Zkrátka to zkusit. S tímto záměrem vyrazili vstříc poslednímu závodu letošního sprintového seriálu Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou, kteří měli na „medvědí kauzou“ zmítaném Valašsku poslední šanci na zvrat v tabulce Poháru 2+. Oblíbená Partr rally Vsetín naštěstí setkání s medvědem nenabídla, bohužel ale nepřinesla ani změnu ve vývoji seriálu. Ačkoliv dali Martin s Jindřiškou do svého výkonu všechno, musejí se spokojit s celoročním stříbrem.
Vsetínské tratě bývají vždycky těžké, když se ale k náročnému profilu „erzet“ přidá ještě podzimní počasí, těžko se pro ně v rámci seriálu jednodenních soutěží hledá konkurence. I z tohoto důvodu vyrazili Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou do soutěže opatrněji a chvíli si mapovali terén. „V průběhu sezony jsme udělali několik chybiček a naše body podle toho vypadají. Situace je taková, že musíme vyhrát, ale podmínky jsou těžké a konkurence velká. Volba pneumatik byla o kompromisu, do první sekce jsme vyrazili všichni plus mínus na stejných pneumatikách. Teď čekáme, jestli na Jabloňové zaprší nebo ne, to by mohlo zamíchat pořadím,“ přemítal v servisu po druhém testu průběžně čtvrtý muž výsledkové listiny. Vývoj ukázal, že „Vlčák“ nebyl daleko od pravdy. Pro další osud posádky Kowax Racing teamu se však nestala osudovou přímo Jabloňová, nýbrž hned následující Hošťálková. „Fordici“ zde zpomalila prázdná pneumatika a s dvacetisekundovou ztrátou výrazně poklesly veškeré naděje na zvrat ve vývoji seriálu.
„Postihl nás defekt. Postihl proto, že vůbec nemám tušení, kde a jak jsme ho udělali. To samozřejmě způsobilo ztrátu času a hlavně motivace do další části soutěže. V závěru sice začalo pršet, což nám obvykle vyhovuje, ale karty už byly rozdány a ztráta 25 sekund na čelo Poháru 2+ se za dvě „erzety“ reálně dohnat nedala,“ vysvětlil okolnosti vývoje závodu „Vlčák“. Závěr už proto přinesl jen klidné hájení pozic. Martin s Jindřiškou zakončili sezonu jako pátí na vsetínském sprintu a druzí v celoročním účtování Poháru 2+. „Dohodli jsme se, že nemá cenu riskovat a s konečným druhým místem v tabulce jsme v dané konkurenci spokojení. Přestože nám Vsetín nevyšel úplně podle představ, já si rozhodně závěr sezóny užila a už se nemůžu dočkat další,“ brala výsledek s obvyklou dávkou nadhledu Jindřiška.
Vsetínskou rally se uzavřela „ostrá“ část soutěžní sezony 2018. O definitivní tečku se postará tradiční trojkombinace volných soutěží, tedy Setkání mistrů v Sosnové, Pražský rallysprint a Mikuláš rally Slušovice. Zatímco do Sosnové i do Prahy již posádka Kowax Racing teamu odeslala přihlášku, o případném startu ve Slušovicích teprve padne rozhodnutí.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.