S obrovským odhodláním vstupovala tišnovská dvojice Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník do posledního sprintu letošní sezóny. Na dosah měla pódiové umístění v absolutní klasifikaci RSS. Nakonec odjížděli Luky s Romanem zklamaní.
Pro to, aby Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem uspěli ve Vsetíně, si vybrali na rozjezd Herbst rally v Rakousku. Startovní listina obsahovala 73 posádek, pro které byla připravena trať s osmi rychlostními zkouškami a téměř sty ostrými kilometry. V cíli byla posádka klasifikována na 7. místě absolutně, ovládla dvoukolky a vyhrála třídu 4. Příprava tedy vyšla na jedničku a Lukáš s Romanem byli na Valašsku dobře naladěni. Jejich Opel Adam R2 byl nabroušený vyrazit vstříc bojům o desetinky vteřin, které měly rozhodnout o konečném pořadí v Rallysprint sérii. Před závěrečným závodem bylo o titulu v absolutním pořadí RSS již rozhodnuto, jelikož sedmnáctiletý Petr Semerád s Jirkou Hlávkou si zajistili prvenství už v Jeseníkách. Ale o druhé místo v absolutní klasifikaci bojovali hned tři jezdci – Michal Horák, Lukáš Nekvapil a Marcel Svačina. Sedm rychlostních zkoušek na třech úsecích mělo rozhodnout, kdo se stane vicemistrem, kdo bude třetí a na koho zbyde nepopulární bramborová „placka“. Vsetínský sprint se jel na známých úsecích – Hošťálková, Semetín a Jabloňová. Jako letos už po několikáté, bylo jasné, že volba pneumatik nebude jednoduchá. „Po první sekci dvou RZ nám patřilo 4. místo v RSS a 3. místo ve třídě 6. S výsledkem jsme nemohli být spokojeni, protože abychom se probojovali na pódiové umístění v konečném hodnocení, museli jsme dojet nejhůře druzí. Do druhé sekce jsme proto vstupovali s odhodláním posunout se na vytouženou druhou příčku. To se nám podařilo hned po 3. RZ, kdy jsme Jabloňovou zajeli ve třetím nejrychlejším čase, ale na posun to nestačilo. Rozdíly mezi námi, Marcelem a Michalem ovšem byly minimální. Pomyslné stříbro jsme drželi pouhé dvě zkoušky, kdy nás pak přeskočil Svačina. Následoval servis a po něm poslední dvě zkoušky sprintu. Druhý průjezd RZ Jabloňová, který se jel za mokra, nám opět sedl a my se dostali zpět na umístění, po kterém jsme tolik toužili. Do cíle závodu zbývala poslední erzeta - 10 ostrých kilometrů s dvěma retardéry. Náskok před dalším v pořadí Michalem Horákem jsme měli 5,5 vteřiny,“ podělil se o dojmy z průběhu závodu Roman Koscelník. A právě druhý retardér odkryl celou tajenku s dalším umístěním v RSS. Tišnovákům se na brzdách „Adámek“ utrhl a bokem rozrazil balík. Posádka zde ztratila slabých dvacet vteřin, ke kterým se přidala následná penalizace pěti vteřin. V autě zavládlo velké zklamání. Tato chyba rozhodla o konečném umístění nejenom ve vsetínském sprintu, ale také v konečném pořadí RSS. Ve Vsetíně obsadili Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem absolutně 4. místo a nepopulární „brambora“ na ně zbyla i ve třídě 6. V konečném účtování RSS obsadila tišnovská dvojice také čtvrtou příčku. „Do poslední erzety jsme vstupovali správně namotivováni a v autě byla dobrá nálada. Bohužel jsem před druhým retardérem udělal hrubou a hloupou jezdeckou chybu, když jsem nereagoval na signály, že mám přebrzděná zadní kola. Tím jsem dostal auto na intenzivních brzdách do smyku, trefil retardér, navíc tak, že jsem zde nechal spoustu času vymanévrováním ven… Moc se omlouvám našemu týmu. Kluci dali do přípravy maximum a během dne drželi auto v perfektní kondici. Samostatnou kapitolou je omluva mému kamarádovi a spolujezdci Kosťovi. To, jak diktoval na Vsetíně, nemělo obdoby a myslím si, že kdyby takhle navigoval někoho schopnějšího, tak by to bylo 100% do 3. místa absolutně . Moc se mu tímto omlouvám a mrzí mě to o to víc, že to byla nejspíš v dohledné době poslední možnost, kdy jsem ho mohl dovézt pro pohár,“ vrátil se k rozhodujícímu okamžiku celé letošní sezóny Lukáš Nekvapil. „Děkujeme všem, co nás celou sezónu podporovali – Brynda racing za skvěle připravené auto, sponzorům jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, městu Tišnov, TNT Počernice s.r.o. a samozřejmě všem fanouškům, kteří nás po celou sezónu hnali dopředu! NK motorsport!!! DAJGAS!!!,“ nezapomněli na své nejbližší Lukáš s Romanem.
