Zkrátka to zkusit. S tímto záměrem vyrazili vstříc poslednímu závodu letošního sprintového seriálu Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou, kteří měli na „medvědí kauzou“ zmítaném Valašsku poslední šanci na zvrat v tabulce Poháru 2+. Oblíbená Partr rally Vsetín naštěstí setkání s medvědem nenabídla, bohužel ale nepřinesla ani změnu ve vývoji seriálu. Ačkoliv dali Martin s Jindřiškou do svého výkonu všechno, musejí se spokojit s celoročním stříbrem.
Vsetínské tratě bývají vždycky těžké, když se ale k náročnému profilu „erzet“ přidá ještě podzimní počasí, těžko se pro ně v rámci seriálu jednodenních soutěží hledá konkurence. I z tohoto důvodu vyrazili Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou do soutěže opatrněji a chvíli si mapovali terén. „V průběhu sezony jsme udělali několik chybiček a naše body podle toho vypadají. Situace je taková, že musíme vyhrát, ale podmínky jsou těžké a konkurence velká. Volba pneumatik byla o kompromisu, do první sekce jsme vyrazili všichni plus mínus na stejných pneumatikách. Teď čekáme, jestli na Jabloňové zaprší nebo ne, to by mohlo zamíchat pořadím,“ přemítal v servisu po druhém testu průběžně čtvrtý muž výsledkové listiny. Vývoj ukázal, že „Vlčák“ nebyl daleko od pravdy. Pro další osud posádky Kowax Racing teamu se však nestala osudovou přímo Jabloňová, nýbrž hned následující Hošťálková. „Fordici“ zde zpomalila prázdná pneumatika a s dvacetisekundovou ztrátou výrazně poklesly veškeré naděje na zvrat ve vývoji seriálu.
„Postihl nás defekt. Postihl proto, že vůbec nemám tušení, kde a jak jsme ho udělali. To samozřejmě způsobilo ztrátu času a hlavně motivace do další části soutěže. V závěru sice začalo pršet, což nám obvykle vyhovuje, ale karty už byly rozdány a ztráta 25 sekund na čelo Poháru 2+ se za dvě „erzety“ reálně dohnat nedala,“ vysvětlil okolnosti vývoje závodu „Vlčák“. Závěr už proto přinesl jen klidné hájení pozic. Martin s Jindřiškou zakončili sezonu jako pátí na vsetínském sprintu a druzí v celoročním účtování Poháru 2+. „Dohodli jsme se, že nemá cenu riskovat a s konečným druhým místem v tabulce jsme v dané konkurenci spokojení. Přestože nám Vsetín nevyšel úplně podle představ, já si rozhodně závěr sezóny užila a už se nemůžu dočkat další,“ brala výsledek s obvyklou dávkou nadhledu Jindřiška.
Vsetínskou rally se uzavřela „ostrá“ část soutěžní sezony 2018. O definitivní tečku se postará tradiční trojkombinace volných soutěží, tedy Setkání mistrů v Sosnové, Pražský rallysprint a Mikuláš rally Slušovice. Zatímco do Sosnové i do Prahy již posádka Kowax Racing teamu odeslala přihlášku, o případném startu ve Slušovicích teprve padne rozhodnutí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.