Zkrátka to zkusit. S tímto záměrem vyrazili vstříc poslednímu závodu letošního sprintového seriálu Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou, kteří měli na „medvědí kauzou“ zmítaném Valašsku poslední šanci na zvrat v tabulce Poháru 2+. Oblíbená Partr rally Vsetín naštěstí setkání s medvědem nenabídla, bohužel ale nepřinesla ani změnu ve vývoji seriálu. Ačkoliv dali Martin s Jindřiškou do svého výkonu všechno, musejí se spokojit s celoročním stříbrem.
Vsetínské tratě bývají vždycky těžké, když se ale k náročnému profilu „erzet“ přidá ještě podzimní počasí, těžko se pro ně v rámci seriálu jednodenních soutěží hledá konkurence. I z tohoto důvodu vyrazili Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou do soutěže opatrněji a chvíli si mapovali terén. „V průběhu sezony jsme udělali několik chybiček a naše body podle toho vypadají. Situace je taková, že musíme vyhrát, ale podmínky jsou těžké a konkurence velká. Volba pneumatik byla o kompromisu, do první sekce jsme vyrazili všichni plus mínus na stejných pneumatikách. Teď čekáme, jestli na Jabloňové zaprší nebo ne, to by mohlo zamíchat pořadím,“ přemítal v servisu po druhém testu průběžně čtvrtý muž výsledkové listiny. Vývoj ukázal, že „Vlčák“ nebyl daleko od pravdy. Pro další osud posádky Kowax Racing teamu se však nestala osudovou přímo Jabloňová, nýbrž hned následující Hošťálková. „Fordici“ zde zpomalila prázdná pneumatika a s dvacetisekundovou ztrátou výrazně poklesly veškeré naděje na zvrat ve vývoji seriálu.
„Postihl nás defekt. Postihl proto, že vůbec nemám tušení, kde a jak jsme ho udělali. To samozřejmě způsobilo ztrátu času a hlavně motivace do další části soutěže. V závěru sice začalo pršet, což nám obvykle vyhovuje, ale karty už byly rozdány a ztráta 25 sekund na čelo Poháru 2+ se za dvě „erzety“ reálně dohnat nedala,“ vysvětlil okolnosti vývoje závodu „Vlčák“. Závěr už proto přinesl jen klidné hájení pozic. Martin s Jindřiškou zakončili sezonu jako pátí na vsetínském sprintu a druzí v celoročním účtování Poháru 2+. „Dohodli jsme se, že nemá cenu riskovat a s konečným druhým místem v tabulce jsme v dané konkurenci spokojení. Přestože nám Vsetín nevyšel úplně podle představ, já si rozhodně závěr sezóny užila a už se nemůžu dočkat další,“ brala výsledek s obvyklou dávkou nadhledu Jindřiška.
Vsetínskou rally se uzavřela „ostrá“ část soutěžní sezony 2018. O definitivní tečku se postará tradiční trojkombinace volných soutěží, tedy Setkání mistrů v Sosnové, Pražský rallysprint a Mikuláš rally Slušovice. Zatímco do Sosnové i do Prahy již posádka Kowax Racing teamu odeslala přihlášku, o případném startu ve Slušovicích teprve padne rozhodnutí.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?