PARTR Rally Vsetín nabídne zajímavou podívanou. Lze tak odhadovat s více než stovky přihlášek (celkem 106), které registrují vsetínští pořadatelé. Vlastní soutěž odstartuje v sobotu 27. října 2018 v ranních hodinách, výsledky budou započítávány do Mistrovství ČR v rally historických automobilů, A Sport Rallysprint Série a Poháru 2+ (vozy 4WD).
Při pohledu do seznamu přihlášených posádek nelze přehlédnout historické vítěze vsetínského sprintu. Na start se postaví hned šest jezdců, kteří se v minulosti radovali z prvenství. A ani letos nebude žádný z nich bez šancí na přední příčky. Řeč je zejména o aktuálním lídrovi Poháru 2+ Romanovi Odložilíkovi (vítěz 2008). Jeho pozici v tomto seriálu ještě může ohrozit Martin Vlček (vítěz 2016). Oba jezdci jsou přihlášeni s vozy Ford Fiesta R5.
Hned trojice bývalých vítězů osedlá na valašských tratích speciál Škoda Fabia R5. Půjde o obhájce prvenství Poláka Grzegorze Grzyba, Antonína Tlusťáka (vítěz 2012) a Martina Březíka (vítěz 2006). Poslední vsetínský vavřín patří Jaroslavu Melichárkovi. Na Valašsku triumfoval v sezoně 2010. Letos osedlá atraktivní speciál Ford Fiesta WRC.
„Do Vsetína se velmi rádi vracíme. V roce 2010 se nám podařilo zvítězit a i v posledních letech jsme tam vždy bojovali o přední příčky. Věřím, že tomu tak bude i letos,“ věří Jaro Melichárek.
V tomto výčtu jsme zmínili pět jezdců se speciály R5 a jednoho za volantem WRC. Obě kategorie ovšem budou zastoupeny mnohem početněji. S vozem specifikace R5 je přihlášeno celkem jedenáct soutěžících (dále Patrik Rujbr, Tomáš Pospíšilík, Karel Štochl, Vladimír Hanuš, Lukasz Kotarba či Tomáš Růžička). Fanoušci také uvidí celkem tři vozy WRC. Kromě už zmíněné fiesty představí Fabii WRC Karel Trněný a Octavii WRC Silvestr Mikuláštík.
Do uzávěrky přihlášek se podle očekávání rozrostla i špička Rallysprint Série. Diváci se mohou těšit na jistého šampiona, sedmnáctiletého Petra Semeráda, stejně jako na trojici jezdců, kteří se poperou o dvě místa na stupních vítězů šampionátu „dvoukolek“. Jedná se o Lukáše Nekvapila, Michala Horáka (oba Opel Adam R2) a Marcela Svačinu (Peugeot 208 R2). Právě třída 6 bude s patnácti vozy nejvíce obsazenou kategorií XV. ročníku PARTR Rally Vsetín.
Parádní je nakonec i sestava třiadvaceti historiků, kterým dominuje escort Vlastimila Neumanna. Pěkný sport pak jistě i s obratnými „elerami“ předvedou Petrové Šimurda a Hejhal, nebudou chybět ani populární Lady VFTS (Jan Frei, Martin Černý) a mnoho dalších atraktivních soutěžních vozů nedávné historie (Peugeot 205 Gti, Opel Ascona A, Fiat 131 Abarth, Opel Astra GSi).
Soutěž odstartuje ze servisního areálu „U Bečvy“ (okolí stadionu TJ MEZ Vsetín Ohrada) v sobotu 27. října v 7:30 hod. Oficiální mapy, s označením devíti diváckých míst, jsou aktuálně dostupné na stránkách soutěže www.vsetinrally.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.