Novinka v kalendáři valašského autosportu. Automobilové závody pro každého nedaleko RZ Lešná. Stačí motoristická přilba a zapnuté bezpečnostní pásy. Ve hře jsou také vstupenky na pražský megakoncert Olgy Lounové
Od startu letošní Valašské rally ValMez uplynul půlrok a stejná doba zbývá do startu nového, v pořadí již osmatřicátého ročníku. To je důvod, proč se pořadatel Valašky, společnost JTRT pro s.r.o., rozhodl zpříjemnit fanouškům valašské automobilové soutěže čekání a připravil i pro ně I. valašský automobilový slalom. V sobotu a neděli, 13. a 14. října 2018, se jim nabídne možnost projet se v závodním tempu po trati slalomového závodu, která je umístěna do blízkosti v současné době nejnáročnější rychlostní zkoušky Valašky Lešná. První valašský automobilový slalom je zařazen do českého mistrovství.
Slalom je nejdostupnější disciplínou v automobilovém sportu a kromě pravidelných účastníků umožňuje také start široké veřejnosti. Až tři účastníci se mohou střídat na jednom voze a naopak jeden závodník může startovat se dvěma různými automobily. „Závodník potřebuje vlastně jen motoristickou helmu vhodnou pro běžný silniční provoz. Do slalomu může nastoupit jak s plnohodnotným závodním speciálem, tak s běžným automobilem s platným technickým průkazem. V případě, že vozidlo STK nemá, musí mít průkaz sportovního vozidla bez RZ s platným testováním,“ uvedl ředitel I. valašského automobilového slalomu Jaromír Tomaštík.
Vklad na I. valašském automobilovém slalomu činí 700 korun, pokud dojde k jeho úhradě do 9. října 2018. Po tomto termínu je vklad k účasti na slalomu o 100 korun vyšší. Další informace o vkladu, jakož i o pojištění jsou uvedeny ve Zvláštních ustanoveních I. valašského automobilového slalomu, s jejichž plným zněním je možné se seznámit na webových stránkách na adrese www.valasskarally.cz/slalom.
Pořadatelé pro úvodní ročník Valašského automobilového slalomu připravili trať dlouhou přibližně 1200 metrů. Situována je na asfaltovou šest a půl metru širokou silnici II. třídy Valašské Meziříčí – Lešná, do blízkosti v současné době nejnáročnější rychlostní zkoušky Valašské rally nedaleko Příluk, které jsou místní částí obce Lešná u Valašského Meziříčí. „Každý závod se skládá ze tří až pěti jízd. Jejich počet určí sportovní komisař po technické přejímce. Vítězem závodu se stává jezdec s nejnižším součtem časů a penalizací z vypsaných jízd minus nejhorší dosažený výsledek. Start do všech slalomových zkoušek v ČR bude letmý a jezdec musí dbát pokynů pořadatele na startu. Jezdec musí odstartovat do 20 sekund od dodání pokynu pořadatele,“ řekl vedoucí tratě I. valašského automobilového slalomu Daniel Vaněk.
Vyzkoušet své řidičské umění na uzavřené trati I. valašského automobilového slalomu si mohou tedy rovněž amatéři. Pro ně pořadatel vypisuje třídy L6a – amatéři se sériovými vozidly do 1600 ccm; L6b – amatéři se sériovými vozidly nad 1600 ccm; L6c – amatéři s upravenými vozidly do 1600 ccm a L6d – amatéři s upravenými vozidly nad 1600 ccm. S jedním autem mohou startovat až tři jezdci.
Pro ty, kteří se zúčastní soutěže v obou dnech a vždy takzvaně dojedou do cíle, připravil pořadatel mimořádnou odměnu. „Závodník obdrží dvě vstupenky na megakoncert zpěvačky, herečky a automobilové závodnice Olgy Lounové, jenž se uskuteční dne 19. října 2018 v Praze v Hudebním divadle Karlín,“ poznamenala tajemnice I. valašského automobilového slalomu Eva Tomaštíková.
Závod nabídne účastníkům možnost poznat v rychlém tempu pocity rallyjezdců zpoza volantu. „Jsem přesvědčený o tom, že první valašský automobilový slalom přiláká také nové fanoušky motoristického sportu, kteří se pak třeba začnou věnovat slalomu či rally soustavněji. Nejenom jako jezdci či spolujezdci, ale rovněž jako kvalitní pořadatelé,“ dodal Jaromír Tomaštík.
S podrobnostmi o I. valašském automobilovém slalomu je možné se seznámit na webových stránkách www.valasskarally.cz/slalom. Průběžně se lze s nimi seznamovat také na facebookovém profilu Valašské rally ValMez: www.facebook.com/rallyvalmez.
PROGRAM I. valašského automobilového slalomu
Sobota 13. 10. 2018
Prezentace 07:00 – 08:30 hodin (restaurace Siréna Disco, Sport centrum, Příluky 52, 756 41 Lešná) Technická přejímka vozidel 07:15 – 09:00 hodin Seznamovací jízdy 08:00 – 09:30 hodin Tréninkové jízdy 09:30 – 11:30 hodin Start 1. slalomové zkoušky 11:30 hodin Start 2. slalomové zkoušky 13:00 hodin Start 3. slalomové zkoušky 14:30 hodin Vyvěšení předběžných výsledků 16:00 hodin (restaurace Siréna Disco, Sport centrum, Příluky 52, 756 41 Lešná) Vyhlášení konečných výsledků a předání cen 16:30 hodin (restaurace Siréna Disco, Sport centrum, Příluky 52, 756 41 Lešná)
Neděle 14. 10. 2018:
Prezentace 07:00 – 08:30 hodin (restaurace Siréna Disco, Sport centrum, Příluky 52, 756 41 Lešná) Technická přejímka vozidel 07:15 – 09:00 hodin Seznamovací jízdy 08:00 – 09:30 hodin Tréninkové jízdy 09:30 – 11:30 hodin Start 1. slalomové zkoušky 11:30 hodin Start 2. slalomové zkoušky 13:00 hodin Start 3. slalomové zkoušky 14:30 hodin Vyvěšení předběžných výsledků 16:00 hodin (restaurace Siréna Disco, Sport centrum, Příluky 52, 756 41 Lešná) Vyhlášení konečných výsledků a předání cen 16:30 hodin (restaurace Siréna Disco, Sport centrum, Příluky 52, 756 41 Lešná)
Přihlášky posílejte na adresu:
JTRT pro s.r.o., Jiráskova 2057, Vsetín 755 01 nebo e‐mailem na: info@valasskarally.cz. Uzávěrka písemných přihlášek je v úterý 9. října 2018 do 16:00 hodin.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.