Závěrečným podnikem věčně usměvavé posádky Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník bude prosincová Mikulášská rally ve Slušovicích, kde si ovšem kluci vymění role a za volant Hondy Civic Vti usedne Roman navigovaný Lukášem. „Když jsme v roce 2013 začali společně závodit, dohodli jsme se, že si jednou své role vyměníme. Jelikož jsem se rozhodl po letošní sezóně dál už v navigování nepokračovat, nastal ten správný čas ve Slušovicích usednout za volant. Lukymu bych chtěl moc poděkovat za krásných šest let, jelikož mi splnil můj dětský sen. DĚKUJI TI MOC! V jeho další kariéře mu fandím a budu ho podporovat, ale už ne ze sedačky spolujezdce. Tímto zvu všechny fanoušky naší posádky do Slušovic. Patrně to bude o chloupek pomalejší jízda, než kdyby seděl za volantem Luky, ale závod si chceme užít a já doufám, že to Lukáš přežije bez žaludečních problémů,“ přiblížil změnu nejenom pro prosincový volný podnik Roman Koscelník. „K navigátorské pauze mého kamaráda, záměrně nepoužívám výraz ukončení kariéry, protože si nechci připustit, že bych se s Kosťou už nesvezl, bych chtěl říci, že jeho rozhodnutí respektuji, i když mne neskutečně mrzí. Na začátku naší spolupráce mě všichni odrazovali od toho, abych si bral nezkušeného navigátora, ale já naštěstí neposlechl a usedl do auta společně s Romanem. Dnes mohu odpovědně říct a Pavel Dresler mi určitě promine , že se Roman vypracoval na nejlepšího navigátora ve startovním poli. Skvělý kamarád, showman, precizní soutěžák, osobní psycholog, motivátor, organizátor a mnoho dalších důležitých osob v jednom balení je pro mě člověk, kterého od samého začátku závodění slýchám diktovat z horkého sedadla spolujezdce. Chci mu tímto moc poděkovat, že to se mnou tak dlouho vydržel, protože se mnou to jednoduché rozhodně není ,“ vysekl poklonu svému parťákovi Lukáš Nekvapil a doplnil: „Podle mne se občas v komentářích dobrých výsledků zapomíná na to, jak je spolujezdec pro úspěch posádky důležitý a nepostradatelný. Jejich jména mnohokrát nezazní dostatečně nahlas, když se mluví o tom, jak ten či onen jezdec vyhrál, dojel a zvládl rally. Vždy to prosím tedy mějme všichni na paměti, že spolujezdec je minimálně 50 % úspěchu. A Kosťa byl vždy těch ZÁKLADNÍCH 50 %, na kterých už byla sranda dostavět těch zbylých občas i 50 % . Jsem moc vděčný, že jsem mohl být součástí posádky Nekvapil - Koscelník. Takže ještě jednou DĚKUJI MOC! Ať se Ti daří v pospolujezdecké éře a DAJ GAS! .“
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.