Krystian Kurowski pro závadu na poloose. Po 5. RZ odstoupil 21 Jakub Bělaška s vozem Škoda Felicia rovněž pro technickou závadu na voze. První místo tak připadlo závodníkovi s číslem 11 Krystianu Ożgovi s vozem Peugeot 206. Druhou příčku obsadil 116 Marek Pilka na voze Renault Clio Sport a 3. místo vybojoval jezdec s číslem 20 Pavel Zátorský jedoucí s vozem Ford Puma. Absolutní pořadí pro sezónu 2018 této kategorie se tak zamíchalo a vypadá následovně. 1. místo vyhrál Jakub Bělaška, 2. místo Krystian Ożga a 3. Místo patří Krystianovi Kurowskemu.
Kategorie nad 2000 cm3, kde byl jasným favoritem celého seriálu Ramon Martišek startující pod číslem 30, musel se svým BMW E36 Coupe odstoupit z důvodu závady na alternátoru. Přes to všechno první místo Ramonovi v celkovém bodovaní jasně patří i po nezdaru v tomto závodě. V nejrychlejším čase této kategorie tedy dojel Miroslav Šamaj se svou žlutou Škodou Octavia RS, která je vedena pod startovním číslem 76. Jako druhý se umístil Josef Peřina se svým BMW E30 nesoucí startovní číslo 13 a třetí místo patří Radkovi Niedobovi, kterého do cíle dovezl jeho VW Golf GTi s číselm 71. Absolutní pořadí pro sezónu vyhrál bezpečně Ramon Martišek, následujícím jezdcem je Josef Peřina a jako třetí se umístil Miroslav Šamaj.
Královská kategorie 4x4 byla dramatická do poslední RZ, kde o první místo soupeřili dva rivalové Jaroslav Podešva a Jiří Kratochvíl. 1. místo si tentokrát vyjel s č. 77 Jiří Kratochvíl úřadující na voze Mitsubishi Evo X. Druhé místo vydobyl jezdec s č. 72 Jaroslav Podešva, který má pod taktovkou vůz Subaru Impreza Sti. Třetí příčka patří 33 Hynkovi Muchovi, který kočíruje Mitsubishi Evo IX. Tento výsledek ovšem zamíchal celkové pořadí pro sezónu 2018 této kategorie. Na stupních vítězů jsou všichni tři již zmiňovaní jezdci, ale v tomto pořadí: 1. místo Hynek Mucha, 2. místo Jaroslav Podešva a 3. místo Jiří Kratochvíl. Pořadí bylo opravdu nerozhodné do poslední RZ, kde hrály roli opravdu jen malé body, které rozhodly o vítězi a konečném umístění.
Všem vítězům tohoto seriálu KoprCup 2018 gratulujeme a tímto je zveme na vyhlášení, které proběhne 18.11. po závodě, který jsme nazvali příležitostně jako Setkání mistrů. Závodu se může zúčastnit každý. Po vyhlášení vítězů roku 2018 a předání pohárů proběhne následné pohoštění, kde společně zhodnotíme uplynulou sezónu, a bude prostor pro návrhy, co bychom měli změnit či zlepšit v sezóně 2019.
Tímto děkujeme všem závodníkům, kteří se zúčastnili sezóny 2018, jejich doprovodným týmům a také všem, kteří nás sledují na našich webových a facebookových stránkách, kde pro příští sezónu chystáme nějaké změny a věříme, že k lepšímu. Těšíme se na Vaši účast také v nadcházejícím ročníku, děkujeme za Vaši přízeň, a že jste s námi!
Tým pořadatelů KoprCup MotorSport Kozlovice
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).