PARTR Rally Vsetín nabídne zajímavou podívanou. Lze tak odhadovat s více než stovky přihlášek (celkem 106), které registrují vsetínští pořadatelé. Vlastní soutěž odstartuje v sobotu 27. října 2018 v ranních hodinách, výsledky budou započítávány do Mistrovství ČR v rally historických automobilů, A Sport Rallysprint Série a Poháru 2+ (vozy 4WD).
Při pohledu do seznamu přihlášených posádek nelze přehlédnout historické vítěze vsetínského sprintu. Na start se postaví hned šest jezdců, kteří se v minulosti radovali z prvenství. A ani letos nebude žádný z nich bez šancí na přední příčky. Řeč je zejména o aktuálním lídrovi Poháru 2+ Romanovi Odložilíkovi (vítěz 2008). Jeho pozici v tomto seriálu ještě může ohrozit Martin Vlček (vítěz 2016). Oba jezdci jsou přihlášeni s vozy Ford Fiesta R5.
Hned trojice bývalých vítězů osedlá na valašských tratích speciál Škoda Fabia R5. Půjde o obhájce prvenství Poláka Grzegorze Grzyba, Antonína Tlusťáka (vítěz 2012) a Martina Březíka (vítěz 2006). Poslední vsetínský vavřín patří Jaroslavu Melichárkovi. Na Valašsku triumfoval v sezoně 2010. Letos osedlá atraktivní speciál Ford Fiesta WRC.
„Do Vsetína se velmi rádi vracíme. V roce 2010 se nám podařilo zvítězit a i v posledních letech jsme tam vždy bojovali o přední příčky. Věřím, že tomu tak bude i letos,“ věří Jaro Melichárek.
V tomto výčtu jsme zmínili pět jezdců se speciály R5 a jednoho za volantem WRC. Obě kategorie ovšem budou zastoupeny mnohem početněji. S vozem specifikace R5 je přihlášeno celkem jedenáct soutěžících (dále Patrik Rujbr, Tomáš Pospíšilík, Karel Štochl, Vladimír Hanuš, Lukasz Kotarba či Tomáš Růžička). Fanoušci také uvidí celkem tři vozy WRC. Kromě už zmíněné fiesty představí Fabii WRC Karel Trněný a Octavii WRC Silvestr Mikuláštík.
Do uzávěrky přihlášek se podle očekávání rozrostla i špička Rallysprint Série. Diváci se mohou těšit na jistého šampiona, sedmnáctiletého Petra Semeráda, stejně jako na trojici jezdců, kteří se poperou o dvě místa na stupních vítězů šampionátu „dvoukolek“. Jedná se o Lukáše Nekvapila, Michala Horáka (oba Opel Adam R2) a Marcela Svačinu (Peugeot 208 R2). Právě třída 6 bude s patnácti vozy nejvíce obsazenou kategorií XV. ročníku PARTR Rally Vsetín.
Parádní je nakonec i sestava třiadvaceti historiků, kterým dominuje escort Vlastimila Neumanna. Pěkný sport pak jistě i s obratnými „elerami“ předvedou Petrové Šimurda a Hejhal, nebudou chybět ani populární Lady VFTS (Jan Frei, Martin Černý) a mnoho dalších atraktivních soutěžních vozů nedávné historie (Peugeot 205 Gti, Opel Ascona A, Fiat 131 Abarth, Opel Astra GSi).
Soutěž odstartuje ze servisního areálu „U Bečvy“ (okolí stadionu TJ MEZ Vsetín Ohrada) v sobotu 27. října v 7:30 hod. Oficiální mapy, s označením devíti diváckých míst, jsou aktuálně dostupné na stránkách soutěže www.vsetinrally.cz.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?