XXIV. TipCars Pražský Rallysprint je na dohled

Pražský Rallysprint (CZE)
Pražský Rallysprint (CZE), foto: Lucie Vondřičková - RallyZone.cz
Karel Špaček 31. října 2018 10:18
Sdílej:

Tak jako každý rok touto dobou, i letos po celý podzim naplno běží přípravy nového ročníku TipCars Pražského Rallysprintu.

Ten letošní opět přivítá spoustu hvězd rallysportu i jiných zajímavých disciplín, bude se konat v sobotu 1.12.2018 a diváci se mohou těšit na několik zajímavých překvapení.

Letošní mistrovská sezóna byla v českém rallysportu mimořádně zajímavá a bohatá na překvapení i na mezinárodní úspěchy. Při XXIV. TipCars Pražském Rallysprintu se samozřejmě nepojede o body či o tituly, i tak jsme si už zvykli, že se každoročně jedná o mimořádně prestižní akci. Už od devadesátých let se na ní schází velké množství fanoušků, kteří mají každoročně možnost vidět na tratích velmi zajímavé vozy se špičkovými posádkami. Nejinak tomu bude také letos.

„Jsme moc rádi, že naší akci už od roku 1995 diváci zachovávají přízeň,“ říká ředitel závodu Petr Mihule a pokračuje: „Loni jsme vyslyšeli volání skalních příznivců klasického rallysportu a vrátili do programu klasickou rychlostní zkoušku. Jmenovala se Subaru Točná, byla poměrně náročná a technická a setkala se s velmi dobrým ohlasem. Díky tomu jsme se rozhodli tento model soutěže neměnit a věříme, že se závodění bude líbit i letos. A to nejen na Točné, ale také na Strahově – tam se opět budou odehrávat čtyři erzety pod hlavičkou TipCars okruh, pojedou se i tentokrát postupně v obou směrech. Na své si tak určitě přijdou jak fandové širokých smyků, tak také ti, kteří chtějí vidět špičková auta.“

Když to shrneme, XXIV. TipCars Pražský Rallysprint začne tradičním startem v 8 hodin na Strahově, poté se závodníci přesunou na Točnou. Tam absolvují dva průjezdy, přičemž ten první je na programu v 8.30. Následuje návrat na Strahov, kolem kterého se začne kroužit v půl jedenácté, cíl je naplánován na patnáctou hodinu. To vše se odehraje samozřejmě až v sobotu 1.12.2018.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.