„Vlčák“ se s medvědem nepotkal

Rally Vsetín (CZE)
Rally Vsetín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 4. listopadu 2018 12:41
Sdílej:

Zkrátka to zkusit. S tímto záměrem vyrazili vstříc poslednímu závodu letošního sprintového seriálu Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou, kteří měli na „medvědí kauzou“ zmítaném Valašsku poslední šanci na zvrat v tabulce Poháru 2+. Oblíbená Partr rally Vsetín naštěstí setkání s medvědem nenabídla, bohužel ale nepřinesla ani změnu ve vývoji seriálu. Ačkoliv dali Martin s Jindřiškou do svého výkonu všechno, musejí se spokojit s celoročním stříbrem.

Vsetínské tratě bývají vždycky těžké, když se ale k náročnému profilu „erzet“ přidá ještě podzimní počasí, těžko se pro ně v rámci seriálu jednodenních soutěží hledá konkurence. I z tohoto důvodu vyrazili Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou do soutěže opatrněji a chvíli si mapovali terén. „V průběhu sezony jsme udělali několik chybiček a naše body podle toho vypadají. Situace je taková, že musíme vyhrát, ale podmínky jsou těžké a konkurence velká. Volba pneumatik byla o kompromisu, do první sekce jsme vyrazili všichni plus mínus na stejných pneumatikách. Teď čekáme, jestli na Jabloňové zaprší nebo ne, to by mohlo zamíchat pořadím,“ přemítal v servisu po druhém testu průběžně čtvrtý muž výsledkové listiny. Vývoj ukázal, že „Vlčák“ nebyl daleko od pravdy. Pro další osud posádky Kowax Racing teamu se však nestala osudovou přímo Jabloňová, nýbrž hned následující Hošťálková. „Fordici“ zde zpomalila prázdná pneumatika a s dvacetisekundovou ztrátou výrazně poklesly veškeré naděje na zvrat ve vývoji seriálu.

„Postihl nás defekt. Postihl proto, že vůbec nemám tušení, kde a jak jsme ho udělali. To samozřejmě způsobilo ztrátu času a hlavně motivace do další části soutěže. V závěru sice začalo pršet, což nám obvykle vyhovuje, ale karty už byly rozdány a ztráta 25 sekund na čelo Poháru 2+ se za dvě „erzety“ reálně dohnat nedala,“ vysvětlil okolnosti vývoje závodu „Vlčák“. Závěr už proto přinesl jen klidné hájení pozic. Martin s Jindřiškou zakončili sezonu jako pátí na vsetínském sprintu a druzí v celoročním účtování Poháru 2+. „Dohodli jsme se, že nemá cenu riskovat a s konečným druhým místem v tabulce jsme v dané konkurenci spokojení. Přestože nám Vsetín nevyšel úplně podle představ, já si rozhodně závěr sezóny užila a už se nemůžu dočkat další,“ brala výsledek s obvyklou dávkou nadhledu Jindřiška.

Vsetínskou rally se uzavřela „ostrá“ část soutěžní sezony 2018. O definitivní tečku se postará tradiční trojkombinace volných soutěží, tedy Setkání mistrů v Sosnové, Pražský rallysprint a Mikuláš rally Slušovice. Zatímco do Sosnové i do Prahy již posádka Kowax Racing teamu odeslala přihlášku, o případném startu ve Slušovicích teprve padne rozhodnutí.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?