Zkrátka to zkusit. S tímto záměrem vyrazili vstříc poslednímu závodu letošního sprintového seriálu Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou, kteří měli na „medvědí kauzou“ zmítaném Valašsku poslední šanci na zvrat v tabulce Poháru 2+. Oblíbená Partr rally Vsetín naštěstí setkání s medvědem nenabídla, bohužel ale nepřinesla ani změnu ve vývoji seriálu. Ačkoliv dali Martin s Jindřiškou do svého výkonu všechno, musejí se spokojit s celoročním stříbrem.
Vsetínské tratě bývají vždycky těžké, když se ale k náročnému profilu „erzet“ přidá ještě podzimní počasí, těžko se pro ně v rámci seriálu jednodenních soutěží hledá konkurence. I z tohoto důvodu vyrazili Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou do soutěže opatrněji a chvíli si mapovali terén. „V průběhu sezony jsme udělali několik chybiček a naše body podle toho vypadají. Situace je taková, že musíme vyhrát, ale podmínky jsou těžké a konkurence velká. Volba pneumatik byla o kompromisu, do první sekce jsme vyrazili všichni plus mínus na stejných pneumatikách. Teď čekáme, jestli na Jabloňové zaprší nebo ne, to by mohlo zamíchat pořadím,“ přemítal v servisu po druhém testu průběžně čtvrtý muž výsledkové listiny. Vývoj ukázal, že „Vlčák“ nebyl daleko od pravdy. Pro další osud posádky Kowax Racing teamu se však nestala osudovou přímo Jabloňová, nýbrž hned následující Hošťálková. „Fordici“ zde zpomalila prázdná pneumatika a s dvacetisekundovou ztrátou výrazně poklesly veškeré naděje na zvrat ve vývoji seriálu.
„Postihl nás defekt. Postihl proto, že vůbec nemám tušení, kde a jak jsme ho udělali. To samozřejmě způsobilo ztrátu času a hlavně motivace do další části soutěže. V závěru sice začalo pršet, což nám obvykle vyhovuje, ale karty už byly rozdány a ztráta 25 sekund na čelo Poháru 2+ se za dvě „erzety“ reálně dohnat nedala,“ vysvětlil okolnosti vývoje závodu „Vlčák“. Závěr už proto přinesl jen klidné hájení pozic. Martin s Jindřiškou zakončili sezonu jako pátí na vsetínském sprintu a druzí v celoročním účtování Poháru 2+. „Dohodli jsme se, že nemá cenu riskovat a s konečným druhým místem v tabulce jsme v dané konkurenci spokojení. Přestože nám Vsetín nevyšel úplně podle představ, já si rozhodně závěr sezóny užila a už se nemůžu dočkat další,“ brala výsledek s obvyklou dávkou nadhledu Jindřiška.
Vsetínskou rally se uzavřela „ostrá“ část soutěžní sezony 2018. O definitivní tečku se postará tradiční trojkombinace volných soutěží, tedy Setkání mistrů v Sosnové, Pražský rallysprint a Mikuláš rally Slušovice. Zatímco do Sosnové i do Prahy již posádka Kowax Racing teamu odeslala přihlášku, o případném startu ve Slušovicích teprve padne rozhodnutí.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.