Tak jako každý rok touto dobou, i letos po celý podzim naplno běží přípravy nového ročníku TipCars Pražského Rallysprintu.
Ten letošní opět přivítá spoustu hvězd rallysportu i jiných zajímavých disciplín, bude se konat v sobotu 1.12.2018 a diváci se mohou těšit na několik zajímavých překvapení.
Letošní mistrovská sezóna byla v českém rallysportu mimořádně zajímavá a bohatá na překvapení i na mezinárodní úspěchy. Při XXIV. TipCars Pražském Rallysprintu se samozřejmě nepojede o body či o tituly, i tak jsme si už zvykli, že se každoročně jedná o mimořádně prestižní akci. Už od devadesátých let se na ní schází velké množství fanoušků, kteří mají každoročně možnost vidět na tratích velmi zajímavé vozy se špičkovými posádkami. Nejinak tomu bude také letos.
„Jsme moc rádi, že naší akci už od roku 1995 diváci zachovávají přízeň,“ říká ředitel závodu Petr Mihule a pokračuje: „Loni jsme vyslyšeli volání skalních příznivců klasického rallysportu a vrátili do programu klasickou rychlostní zkoušku. Jmenovala se Subaru Točná, byla poměrně náročná a technická a setkala se s velmi dobrým ohlasem. Díky tomu jsme se rozhodli tento model soutěže neměnit a věříme, že se závodění bude líbit i letos. A to nejen na Točné, ale také na Strahově – tam se opět budou odehrávat čtyři erzety pod hlavičkou TipCars okruh, pojedou se i tentokrát postupně v obou směrech. Na své si tak určitě přijdou jak fandové širokých smyků, tak také ti, kteří chtějí vidět špičková auta.“
Když to shrneme, XXIV. TipCars Pražský Rallysprint začne tradičním startem v 8 hodin na Strahově, poté se závodníci přesunou na Točnou. Tam absolvují dva průjezdy, přičemž ten první je na programu v 8.30. Následuje návrat na Strahov, kolem kterého se začne kroužit v půl jedenácté, cíl je naplánován na patnáctou hodinu. To vše se odehraje samozřejmě až v sobotu 1.12.2018.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.