Už jen hodiny zbývají do uzávěrky přihlášek PARTR Rally Vsetín. Vsetínská soutež se uskuteční ve dnech 26. – 27. října 2018 jako poslední klání Mistrovství ČR v rally historických automobilů, A Sport Rallysprint Série a Poháru 2+, určeného pro vozy s pohonem všech čtyř kol.
Ač je tradičně zvykem, že se posádky přihlašují v posledních hodinách, už nyní systém evidence účastníků čítá více než šest desítek soutěžních vozů napříč všemi vypsanými kategoriemi.
Samozřejmě lze očekávat, že čelní příčky absolutní klasifikace PARTR Rally Vsetín budou okupovat „čtyřkolky“, tedy účastníci Poháru 2+. V této kategorii dominují speciály kategorie R5 (aktuálně 9 vozů), konkrétněji vozy Škoda Fabia R5 (Martin Březík, Patrik Rujbr, Tomáš Pospíšilík, Karel Štochl). Konkurenční Fordy Fiesta R5 zatím nahlásili Martin Vlček, Vladimír Hanuš či Tomáš Růžička. A k naší radosti je mezi přihlášenými už i obhájce loňského prvenství Polák Grzegorz Grzyb, jenž bude hájit barvy stáje Rufa Sport.
Divácky atraktivní podívanou slibují dva speciály WRC Karla Trněného (fabia) a Silvestra Mikuláštíka (octavia), Škoda Fabia Super 2000 Lukáše Pondělíčka či Porsche Petra Nešetřila. S produkčním vozem Mitsubishi Lancer Evo IX se na čelních příčkách jistě neztratí Jaroslav Pešl.
V hodnocení RSS si zajistil už v Jeseníkách titul sedmnáctiletý Petr Semerád a na jeho přihlášku zatím netrpělivě čekáme. Zaslali je ovšem už další kandidáti na stupně vítězů RSS Lukáš Nekvapil a Michal Horák (oba Opel Adam R2).
Mezi historiky zatím zmiňme přihlášky Petra Šimurdy, Josefa Kakrdy, Vratislava Hýbnera či Karla Jirátka.
Po zpracování všech došlých přihlášek se posádky budou moci od čtvrtečního podvečera (25. října) a během pátečního rána prezentovat v místě závodu (konkrétně v areálu Autosalonu Škoda, společnosti Samohýl Motor Zlín a.s., na Štěpánské ulici ve Vsetíně) a během pátku 26. října dále absolvují seznamovací jízdy (8 – 15 hod.).
Jejich mechanici mezitím rozvinou týmová zázemí v servisním areálu „U Bečvy“ a v okolí stadionu TJ MEZ Vsetín Ohrada. Z tohoto místa také v sobotu 27. října v 7:30 hod. odstartuje první soutěžní posádka.
Všechny potřebné informace najdete na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz. Uzávěrka přihlášek je stanovena na středu 17. října 2018 o půlnoci.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?