Tak jako každý rok touto dobou, i letos po celý podzim naplno běží přípravy nového ročníku TipCars Pražského Rallysprintu.
Ten letošní opět přivítá spoustu hvězd rallysportu i jiných zajímavých disciplín, bude se konat v sobotu 1.12.2018 a diváci se mohou těšit na několik zajímavých překvapení.
Letošní mistrovská sezóna byla v českém rallysportu mimořádně zajímavá a bohatá na překvapení i na mezinárodní úspěchy. Při XXIV. TipCars Pražském Rallysprintu se samozřejmě nepojede o body či o tituly, i tak jsme si už zvykli, že se každoročně jedná o mimořádně prestižní akci. Už od devadesátých let se na ní schází velké množství fanoušků, kteří mají každoročně možnost vidět na tratích velmi zajímavé vozy se špičkovými posádkami. Nejinak tomu bude také letos.
„Jsme moc rádi, že naší akci už od roku 1995 diváci zachovávají přízeň,“ říká ředitel závodu Petr Mihule a pokračuje: „Loni jsme vyslyšeli volání skalních příznivců klasického rallysportu a vrátili do programu klasickou rychlostní zkoušku. Jmenovala se Subaru Točná, byla poměrně náročná a technická a setkala se s velmi dobrým ohlasem. Díky tomu jsme se rozhodli tento model soutěže neměnit a věříme, že se závodění bude líbit i letos. A to nejen na Točné, ale také na Strahově – tam se opět budou odehrávat čtyři erzety pod hlavičkou TipCars okruh, pojedou se i tentokrát postupně v obou směrech. Na své si tak určitě přijdou jak fandové širokých smyků, tak také ti, kteří chtějí vidět špičková auta.“
Když to shrneme, XXIV. TipCars Pražský Rallysprint začne tradičním startem v 8 hodin na Strahově, poté se závodníci přesunou na Točnou. Tam absolvují dva průjezdy, přičemž ten první je na programu v 8.30. Následuje návrat na Strahov, kolem kterého se začne kroužit v půl jedenácté, cíl je naplánován na patnáctou hodinu. To vše se odehraje samozřejmě až v sobotu 1.12.2018.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.